close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Αυτοκίνητο

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Κόπωση: Ο σιωπηλός εχθρός που απειλεί τους πελάτες σας και το ταμείο σας!
Γιώργος Μούζος
Γιώργος Μούζος,
13/2/2023 - 08:52
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Κόπωση: Ο σιωπηλός εχθρός που απειλεί τους πελάτες σας και το ταμείο σας!

Γιώργος Μούζος, 13/2/2023
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Τα τροχαία ατυχήματα παραμένουν οι κυριότερες εξωγενείς αιτίες θανάτου. Πέρα από τις προφανείς αιτίες ατυχημάτων όπως η διάσπαση προσοχής εξαιτίας του κινητού τηλεφώνου, η κατανάλωση αλκοόλ και η υπερβολική ταχύτητα, η κόπωση πίσω από το τιμόνι έχει μεγάλο μερίδιο ευθύνης.

Κάτι, που πέρα από τον κοινωνικό αντίκτυπο, έχει σημαντικές συνέπειες και στον ασφαλιστικό κλάδο. Εμείς σε αυτό το άρθρο θα εστιάσουμε στην κόπωση, έναν από τους μεγαλύτερους και πιο ύπουλους κινδύνους που κυκλοφορούν στους δρόμους. Και αυτό γιατί έναν μεθυσμένο ή κάποιον υπό την επήρεια ουσιών οδηγό, ο έλεγχος της Τροχαίας κατά πάσα πιθανότητα θα τον εντοπίσει. Ένας οδηγός όμως που είναι άυπνος και είναι κινούμενη βόμβα δεν υπάρχει περίπτωση να τον βρει. Ας ελπίσουμε πως οι αναδυόμενες τεχνολογίες των σύγχρονων αυτοκινήτων (που θα αναλύσουμε παρακάτω), που ελέγχουν το ρυθμό βλεφαρίσματος των ματιών και τα αντανακλαστικά του οδηγού, να βελτιώσουν την κατάσταση.

Μεγάλο ποσοστό οδηγών κοιμάται ελάχιστα

Τελευταίες αναλύσεις αποδεικνύουν πως οι οδηγοί ηλικίας 35-44 ετών κοιμούνται λιγότερο από το κανονικό, με σχεδόν το 50% να κοιμάται μόνο 5-6 ώρες τη νύχτα. Μόνο το 33% κοιμάται τις προτεινόμενες 7-8 ώρες, γεγονός που επηρεάζει την ασφάλεια κατά την οδήγηση. Επίσης, η ποιότητα του ύπνου έχει χειροτερεύσει, με αποτέλεσμα περισσότερα θανατηφόρα ατυχήματα κατά τη διάρκεια της οδήγησης, ιδιαίτερα τις νυχτερινές ώρες.

Όπως αποδεικνύουν τα στοιχεία του National Highway Traffic Safety Administration, μόνο στις Η.Π.Α., κάθε χρόνο σημειώνονται περίπου 100.000 ατυχήματα από οδηγούς που κοιμούνται στο τιμόνι, αργούν να αντιδράσουν ή κάνουν λάθος εκτιμήσεις λόγω κόπωσης. Τροχαία ατυχήματα που προκαλούν 50.000 τραυματισμούς, ενώ 800 άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους. Νούμερα που σοκάρουν ειδικά αν αναλογιστούμε πως ο συγκεκριμένος τύπος ατυχήματος προκαλείται γιατί απλά κάποιοι δεν έχουν κοιμηθεί καλά ή γιατί συνεχίζουν να οδηγούν ενώ η κόπωση τους έχει καταβάλει.

Σε μια άλλη έρευνα που πραγματοποίησε η Λέσχη Αυτοκινήτου AA (Automobile Association) σε 20.000 οδηγούς, το 13% αυτών παραδέχτηκαν ότι κάποια στιγμή αποκοιμήθηκαν στο τιμόνι ενώ οδηγούσαν. Σχεδόν το 40% των οδηγών ανέφεραν ότι ένιωθαν τόσο κουρασμένοι κατά την οδήγηση που δεν θα μπορούσαν να μείνουν ξύπνιοι για όλο το ταξίδι, ενώ το 57% είπαν ότι σταμάτησαν τη στιγμή που συνειδητοποίησαν ότι ήταν πολύ κουρασμένοι για να συνεχίσουν να οδηγούν. Οι νέοι οδηγοί (18-24 ετών) είναι πιο πιθανό να κοιμηθούν στο τιμόνι, όχι λόγω έλλειψης εμπειρίας, αλλά λόγω του τρόπου ζωής τους. Από την άλλη ιδιαίτερα ανησυχητικό είναι πως το 18% των νεαρών οδηγών δήλωσαν ότι θα συνέχιζαν να οδηγούν ακόμα και όταν ήταν κουρασμένοι.

Δώστε προσοχή στα σημάδια

Τι γίνεται όμως στην περίπτωση που η κούραση αρχίσει να γίνεται εντονότερη ενώ οδηγούμε; Μια ύπουλη κατάσταση αφού ο οδηγός δεν νιώθει εξ’αρχής κουρασμένος, ώστε να αναβάλλει την οποιαδήποτε διαδρομή ή να επιλέξει διαφορετικό τρόπο μετακίνησης, αν δεν γίνεται να το αποφύγει. Όπως για παράδειγμα όταν κάποιος φεύγει από το γραφείο έπειτα από μια κοπιαστική μέρα και έχει μια σεβαστή απόσταση να διανύσει έως το σπίτι του. Εδώ θα πρέπει ο οδηγός να είναι αρκετά εκπαιδευμένος ώστε να αντιληφθεί τα σημάδια που του δίνει το σώμα του.

Όπως για παράδειγμα αν το χασμουρητό συνεχώς αυξάνεται, όπως και το βλεφάρισμα, τότε θα πρέπει να λάβει τα μέτρα του, αφού αυτά είναι τα συχνότερα συμπτώματα κόπωσης. Και όσο τα αφήνετε, τόσο θα αυξάνονται και το πιθανότερο η οδική σας συμπεριφορά να γίνει χειρότερη. Τα κλασικά μέτρα πρόληψης όπως το άνοιγμα του παράθυρου ή δυνατή μουσική δεν σώνουν πάντοτε την κατάσταση.

Η παρακολούθηση του οδηγού θα μας σώσει από το μοιραίο!

Οι περισσότεροι κατασκευαστές έχουν θέσει ένα στόχο να μειωθούν σημαντικά τα τροχαία ατυχήματα. Οι μεγάλες αλλαγές που επιτελούνται στον τομέα της τεχνολογίας επηρεάζουν ανάλογα και τον κλάδο του αυτοκινήτου. Πλέον τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα ενσωματώνουν προηγμένα συστήματα ασφαλείας που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην αύξηση της ασφάλειας των επιβατών και του οδηγού. Τα συστήματα αυτά «κατασκοπεύουν» συνεχώς τον οδηγό ώστε να ελέγχουν την ικανότητα του να οδηγήσει.

Ένα προηγμένο σύστημα ασφαλείας είναι αυτό της Επαγρύπνησης Οδηγού ή διαφορετικά Driver Alert Control. Το σύστημα αυτό έχει σχεδιαστεί ώστε να ανιχνεύει και να προειδοποιεί τον κουρασμένο οδηγό. Άλλωστε η κόπωση πίσω από το τιμόνι είναι υπεύθυνη για το 30% των τροχαίων ατυχημάτων. Το σύστημα αυτό χρησιμοποιεί κάμερες που παρατηρούν την κίνηση του οχήματος - και κατά πόσο αυτό κινείται ανάμεσα στις λωρίδες κυκλοφορίας - καθώς και αισθητήρες που αντιλαμβάνονται τις κινήσεις του τιμονιού. Αν καταγραφεί σημαντική απόκλιση, τότε ενεργοποιείται το σύστημα, ειδοποιώντας τον οδηγό ότι πρέπει να εστιάσει την προσοχή του στο δρόμο.

Βέβαια η τεχνολογία έχει κάνει μερικά βήματα παραπάνω και σε ακριβά μοντέλα έχουν τοποθετηθεί κάμερες υψηλής ευκρίνειας που είναι τοποθετημένες στο ταμπλό και παρακολουθούν τα μάτια του οδηγού. Αν διαπιστωθεί ότι αυτός κοιτάει για ασυνήθιστα μεγάλο χρονικό διάστημα κάτι άλλο πέρα από τον δρόμο (βλ. κινητό τηλέφωνο), ή κλείνει τα μάτια του, τότε παρέχουν οπτικές και ηχητικές ειδοποιήσεις.

 

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ...

