close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Αυτοκίνητο

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η εξέλιξη της «ασφάλισης βάσει χρήσης» χάρη στην ανάλυση δεδομένων κίνησης των πελατών
Γιώργος Μούζος
Γιώργος Μούζος,
10/12/2024 - 09:06
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Η εξέλιξη της «ασφάλισης βάσει χρήσης» χάρη στην ανάλυση δεδομένων κίνησης των πελατών

Γιώργος Μούζος, 10/12/2024
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Η αγορά ασφάλισης αυτοκινήτου αλλάζει ριζικά εξαιτίας των νέων τεχνολογιών και της διαρκώς αυξανόμενης ανάγκης για πιο εξατομικευμένες υπηρεσίες. Το παραδοσιακό ασφαλιστικό μοντέλο, που βασίζεται αποκλειστικά σε στατιστικά στοιχεία όπως το ιστορικό ζημιών, την ηλικία ή τον τόπο κατοικίας, χάνει έδαφος. 

Στη θέση αυτού του παραδοσιακού μοντέλου αναδύεται η νέα φιλοσοφία της ασφάλισης βάσει χρήσης (Usage-Based Insurance ή σύντομα UBI), η οποία λαμβάνει υπόψη τον τρόπο με τον οποίο κινείται και οδηγεί ο ασφαλισμένος. Οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν περιορίζονται πλέον σε γενικεύσεις. Χρησιμοποιούν τεχνολογικές λύσεις και αναλύουν δεδομένα κίνησης για να αξιολογήσουν με ακρίβεια τον κίνδυνο, να επιβραβεύσουν την προσεκτική οδήγηση και να προσφέρουν οικονομικά δίκαια ασφαλιστικά συμβόλαια.

Από την παραδοσιακή ασφάλιση στο Usage-Based Insurance
Οι ασφαλιστικές εταιρείες, μέχρι πρόσφατα, τιμολογούσαν με κύριο γνώμονα στοιχεία που δεν σχετίζονται άμεσα με τη συμπεριφορά του οδηγού στον δρόμο. Η ηλικία, το φύλο, το επάγγελμα, ακόμη και η περιοχή διαμονής επηρέαζαν τα ασφάλιστρα, με αποτέλεσμα προσεκτικοί οδηγοί να πληρώνουν τις περισσότερες φορές μεγάλα ποσά σε ασφάλιστρα. Η εισαγωγή της τηλεματικής και των συνδεδεμένων οχημάτων ανέτρεψε αυτά τα δεδομένα. Οι σύγχρονες ασφαλιστικές εταιρείες συλλέγουν, με τη συγκατάθεση του οδηγού φυσικά, λεπτομερείς πληροφορίες για την πραγματική χρήση του αυτοκινήτου, όπως τη μέση ταχύτητα, τις ώρες οδήγησης και γενικότερα την οδική συμπεριφορά του κατά τις διαδρομε΄ς που διανύει. 
Οι συσκευές τηλεματικής συνδέονται συχνά στην υποδοχή OBD-II, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις αρκεί μια απλή εφαρμογή στο smartphone του οδηγού. Οι εταιρείες δεν μένουν στην επιφανειακή συλλογή δεδομένων: Επεξεργάζονται τις πληροφορίες και αξιοποιούν τεχνικές ανάλυσης μεγάλων δεδομένων, αλγορίθμους μηχανικής μάθησης και μοντέλα πρόβλεψης, ώστε να βαθμολογήσουν τη συμπεριφορά του ασφαλισμένου. Έτσι αποδίδουν συγκεκριμένη βαθμολογία που μεταφράζεται σε χαμηλότερα ασφάλιστρα όταν ο οδηγός επιδεικνύει καλή οδηγική συμπεριφορά.

Πώς οι ασφαλιστικές εταιρείες αξιοποιούν τα δεδομένα κίνησης;
Οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν αρκούνται στην απλή μέτρηση χιλιομέτρων και ταχύτητας. Παρακολουθούν σε πραγματικό χρόνο τις συνήθειες των οδηγών, καταγράφουν τις ώρες αιχμής, εξετάζουν πόσο συχνά ο οδηγός κινείται σε απαιτητικά περιβάλλοντα ή υπό κακές καιρικές συνθήκες. Χρησιμοποιούν αλγόριθμους για να συνδυάσουν πολλαπλές μεταβλητές και να εντοπίσουν μοτίβα που υποδεικνύουν είτε ασφαλείς, είτε ριψοκίνδυνες οδηγικές συνήθειες.
Επιπλέον οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν περιορίζουν το ενδιαφέρον τους στα μειωμένα ασφάλιστρα. Αξιοποιούν τα δεδομένα κίνησης για να προτείνουν συμβουλές ασφαλούς οδήγησης, να επισημάνουν επικίνδυνα σημεία σε ορισμένες διαδρομές ή να ενθαρρύνουν την αποφυγή περιττών μετακινήσεων τις ώρες αιχμής. Αυτή η διαρκής ροή πληροφορίας ενισχύει τη σχέση μεταξύ οδηγού και ασφαλιστή, ενώ παράλληλα ωφελεί το κοινωνικό σύνολο, μειώνοντας τα ατυχήματα και το κυκλοφοριακό φορτίο.
Οι οδηγοί δέχονται με αυξανόμενη ικανοποίηση το μοντέλο UBI, αφού τους επιτρέπει να πληρώσουν με βάση το δικό τους οδηγικό προφίλ. Με άλλα λόγια, ο προσεκτικός οδηγός δεν επιβαρύνεται πλέον εξαιτίας των επικίνδυνων συνηθειών άλλων κατόχων οχημάτων και επιπλέον οι ασφαλιστές αποφεύγουν αχρείαστα ρίσκα, ανταμείβοντας παράλληλα τους καλούς οδηγούς με προσιτά συμβόλαια.

Μελλοντικές τάσεις και προοπτικές στον χώρο του UBI
Η εξέλιξη του Usage-Based Insurance δεν σταματά στην απλή συλλογή δεδομένων. Τα επόμενα χρόνια θα δούμε πιο σύνθετα μοντέλα, τα οποία δεν θα λαμβάνουν μόνο υπόψη τις συνήθειες κίνησης, αλλά και παράγοντες όπως η χρήση προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού (ADAS), η κατάσταση των ελαστικών, οι δυνατότητες συνδεσιμότητας του οχήματος και οι έξυπνες διασυνδέσεις με τις υποδομές της πόλης. Οι ασφαλιστές θα αναπτύξουν ολοκληρωμένα «προφίλ κινητικότητας», ώστε να προσφέρουν καλύψεις προσαρμοσμένες στο οδηγικό DNA κάθε ιδιοκτήτη.
Η ευρύτερη ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης και των αλγορίθμων μηχανικής μάθησης θα επιτρέψει την ακριβέστερη πρόβλεψη μελλοντικών κινδύνων, με τις ασφαλιστικές εταιρείες να προτείνουν προσαρμογές στα ασφαλιστικά συμβόλαια, ανάλογα με τη συνολική εικόνα που αναδύεται από τα δεδομένα κίνησης και όχι μόνο. Ταυτόχρονα, οι οδηγοί θα απολαμβάνουν υπηρεσίες που θυμίζουν προγράμματα loyalty, με επιβραβεύσεις και κίνητρα για επιπλέον βελτίωση της οδηγικής συμπεριφοράς.
Όλα αυτά διαμορφώνουν ένα νέο τοπίο στην αυτοκίνηση, όπου ασφάλεια, αποδοτικότητα και τεχνολογία συνυπάρχουν αρμονικά. Η εξέλιξη του Usage-Based Insurance βασίζεται στη βαθιά κατανόηση της πραγματικής συμπεριφοράς των οδηγών, ενώ προσφέρει ευκαιρίες για πιο δίκαιη τιμολόγηση, λιγότερα ατυχήματα και μεγαλύτερη ικανοποίηση πελατών. Οι ασφαλιστικές εταιρείες πλέον δεν ακολουθούν απλώς τις τάσεις της αγοράς: Δημιουργούν τις προϋποθέσεις για ασφαλέστερη και οικονομικότερη κινητικότητα στο μέλλον. 

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
  • TAGS:
  • Γιώργος Μούζος
  • ασφάλιση βάσει χρήσης
  • ανάλυση δεδομένων κίνησης πελατών
  • πελάτες
  • ασφάλιση αυτοκινήτου

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ...

  • Κάμερες στο ταμπλό: Αλλάζει τους κανόνες για τον ασφαλιστή
    Γιώργος Μούζος, 03/12/2025 - 08:50

    Κάμερες στο ταμπλό: Αλλάζει τους κανόνες για τον ασφαλιστή

  • Cyber attacks σε στόλους οχημάτων: Ο αόρατος κίνδυνος που μπορεί να “ρίξει” μια εταιρεία μέσα σε μία ημέρα
    Γιώργος Μούζος, 01/12/2025 - 09:38

    Cyber attacks σε στόλους οχημάτων: Ο αόρατος κίνδυνος που μπορεί να “ρίξει” μια εταιρεία μέσα σε μία ημέρα

  • Κόλλησε το γκάζι: Ατύχημα ή κάτι άλλο; Ο εφιάλτης κάθε οδηγού και ασφαλιστικών εταιρειών
    Γιώργος Μούζος, 28/11/2025 - 12:27

    Κόλλησε το γκάζι: Ατύχημα ή κάτι άλλο; Ο εφιάλτης κάθε οδηγού και ασφαλιστικών εταιρειών

  • Η νέα πραγματικότητα της ζημιάς για τον ασφαλιστικό κλάδο - Το συνεργείο του '25 ένας ψηφιακός κόμβος
    Γιώργος Μούζος, 26/11/2025 - 08:54

    Η νέα πραγματικότητα της ζημιάς για τον ασφαλιστικό κλάδο - Το συνεργείο του '25 ένας ψηφιακός κόμβος

  • Ηλεκτρικά οχήματα και ασφάλεια μπαταριών: Οι νέοι τεχνικοί κίνδυνοι των ασφαλιστών!

    Ηλεκτρικά οχήματα και ασφάλεια μπαταριών: Οι νέοι τεχνικοί κίνδυνοι των ασφαλιστών!

    Η ηλεκτροκίνηση ανοίγει μια τεράστια αγορά. Ταυτόχρονα, όμως, δημιουργεί σύνθετους κινδύνους που ο ασφαλιστικός κλάδος δεν μπορεί πλέον να αγνοεί. Η...
    Γιώργος Μούζος, 24/11/2025 - 10:41
  • Οι πελάτες σας ξέρουν τι να κάνουν αν τρακάρουν με ανασφάλιστο όχημα;

    Οι πελάτες σας ξέρουν τι να κάνουν αν τρακάρουν με ανασφάλιστο όχημα;

    Ένας πρακτικός, επίκαιρος και καθόλου θεωρητικός οδηγός για το τι οφείλετε να έχετε ήδη εξηγήσει στους ασφαλισμένους σας, ώστε να...
    Γιώργος Μούζος, 21/11/2025 - 08:40
  • ADAS: Θα ρίξουν τα τροχαία ή θα «τινάξουν» στον αέρα τα ασφαλιστήρια;

    ADAS: Θα ρίξουν τα τροχαία ή θα «τινάξουν» στον αέρα τα ασφαλιστήρια;

    Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού μειώνουν τα ατυχήματα, αλλά φέρνουν ακριβότερες ζημιές, γκρίζες ζώνες ευθύνης και νέο πονοκέφαλο για κάθε ασφαλιστή...
    Γιώργος Μούζος, 19/11/2025 - 14:47
  • Όταν «ρίχνει καρέκλες», βρέχει ζημιές!

    Όταν «ρίχνει καρέκλες», βρέχει ζημιές!

    Γιατί κάθε καταιγίδα είναι stress test για τα συμβόλαιά σου και πώς μπορείς να μειώσεις τις ζημιές πριν σηκώσει ο...
    Γιώργος Μούζος, 17/11/2025 - 09:09
  • Η Kaspersky επισημαίνει έναν ακόμα ασφαλιστικό κίνδυνο!

    Η Kaspersky επισημαίνει έναν ακόμα ασφαλιστικό κίνδυνο!

    Οι νέες ψηφιακές απειλές στα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα αυξάνουν τον κίνδυνο για οδηγούς, επιβάτες και ασφαλιστικές εταιρείες, απαιτώντας άμεση...
    Γιώργος Μούζος, 12/11/2025 - 08:50
  • Φωτιστικά σώματα: Ασπίδα ασφάλειας για τους πελάτες σας!

    Φωτιστικά σώματα: Ασπίδα ασφάλειας για τους πελάτες σας!

    Γιατί η κατάσταση και η τεχνολογία των φωτιστικών σωμάτων αποτελούν καθοριστικό παράγοντα στην πρόληψη ατυχημάτων και στη μείωση των ασφαλιστικών...
    Γιώργος Μούζος, 10/11/2025 - 08:45

Σελίδες

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • …
  • ΕΠΟΜΕΝΗ
  • τελευταία »
Τιμές Καυσίμων σε όλη την Ελλάδα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Με αφιέρωμα στην Ορθοπαιδική κυκλοφορεί το νέο Health Next Generation!
14:00 Με αφιέρωμα στην Ορθοπαιδική κυκλοφορεί το νέο Health Next Generation!
  • 13:15 H Eurolife FFH στηρίζει το ΕΕΑ για την παροχή δωρεάν επαναπιστοποιήσεων στους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές
  • 12:05 Η Πειραιώς ανακηρύχθηκε «Καλύτερη Τράπεζα στην Ελλάδα» στα Bank of the Year Awards 2025 από το The Banker
  • 11:04 Η πρώτη προκήρυξη μόνιμων Ψυχιάτρων και Παιδοψυχιάτρων για την στελέχωση του Εθνικού Δικτύου Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας (Ε.Δ.Υ.Ψ.Υ.)
  • 10:21 Η επικίνδυνη ψευδαίσθηση ότι θα αποζημιωθείτε πλήρως από το κράτος αν πάθει ζημιές το σπίτι σας σ’ ένα σεισμό!
  • 10:10 Αποκλειστικό | Εθνική Ασφαλιστική: Νέα διοικητική ομάδα “νίκης” συγκροτεί ο Μαζαράκης - Αποχωρούν Δασκαλόπουλος, Καραγρηγορίου
  • 10:06 Στ. Καφούνης (ΕΣΕΕ): Πεδίο ευκαιριών το Ουζμπεκιστάν για την ελληνική οικονομία και τις επιχειρήσεις
  • 10:00 Το «Σύνδρομο Αδράνειας» των Πωλήσεων
  • 09:41 Η «καρδιά» της οικονομίας χτυπά στη Ν. Υόρκη, το «cliff effect», ο Γαβρόγλου και τα «ψέματα», η αμηχανία του ΠΑΣΟΚ, οι «χρυσοί» κληρονόμοι και η διάκριση της Πειραιώς
  • 09:33 Κεραυνοθύελλες: Καλύψεις που συναντάμε στις Interlife, Ατλαντική και Υδρόγειο!
  • 09:23 Μεσολόγγι: O Ιταλικός Φιλελληνισμός στο επίκεντρο εκδήλωσης της Βυρωνικής Εταιρείας
  • 09:20 Η άρση της αναπηρίας είναι πολιτική και κοινωνική ευθύνη!
  • 09:10 Σύσταση για τη λήψη μέτρων προστασίας των εργαζομένων εξαιτίας της κακοκαιρίας
  • 09:05 Νέος αυτοκινητόδρομος Πατρών-Πύργου: Αγρότες και κτηνοτρόφοι τον απέκλεισαν την...πρώτη ημέρα που άνοιξε
  • 09:00 Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός: 10 βασικές συμβουλές για προστασία κατά τη διάρκεια πλημμυρικών φαινομένων
  • 08:50 Η Ευρώπη σε πόλεμο? Η Ιστορία επαναλαμβάνεται.
  • 08:40 Του Αγίου Σάββα του Ηγιασμένου
  • 16:31 Κακοκαιρία Byron: Κλειστά τα σχολεία στην Αττική την Παρασκευή
  • 16:11 Κωνσταντίνος Τασούλας: Δεν υπάρχει δίλημμα επανεξοπλισμού - Σε λίγες ημέρες η παραλαβή της φρεγάτας «Κίμων»
  • 16:03 Η Visa αναδεικνύει την επόμενη γενιά fintech στο Visa Innovation Program Europe 2025
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 5/12 Αποκλειστικό | Εθνική Ασφαλιστική: Νέα διοικητική ομάδα “νίκης” συγκροτεί ο Μαζαράκης - Αποχωρούν Δασκαλόπουλος, Καραγρηγορίου
  2. 3/12 Καταγγελίες συμβάσεων συντονιστών-διαμεσολαβητών στην Groupama
  3. 2/12 Η Εθνική Ασφαλιστική και ο ρόλος του agency στο νέο μοντέλο ανάπτυξης
  4. 4/12 Ασφαλιστική αγορά: Ήρθε η ώρα της Εθνικής Τράπεζας
  5. 2/12 Δικαίωμα συμβολαίου εφαρμόζει η Groupama χωρίς να αυξάνεται το κόστος για τους ασφαλισμένους
  6. 2/12 Υπασφαλισμένος: Από το 2027 οι ουσιαστικές αλλαγές στα δίκτυα του bancassurance Εθνικής Τράπεζας και Τράπεζας Πειραιώς
  7. 4/12 Επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα - Ιδιαίτερες καλύψεις από τις Syndea, Hellas Direct και Μινέττα

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube