Γιώργος Μούζος, 6/10/2025 - 08:50 facebook twitter linkedin Φθινοπωρινός έλεγχος: Θα πληρώσετε ζημιές ή θα τις προλάβετε; Γιώργος Μούζος, 6/10/2025 facebook twitter linkedin Ο φθινοπωρινός έλεγχος αυτοκινήτου είναι και υπόθεση ασφαλιστική, αλλά και του πελάτη σας. Πώς πρέπει να τον συμβουλέψετε για να μην ανέβει ο δείκτης ζημιών σας. Η πρώτη δυνατή βροχή δεν δοκιμάζει μόνο τους οδηγούς, δοκιμάζει και τον δείκτη ζημιών των ασφαλιστικών εταιρειών. Κάθε φθινόπωρο επαναλαμβάνεται το ίδιο σενάριο: συγκρούσεις λόγω φθαρμένων ελαστικών, ανεπιτυχή φρεναρίσματα γιατί τα τακάκια δεν στάθηκαν στο ύψος των περιστάσεων, μπαταρίες που δεν ανταποκρίνονται, ατυχήματα και εξαιτίας της κακής ορατότητας. Αυτά δεν είναι μικρές λεπτομέρειες, είναι προάγγελοι της πρώτης αναγγελίας ζημιάς του φθινοπώρου. Για τον επαγγελματία της ασφάλισης, ο προληπτικός έλεγχος του οχήματος του πελάτη του είναι το φθηνότερο εργαλείο ανάληψης κινδύνου που συχνά μένει αναξιοποίητο. Ελαστικά και φρένα: το πιο ακριβό «φθηνό» ρίσκο Είναι γνωστό πως τα ταλαιπωρημένα-φθαρμένα ελαστικά είναι μια από τις κύριες αιτίες ατυχημάτων. Πέλμα κάτω από περίπου 3 χιλιοστά σε βρεγμένο δρόμο σημαίνει μεγαλύτερες αποστάσεις φρεναρίσματος και συχνότερες μικροσυγκρούσεις, ιδίως «χτυπήματα» στον προπορευόμενο. Καθοδηγήστε τον ασφαλισμένο σε γρήγορο έλεγχο ευθυγράμμισης και πέλματος σε συνεργαζόμενα συνεργεία. Παράλληλα, θυμίστε αλλαγή υγρών φρένων ανά διετία, γιατί η υγρασία χαμηλώνει το σημείο βρασμού και το «σπογγώδες» πεντάλ στη βροχή γίνεται ατύχημα. Μπαταρίες, ορατότητα, παρμπρίζ: οι «αθόρυβες» αιτίες αναγγελίας Η μπαταρία είναι ο πιο προβλέψιμος αδύναμος κρίκος. Η ζέστη του καλοκαιριού την κουράζει, το πρώτο κρύο αποκαλύπτει την κούραση, και ο πελάτης μένει ακινητοποιημένος με αλάρμ στην άκρη του δρόμου, ψάχνοντας βοήθεια. Κάθε τέτοια κλήση είναι μια μικρή δοκιμή για την εικόνα της εταιρείας: ο πελάτης σας θα ζήσει εμπειρία φροντίδας ή θα δεν ικανοποιηθεί από την οδική βοήθεια; Το ίδιο ισχύει για την ορατότητα. Υαλοκαθαριστήρες «ψημένοι» στον ήλιο αφήνουν γραμμές, κακώς ρυθμισμένα φώτα τυφλώνουν εκείνον που έρχεται απέναντι, ένα μικρό χτύπημα στο τζάμι γίνεται ρωγμή όταν η θερμοκρασία πέσει απότομα. Η έγκαιρη αντικατάσταση μάκτρων, ο έλεγχος ρύθμισης φώτων και οι επισκευές κρυστάλλων φροντίζουν με τη σειρά τους να μειώνεται ο δείκτης ζημιών μιας και αν όλα αυτά είναι στην εντέλεια μειώνεται η πιθανότητα ατυχήματος. Υγρά και συντήρηση: μικρή δαπάνη, σημαντική μείωση σοβαρών ζημιών Το ψυκτικό που θολώνει προδίδει ότι έχει χάσει τις ιδιότητές του. Το λάδι που «μαυρίζει» μετά από μεγάλες αποστάσεις στο καλοκαίρι δεν προστατεύει πια όπως πρέπει. Οι μηχανικές βλάβες σπάνια καλύπτονται, όμως οι ακινητοποιήσεις δημιουργούν έξοδα οδικής, πιεσμένα προγράμματα και βιαστικές αποφάσεις στο τιμόνι. Ένας έλεγχος όλων των παραπάνω εξασφαλίζουν την εύρυθμη λειτουργία του οχήματος. Και την ηρεμία πελάτη – ασφαλιστή. Τι να κάνετε σήμερα ως ασφαλιστής Αφήστε τα γενικά «προσέχετε» και περάστε σε πράξεις. Στείλτε στοχευμένο μήνυμα φθινοπωρινού ελέγχου ανά προφίλ χρήσης: πόλη, ταξίδι, επαγγελματική μετακίνηση. Δώστε στον πελάτη σας μια μικρή λίστα με τι πρέπει να κοιτάξει σε έναν φθινοπωρινό έλεγχο του οχήματός του. Μια καλή ιδέα είναι να προσφέρετε έξυπνες αναβαθμίσεις καλύψεων που έχουν αξία, όπως η θραύση κρυστάλλων ή η οδική βοήθεια ακόμα και για πελάτες που έχουν καινούργιο όχημα στην κατοχή τους. Αυτές οι μικρές ενέργειες πέρα από το γεγονός ότι θα αυξήσουν τα έσοδά σας, θα ενισχύσουν την αξιοπιστία σας προς τον πελάτη σας. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 31/10/2025 - 08:50 Το ρίσκο που αγνοούν οι πελάτες σας: Πώς ένα ραγισμένο παρμπρίζ μπορεί να ακυρώσει την κάλυψή τους
Γιώργος Μούζος, 29/10/2025 - 12:04 Τα frit στο παρμπρίζ: Γιατί πρέπει να τα γνωρίζετε καλύτερα από τους πελάτες σας;
Γιώργος Μούζος, 27/10/2025 - 11:31 Η τεχνητή νοημοσύνη επιβάλλει πρόστιμα στάθμευσης και οι ασφαλιστές πρέπει να ετοιμαστούν!
Γιώργος Μούζος, 22/10/2025 - 12:12 Καλώδια φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Η νέα μάστιγα που απειλεί την ασφαλιστική αγορά
Όταν το αυτοκίνητο «σκέφτεται», ποιος φταίει στην στραβή; Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη όταν το λογισμικό παίρνει το τιμόνι και τα συστήματα υποβοήθησης αλλάζουν δυναμικά τον κίνδυνο; Ας το πούμε... Γιώργος Μούζος, 20/10/2025 - 08:35
Οχήματα χωρίς οδηγό: Ρίσκα, τιμολόγηση και νέες καλύψεις που έρχονται Η αυτόνομη οδήγηση ωριμάζει και πλησιάζει η ώρα που θα γίνει καθημερινότητα. Για τους ασφαλιστές αυτό σημαίνει νέα μοντέλα ευθύνης,... Γιώργος Μούζος, 16/10/2025 - 08:45
Πώς ένα λεπτό μπορεί να μειώσει τη χρήση της οδικής βοήθειας από τους πελάτες σας; (Ο κανόνας του ενός λεπτού) Το φθηνότερο εργαλείο διαχείρισης κινδύνου κρύβεται στο ρελαντί, μειώνει τη συχνότητα ζημιών χωρίς να κοστίζει ούτε ευρώ. Η αγορά ζητά... Γιώργος Μούζος, 14/10/2025 - 09:10
Προστασία δεδομένων & «συνδεδεμένα» αυτοκίνητα - Τι χρειάζεται πραγματικά ένας ασφαλιστής για να δουλέψει με ασφάλεια και χωρίς «γκρίζες ζώνες»; Η σύγχρονη τεχνολογία μετατρέπει κάθε αυτοκίνητο σε «αισθητήρες σε ρόδες» . Από το infotainment και το e-Call μέχρι τα ενσωματωμένα... Γιώργος Μούζος, 10/10/2025 - 11:00
Τα ADAS «κοιμίζουν» τους οδηγούς: Πώς οι τεχνολογίες ασφάλειας φουσκώνουν τα μικροατυχήματα; Η άβολη αλήθεια: η ασφάλεια γίνεται άλλοθι απροσεξίας και το κόστος γυρίζει στην ασφαλιστική αγορά Η νέα γενιά βοηθημάτων οδήγησης υπόσχεται... Γιώργος Μούζος, 08/10/2025 - 08:25
Φθινοπωρινός έλεγχος: Θα πληρώσετε ζημιές ή θα τις προλάβετε; Ο φθινοπωρινός έλεγχος αυτοκινήτου είναι και υπόθεση ασφαλιστική, αλλά και του πελάτη σας. Πώς πρέπει να τον συμβουλέψετε για να... Γιώργος Μούζος, 06/10/2025 - 08:50