Γιώργος Μούζος, 6/3/2024 - 08:53 facebook twitter linkedin Ασφαλιστικός κίνδυνος: Δεν είναι κατάλληλα όλα τα ελαστικά για υψηλές ταχύτητες κίνησης! Γιώργος Μούζος, 6/3/2024 facebook twitter linkedin Το έχουμε γράψει πολλές φορές πως τα ελαστικά είναι ύψιστης σημασίας για την ασφάλεια, αλλά και την άνεση οδηγού και επιβαινόντων. Ωστόσο κάθε τύπος ελαστικού προορίζεται για συγκεκριμένη ταχύτητα κίνησης. Την οποία αν ξεπεράσει συντρέχει σοβαρός κίνδυνος. Όπως έχουμε γράψει πολλές φορές τα ελαστικά είναι το μοναδικό σημείο επαφής του αυτοκινήτου με το οδόστρωμα και γι' αυτόν τον λόγο παίζουν καθοριστικό ρόλο στην ασφαλή συμπεριφορά του οχήματος. Κάθε ελαστικό έχει τις δικές του προδιαγραφές, τις οποίες ο οδηγός πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψη του πριν προβεί στην αλλαγή του. Διαβάστε προσεκτικά πριν αποφασίσετε Μιας και τα ελαστικά φθείρονται κατά την κίνηση και το πέρασμα του χρόνου, πριν την οποιαδήποτε αλλαγή τους, ο κάτοχος του οχήματος θα πρέπει να μάθει αρχικά τις προδιαγραφές που έχει ορίσει ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου. Στη συνέχεια και κατά την έρευνα αγοράς του θα πρέπει να ενημερωθεί για τις αντίστοιχες προδιαγραφές του ελαστικού που επιθυμεί. Αυτές αναγράφονται υποχρεωτικά στο πλαϊνό του ελαστικού, όπως ορίζει και η ισχύουσα νομοθεσία. Μια σημαντική πληροφορία που πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψη του ο υποψήφιος αγοραστής, είναι ο δείκτης ταχύτητας του ελαστικού. Αυτός θα πρέπει να ταιριάζει με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή, ώστε η κίνηση να γίνεται με ασφάλεια. Για όσους δεν γνωρίζουν, ο δείκτης ταχύτητας υποδεικνύει τη μέγιστη ταχύτητα κίνησης που μπορεί να αναπτύξει κανείς με το αυτοκίνητό του χρησιμοποιώντας ένα σετ ελαστικών συγκεκριμένων προδιαγραφών, με τα ελαστικά να έχουν παράλληλα την προβλεπόμενη πίεση αέρα. Όπως θα δείτε και στην εικόνα που παραθέτουμε παρακάτω και έχει ξεκάθαρα τα στοιχεία που υπάρχουν στο πλαϊνό του ελαστικού, ο δείκτης ταχύτητας V, σημαίνει ότι η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει με ασφάλεια είναι τα 240 χλμ./ώρα. Ύψιστης σημασίας η σωστή πίεση του ελαστικού Πέρα όμως από το δείκτη ταχύτητας, ο κάτοχος του οχήματος πρέπει να εξασφαλίσει και τη σωστή πίεση των ελαστικών. Στην περίπτωση που υπάρχει λάθος πίεση στα ελαστικά (είτε προς τα κάτω, είτε προς τα πάνω) η πρόσφυση δεν είναι αρκετή. Κάτι που επηρεάζει σημαντικά τον τρόπο λειτουργίας της ανάρτησης, του συστήματος πέδησης, ακόμα και των λοιπών συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού. Συνολικά, όλα αυτά μπορούν να οδηγήσουν σε τροχαίο ατύχημα. Η ελλιπής πρόσφυση σε μια στροφή ή κατά το φρενάρισμα μπορεί να μας οδηγήσει εκτός δρόμου ή πάνω σε κάποιο προπορευόμενο όχημα. Από την άλλη ελαστικά με πίεση πολύ χαμηλότερη από την ιδανική κάνουν ολόκληρο το αυτοκίνητο να αντιδρά πολύ πιο αργά στις εντολές του οδηγού, ενώ υπάρχει περίπτωση ακόμη και να βγουν από τη ζάντα σε μία στροφή ή να κοπούν αφού το σχήμα τους παραμορφώνεται σε υπερβολικό βαθμό. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 31/10/2025 - 08:50 Το ρίσκο που αγνοούν οι πελάτες σας: Πώς ένα ραγισμένο παρμπρίζ μπορεί να ακυρώσει την κάλυψή τους
Γιώργος Μούζος, 29/10/2025 - 12:04 Τα frit στο παρμπρίζ: Γιατί πρέπει να τα γνωρίζετε καλύτερα από τους πελάτες σας;
Γιώργος Μούζος, 27/10/2025 - 11:31 Η τεχνητή νοημοσύνη επιβάλλει πρόστιμα στάθμευσης και οι ασφαλιστές πρέπει να ετοιμαστούν!
Γιώργος Μούζος, 22/10/2025 - 12:12 Καλώδια φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Η νέα μάστιγα που απειλεί την ασφαλιστική αγορά
Όταν το αυτοκίνητο «σκέφτεται», ποιος φταίει στην στραβή; Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη όταν το λογισμικό παίρνει το τιμόνι και τα συστήματα υποβοήθησης αλλάζουν δυναμικά τον κίνδυνο; Ας το πούμε... Γιώργος Μούζος, 20/10/2025 - 08:35
Οχήματα χωρίς οδηγό: Ρίσκα, τιμολόγηση και νέες καλύψεις που έρχονται Η αυτόνομη οδήγηση ωριμάζει και πλησιάζει η ώρα που θα γίνει καθημερινότητα. Για τους ασφαλιστές αυτό σημαίνει νέα μοντέλα ευθύνης,... Γιώργος Μούζος, 16/10/2025 - 08:45
Πώς ένα λεπτό μπορεί να μειώσει τη χρήση της οδικής βοήθειας από τους πελάτες σας; (Ο κανόνας του ενός λεπτού) Το φθηνότερο εργαλείο διαχείρισης κινδύνου κρύβεται στο ρελαντί, μειώνει τη συχνότητα ζημιών χωρίς να κοστίζει ούτε ευρώ. Η αγορά ζητά... Γιώργος Μούζος, 14/10/2025 - 09:10
Προστασία δεδομένων & «συνδεδεμένα» αυτοκίνητα - Τι χρειάζεται πραγματικά ένας ασφαλιστής για να δουλέψει με ασφάλεια και χωρίς «γκρίζες ζώνες»; Η σύγχρονη τεχνολογία μετατρέπει κάθε αυτοκίνητο σε «αισθητήρες σε ρόδες» . Από το infotainment και το e-Call μέχρι τα ενσωματωμένα... Γιώργος Μούζος, 10/10/2025 - 11:00
Τα ADAS «κοιμίζουν» τους οδηγούς: Πώς οι τεχνολογίες ασφάλειας φουσκώνουν τα μικροατυχήματα; Η άβολη αλήθεια: η ασφάλεια γίνεται άλλοθι απροσεξίας και το κόστος γυρίζει στην ασφαλιστική αγορά Η νέα γενιά βοηθημάτων οδήγησης υπόσχεται... Γιώργος Μούζος, 08/10/2025 - 08:25
Φθινοπωρινός έλεγχος: Θα πληρώσετε ζημιές ή θα τις προλάβετε; Ο φθινοπωρινός έλεγχος αυτοκινήτου είναι και υπόθεση ασφαλιστική, αλλά και του πελάτη σας. Πώς πρέπει να τον συμβουλέψετε για να... Γιώργος Μούζος, 06/10/2025 - 08:50