close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Κοινωνία

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πόσο κοστίζει η έκδοση ασφαλιστηρίου αυτοκινήτου στον διαμεσολαβητή;
Nextdeal newsroom
Nextdeal newsroom,
14/3/2012 - 14:19
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Πόσο κοστίζει η έκδοση ασφαλιστηρίου αυτοκινήτου στον διαμεσολαβητή;

Nextdeal newsroom, 14/3/2012
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

του Γιώργου Νικολάκου*,


Δεν θα σας κουράσω διαμεσολαβητές μου με πολυσυζητημένα θέματα και αριθμούς, που αναφέρονται πχ στην ελάχιστη παραγωγή που χρειάζονται ένας πράκτορας ασφαλίσεων ή ένας μεσαίος μεσίτης για να επιβιώσουν στην αγορά ή ποιας σύνθεσης πρέπει να είναι η παραγωγή του ή πόσοι διοικητικοί υπάλληλοι αναλογούν ανά 500.000€ ασφάλιστρα ή ποιο ακριβώς ποσοστό προμήθειας πρέπει να παίρνει ο κάθε διαμεσολαβητής για να διαθέσει ένα ασφαλιστικό προϊόν κλπ.

Όλα αυτά έχουν εξαντληθεί στο παρελθόν από διάφορα κλαδικά περιοδικά ή έχουν συζητηθεί σε ημερίδες φορέων διαμεσολαβούντων όπως της ΕΕΑΕ και μόλις πρόσφατα του ΣΠΑΤΕ, όπου με πιο σύγχρονο τρόπο ο εισηγητής πρότεινε λύσεις επιβίωσης με συγχωνεύσεις πρακτορείων, διότι είναι απαραίτητες οι οικονομίες κόστους στις ημέρες μας.


Θα προσεγγίσω αλλιώς το θέμα κόστους και θα βάλω τον πήχη στο χαμηλότερο σημείο του, με έμφαση αποκλειστικά στο ποσοστιαίο κόστος έκδοσης ενός ασφαλιστηρίου αυτοκινήτου, που θα συμπεριλαμβάνει και την παράδοσή του στον τελικό καταναλωτή της υπηρεσίας. Εάν καθοριστεί η κόκκινη γραμμή της προμήθειας, ίσως γίνει αντιληπτό σε όλους το κόστος επιβίωσης μίας διαμεσολαβητικής επιχείρησης, ώστε να γνωρίζουμε ποιο είναι το «μη παρέκει ποσοστό».

Η κόκκινη γραμμή κόστους επιβίωσης διαμεσολαβητές μου, πρέπει να αποτελέσει για τον καθένα μας το χαρτί διαπραγμάτευσης, εκείνου του πρόσθετου ποσοστού που θα είναι το μικτό κέρδος για τους κόπους της 12ωρης κατά μέσο όρο συνεχούς εργασίας μας και αυτό που θα μας μείνει για να συντηρήσουμε την οικογένειά μας, χωρίς να αναγκαστούμε να «πειράξουμε» τα ξένα χρήματα που είναι τα ασφάλιστρα των πελατών μας. Είναι υποκριτικό κάποια μεγαλοστελέχη ασφαλιστικών εταιριών να διακηρύττουν ότι εκτιμούν και στηρίζουν τους διαμεσολαβητές και από την άλλη να εργάζονται για την περαιτέρω μείωση της προμήθειας του αυτοκινήτου, ώστε να συμπιεστεί το δικό τους κόστος προς όφελος δήθεν των ασφαλισμένων. Ήδη κάποιοι από αυτούς τους «υποστηρικτές διαμεσολαβούντων» χωρίς καν να έχουν σκεφθεί ποια είναι τα έξοδα επιβίωσης μίας μονάδας πωλήσεων, έχουν προχωρήσει σε απερίσκεπτη μείωση προμηθειών, είτε με συγκαλυμμένες «βελτιώσεις» εμπορικών κανονισμών σε bonus έγκαιρης ρευστοποίησης, είτε με απ ευθείας τροποποιήσεις συμβάσεων, τις οποίες κάθε χρόνο  αλλάζουν ανάλογα με το συμφέρον τους.

