close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Τεχνολογία

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

AI: Φίλος ή εχθρός του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή
Nextdeal newsroom
Nextdeal newsroom,
25/6/2025 - 10:08
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

AI: Φίλος ή εχθρός του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή

Nextdeal newsroom, 25/6/2025
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Γράφει ο Νίκος Γεωργόπουλος


Η άνοδος της τεχνητής νοημοσύνης (AI) έχει προκαλέσει ενθουσιασμό αλλά και ανησυχία στον ασφαλιστικό κλάδο. Ως ασφαλιστικός διαμεσολαβητής, δεν μπορεί κανείς να αγνοήσει τον δυνητικό αντίκτυπο της αυτοματοποίησης με βάση την ΤΝ, της προγνωστικής ανάλυσης και των ψηφιακών εργαλείων ανάληψης κινδύνων. Αλλά είναι η ΤΝ ένας φίλος που ενισχύει τον ρόλο του ή ένας εχθρός που απειλεί να τον αντικαταστήσει; Η απάντηση είναι πιο διαφοροποιημένη από ένα απλό ναι ή όχι.

Η περίπτωση της ΤΝ ως φίλου

Η ΤΝ παρουσιάζει στους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές ισχυρά εργαλεία για τον εξορθολογισμό των εργασιών, την αύξηση της αποδοτικότητας και την παροχή εξατομικευμένης εξυπηρέτησης πελατών. Ακολουθεί ο τρόπος με τον οποίο η ΤΝ υποστηρίζει τους διαμεσολαβητές:

1.Βελτιωμένη αξιολόγηση κινδύνου και τιμολόγηση Οι αλγόριθμοι που βασίζονται στην ΤΝ αναλύουν τεράστιες ποσότητες δεδομένων, συμπεριλαμβανομένης της συμπεριφοράς των πελατών, των χρηματοοικονομικών προτύπων και των τάσεων της αγοράς- για τη λεπτομερή ρύθμιση της αξιολόγησης κινδύνου. Αυτό επιτρέπει στους διαμεσολαβητές να προσφέρουν πιο ανταγωνιστική τιμολόγηση, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι οι πελάτες λαμβάνουν συμβόλαια που ανταποκρίνονται στις μοναδικές τους ανάγκες.

2.Αυτοματοποιημένες διοικητικές εργασίες Τα συστήματα που υποστηρίζονται από την τεχνητή νοημοσύνη μπορούν να διεκπεραιώνουν εργασίες ρουτίνας, όπως η έκδοση συμβολαίων, η επεξεργασία απαιτήσεων και η διαχείριση εγγράφων. Αυτό απελευθερώνει τους διαμεσολαβητές ώστε να επικεντρωθούν στη συμβουλευτική πώληση και την εμβάθυνση των σχέσεων με τους πελάτες.

3.Βελτιωμένη εξυπηρέτηση πελατών Τα chatbots και οι εικονικοί βοηθοί που υποστηρίζονται από AI μπορούν να απαντούν άμεσα σε ερωτήματα, να επεξεργάζονται απαιτήσεις και να παρέχουν εξατομικευμένες συστάσεις. Αντί να αντικαταστήσουν τους διαμεσολαβητές, τα εργαλεία αυτά αυξάνουν την ικανότητά τους να παρέχουν ταχύτερες και ακριβέστερες πληροφορίες στους πελάτες.

4.Ανίχνευση και πρόληψη της απάτης Η AI μπορεί να εντοπίσει γρήγορα τις απατηλές απαιτήσεις, ανιχνεύοντας ασυνήθιστα μοτίβα και ανωμαλίες στα δεδομένα. Οι διαμεσολαβητές επωφελούνται από την ικανότητα της ΤΝ να προστατεύουν τα χαρτοφυλάκιά τους και να ελαχιστοποιούν τις απώλειες.

5.Predictive Analytics for Cross-Selling & Upselling Οι πληροφορίες που βασίζονται στην AI βοηθούν τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές να εντοπίζουν νέες ευκαιρίες για cross-selling και upselling. Αναλύοντας το προφίλ κινδύνου ενός πελάτη, η ΤΝ συνιστά πρόσθετες επιλογές κάλυψης που ταιριάζουν στις συγκεκριμένες περιστάσεις του.

Η τεχνητή νοημοσύνη ως εχθρός: Οι προκλήσεις που έρχονται

Ενώ η ΤΝ προσφέρει μυριάδες οφέλη, η ευρεία υιοθέτησή της εγείρει επίσης ανησυχίες για τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές.

1.Εκτόπιση θέσεων εργασίας & μειωμένη ανθρώπινη συμμετοχή Καθώς η ΤΝ αυτοματοποιεί τις διαδικασίες, ο ρόλος των παραδοσιακών ασφαλιστικών διαμεσολαβητών μπορεί να μειωθεί. Η αυτοματοποιημένη αναδοχή και οι άμεσες εγκρίσεις συμβολαίων μπορεί να περιορίσουν την ανάγκη για ανθρώπινους συμβούλους.

2.Ιδιωτικότητα δεδομένων & ηθικοί κίνδυνοι Η εκτεταμένη συλλογή δεδομένων που απαιτείται για την προγνωστική μοντελοποίηση της ΤΝ εγείρει ανησυχίες για την προστασία της ιδιωτικής ζωής. Οι πελάτες ενδέχεται να διστάζουν να εμπιστευτούν στα συστήματα που βασίζονται στην ΤΝ τις προσωπικές και οικονομικές τους πληροφορίες, προτιμώντας ανθρώπινους διαμεσολαβητές για καθοδήγηση.

3.Η υπερβολική εμπιστοσύνη στην ΤΝ μπορεί να οδηγήσει σε σφάλματα Τα μοντέλα ΤΝ είναι τόσο καλά όσο τα δεδομένα στα οποία εκπαιδεύονται. Οι προκαταλήψεις στους αλγορίθμους ή τα σφάλματα στην ανάλυση μπορεί να οδηγήσουν σε λανθασμένες συστάσεις πολιτικής ή εσφαλμένες εκτιμήσεις κινδύνου, απαιτώντας την παρέμβαση ανθρώπινης εμπειρογνωμοσύνης.

4.Απώλεια της εξατομικευμένης συμβουλευτικής Η ασφάλιση είναι εγγενώς προσωπική - οι πελάτες εκτιμούν την εμπειρογνωμοσύνη και την ανθρώπινη επαφή που παρέχουν οι διαμεσολαβητές. Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να δυσκολεύεται να συμπάσχει με τους πελάτες που πλοηγούνται σε πολύπλοκες οικονομικές αποφάσεις ή σε γεγονότα που αλλάζουν τη ζωή τους.

5.Αβεβαιότητα κανονιστικών ρυθμίσεων και συμμόρφωσης Το νομικό τοπίο γύρω από την ΤΝ στην ασφάλιση εξακολουθεί να εξελίσσεται. Η συμμόρφωση με την αναδοχή και την αξιολόγηση κινδύνων με βάση την ΤΝ παραμένει ασαφής, δημιουργώντας προκλήσεις για τους διαμεσολαβητές όσον αφορά την τήρηση των νέων κανονισμών.

Το μέλλον: Συνεργασία είναι το κλειδί

Ο ασφαλιστικός κλάδος βρίσκεται σε σταυροδρόμι - η υιοθέτηση της ΤΝ μπορεί είτε να ενισχύσει είτε να μειώσει το ρόλο των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών. Το κλειδί για να διασφαλιστεί ότι η ΤΝ θα ενισχύσει και όχι θα αντικαταστήσει τους διαμεσολαβητές βρίσκεται στη στρατηγική συνεργασία μεταξύ των ανθρώπων και της τεχνολογίας που λειτουργεί με ΤΝ.

1. Η τεχνητή νοημοσύνη ενισχύει, δεν αντικαθιστά, την ανθρώπινη εμπειρογνωμοσύνη

Οι διαμεσολαβητές θα πρέπει να βλέπουν την ΤΝ ως επέκταση των δυνατοτήτων τους και όχι ως ανταγωνιστή. Η ΤΝ υπερέχει στην ανάλυση μεγάλων συνόλων δεδομένων, στον εντοπισμό απάτης και στον εξορθολογισμό της γραφειοκρατίας - αλλά δεν μπορεί να αντικαταστήσει την ανθρώπινη διαίσθηση, την ενσυναίσθηση και την οικοδόμηση εμπιστοσύνης.

Για παράδειγμα:

- Η ΤΝ μπορεί να εντοπίσει τάσεις και κινδύνους στο underwriting, αλλά ένας ανθρώπινος διαμεσολαβητής ερμηνεύει τις πολύπλοκες ανάγκες του πελάτη για να εξατομικεύσει την κάλυψη.

- Τα chatbots με τεχνητή νοημοσύνη απαντούν σε ερωτήσεις ρουτίνας, ωστόσο οι πελάτες εξακολουθούν να αναζητούν ειδικούς συμβούλους για σημαντικές ασφαλιστικές αποφάσεις.

Με την ενσωμάτωση της ΤΝ στις καθημερινές λειτουργίες, οι διαμεσολαβητές μπορούν να επικεντρωθούν στο συμβουλευτικό τους ρόλο, ενώ αφήνουν την ΤΝ να χειρίζεται καθήκοντα back-office.

2. Η τεχνητή νοημοσύνη ως εργαλείο για τη εξεύρεση πελατών

Οι πελάτες εκτιμούν τις προσωπικές σχέσεις στην ασφάλιση. Τα εργαλεία εξεύρεσης  πελατών με AI (τα chatbots και οι εικονικοί βοηθοί) μπορούν να βοηθήσουν τους διαμεσολαβητές να κατανοήσουν καλύτερα τους πελάτες και να ανταποκριθούν ταχύτερα.

- Οι αναλύσεις που λειτουργούν με τεχνητή νοημοσύνη μπορούν να προβλέψουν τις ανάγκες των πελατών με βάση ιστορικά δεδομένα, βοηθώντας τους διαμεσολαβητές να προτείνουν συμβόλαια πριν καν οι πελάτες συνειδητοποιήσουν ότι τα χρειάζονται.

- Τα chatbots και οι βοηθοί τεχνητής νοημοσύνης χειρίζονται κοινά ερωτήματα, απελευθερώνοντας τους διαμεσολαβητές να επικεντρωθούν σε σύνθετες αλληλεπιδράσεις υψηλής αξίας.

- Η εξατομίκευση με βάση την τεχνητή νοημοσύνη διασφαλίζει ότι οι πελάτες λαμβάνουν εξατομικευμένες ασφαλιστικές λύσεις, ενισχύοντας την αφοσίωση και την εμπιστοσύνη.

Οι διαμεσολαβητές που υιοθετούν τη εξεύρεση πελατών χρησιμοποίωντας ΤΝ αυξάνουν την αποδοτικότητα χωρίς να θυσιάζουν την ανθρώπινη επαφή.

3. Η ΤΝ βοηθά στην πλοήγηση στις προκλήσεις των κανονιστικών ρυθμίσεων και της συμμόρφωσης

Το ασφαλιστικό τοπίο γίνεται όλο και πιο πολύπλοκο, με εξελισσόμενες απαιτήσεις συμμόρφωσης και νέους νόμους για την προστασία των δεδομένων. Η AI μπορεί να βοηθήσει τους διαμεσολαβητές να παραμείνουν μπροστά από αυτές τις αλλαγές.

Για παράδειγμα:

- Η ΤΝ παρακολουθεί αυτόματα τις αλλαγές πολιτικής και προσαρμόζει τις συστάσεις ώστε να συμμορφώνεται με τους κανονισμούς.

- Τα εργαλεία που βασίζονται στην ΤΝ ανιχνεύουν κινδύνους συμμόρφωσης στα συμβόλαια, μειώνοντας τη νομική έκθεση των διαμεσολαβητών.

- Η τεχνητή νοημοσύνη διασφαλίζει την ασφάλεια των δεδομένων στις ψηφιακές συναλλαγές, καθησυχάζοντας τους πελάτες σχετικά με τις ανησυχίες για την προστασία της ιδιωτικής ζωής.

Χρησιμοποιώντας την ΤΝ, οι διαμεσολαβητές μπορούν να προσαρμόζονται στους κανονισμούς πιο ομαλά.

4. Η ΤΝ δημιουργεί νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες

Αντί να φοβούνται την μείωση  θέσεων εργασίας, οι διαμεσολαβητές θα πρέπει να διερευνήσουν νέους τρόπους με τους οποίους η ΤΝ διευρύνει τον ρόλο τους. Ορισμένες δυνατότητες περιλαμβάνουν:

- Εξειδικευμένες συμβουλευτικές υπηρεσίες - Η ΤΝ χειρίζεται βασικές ασφαλιστικές εργασίες, επιτρέποντας στους διαμεσολαβητές να παρέχουν εξειδικευμένες συμβουλευτικές υπηρεσίες (όπως υπηρεσίες διαχείρισης κινδύνου για εταιρικούς πελάτες).

Αξιοποιώντας τις γνώσεις που βασίζονται στην ΤΝ, οι διαμεσολαβητές μπορούν να καινοτομούν και να διαφοροποιούνται σε μια εξελισσόμενη αγορά.

Συμπέρασμα: Η ΤΝ ως συνεργάτης, όχι ως απειλή

Η ΤΝ δεν είναι εχθρός - είναι ένας ισχυρός σύμμαχος για τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές που την αγκαλιάζουν στρατηγικά. Η επιτυχία σε ένα μέλλον με γνώμονα την ΤΝ εξαρτάται από τον τρόπο με τον οποίο οι διαμεσολαβητές ενσωματώνουν την ΤΝ, χρησιμοποιώντας την για να ενισχύσουν και όχι να αντικαταστήσουν την ανθρώπινη τεχνογνωσία.

Οι διαμεσολαβητές που θα προσαρμοστούν, θα αναβαθμίσουν τις γνώσεις τους και θα ενσωματώσουν έξυπνα την ΤΝ θα εξασφαλίσουν μια ισχυρότερη, πιο ανταγωνιστική θέση στον ασφαλιστικό κλάδο.

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

  • Η KPMG παρουσιάζει την πλατφόρμα KPMG Workbench: μια πλατφόρμα τεχνητής νοημοσύνης πολλαπλών agents («πρακτόρων»), που μεταμορφώνει την εξυπηρέτηση των πελατών και τον τρόπο εργασίας στον παγκόσμιο οργανισμό
    Nextdeal newsroom, 16/7/2025

    Η KPMG παρουσιάζει την πλατφόρμα KPMG Workbench: μια πλατφόρμα τεχνητής νοημοσύνης πολλαπλών agents («πρακτόρων»), που μεταμορφώνει την εξυπηρέτηση των πελατών και τον τρόπο εργασίας στον παγκόσμιο οργανισμό

  • Forscope: Γιατί η έμμεση διανομή λογισμικού αποτελεί στρατηγική επιλογή για σύγχρονες επιχειρήσεις
    Nextdeal newsroom, 24/6/2025

    Forscope: Γιατί η έμμεση διανομή λογισμικού αποτελεί στρατηγική επιλογή για σύγχρονες επιχειρήσεις

  • Γιατί οι Κυβερνοεγκληματίες Στοχεύουν την Ψηφιακή Υγεία

    Γιατί οι Κυβερνοεγκληματίες Στοχεύουν την Ψηφιακή Υγεία

    Γράφει ο Νίκος Γεωργόπουλος* Ο ψηφιακός μετασχηματισμός της υγείας έχει φέρει επανάσταση στη φροντίδα των ασθενών, τη διαχείριση δεδομένων και την επιχειρησιακή...
    Nextdeal newsroom, 20/06/2025 - 13:52 20/6/2025
  • Παγκόσμια Μελέτη για το AI: Γιατί οι περισσότερες επιχειρήσεις δεν κερδίζουν ακόμα από την Τεχνητή Νοημοσύνη

    Παγκόσμια Μελέτη για το AI: Γιατί οι περισσότερες επιχειρήσεις δεν κερδίζουν ακόμα από την Τεχνητή Νοημοσύνη

    Μια νέα παγκόσμια μελέτη που δημοσιεύθηκε από την Kyndryl (NYSE: KD), κορυφαίο πάροχο τεχνολογικών υπηρεσιών παγκοσμίως, αποκάλυψε ότι μόνο λίγες...
    Nextdeal newsroom, 11/06/2025 - 13:34 11/6/2025

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Διπλή βράβευση για την Εθνική Τράπεζα στα Euromoney Awards of Excellence
13:00 Διπλή βράβευση για την Εθνική Τράπεζα στα Euromoney Awards of Excellence
  • 12:40 Πειραιώς: Η επενδυτική Στρατηγική Γ' Τριμήνου 2025
  • 11:48 Η Υφυπουργός Εργασίας Άννα Ευθυμίου για τον επανυπολογισμό των συντάξεων του πρώην ταμείου των συνταξιούχων της Εθνικής Τράπεζας ΤΣΠ-ΕΤΕ
  • 11:40 Συναυλία στον Αρχαιολογικό Χώρο του Ιερού της Αρτέμιδος Βραυρωνίας
  • 11:38 Euroxx: H Καλύτερη Χρηματιστηριακή στην Ελλάδα στα Euromoney Best Securities Houses Awards 2025
  • 11:33 Πεζοπορία στο εξωκλήσι του Προφήτη Ηλία στον Άγιο Βλάσιο Παρακαμπυλίων
  • 11:00 Αποκλειστικό: Στον όμιλο Ardonagh Group μέσω του SRS Group η ΜΑΡΤΕΝ Insurance Risk Consultants
  • 10:55 Το Μεσολόγγι τιμά τον Κάλαμο
  • 10:33 O Λόφος Σκουζέ γιορτάζει τον άγιο Αιμιλιανό
  • 10:15 Ακίνητα: Υποχωρούν οι νέες κατασκευές, ανεβαίνουν οι τιμές - Τι σημαίνει για την ασφαλιστική αγορά
  • 09:55 Βιβλία Εκδόσεων Σπύρου: «Πανόραμα της Φαρμακευτικής Ιστορίας: Μια ιστορική αναδρομή από την Aρχαιότητα έως σήμερα»
  • 09:23 ΤτΕ: Λιγότερο προσιτή η στέγη για τα ελληνικά νοικοκυριά μεταξύ 2018-2021
  • 09:15 Κ. Κυρανάκης: Θα κάνουμε αυτό που χρειάζεται ο ελληνικός σιδηρόδρομος «τώρα, όχι αύριο»
  • 09:05 Κ.Πιερρακάκης: «Θέλουμε μία αγορά ενέργειας με χαμηλότερες τιμές για τους καταναλωτές»
  • 08:55 Γερμανικοί ύμνοι, «καίει» το στεγαστικό, ο Τσίπρας, η Κεντροαριστερά και το «δώρο» στον Μητσοτάκη, «φουντώνει» η bull market, ο Giannis επενδύει στην Premia
  • 08:45 Η ολιστική προσέγγιση για την κάλυψη των αναγκών των πελατών λιανικής!
  • 16:00 Chiesi Hellas: Βράβευση για πρωτοβουλίες που προασπίζουν την ισότητα & την καινοτομία
  • 15:44 Πώς ο Prem Watsa της Eurobank έβγαλε υπεραξία τουλάχιστον 400% από τα Praktiker
  • 15:25 Ξεκινάει ο ψηφιακός μετασχηματισμός των ιδιωτικών κλινικών στην Ελλάδα - Τι αλλάζει στη φροντίδα των ασθενών!
  • 14:55 Τάκης Θεοδωρικάκος: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για την οικονομία μας η επένδυση στην τεχνολογία των ημιαγωγών
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 17/7 Υπασφαλισμενος: Τι απαντά ο Πάνος Δημητρίου (Generali) στα περί εξαγορών
  2. 14/7 Ασφαλιστικό...σταυρόλεξο: Παρκαδόρος προκάλεσε σοβαρό ατύχημα χωρίς να οδηγεί το...όχημα - Ποιος φταίει;
  3. 16/7 Ασφάλιση υγείας: Οι εταιρείες εκπέμπουν SOS
  4. 15/7 Πρόταση της Τράπεζας Πειραιώς και Ergo Ασφαλιστικής για ασφάλιση των φαρμακείων έναντι φυσικών καταστροφών
  5. 11/7 Τα Δυνατά σημεία στην πρωτιά κλάδου αυτοκινήτου της Allianz (που ασφαλίζει κοντά στα 900.000 αυτοκίνητα)
  6. 16/7 Η Εθνική Ασφαλιστική, ως ηγέτιδα, αναδιαμορφώνει και πάλι την αγορά
  7. 17/7 Η Τράπεζα της Ελλάδος, ο Αποστολόπουλος και οι ασφαλιστικές

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube