Γιώργος Μούζος, 27/11/2024 - 09:04 facebook twitter linkedin Γιατί πρέπει να εκπαιδεύσετε τους πελάτες να φοράνε ζώνη και στο πίσω κάθισμα; Γιώργος Μούζος, 27/11/2024 facebook twitter linkedin Η ζώνη ασφαλείας είναι ένα από τα βασικά και αποτελεσματικά μέτρα προστασίας για τους επιβάτες ενός αυτοκινήτου. Παρόλα αυτά, πολλοί υποτιμούν τη σημασία της, ειδικά όταν πρόκειται για τα πίσω καθίσματα. Εσείς ως ασφαλιστές πρέπει να εκπαιδεύσετε τους πελάτες σας να την φοράνε πάντοτε. Η μη χρήση ζώνης στο πίσω κάθισμα μπορεί να έχει καταστροφικές συνέπειες, όχι μόνο για τους επιβάτες των πίσω καθισμάτων, αλλά και για τους επιβαίνοντες στα μπροστινά καθίσματα. Το φαινόμενο του ελέφαντα! Το εν λόγω φαινόμενο είναι υπεύθυνο για δεκάδες θανάσιμους τραυματισμούς που προκαλούνται κάθε χρόνο από τροχαία συμβάντα. Σύμφωνα με αυτό το φαινόμενο, κάθε επιβάτης που κάθεται στην πίσω σειρά καθισμάτων και δεν έχει δέσει τη ζώνη μπορεί μέσα από μία σύγκρουση να μετατραπεί σε... ελέφαντα. Έρευνες έχουν δείξει ότι ένας άνθρωπος με σωματικό βάρος 75 κιλά που δεν έχει φορέσει ζώνη, σε μία σύγκρουση με 60 χλμ./ώρα, το βάρος του πολλαπλασιάζεται και μπορεί να ξεπεράσει τους 4 τόνους. Αντιλαμβάνεστε τι σημαίνει αυτό για τη σωματική ακεραιότητα των εμπρός επιβατών. Όμως και οι πίσω επιβάτες κινδυνεύουν σημαντικά. Σύμφωνα με μελέτες, οι επιβάτες που δεν φορούν ζώνη στο πίσω κάθισμα έχουν τρεις φορές μεγαλύτερες πιθανότητες να τραυματιστούν σοβαρά ή να χάσουν τη ζωή τους σε σύγκριση με όσους χρησιμοποιούν τη ζώνη. Η απλή χρήση της ζώνης μειώνει κατά 50% τον κίνδυνο θανάτου σε τροχαία ατυχήματα. Επικίνδυνες συνήθειες και παρανοήσεις Η αντίληψη ότι τα πίσω καθίσματα είναι «ασφαλέστερα» οδηγεί συχνά στην αμέλεια της χρήσης ζώνης. Πολλοί θεωρούν πως, επειδή δεν βρίσκονται κοντά στο ταμπλό ή τον αερόσακο, είναι λιγότερο εκτεθειμένοι σε κινδύνους. Ωστόσο, αναλύσεις ατυχημάτων επιβεβαιώνουν το αντίθετο. Η αδράνεια που ασκείται στο σώμα κατά τη διάρκεια μιας σύγκρουσης δεν κάνει διακρίσεις με βάση τη θέση του επιβάτη. Μια άλλη συνηθισμένη παρανόηση αφορά τις μικρές αποστάσεις. Οι επιβάτες συχνά αποφεύγουν να φορούν ζώνη σε σύντομες διαδρομές, υποτιμώντας τον κίνδυνο. Στην πραγματικότητα, η πλειοψηφία των τροχαίων ατυχημάτων συμβαίνει σε αποστάσεις μικρότερες των 10 χιλιομέτρων από το σπίτι. Ο ρόλος σας ως ασφαλιστές στην εκπαίδευση των πελατών σας Εσείς ως ασφαλιστές έχετε σημαντικό ρόλο στην εκπαίδευση των πελατών σας σχετικά με τη σημασία της χρήσης ζώνης. Εξηγώντας τις συνέπειες της μη συμμόρφωσης με τον Κ.Ο.Κ., αλλά και τις συνέπειες που μπορεί να υπάρξουν σε περίπτωση ατυχήματος, μπορούν να ενισχύσουν την υπευθυνότητα σε οδηγούς και επιβάτες και να φορούν ζώνη όπως πρέπει για την ασφάλειά τους. Επιπλέον, η επισήμανση ότι η μη χρήση ζώνης μπορεί να επηρεάσει την κάλυψη της ασφάλισης σε περίπτωση ατυχήματος αποτελεί ένα ακόμα σημαντικό σημείο ενημέρωσης. Μέσα από εκπαιδευτικές καμπάνιες, φυλλάδια και διαδικτυακό περιεχόμενο, οι ασφαλιστές μπορούν να επηρεάσουν θετικά τη συμπεριφορά των πελατών τους και να αυξηθεί η οδική ασφάλεια. Η ενημέρωση όχι μόνο μειώνει τους κινδύνους, αλλά και ενισχύει τη σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ ασφαλιστών και πελατών. Τέλος, η ζώνη ασφαλείας δεν είναι υποχρεωτική από τον νόμο, είναι μια σωτήρια συνήθεια. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 22/12/2025 - 14:24 EV & PHEV: Το πραγματικό ρίσκο δεν είναι η μπαταρία! Είναι να το ασφαλίσεις «σαν απλό Ι.Χ.»
Γιώργος Μούζος, 17/12/2025 - 09:00 Τα real-time δεδομένα οδήγησης αλλάζουν την τιμολόγηση: Ο ασφαλιστής ως data analyst!
Γιώργος Μούζος, 15/12/2025 - 08:45 Συνδεδεμένα αυτοκίνητα: Ποιος ελέγχει πραγματικά τα δεδομένα του αυτοκινήτου;
Γιώργος Μούζος, 11/12/2025 - 08:40 Telematics και εξατομικευμένη τιμολόγηση: Η νέα “χρυσή εποχή” για τον ασφαλιστή που ξέρει να διαβάζει δεδομένα
Over-the-air ενημερώσεις: Η νέα πρόκληση για ασφαλιστικές και συνεργεία Οι ενημερώσεις λογισμικού μέσω διαδικτύου φέρνουν άνεση, λειτουργικότητα και φυσικά ασφάλεια. Ελλοχεύουν όμως και νέους κινδύνους, συχνά αθέατους, για την... Γιώργος Μούζος, 09/12/2025 - 08:55
Κάμερες στο ταμπλό: Αλλάζει τους κανόνες για τον ασφαλιστή Οι κάμερες στο ταμπλό γίνονται το νέο «μαύρο κουτί» των οχημάτων. Για τον ασφαλιστή φέρνουν ευκαιρίες, όπως επίσης νομικές και... Γιώργος Μούζος, 03/12/2025 - 08:50
Cyber attacks σε στόλους οχημάτων: Ο αόρατος κίνδυνος που μπορεί να “ρίξει” μια εταιρεία μέσα σε μία ημέρα Οι στόλοι οχημάτων γίνονται στόχος οργανωμένων κυβερνοεπιθέσεων. Για τις ασφαλιστικές εταιρείες, αυτό δεν είναι τεχνολογικό ζήτημα. Είναι κίνδυνος επιχειρησιακής κατάρρευσης. Μέχρι... Γιώργος Μούζος, 01/12/2025 - 09:38
Κόλλησε το γκάζι: Ατύχημα ή κάτι άλλο; Ο εφιάλτης κάθε οδηγού και ασφαλιστικών εταιρειών Το να κολλήσει το γκάζι είναι ο χειρότερος εφιάλτης κάθε οδηγού. Και ναι, μπορεί να συμβεί τόσο σε εσάς, όσο... Γιώργος Μούζος, 28/11/2025 - 12:27
Η νέα πραγματικότητα της ζημιάς για τον ασφαλιστικό κλάδο - Το συνεργείο του '25 ένας ψηφιακός κόμβος Το συνεργείο του 2025 δεν είναι πλέον μόνο μια αίθουσα με εργαλεία. Είναι ένας ψηφιακός κόμβος δεδομένων και αυτό αλλάζει... Γιώργος Μούζος, 26/11/2025 - 08:54
Ηλεκτρικά οχήματα και ασφάλεια μπαταριών: Οι νέοι τεχνικοί κίνδυνοι των ασφαλιστών! Η ηλεκτροκίνηση ανοίγει μια τεράστια αγορά. Ταυτόχρονα, όμως, δημιουργεί σύνθετους κινδύνους που ο ασφαλιστικός κλάδος δεν μπορεί πλέον να αγνοεί. Η... Γιώργος Μούζος, 24/11/2025 - 10:41