Πρέπει απαραιτήτως να απομυθοποιηθεί η δήθεν υψηλή προμήθεια αυτοκινήτου που προέρχεται από τα καθαρά εισπραττόμενα ασφάλιστρα. Τα μικτά ασφάλιστρα, συμπεριλαμβανομένου και του περίφημου δικαιώματος συμβολαίου που πληρώνει ο ασφαλισμένος και είναι κατά 35% υψηλότερα των καθαρών, αποτελούν από μόνα τους μοναδική παγκόσμια ελληνική ιδιαιτερότητα που κανείς δεν συζητάει. Φρονώ λοιπόν ότι ανακοινώσεις ή πράξεις συμπίεσης κόστους προμήθειας από στελέχη ασφαλιστικών εταιριών, δεν θα έπρεπε να γίνονται αβασάνιστα  εάν πρώτα δεν έχουν τεκμηριωμένα ασχοληθεί με το κόστος έκδοσης ασφαλιστηρίου, που τα τελευταία χρόνια έχει περάσει εντέχνως στα γραφεία των διαμεσολαβητών, ώστε  να μειωθεί το κόστος ασφαλιστικών εταιριών, χωρίς καμία αλλαγή προς τα επάνω της προμήθειας του διαμεσολαβητή, που φορτώνεται σαν το γαϊδούρι όλη την λάντζα.


Ποιο είναι λοιπόν εκείνο το ποσοστό που θα αφαιρεθεί από την συνολική προμήθεια του διαμεσολαβητή που έχει δική του έδρα και απασχολεί υπαλλήλους και εισπράκτορα προκειμένου να πληρωθούν καθημερινά όλα τα διοικητικά και λειτουργικά έξοδα ώστε να εκδοθεί με σύγχρονο τρόπο ένα ασφαλιστήριο αυτοκινήτου στον εκτυπωτή του γραφείου και στην συνέχεια να εισπραχθεί και να παραδοθεί στον ασφαλισμένο;

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.


Πριν αναλύσω αυτό το κόστος θα σας εξηγήσω τους λόγους που αναφέρομαι στον κλάδο αυτοκινήτου, υπενθυμίζοντάς σας προηγουμένως τις σημαντικές οικονομικές αλλαγές που συνέβησαν τα τελευταία 5 χρόνια και επηρέασαν όλη την αγορά μας. Ασχολούμαι με το αυτοκίνητο γιατί το μεγαλύτερο μέρος των διαμεσολαβητών που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά  έχει ως κύριο έργο του την ασφάλιση των αυτοκινήτων και επομένως το μεγαλύτερο μέρος του εισοδήματός τους προέρχεται από τον κλάδο. Εξάλλου οι περισσότερες ελληνικές και αλλοδαπές ασφαλιστικές εταιρίες, δραστηριοποιούνται συνειδητά με την ασφάλιση του «ανεπιθύμητου» αυτοκινήτου.

Θεωρώ ότι αφετηρία της ανοδικής πορείας του κόστους έκδοσης, αποτελεί το έτος 2005, όταν άρχισαν να λειτουργούν τα παραμετρικά τιμολόγια από κάποιες εταιρίες και ξεκίνησαν τα πρώτα portals τιμολόγησης. Έως και τις αρχές του 2005 μέχρι και το 2009, που άρχισαν να πληθαίνουν τα απαιτούμενα  πληροφοριακά στοιχεία πελατών και αυτοκινήτων και σταδιακά φθάσαμε σήμερα το 2012 να εκδίδουμε ασφαλιστήρια μέσω οργανωμένων portals, έγιναν πολλές αλλαγές. Κάνοντας αναδρομή στο παρελθόν οι τιμοκατάλογοι τότε ήταν απλούστατοι γραμμένοι σ ένα φύλλο χαρτί, ενώ η διαδικασία ασφάλισης ήταν ευκολότατη. Ο ασφαλισμένος δίνοντας κάποια βασικά στοιχεία όπως, μάρκα αυτοκινήτου, ίππους, στοιχεία ιδιοκτήτη και οδηγού και συνήθως χωρίς φωτοτυπία άδειας ή διπλώματος, έπαιρνε το  ασφαλιστήριο του σε 15 ημέρες, αφού πρώτα παραλάμβανε το σήμα ασφάλισης, χωρίς καν προκαταβολή. Τότε το διοικητικό κόστος λειτουργίας αφαιρούσε  5% από την συνολική προμήθεια ενώ άλλο ένα 3%-5% πλήρωνε τα λοιπά γενικά έξοδα, δηλαδή ενοίκια, ρεύμα, τηλέφωνο, FAX εισπρακτικά κλπ.


Αυτός ήταν και ο λόγος που η μέση ανώτερη προμήθεια στην Αθήνα ήταν 18-20% . Δηλαδή ο διαμεσολαβητής με δική του επαγγελματική στέγη σε χαρτοφυλάκιο αυτοκινήτων 400.000€, είχε ένα καλό μικτό κέρδος 8-10%,  αφού προηγουμένως πλήρωνε το 50% περίπου  της συνολικής προμήθειας του για ένα υπάλληλο, ένα εισπράκτορα και τα λοιπά έξοδα. Τελικά ένας επαγγελματίας κέρδιζε 70-80.000€  ετήσιες μικτές προμήθειες, που μετά την αφαίρεση των γενικών εξόδων και των φόρων έφθανε στις 30.000 – 40.000€ καθαρό κέρδος, ανάλογα και με την σύνθεση και του λοιπού χαρτοφυλακίου του, χωρίς το ταμείο ασφάλισης του και τα λοιπά καθημερινά μικροέξοδα. Όμως σταδιακά τα κινητά, το διαδίκτυο, τα e-mail, το Google και όλη η Ιντερνετική λειτουργία, έγιναν τρόπος ζωής σε όλους μας και το κόστος αυξήθηκε δραματικά σε όλα τα επίπεδα, αλλά εις βάρος του μικτού κέρδους. Το κόστος μισθοδοσίας επίσης ανέβηκε, διότι ήταν πλέον απαραίτητα τα προαπαιτούμενα προσόντα πιστοποίησης των υπαλλήλων και η εμπειρία.


Ο χρόνος συλλογής και καταχώρησης στοιχείων από τους εργαζόμενους του πρακτορείου  στα ηλεκτρονικά συστήματα των εταιριών τριπλασιάστηκε Τα έξοδα των κινητών τηλεφώνων μπήκαν για τα καλά στη ζωή μας και εκτόξευσαν το κόστος επικοινωνίας. Η δημιουργία δικτύων υπολογιστών, εκτυπωτών και περιφερειακών κάθε μορφής καθώς και μελανιών, αναλωσίμων, χαρτιού, συντήρησης κλπ μπήκαν στο κόστος επίσης. Νέα προγράμματα αποθήκευσης, συλλογής πληροφοριών και ηλεκτρονικού εξοπλισμού, ανέβασαν επί πλέον τα έξοδα. Σήμερα το διοικητικό κόστος αντιστοιχεί στο 40% της εισερχόμενης προμήθειας, ενώ προστίθενται και 30-40%  λοιπά έξοδα λειτουργίας. Έτσι η έκδοση ενός ασφαλιστηρίου σ’ ένα σύγχρονο οργανωμένο γραφείο που χρησιμοποιεί τα portals των εταιριών αφαιρεί το ποσοστό 13-15% από μία μέση προμήθεια 20%, συρρικνώνοντας ουσιαστικά το περιθώριο μικτού κέρδους, από το καθαρό 8-10% του παρελθόντος στο 4%. Ουσιαστικά οι ασφαλιστικές εταιρίες αφενός συμπίεσαν το δικό τους κόστος, μεταβιβάζοντάς το όλο στα γραφεία μας και αφετέρου επιδιώκουν να μειώσουν περαιτέρω τις δήθεν υψηλές προμήθειες που εκχωρούν.

