Γιώργος Μούζος, 14/2/2022 - 13:12 facebook twitter linkedin Σοβαρό ασφαλιστικό ζήτημα με τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού! Γιώργος Μούζος, 14/2/2022 facebook twitter linkedin Μια έρευνα του ΙΙΗS (Insurance Institute for Highway Safety) ανέδειξε πως ναι μεν τα συστήματα αυτόνομης πέδησης μπορούν να αποτρέψουν πιθανά ατυχήματα όπου εμπλέκονται πεζοί, αλλά ο ελλιπής φωτισμός μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο και να μην λειτουργήσουν όπως πρέπει. Το ποσοστό ατυχημάτων ήταν 27% μικρότερο για τα οχήματα που είχαν συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, συμπεριλαμβανομένων και των συστημάτων ανίχνευσης πεζών, σύμφωνα με την έρευνα. Η Jessica Cicchino, αντιπρόεδρος του ινστιτούτου και συγγραφέας της μελέτης, ανέλυσε 1.500 ατυχήματα που περιλάμβαναν διαφορετικά μοντέλα αυτοκινήτων και συνέκρινε τα ποσοστά ατυχημάτων που εμπλέκονταν πεζοί, με πανομοιότυπα οχήματα, με και χωρίς σύστημα εντοπισμού πεζών. Όπως ανέφερε η Cicchino, «Αυτή είναι η πρώτη πραγματική μελέτη που αναλύει τα συστήματα υποβοήθησης πεζών, καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα κατασκευαστών και οχημάτων, αποδεικνύοντας πως η τεχνολογία όντως μειώνει τα ατυχήματα. Δυστυχώς όμως απεδείχθη πως τα συστήματα αυτά είναι λιγότερο αποτελεσματικά στο σκοτάδι, όπου συμβαίνει το 75% των θανατηφόρων ατυχημάτων πεζών». Το Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) δίνει μεγάλη προσοχή στην αξιολόγηση των συστημάτων ασφαλείας, τα οποία πια συγκαταλέγονται στο στάνταρ εξοπλισμό των περισσότερων νέων αυτοκινήτων. Είναι χαρακτηριστικό πως το 2021, 9 στα 10 μοντέλα που δοκιμάστηκαν από τον IIHS διαθέτουν αυτόματο φρενάρισμα με ανίχνευση πεζών. Σημαντική –βελτίωση σε σχέση με το 2019 όπου η αναλογία κυμαινόταν στα 3/5. Το σύστημα αυτόνομης πέδησης με εντοπισμό πεζών μπορεί να μειώσει έως και κατά 30% την πιθανότητα θανατηφόρου ατυχήματος, ποσοστό όμως που μπορεί να διαφοροποιηθεί (προς το χειρότερο) αν οι συνθήκες φωτισμού είναι περιορισμένες. Για την ακρίβεια πολλά από τα συστήματα αποφυγής ατυχήματος με πεζό δεν κάνουν καμία διαφορά τη νύχτα, όπου συμβαίνουν τα περισσότερα ατυχήματα με ευάλωτους χρήστες του δρόμου. Το ινστιτούτο για να διαπιστώσει την επάρκεια αυτών των συστημάτων διενήργησε νυχτερινές δοκιμές με 8 δημοφιλή SUVs, προκειμένου να εξετάσει το κατά πόσο η αποτελεσματικότητα των συστημάτων αποφυγής την ημέρα, λειτουργούν αποτελεσματικά σε συνθήκες σκότους. Τα αποτελέσματα κάθε άλλο παρά ενθαρρυντικά ήταν. Υπάρχουν τέσσερις διαφορετικοί τύποι συστημάτων εντοπισμού: με μονή κάμερα, με διπλή κάμερα, με συνδυασμό κάμερας και ραντάρ και, τέλος, αποκλειστικά με ραντάρ. Το μεγαλύτερο ζήτημα αντιμετωπίζουν τα συστήματα που βασίζονται αποκλειστικά στην κάμερα που διαθέτουν, όπου εκεί η φωτεινότητα έχει καταλυτικό ρόλο, αφού όσο το φως μειώνεται, το έργο του συστήματος γίνεται αρκετά πιο δύσκολο. Παρόλα αυτά, το IIHS αναφέρει πως η ενσωμάτωση αυτών των τεχνολογιών μειώνει σημαντικά τις πιθανότητες ατυχήματος με εμπλοκή πεζών κατά 27% γενικά και κατά 30% τα ατυχήματα όπου σημειώνονται σοβαροί τραυματισμοί. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 19/05/2025 - 08:55 Πώς η γήρανση των μπαταριών EV αλλάζει τα δεδομένα στην ασφαλιστική κάλυψη και αποζημίωση
Γιώργος Μούζος, 16/05/2025 - 09:07 Ο ρόλος των over-the-air updates στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και οι προκλήσεις για τις ασφαλιστικές
Γιώργος Μούζος, 12/05/2025 - 08:54 Πώς τα Big Data μεταμορφώνουν τις ασφαλίσεις αυτοκινήτων: Από την πρόβλεψη ατυχημάτων στην εξατομίκευση τιμολογίων
Τα τέσσερα mega-trends που αναδιαμορφώνουν την ασφάλιση οχημάτων ως το 2030 Η ασφάλιση οχημάτων βρίσκεται σε κομβικό σταυροδρόμι. Μέχρι το 2030, τέσσερις ισχυρές τάσεις θα έχουν αναδιαμορφώσει το τοπίο: από τον... Γιώργος Μούζος, 09/05/2025 - 09:06
smart #5: Το νέο premium SUV που αλλάζει τους κανόνες στα ηλεκτρικά οχήματα! Το πρώτο μεσαίο SUV της smart προσφέρει κορυφαία τεχνολογία, ασφάλεια και άνεση και δημιουργεί νέα δεδομένα για τους επαγγελματίες της... Γιώργος Μούζος, 02/05/2025 - 08:59
Ποιος ευθύνεται όταν το αυτοκίνητο οδηγεί μόνο του; Η αυτόνομη οδήγηση αλλάζει τα πάντα στην ασφάλιση οχημάτων: νέες ευθύνες, νέες προκλήσεις και ευκαιρίες για τους ασφαλιστές. Η πρόοδος της... Γιώργος Μούζος, 28/04/2025 - 09:04
Cyber Risk στα συνδεδεμένα αυτοκίνητα: Η νέα πρόκληση της ασφαλιστικής αγοράς Καθώς τα συνδεδεμένα οχήματα γίνονται καθημερινότητα, οι ασφαλιστές καλούνται να διαχειριστούν έναν νέο τύπο κινδύνου: τις κυβερνοαπειλές που πλήττουν τις... Γιώργος Μούζος, 24/04/2025 - 09:10
Πώς αλλάζουν τα ηλεκτρικά οχήματα το underwriting στην ασφάλιση αυτοκινήτου; Οι νέες τεχνολογίες φέρνουν ευκαιρίες και προκλήσεις στην αξιολόγηση ασφαλιστικών κινδύνων! Η ηλεκτροκίνηση είναι πλέον η νέα πραγματικότητα στον κλάδο της... Γιώργος Μούζος, 22/04/2025 - 10:22
Έξοδος Πάσχα & προετοιμασία αυτοκινήτου Πώς η σωστή συντήρηση και ασφαλιστική πρόληψη μπορούν να μειώσουν ζημιές και αποζημιώσεις σε μια από τις μεγαλύτερες περιόδους μετακινήσεων... Γιώργος Μούζος, 14/04/2025 - 09:28