Γιώργος Μούζος, 12/5/2023 - 09:03 facebook twitter linkedin Η βιομετρική αναγνώριση αλλάζει την ασφάλιση κλοπής οχήματος! Γιώργος Μούζος, 12/5/2023 facebook twitter linkedin Τα συστήματα ασφαλείας και αντικλεπτικής προστασίας αναμένεται να αλλάξουν ριζικά τα επόμενα χρόνια. Νέες τεχνολογίες αναμένεται να «εισβάλλουν» στα οχήματα για να τα θωρακίσουν έναντι των κλεφτών. Τεχνολογίες που αντίστοιχα θα επιφέρουν αλλαγές και στον τρόπο ασφάλισης έναντι κλοπής. Μια πρόσφατη έρευνα αποκάλυψε πως η αγορά αντικλεπτικών συστημάτων το 2022 άγγιξε τα 12,9 δις. δολάρια και αναμένεται να εκτοξευτεί στα 35,4 δις. δολάρια έως και το 2035. Οι τάσεις της αγοράς των συστημάτων ασφαλείας έχουν αλλάξει ριζικά με τους καταναλωτές να αναζητούν ολοένα και πιο προηγμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας στα οχήματά τους. Όπως συστήματα εισόδου χωρίς κλειδί, συστήματα βιομετρικής αναγνώρισης και απομακρυσμένο κλείδωμα και ξεκλείδωμα. Αυτά τα χαρακτηριστικά όχι μόνο παρέχουν μεγαλύτερη ασφάλεια αλλά και βελτιώνουν την άνεση των οδηγών. Ενοποίηση συστημάτων ασφαλείας με τηλεματική Όμως και η τηλεματική αναπτύσσεται με ραγδαίους ρυθμούς και για το λόγο αυτό πολλά συστήματα ασφαλείας των σύγχρονων οχημάτων ενσωματώνονται πλέον με συστήματα τηλεματικής. Αυτά επιτρέπουν την απομακρυσμένη παρακολούθηση των οχημάτων, με τους ιδιοκτήτες των οχημάτων να ξέρουν ανά πάσα στιγμή την τοποθεσία, την ταχύτητα και άλλες μετρήσεις των οχημάτων τους σε πραγματικό χρόνο, συμβάλλοντας στην πρόληψη της κλοπής και στη βελτίωση της συνολικής ασφάλειας. Η νέα τάση είναι η βιομετρική αναγνώριση Στη σύγχρονη εποχή η αντικλεπτική προστασία των αυτοκίνητων ενισχύεται με την βιομετρική αναγνώριση. Μπορεί να την γνωρίσαμε αρχικά στα smartphones μας, για το κλείδωμα-ξεκλείδωμα τόσο του κινητού, όσο και των εφαρμογών, όμως τώρα «εισβάλλει» και στα οχήματα, βάζοντας stop στις κλοπές οχημάτων. Η βιομετρική αναγνώριση του οδηγού θα επιτρέπει την ανέπαφη και ασφαλή ταυτοποίηση του οδηγού, παρεμποδίζοντας την απάτη, αλλά και την κλοπή. Η ενσωμάτωση της βιομετρικής αναγνώρισης θα θέτει σε λειτουργία το όχημα μόνο έπειτα από την επιτυχή ταυτοποίηση του οδηγού, μέσω της αναγνώρισης του προσώπου του. Ωστόσο, το αυτόματο σύστημα δεν θα χρησιμεύει μόνο για την ταυτοποίηση του προσώπου του οδηγού. Θα προσφέρει ασφαλείς συνθήκες και για άλλες διαδικασίες, όπως ηλεκτρονικές πληρωμές στο βενζινάδικο, στο πάρκινγκ ή τα διόδια. Ακόμη, η ενσωματωμένη κάμερα που θα αναγνωρίζει το πρόσωπο του οδηγού, θα «επιβλέπει» τον οδηγό και την κατάστασή του. Για παράδειγμα, θα ελέγχει αν ο οδηγός είναι κουρασμένος κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Δεν μπορεί να ξεγελαστεί από φωτογραφίες και μάσκες Η εξαιρετικά σημαντική και πολύπλοκη τεχνολογία της βιομετρικής αναγνώρισης εξελίσσεται την παρούσα χρονική στιγμή από τις