Για εξηγήστε μου λοιπόν σαΐνια managers μου που σιγά – σιγά βγάζετε στον αέρα εκπτωτικά τιμολόγια με μειωμένη προμήθεια, για να βοηθήσετε εμάς και τους πελάτες μας. Μας βοηθάτε πραγματικά έτσι ή μας περνάτε θηλιά στο λαιμό? Μάλλον το δεύτερο, γιατί επί της ουσίας ορισμένοι δεν πιστεύετε σε μας και μας πουλάτε φύκια για μεταξωτές κορδέλες. Φροντίστε όταν καταλάβουν το παιγνίδι σας κάποιοι αφελείς συνάδελφοι, που στηρίζουν από ανάγκη τα περίφημα εκπτωτικά τιμολόγια με 5% και 10% πτωχευτική προμήθεια και έλθουν μπροστά σας αντιμέτωποι με την χρεωκοπία, να έχετε κάποια σοβαρή δικαιολογία για να τους πείτε καθώς και στην συνείδησή σας το βράδυ στο κρεβάτι σας αν διαθέτετε από δαύτη.

 

(*) ο κ. Γιώργος Νικολάκος είναι μέλος του ΔΣ του ΣΕΜΑ και διευθύνων σύμβουλος της Fasmagroup

 

Αναδημοσίευση από την εφημερίδα NEXT DEAL που κυκλοφορεί στα περίπτερα όλης της χώρας

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

  • Σεβασμός στις διακοπές!
    Σμαρούλα Παντελή, 22/7/2025

    Σεβασμός στις διακοπές!

  • Μέτρα προστασίας από τον καύσωνα - Ποιοι κινδυνεύουν περισσότερο
    Nextdeal newsroom, 22/7/2025

    Μέτρα προστασίας από τον καύσωνα - Ποιοι κινδυνεύουν περισσότερο

  • Καύσωνας: Έκτακτα μέτρα για την αντιμετώπιση της θερμικής καταπόνησης των εργαζομένων

    Καύσωνας: Έκτακτα μέτρα για την αντιμετώπιση της θερμικής καταπόνησης των εργαζομένων

    Έκτακτα μέτρα ανακοίνωσε το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης για την αντιμετώπιση της θερμικής καταπόνησης των εργαζομένων κατά τη διάρκεια...
    Ηλίας Προβόπουλος, 21/07/2025 - 08:58 21/7/2025
  • Κ. Κυρανάκης: Θα κάνουμε αυτό που χρειάζεται ο ελληνικός σιδηρόδρομος «τώρα, όχι αύριο»

    Κ. Κυρανάκης: Θα κάνουμε αυτό που χρειάζεται ο ελληνικός σιδηρόδρομος «τώρα, όχι αύριο»

    «Θα κάνουμε ό,τι χρειάζεται για να μην ξαναζήσει ποτέ η πατρίδα μας την τραγωδία των Τεμπών», τόνισε ο αναπληρωτής υπουργός...
    Nextdeal newsroom, 18/07/2025 - 09:15 18/7/2025

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Δωρεά Ιατρικού Εξοπλισμού από την ΕΥΡΩΠΗ HOLDINGS Α.Ε. προς τη ΣΚΑΪ HOPE ΑΜΚΕ για την Ενίσχυση των Αεροδιακομιδών Ασθενών
15:16 Δωρεά Ιατρικού Εξοπλισμού από την ΕΥΡΩΠΗ HOLDINGS Α.Ε. προς τη ΣΚΑΪ HOPE ΑΜΚΕ για την Ενίσχυση των Αεροδιακομιδών Ασθενών
  • 14:25 SKY express: Ισχυρή διεθνής ανάπτυξη για τον ελληνικό αερομεταφορέα με +33% στο 2ο τρίμηνο του 2025
  • 14:04 H Generali προχωρά στην εξαγορά του Ομίλου της Ευρωκλινικής
  • 13:35 Η Akkadia Holdings ανακοινώνει την πώληση της Ευρωκλινικής στη Generali Hellas
  • 13:23 Η ERB Ασφαλιστική στηρίζει την αριστεία και επιβραβεύει την πρωτιά
  • 12:24 Σεβασμός στις διακοπές!
  • 12:00 Η Interamerican βάση επέκτασης της Achmea στην Ανατολική και Κεντρική Ευρώπη
  • 11:51 Πολυϊατρεία Medifirst & Αθηναϊκή Γενική Κλινική: Στρατηγική Συνεργασία με τη Universal Life για άμεση, ποιοτική και καινοτόμα ιατρική φροντίδα
  • 10:50 Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο: Με πρόεδρο τον Ι. Σαρακάκη και εκπροσώπους του ιατροφαρμακευτικού κλάδου η νέα ηγετική ομάδα
  • 10:21 Όταν το υποκείμενο είναι η Ελλάδα, οι εσωτερικές διαμάχες περισσεύουν
  • 09:56 Munich Re: Καθαρά κέρδη €2,1 δισ. για το β’ τρίμηνο λόγω «πολύ χαμηλών» ζημιών στις αντασφαλίσεις ζημιών και περιουσίας
  • 09:45 Μέτρα προστασίας από τον καύσωνα - Ποιοι κινδυνεύουν περισσότερο
  • 09:30 Σε ποιες περιοχές η αγορά ακινήτου είναι πιο πολύ επένδυση και όχι «συναίσθημα» - Τι σημαίνει για την ασφαλιστική αγορά
  • 08:55 Ο Τραμπ στην Αθήνα(;) και ιταλικοί ύμνοι για την Ελλάδα, ο Γιά(ν)ης ξαναχτυπά, το μήνυμα της Αθήνας στους μετανάστες, και άλλος «πράσινος φραπές»
  • 16:46 Φωτιά τώρα στο Metropolitan General! (φωτογραφίες)
  • 16:22 Η Εθνική Ασφαλιστική Χρυσός Χορηγός στα «Δρόμεια 2025» - Ένα αθλητικό γεγονός με ισχυρό μήνυμα κοινωνικής συμπερίληψης
  • 16:10 ΤτΕ: Πλεόνασμα στο Ισοζύγιο Τρεχουσών Συναλλαγών τον Μάιο, για πρώτη φορά μετά από τρία χρόνια
  • 16:00 Δημόσιο χρέος: Στα 366,329 δισ. ευρώ το α' τρίμηνο εφέτος σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ
  • 15:47 Έκθεση Bain & Company: Η Πρόκληση των Δασμών και οι Νέες Ευκαιρίες στην Αγορά του Private Equity
  • 14:31 Επανεκλογή Κρίστιαν Χατζημηνά στην Ε.ΕΝ.Ε - Επίτιμος Πρόεδρος & Μέλος Δ.Σ. o Βασίλης Αποστολόπουλος
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 17/7 Υπασφαλισμενος: Τι απαντά ο Πάνος Δημητρίου (Generali) στα περί εξαγορών
  2. 16/7 Ασφάλιση υγείας: Οι εταιρείες εκπέμπουν SOS
  3. 18/7 Αποκλειστικό: Στον όμιλο Ardonagh Group μέσω του Agora Insurance Brokers η ΜΑΡΤΕΝ Insurance Risk Consultants
  4. 22/7 H Generali προχωρά στην εξαγορά του Ομίλου της Ευρωκλινικής
  5. 22/7 Ο Τραμπ στην Αθήνα(;) και ιταλικοί ύμνοι για την Ελλάδα, ο Γιά(ν)ης ξαναχτυπά, το μήνυμα της Αθήνας στους μετανάστες, και άλλος «πράσινος φραπές»
  6. 21/7 Ριζικές αλλαγές στις τραπεζικές χρεώσεις με παρέμβαση Πιερρακάκη: Τι θα ισχύει
  7. 18/7 Ασφάλεια και χρηματοδότηση από τη Hellas Direct: Νέα εργαλεία για τον σύγχρονο οδηγό

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube