Γιώργος Μούζος, 13/11/2023 - 08:47 facebook twitter linkedin Η νέα τεχνολογία που βγάζει τον οδηγό από το προσκήνιο! Γιώργος Μούζος, 13/11/2023 facebook twitter linkedin Σύσσωμοι οι κατασκευαστές προσπαθούν να εισάγουν νέες τεχνολογίες που θα μειώσουν τα τροχαία ατυχήματα. Η αρχή έχει γίνει με τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού που με τις διάφορες λειτουργίες τους ενισχύουν την ενεργητική ασφάλεια. Ορισμένοι κατασκευαστές όμως έχουν κάνει το κάτι παραπάνω. Σύμφωνα με τις περισσότερες αναλύσεις τροχαίων ο ανθρώπινος παράγοντας έχει το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης. Η απόσπαση της προσοχής του οδηγού, όπως επίσης και η υπερβολική ταχύτητα, αποτελούν τους κυριότερους παράγοντες τροχαίων. Οι κατασκευαστές προσπαθούν με κάθε τρόπο να μειώσουν τα ατυχήματα και για το λόγο αυτό, όπου είναι εφικτό, μειώνουν το ρόλο του οδηγού. Και η αυτοματοποιημένη οδήγηση είναι η τεχνολογία που θα κάνει τη μεγαλύτερη διαφορά. Αυτοματοποιημένη οδήγηση επιπέδου 3 Για όσους δεν γνωρίζουν, με την αυτοματοποιημένη οδήγηση επιπέδου 3, ο οδηγός βγαίνει από το κάδρο. Με τη συγκεκριμένη τεχνολογία ενεργοποιημένη, ο χειριστής του αυτοκινήτου μπορεί να απομακρύνει τα χέρια από το τιμόνι και φυσικά να στρέψει, προσωρινά, την προσοχή τους από το δρόμο. Την τεχνολογία αυτή έχουν κάνει διαθέσιμη οι δυο μεγάλοι Γερμανοί κατασκευαστές, η Mercedes και η BMW. Στην περίπτωση της Mercedes, το σύστημα αυτοματοποιημένης οδήγησης φέρει την ονομασία Drive Pilot, και ενδείκνυται για χρήση σε τμήματα των αυτοκινητοδρόμων της Γερμανίας με ταχύτητες κίνησης που δεν υπερβαίνουν τα 60 χλμ./ώρα. Το σύστημα της BMW έχει την ονομασία BMW Personal Pilot L 3 και αυτό με τη σειρά του μειώνει το φόρτο του οδηγού πίσω από το τιμόνι σε συγκεκριμένες καταστάσεις και ελέγχει για λογαριασμό του την ταχύτητα του αυτοκινήτου, την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και την θέση του στη λωρίδα κυκλοφορίας. Λειτουργεί ακόμα και στο σκοτάδι, αρκεί η ταχύτητα κίνησης να μην υπερβαίνει τα 60 χλμ./ώρα. Πώς λειτουργεί το BMW Personal Pilot L 3; Σχεδιασμένη να αναλαμβάνει πλήρως τα καθήκοντα οδήγησης με ικανότητα αυτοματοποιημένης οδήγησης Επιπέδου 3, όπως ορίζεται από την Society of Automotive Engineers ( SAE ), η λειτουργία θα προσφέρεται αποκλειστικά στη Γερμανία στην τιμή των 6.000 ευρώ. Η καινοτόμος τεχνολογία επιτρέπει στους οδηγούς να ανακατευθύνουν την προσοχή τους σε άλλες δραστηριότητες εντός του οχήματος όταν ταξιδεύουν με ταχύτητα έως 60 χλμ./ώρα σε αυτοκινητόδρομους με διαχωριστικές λωρίδες. Χάρη στους ιδιαίτερα εξελιγμένους αισθητήρες του, πρόκειται για το πρώτο σύστημα του είδους του που μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στο σκοτάδι. Το βοηθητικό σύστημα οδήγησης Επιπέδου 3 της BMW λειτουργεί συνδυάζοντας δεδομένα από έναν ζωντανό υψηλής ευκρίνειας χάρτη, «εξαιρετικά ακριβή GPS» εντοπισμό θέσης, αισθητήρες 360 μοιρών, πολλές κάμερες βίντεο, υπερηχητικούς αισθητήρες, αισθητήρες ραντάρ και έναν αισθητήρα lidar 3D. Μια σύνδεση κινητής τηλεφωνίας 5G προσφέρεται επίσης ως μέρος του πακέτου. Ανάλογα με την περίπτωση, στην οθόνη πίσω από το τιμόνι εμφανίζονται σύμβολα που υποδεικνύουν αν είναι διαθέσιμο το BMW Personal Pilot L 3 που μπορεί να ενεργοποιηθεί και να απενεργοποιηθεί από ένα κουμπί στο τιμόνι. Όταν χρησιμοποιείται η λειτουργία, ο οδηγός πρέπει να είναι έτοιμος να αναλάβει ξανά τον έλεγχο της οδήγησης ανά πάσα στιγμή - δηλαδή μόλις η κατάσταση στο δρόμο το απαιτεί ή όταν τελειώσει το τμήμα του δρόμου που είναι κατάλληλο για τη χρήση του BMW Personal Pilot L3. Οπτικά και ηχητικά σήματα ενημερώνουν τον οδηγό ότι πρέπει να αναλάβει ξανά τον έλεγχο. Εάν ο οδηγός δεν ανταποκριθεί ανάλογα, το όχημα ακινητοποιείται ελεγχόμενα. Εξαιρετικό και το Drive Pilot της Mercedes Σε κατάλληλα τμήματα του αυτοκινητόδρομου και όπου η πυκνότητα της κυκλοφορίας είναι υψηλή, το Drive Pilot μπορεί αναλαμβάνει τα ηνία μέχρι την ταχύτητα των 60 χλμ./ώρα. Τα χειριστήρια που χρειάζονται για την ενεργοποίησή του βρίσκονται στο τιμόνι, αριστερά και δεξιά πάνω από τις εσοχές του αντίχειρα. Όταν ο οδηγός ενεργοποιεί το Drive Pilot, το σύστημα ελέγχει την ταχύτητα και την απόσταση και «καθοδηγεί» το όχημα εντός της λωρίδας του. Το Drive Pilot βασίζεται στους αισθητήρες του Πακέτου Υποστήριξης Οδήγησης της Mercedes και περιλαμβάνει πρόσθετους τους οποίους η γερμανική εταιρεία θεωρεί απαραίτητους για ασφαλή αυτοματοποιημένη οδήγηση υπό συγκεκριμένες συνθήκες. Σε αυτούς περιλαμβάνονονται το LiDAR, καθώς και μια κάμερα στο πίσω παράθυρο, σε συνδυασμό με μικρόφωνα, ειδικά για την ανίχνευση ασθενοφόρων και άλλων ακουστικών σημάτων από οχήματα έκτακτης ανάγκης. Επίσης, διαθέτει έναν ακόμα αισθητήρα για τη μέτρηση της υγρασίας, για την ανίχνευση βροχής. Εκτός από τα δεδομένα των αισθητήρων, το Drive Pilot λαμβάνει πληροφορίες σχετικά με το δρόμο, το προφίλ της διαδρομής, τα σήματα κυκλοφορίας και τα ασυνήθιστα κυκλοφοριακά συμβάντα (π.χ. ατυχήματα ή οδικά έργα) από έναν ψηφιακό χάρτη υψηλής ευκρίνειας, ο οποίος ενημερώνεται τακτικά. Και εδώ, αν ο οδηγός δεν πάρει τον έλεγχο του οχήματος, ακόμα και μετά από συνεχές προτροπές του συστήματος, τότε το όχημα ακινητοποιείται ελεγχόμενα. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 11/12/2025 - 08:40 Telematics και εξατομικευμένη τιμολόγηση: Η νέα “χρυσή εποχή” για τον ασφαλιστή που ξέρει να διαβάζει δεδομένα
Γιώργος Μούζος, 09/12/2025 - 08:55 Over-the-air ενημερώσεις: Η νέα πρόκληση για ασφαλιστικές και συνεργεία
Γιώργος Μούζος, 01/12/2025 - 09:38 Cyber attacks σε στόλους οχημάτων: Ο αόρατος κίνδυνος που μπορεί να “ρίξει” μια εταιρεία μέσα σε μία ημέρα
Κόλλησε το γκάζι: Ατύχημα ή κάτι άλλο; Ο εφιάλτης κάθε οδηγού και ασφαλιστικών εταιρειών Το να κολλήσει το γκάζι είναι ο χειρότερος εφιάλτης κάθε οδηγού. Και ναι, μπορεί να συμβεί τόσο σε εσάς, όσο... Γιώργος Μούζος, 28/11/2025 - 12:27
Η νέα πραγματικότητα της ζημιάς για τον ασφαλιστικό κλάδο - Το συνεργείο του '25 ένας ψηφιακός κόμβος Το συνεργείο του 2025 δεν είναι πλέον μόνο μια αίθουσα με εργαλεία. Είναι ένας ψηφιακός κόμβος δεδομένων και αυτό αλλάζει... Γιώργος Μούζος, 26/11/2025 - 08:54
Ηλεκτρικά οχήματα και ασφάλεια μπαταριών: Οι νέοι τεχνικοί κίνδυνοι των ασφαλιστών! Η ηλεκτροκίνηση ανοίγει μια τεράστια αγορά. Ταυτόχρονα, όμως, δημιουργεί σύνθετους κινδύνους που ο ασφαλιστικός κλάδος δεν μπορεί πλέον να αγνοεί. Η... Γιώργος Μούζος, 24/11/2025 - 10:41
Οι πελάτες σας ξέρουν τι να κάνουν αν τρακάρουν με ανασφάλιστο όχημα; Ένας πρακτικός, επίκαιρος και καθόλου θεωρητικός οδηγός για το τι οφείλετε να έχετε ήδη εξηγήσει στους ασφαλισμένους σας, ώστε να... Γιώργος Μούζος, 21/11/2025 - 08:40
ADAS: Θα ρίξουν τα τροχαία ή θα «τινάξουν» στον αέρα τα ασφαλιστήρια; Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού μειώνουν τα ατυχήματα, αλλά φέρνουν ακριβότερες ζημιές, γκρίζες ζώνες ευθύνης και νέο πονοκέφαλο για κάθε ασφαλιστή... Γιώργος Μούζος, 19/11/2025 - 14:47
Όταν «ρίχνει καρέκλες», βρέχει ζημιές! Γιατί κάθε καταιγίδα είναι stress test για τα συμβόλαιά σου και πώς μπορείς να μειώσεις τις ζημιές πριν σηκώσει ο... Γιώργος Μούζος, 17/11/2025 - 09:09