εταιρείες Continental και η Trinamix. Η τελευταία μάλιστα είναι εταιρεία ανάπτυξης βιομετρικών λύσεων. Το εντυπωσιακό είναι πως το σύστημα της βιομετρικής αναγνώρισης δεν επιβεβαιώνει την ταυτότητα του οδηγού μόνο από το πρόσωπο. Ανιχνεύει και άλλους παράγοντες, όπως είναι το ανθρώπινο δέρμα. Με αυτόν τον τρόπο, το σύστημα διασφαλίζει ότι δεν θα ξεγελαστεί από επίδοξους ληστές που φορούν μάσκες ή χρησιμοποιούν φωτογραφίες των κατόχων των οχημάτων. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο πως το σύστημα έχει βραβευτεί με το CES Innovation Award 2023 στην κατηγορία «Vehicle Tech & Advanced Mobility» στην Έκθεση CES στο Λας Βέγκας. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 03/11/2025 - 08:40 Ο διακόπτης που κανείς δεν προσέχει, αλλά κάθε ασφαλιστής πρέπει να ξέρει
Γιώργος Μούζος, 31/10/2025 - 08:50 Το ρίσκο που αγνοούν οι πελάτες σας: Πώς ένα ραγισμένο παρμπρίζ μπορεί να ακυρώσει την κάλυψή τους
Γιώργος Μούζος, 29/10/2025 - 12:04 Τα frit στο παρμπρίζ: Γιατί πρέπει να τα γνωρίζετε καλύτερα από τους πελάτες σας;
Γιώργος Μούζος, 27/10/2025 - 11:31 Η τεχνητή νοημοσύνη επιβάλλει πρόστιμα στάθμευσης και οι ασφαλιστές πρέπει να ετοιμαστούν!
Καλώδια φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Η νέα μάστιγα που απειλεί την ασφαλιστική αγορά Η κλοπή καλωδίων φόρτισης δεν είναι απλά μία ενοχλητική τάση της εποχής. Είναι μια οργανωμένη επιδημία που κλονίζει τα θεμέλια... Γιώργος Μούζος, 22/10/2025 - 12:12
Όταν το αυτοκίνητο «σκέφτεται», ποιος φταίει στην στραβή; Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη όταν το λογισμικό παίρνει το τιμόνι και τα συστήματα υποβοήθησης αλλάζουν δυναμικά τον κίνδυνο; Ας το πούμε... Γιώργος Μούζος, 20/10/2025 - 08:35
Οχήματα χωρίς οδηγό: Ρίσκα, τιμολόγηση και νέες καλύψεις που έρχονται Η αυτόνομη οδήγηση ωριμάζει και πλησιάζει η ώρα που θα γίνει καθημερινότητα. Για τους ασφαλιστές αυτό σημαίνει νέα μοντέλα ευθύνης,... Γιώργος Μούζος, 16/10/2025 - 08:45
Πώς ένα λεπτό μπορεί να μειώσει τη χρήση της οδικής βοήθειας από τους πελάτες σας; (Ο κανόνας του ενός λεπτού) Το φθηνότερο εργαλείο διαχείρισης κινδύνου κρύβεται στο ρελαντί, μειώνει τη συχνότητα ζημιών χωρίς να κοστίζει ούτε ευρώ. Η αγορά ζητά... Γιώργος Μούζος, 14/10/2025 - 09:10
Προστασία δεδομένων & «συνδεδεμένα» αυτοκίνητα - Τι χρειάζεται πραγματικά ένας ασφαλιστής για να δουλέψει με ασφάλεια και χωρίς «γκρίζες ζώνες»; Η σύγχρονη τεχνολογία μετατρέπει κάθε αυτοκίνητο σε «αισθητήρες σε ρόδες» . Από το infotainment και το e-Call μέχρι τα ενσωματωμένα... Γιώργος Μούζος, 10/10/2025 - 11:00
Τα ADAS «κοιμίζουν» τους οδηγούς: Πώς οι τεχνολογίες ασφάλειας φουσκώνουν τα μικροατυχήματα; Η άβολη αλήθεια: η ασφάλεια γίνεται άλλοθι απροσεξίας και το κόστος γυρίζει στην ασφαλιστική αγορά Η νέα γενιά βοηθημάτων οδήγησης υπόσχεται... Γιώργος Μούζος, 08/10/2025 - 08:25