Γιώργος Μούζος, 29/12/2022 - 08:57 facebook twitter linkedin Ποια είναι η νέα τεχνολογία της Porsche που βελτιώνει την οδική ασφάλεια; Γιώργος Μούζος, 29/12/2022 facebook twitter linkedin To να έχει ο οδηγός άριστη ορατότητα κατά τη διάρκεια της οδήγησης και ειδικά σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας, όπως για παράδειγμα τη νύχτα, είναι μείζονος σημασίας για την οδική ασφάλεια. Η Porsche λοιπόν αλλάζει τα δεδομένα στην τεχνολογία φωτισμού, βελτιώνοντας σημαντικά την οδική ασφάλεια. Σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία, η νέα τεχνολογία φωτισμού υψηλής ανάλυσης HD matrix LED, θα κάνει τη νύχτα μέρα σε απόσταση έως και 600 μέτρων. Αυτό θα γίνει εφικτό χάρη στα νέα φώτα υψηλής ανάλυσης HD matrix LED, που θα λειτουργούν σε ένταση έως 160 lx ή 300 lx με ενεργοποιημένα τα φώτα μεγάλης σκάλας. Η νέα αυτή καινοτομία αναπτύχθηκε σε συνεργασία με συνεργάτες της Porsche, όπως οι Hella/Forvia, Infineon και Nichia. Αποτελείται από μια συστοιχία από τέσσερις πηγές φωτός, κάθε μία από τις οποίες έχει διαστάσεις μόλις 12,8 x 3,2 χλστ. και φέρει 16.384 micro-LEDs που ελέγχονται μεμονωμένα. Καινοτόμες λειτουργίες για μέγιστη ασφάλεια Η Porsche κατά την παρουσίαση των νέων φωτιστικών σωμάτων ανέφερε πως ο οδηγός επωφελείται από τον ευέλικτο φωτισμό που καθιστά δυνατή η νέα αυτή εξέλιξη, χάρη στον εξαιρετικά ομοιογενή φωτισμό τον οποίο παρέχει. Επιπλέον, υπάρχουν καινοτόμες λειτουργίες όπως ο φωτισμός λωρίδας, η λειτουργία κατά την οδήγηση σε περιοχές που εκτελούνται οδικά έργα καθώς και ο φωτισμός στενής λωρίδας, όπως αποκαλείται, σε συνδυασμό με τα προσαρμοζόμενα φώτα μεγάλης σκάλας για τον αυτοκινητόδρομο. Η νέα τεχνολογία προσθέτει ένα ακόμη εξαιρετικά αποδοτικό στοιχείο. Καθώς οι προβολείς HD matrix LED ενεργοποιούν μόνο τα pixel που πραγματικά χρειάζονται σε κάθε δεδομένη στιγμή, η κατανάλωση ενέργειας είναι κατά πολύ μικρότερη σε σχέση με άλλα συστήματα υψηλής ανάλυσης, με την ποσότητα του φωτός να παραμένει η ίδια. Ας δούμε αναλυτικότερα της λειτουργίες που διαθέτει η νέα τεχνολογία. NEWSLETTER Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα. Μεγάλη σκάλα με βοηθητική μεγάλη σκάλα Με ενεργή την αυτόματη λειτουργία μεγάλης σκάλας (auto high-beam), αν το σύστημα φωτισμού δεν εντοπίσει μέσω κάμερας οχήματα που κινούνται μπροστά ή στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας αυτοκίνητα, οι μονάδες HD matrix LED αλλάζουν από τη μεσαία σκάλα σε μεγάλη σκάλα και η βοηθητική μεγάλη σκάλα των άνω διλειτουργικών μονάδων ενεργοποιείται αυτόματα. Αντιθαμβωτική μεγάλη σκάλα με νέα λειτουργία Εάν η κάμερα εντοπίσει ένα προπορευόμενο ή επερχόμενο όχημα, η βοηθητική μεγάλη σκάλα απενεργοποιείται, όπως επίσης και τα αντίστοιχα pixel των μονάδων HD matrix που φωτίζουν το προπορευόμενο όχημα. Η ενέργεια που απελευθερώνει αυτή η λειτουργία μετατρέπεται σε πρόσθετο φως, με το πλήρες πλάτος του να χρησιμοποιείται για τη βελτιστοποίηση του φωτισμού της αντιθαμβωτικής μεγάλης σκάλας και τη βελτίωση της ορατότητας του οδηγού – χωρίς να τυφλώνονται έτσι οι άλλοι οδηγοί. Όταν ενεργοποιείται η αντιθαμβωτική λειτουργία, η ποσότητα φωτός από τη μονάδα HD Matrix δεξιά και αριστερά του «αντιθαμβωτικού κενού» διπλασιάζεται, με αποτέλεσμα τη σημαντική φωτεινότητα του εναπομείναντος εύρους μεγάλης σκάλας. Φωτισμός λωρίδας Με τη λειτουργία αυτή η λωρίδα κίνησης μεταξύ των σημάνσεων του δρόμου γίνεται σημαντικά πιο φωτεινή, ανεξάρτητα μάλιστα από τη θέση του οχήματος σε αυτή. Η δέσμη φωτός ακολουθεί τα σημάδια του δρόμου σαν να ήταν μαγνήτης. Η λειτουργία Lane Illumination ενεργοποιείται αποκλειστικά σε αυτοκινητόδρομους ή σε αντίστοιχους δρόμους επιτρέποντας τον έγκαιρο εντοπισμό επικίνδυνων αντικειμένων. Σε περίπτωση που ο οδηγός επιχειρήσει να αλλάξει λωρίδα, η δέσμη διευρύνεται τόσο όσο χρειάζεται για να καλύψει και τις δύο λωρίδες, πριν φωτίσει στη συνέχεια μόνο τη νέα λωρίδα μόλις ολοκληρωθεί η αλλαγή πορείας. Φωτισμός σε οδικά έργα και φωτισμός στενής λωρίδας Όταν το σύστημα ανιχνεύσει τη διέλευση από περιοχές που εκτελούνται έργα ή από περιορισμένου πλάτους περιοχές, το «φωτεινό χαλί» μειώνεται αυτόματα στο ίδιο πλάτος με το όχημα, συμπεριλαμβανομένων των καθρεπτών, για να φωτίσει τη λωρίδα και έτσι να την κάνει ορατή στον οδηγό. Αυτή η οπτική υποστήριξη, όπως την αποκαλεί η Porsche, επιτρέπει στους οδηγούς να αξιολογούν καλύτερα τόσο τη θέση τους στη στενή λωρίδα όσο και τους ελιγμούς προσπέρασης. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 03/11/2025 - 08:40 Ο διακόπτης που κανείς δεν προσέχει, αλλά κάθε ασφαλιστής πρέπει να ξέρει
Γιώργος Μούζος, 31/10/2025 - 08:50 Το ρίσκο που αγνοούν οι πελάτες σας: Πώς ένα ραγισμένο παρμπρίζ μπορεί να ακυρώσει την κάλυψή τους
Γιώργος Μούζος, 29/10/2025 - 12:04 Τα frit στο παρμπρίζ: Γιατί πρέπει να τα γνωρίζετε καλύτερα από τους πελάτες σας;
Γιώργος Μούζος, 27/10/2025 - 11:31 Η τεχνητή νοημοσύνη επιβάλλει πρόστιμα στάθμευσης και οι ασφαλιστές πρέπει να ετοιμαστούν!
Καλώδια φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Η νέα μάστιγα που απειλεί την ασφαλιστική αγορά Η κλοπή καλωδίων φόρτισης δεν είναι απλά μία ενοχλητική τάση της εποχής. Είναι μια οργανωμένη επιδημία που κλονίζει τα θεμέλια... Γιώργος Μούζος, 22/10/2025 - 12:12
Όταν το αυτοκίνητο «σκέφτεται», ποιος φταίει στην στραβή; Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη όταν το λογισμικό παίρνει το τιμόνι και τα συστήματα υποβοήθησης αλλάζουν δυναμικά τον κίνδυνο; Ας το πούμε... Γιώργος Μούζος, 20/10/2025 - 08:35
Οχήματα χωρίς οδηγό: Ρίσκα, τιμολόγηση και νέες καλύψεις που έρχονται Η αυτόνομη οδήγηση ωριμάζει και πλησιάζει η ώρα που θα γίνει καθημερινότητα. Για τους ασφαλιστές αυτό σημαίνει νέα μοντέλα ευθύνης,... Γιώργος Μούζος, 16/10/2025 - 08:45
Πώς ένα λεπτό μπορεί να μειώσει τη χρήση της οδικής βοήθειας από τους πελάτες σας; (Ο κανόνας του ενός λεπτού) Το φθηνότερο εργαλείο διαχείρισης κινδύνου κρύβεται στο ρελαντί, μειώνει τη συχνότητα ζημιών χωρίς να κοστίζει ούτε ευρώ. Η αγορά ζητά... Γιώργος Μούζος, 14/10/2025 - 09:10
Προστασία δεδομένων & «συνδεδεμένα» αυτοκίνητα - Τι χρειάζεται πραγματικά ένας ασφαλιστής για να δουλέψει με ασφάλεια και χωρίς «γκρίζες ζώνες»; Η σύγχρονη τεχνολογία μετατρέπει κάθε αυτοκίνητο σε «αισθητήρες σε ρόδες» . Από το infotainment και το e-Call μέχρι τα ενσωματωμένα... Γιώργος Μούζος, 10/10/2025 - 11:00
Τα ADAS «κοιμίζουν» τους οδηγούς: Πώς οι τεχνολογίες ασφάλειας φουσκώνουν τα μικροατυχήματα; Η άβολη αλήθεια: η ασφάλεια γίνεται άλλοθι απροσεξίας και το κόστος γυρίζει στην ασφαλιστική αγορά Η νέα γενιά βοηθημάτων οδήγησης υπόσχεται... Γιώργος Μούζος, 08/10/2025 - 08:25