Γιώργος Μούζος, 29/12/2022 - 08:57 facebook twitter linkedin Ποια είναι η νέα τεχνολογία της Porsche που βελτιώνει την οδική ασφάλεια; Γιώργος Μούζος, 29/12/2022 facebook twitter linkedin To να έχει ο οδηγός άριστη ορατότητα κατά τη διάρκεια της οδήγησης και ειδικά σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας, όπως για παράδειγμα τη νύχτα, είναι μείζονος σημασίας για την οδική ασφάλεια. Η Porsche λοιπόν αλλάζει τα δεδομένα στην τεχνολογία φωτισμού, βελτιώνοντας σημαντικά την οδική ασφάλεια. Σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία, η νέα τεχνολογία φωτισμού υψηλής ανάλυσης HD matrix LED, θα κάνει τη νύχτα μέρα σε απόσταση έως και 600 μέτρων. Αυτό θα γίνει εφικτό χάρη στα νέα φώτα υψηλής ανάλυσης HD matrix LED, που θα λειτουργούν σε ένταση έως 160 lx ή 300 lx με ενεργοποιημένα τα φώτα μεγάλης σκάλας. Η νέα αυτή καινοτομία αναπτύχθηκε σε συνεργασία με συνεργάτες της Porsche, όπως οι Hella/Forvia, Infineon και Nichia. Αποτελείται από μια συστοιχία από τέσσερις πηγές φωτός, κάθε μία από τις οποίες έχει διαστάσεις μόλις 12,8 x 3,2 χλστ. και φέρει 16.384 micro-LEDs που ελέγχονται μεμονωμένα. Καινοτόμες λειτουργίες για μέγιστη ασφάλεια Η Porsche κατά την παρουσίαση των νέων φωτιστικών σωμάτων ανέφερε πως ο οδηγός επωφελείται από τον ευέλικτο φωτισμό που καθιστά δυνατή η νέα αυτή εξέλιξη, χάρη στον εξαιρετικά ομοιογενή φωτισμό τον οποίο παρέχει. Επιπλέον, υπάρχουν καινοτόμες λειτουργίες όπως ο φωτισμός λωρίδας, η λειτουργία κατά την οδήγηση σε περιοχές που εκτελούνται οδικά έργα καθώς και ο φωτισμός στενής λωρίδας, όπως αποκαλείται, σε συνδυασμό με τα προσαρμοζόμενα φώτα μεγάλης σκάλας για τον αυτοκινητόδρομο. Η νέα τεχνολογία προσθέτει ένα ακόμη εξαιρετικά αποδοτικό στοιχείο. Καθώς οι προβολείς HD matrix LED ενεργοποιούν μόνο τα pixel που πραγματικά χρειάζονται σε κάθε δεδομένη στιγμή, η κατανάλωση ενέργειας είναι κατά πολύ μικρότερη σε σχέση με άλλα συστήματα υψηλής ανάλυσης, με την ποσότητα του φωτός να παραμένει η ίδια. Ας δούμε αναλυτικότερα της λειτουργίες που διαθέτει η νέα τεχνολογία. NEWSLETTER Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα. Μεγάλη σκάλα με βοηθητική μεγάλη σκάλα Με ενεργή την αυτόματη λειτουργία μεγάλης σκάλας (auto high-beam), αν το σύστημα φωτισμού δεν εντοπίσει μέσω κάμερας οχήματα που κινούνται μπροστά ή στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας αυτοκίνητα, οι μονάδες HD matrix LED αλλάζουν από τη μεσαία σκάλα σε μεγάλη σκάλα και η βοηθητική μεγάλη σκάλα των άνω διλειτουργικών μονάδων ενεργοποιείται αυτόματα. Αντιθαμβωτική μεγάλη σκάλα με νέα λειτουργία Εάν η κάμερα εντοπίσει ένα προπορευόμενο ή επερχόμενο όχημα, η βοηθητική μεγάλη σκάλα απενεργοποιείται, όπως επίσης και τα αντίστοιχα pixel των μονάδων HD matrix που φωτίζουν το προπορευόμενο όχημα. Η ενέργεια που απελευθερώνει αυτή η λειτουργία μετατρέπεται σε πρόσθετο φως, με το πλήρες πλάτος του να χρησιμοποιείται για τη βελτιστοποίηση του φωτισμού της αντιθαμβωτικής μεγάλης σκάλας και τη βελτίωση της ορατότητας του οδηγού – χωρίς να τυφλώνονται έτσι οι άλλοι οδηγοί. Όταν ενεργοποιείται η αντιθαμβωτική λειτουργία, η ποσότητα φωτός από τη μονάδα HD Matrix δεξιά και αριστερά του «αντιθαμβωτικού κενού» διπλασιάζεται, με αποτέλεσμα τη σημαντική φωτεινότητα του εναπομείναντος εύρους μεγάλης σκάλας. Φωτισμός λωρίδας Με τη λειτουργία αυτή η λωρίδα κίνησης μεταξύ των σημάνσεων του δρόμου γίνεται σημαντικά πιο φωτεινή, ανεξάρτητα μάλιστα από τη θέση του οχήματος σε αυτή. Η δέσμη φωτός ακολουθεί τα σημάδια του δρόμου σαν να ήταν μαγνήτης. Η λειτουργία Lane Illumination ενεργοποιείται αποκλειστικά σε αυτοκινητόδρομους ή σε αντίστοιχους δρόμους επιτρέποντας τον έγκαιρο εντοπισμό επικίνδυνων αντικειμένων. Σε περίπτωση που ο οδηγός επιχειρήσει να αλλάξει λωρίδα, η δέσμη διευρύνεται τόσο όσο χρειάζεται για να καλύψει και τις δύο λωρίδες, πριν φωτίσει στη συνέχεια μόνο τη νέα λωρίδα μόλις ολοκληρωθεί η αλλαγή πορείας. Φωτισμός σε οδικά έργα και φωτισμός στενής λωρίδας Όταν το σύστημα ανιχνεύσει τη διέλευση από περιοχές που εκτελούνται έργα ή από περιορισμένου πλάτους περιοχές, το «φωτεινό χαλί» μειώνεται αυτόματα στο ίδιο πλάτος με το όχημα, συμπεριλαμβανομένων των καθρεπτών, για να φωτίσει τη λωρίδα και έτσι να την κάνει ορατή στον οδηγό. Αυτή η οπτική υποστήριξη, όπως την αποκαλεί η Porsche, επιτρέπει στους οδηγούς να αξιολογούν καλύτερα τόσο τη θέση τους στη στενή λωρίδα όσο και τους ελιγμούς προσπέρασης. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 28/11/2025 - 12:27 Κόλλησε το γκάζι: Ατύχημα ή κάτι άλλο; Ο εφιάλτης κάθε οδηγού και ασφαλιστικών εταιρειών
Γιώργος Μούζος, 26/11/2025 - 08:54 Η νέα πραγματικότητα της ζημιάς για τον ασφαλιστικό κλάδο - Το συνεργείο του '25 ένας ψηφιακός κόμβος
Γιώργος Μούζος, 24/11/2025 - 10:41 Ηλεκτρικά οχήματα και ασφάλεια μπαταριών: Οι νέοι τεχνικοί κίνδυνοι των ασφαλιστών!
Γιώργος Μούζος, 21/11/2025 - 08:40 Οι πελάτες σας ξέρουν τι να κάνουν αν τρακάρουν με ανασφάλιστο όχημα;
ADAS: Θα ρίξουν τα τροχαία ή θα «τινάξουν» στον αέρα τα ασφαλιστήρια; Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού μειώνουν τα ατυχήματα, αλλά φέρνουν ακριβότερες ζημιές, γκρίζες ζώνες ευθύνης και νέο πονοκέφαλο για κάθε ασφαλιστή... Γιώργος Μούζος, 19/11/2025 - 14:47
Όταν «ρίχνει καρέκλες», βρέχει ζημιές! Γιατί κάθε καταιγίδα είναι stress test για τα συμβόλαιά σου και πώς μπορείς να μειώσεις τις ζημιές πριν σηκώσει ο... Γιώργος Μούζος, 17/11/2025 - 09:09
Η Kaspersky επισημαίνει έναν ακόμα ασφαλιστικό κίνδυνο! Οι νέες ψηφιακές απειλές στα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα αυξάνουν τον κίνδυνο για οδηγούς, επιβάτες και ασφαλιστικές εταιρείες, απαιτώντας άμεση... Γιώργος Μούζος, 12/11/2025 - 08:50
Φωτιστικά σώματα: Ασπίδα ασφάλειας για τους πελάτες σας! Γιατί η κατάσταση και η τεχνολογία των φωτιστικών σωμάτων αποτελούν καθοριστικό παράγοντα στην πρόληψη ατυχημάτων και στη μείωση των ασφαλιστικών... Γιώργος Μούζος, 10/11/2025 - 08:45
Το «δίπλα θα πάω» σκοτώνει: Τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν κοντά στο σπίτι μας Η καθημερινή διαδρομή που κρύβει τον μεγαλύτερο κίνδυνο. Τι αποκαλύπτουν τα νέα δεδομένα και πώς αλλάζει το παιχνίδι για τους... Γιώργος Μούζος, 05/11/2025 - 08:43
Ο διακόπτης που κανείς δεν προσέχει, αλλά κάθε ασφαλιστής πρέπει να ξέρει Το «κλείδωμα παιδιού» στις πίσω πόρτες δεν είναι λεπτομέρεια. Είναι φρένο σε ατυχήματα που θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί με... Γιώργος Μούζος, 03/11/2025 - 08:40