  • Πέρα από την τιμή: Πώς θα διατηρήσετε τους πελάτες σας;
    Γιώργος Μούζος, 17/09/2025 - 08:57

    Πέρα από την τιμή: Πώς θα διατηρήσετε τους πελάτες σας;

  • Κρύβει τις πινακίδες του ο πελάτης σας; Ο νέος Κ.Ο.Κ. δεν αστειεύεται
    Γιώργος Μούζος, 15/09/2025 - 08:55

    Κρύβει τις πινακίδες του ο πελάτης σας; Ο νέος Κ.Ο.Κ. δεν αστειεύεται

  • Γυρισμένα χιλιόμετρα στα μεταχειρισμένα: Ακόμα ένας πονοκέφαλος της ασφαλιστικής αγοράς
    Γιώργος Μούζος, 11/09/2025 - 08:55

    Γυρισμένα χιλιόμετρα στα μεταχειρισμένα: Ακόμα ένας πονοκέφαλος της ασφαλιστικής αγοράς

  • Νοθευμένα καύσιμα και ασφαλιστικές επιπτώσεις!
    Γιώργος Μούζος, 08/09/2025 - 08:52

    Νοθευμένα καύσιμα και ασφαλιστικές επιπτώσεις!

  • Ελαστικά: Οι λεπτομέρειες που πληρώνει ακριβά η ασφαλιστική αγορά

    Ελαστικά: Οι λεπτομέρειες που πληρώνει ακριβά η ασφαλιστική αγορά

    Η αμέλεια στον έλεγχο τους αυξάνει τα ατυχήματα, τις αποζημιώσεις και πιέζει ολόκληρη την ασφαλιστική αγορά. Οι περισσότεροι οδηγοί ξοδεύουν ώρες...
    Γιώργος Μούζος, 05/09/2025 - 08:58
  • Ο «κανόνας των 3 δευτερολέπτων»: Το μυστικό όπλο των ασφαλιστών για την μείωση των τροχαίων

    Ο «κανόνας των 3 δευτερολέπτων»: Το μυστικό όπλο των ασφαλιστών για την μείωση των τροχαίων

    Ο κανόνας που κάθε ασφαλιστής πρέπει να γνωρίζει και να μεταφέρει στους πελάτες του αν θέλει να μειώσει τις αποζημιώσεις...
    Γιώργος Μούζος, 03/09/2025 - 08:50
  • Η κλιματική αλλαγή ανεβάζει τα ασφάλιστρα αυτοκινήτου: Πώς επηρεάζονται οι ασφαλιστές;

    Η κλιματική αλλαγή ανεβάζει τα ασφάλιστρα αυτοκινήτου: Πώς επηρεάζονται οι ασφαλιστές;

    Μετά την αγορά κατοικίας, η επόμενη μεγάλη πίεση για την ασφαλιστική βιομηχανία έρχεται από την ασφάλιση αυτοκινήτου. Η κλιματική αλλαγή δεν...
    Γιώργος Μούζος, 01/09/2025 - 09:02
  • Μπορεί ένας αλγόριθμος να αποφασίζει ποιος είναι υπεύθυνος για ένα ατύχημα;

    Μπορεί ένας αλγόριθμος να αποφασίζει ποιος είναι υπεύθυνος για ένα ατύχημα;

    Τεχνητή νοημοσύνη, τηλεματική & big data: Η νέα πραγματικότητα στην απόδοση ευθύνων;  Για δεκαετίες, η απόδοση ευθύνης σε ένα τροχαίο βασιζόταν...
    Γιώργος Μούζος, 29/08/2025 - 08:51
  • OTA Updates: O νέος πονοκέφαλος του ασφαλιστικού κλάδου

    OTA Updates: O νέος πονοκέφαλος του ασφαλιστικού κλάδου

    Αν οι οδηγοί αγνοούν τις ασύρματες ενημερώσεις, ίσως οι ασφαλιστικές να κληθούν να πληρώσουν μεγάλο λογαριασμό. Η αυτοκινητοβιομηχανία αλλάζει με ρυθμούς...
    Γιώργος Μούζος, 27/08/2025 - 09:11
  • Γιατί οι σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων κρατούν σε εγρήγορση τον ασφαλιστικό κλάδο;

    Γιατί οι σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων κρατούν σε εγρήγορση τον ασφαλιστικό κλάδο;

    Η ηλεκτροκίνηση τρέχει, αλλά μαζί της μεγαλώνουν οι κίνδυνοι: πυρκαγιές σε κλειστούς χώρους, ηλεκτροπληξίες, κυβερνοεπιθέσεις, διακοπές λειτουργίας και νέες ρυθμιστικές...
    Γιώργος Μούζος, 25/08/2025 - 08:50

Σελίδες

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • …
  • ΕΠΟΜΕΝΗ
  • τελευταία »
Τιμές Καυσίμων σε όλη την Ελλάδα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ομαδική ασφάλιση μαθητών: Δεν είναι απλή αστική ευθύνη…είναι η εξασφάλιση του μέλλοντος μας
15:30 Ομαδική ασφάλιση μαθητών: Δεν είναι απλή αστική ευθύνη…είναι η εξασφάλιση του μέλλοντος μας
  • 15:10 Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Καλή η πρίζα αλλά μήπως ο ήλιος είναι…καλύτερος;
  • 13:55 Στο TEDxAthens η Φιλίππα Μιχάλη, CEO της NN Hellas
  • 11:55 VITAEL: Προχωρά στην πλήρη ανακαίνιση του ιστορικού κτιρίου της Εθνικής Ασφαλιστικής στην Καραγεώργη Σερβίας
  • 11:15 Η Εθνική Ασφαλιστική αποκτά πλειοψηφικό πακέτο μετοχών των εταιριών Elysee
  • 09:57 Ο Όμιλος Eurohold αυξάνει σημαντικά τα έσοδα και την κερδοφορία στο πρώτο εξάμηνο του 2025
  • 09:50 ΕΙΑΣ: Εκπαιδευτικό σεμινάριο αμοιβαίων κεφαλαίων και επενδυτικών προϊόντων, Unit Linked
  • 09:45 Στεγαστική πίστη - Νέες επιλογές για δανειολήπτες στεγαστικών step up
  • 09:28 Κερδοφόρα εκκίνηση με ενίσχυση αποτελεσμάτων για τις ασφαλιστικές δραστηριότητες στο A’ εξάμηνο του 2025 για την Ευρώπη Holdings
  • 09:10 Η Carglass® συμμετείχε στις Ημέρες Καριέρας του kariera.gr
  • 09:04 Τα οφέλη από την πρόωρη αποπληρωμή δανείων, στα ευρωπαϊκά «σαλόνια» η Alpha Bank, φήμες για deal Εθνικής με NN, ο…συστημικός στόχος της Credia, και τα ιστορικά ρεκόρ της Lamda
  • 09:00 Ελληνική ιθαγένεια απέκτησε τιμητικά ο άνδρας που ανέσυρε τα δύο παιδιά από τον Άραχθο
  • 08:55 Λογοτεχνικός Διαγωνισμός για τη Διακοσιοστή Επέτειο της Εξόδου των Ελεύθερων Πολιορκημένων
  • 15:15 Η Karavias Art Insurance αποκλειστικός χορηγός ασφάλισης στην Art Athina 2025
  • 14:50 Οι τρεις μεγάλες προκλήσεις των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών
  • 14:40 Εφιάλτης στο δρόμο με τα…ανασφάλιστα οχήματα: Παμπάλαια οχήματα χωρίς τέλη, ΚΤΕΟ ανάμεσα μας
  • 14:30 Προστάτιδες των Ελλήνων ασφαλιστικών συμβούλων η Μεγαλομάρτυς Σοφία και οι τρεις θυγατέρες της, Πίστις, Ελπίς και Αγάπη
  • 13:53 Γιάννης Στουρνάρας: Η Ελλάδα ως στρατηγική πύλη επενδύσεων - Σταθερότητα, βιωσιμότητα και μετασχηματισμός
  • 13:40 Το Ερέχθειο και το Μουσείο Ακρόπολης - Ευρωπαϊκές Ημέρες Πολιτιστικής Κληρονομιάς (Κυριακή 28/09)
  • 13:37 ΕΟΠΥΥ: Ενημέρωση πολιτών για ψηφιακή απάτη
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 16/9 Η Εθνική Ασφαλιστική ενδυναμώνει τη διοικητική της ομάδα
  2. 12/9 Αποχωρεί από την Δύναμις Ασφαλιστική ο Κίμων Ρεϊνίερ Ευσταθόπουλος - Ο Θεόδωρος Πανταλάκης στο Δ.Σ
  3. 12/9 Η Δύναμη Ασφαλιστική αλλάζει σελίδα - Νέο Διοικητικό Συμβούλιο με στρατηγικές κινήσεις ανάπτυξης
  4. 17/9 Οι τρεις μεγάλες προκλήσεις των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών
  5. 18/9 Η Εθνική Ασφαλιστική αποκτά πλειοψηφικό πακέτο μετοχών των εταιριών Elysee
  6. 12/9 Σε ιστορικά υψηλά η Wall Street, «αυτοδύναμος» ο Μητσοτάκης, και σενάρια για «κυβέρνηση μειοψηφίας», τα « 70άρια» της Metlen και «ψήφος» στην Τράπεζα Κύπρου
  7. 16/9 Νικόλαoς Κόκκινος («Λάμπρος Κόκκινος Insurance Brokers»): Προχωράμε σε νέα στρατηγική συνεργασία

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube