Γιώργος Μούζος, 4/5/2023 - 09:20 facebook twitter linkedin Μιλήστε στους πελάτες για το eCall! Σώζει ζωές! Γιώργος Μούζος, 4/5/2023 facebook twitter linkedin Πλέον το eCall ανήκει στο βασικό εξοπλισμό των νέων μοντέλων, όμως ελάχιστοι γνωρίζουν τον τρόπο λειτουργίας του και πως αυτό το σύστημα σώζει ζωές. Ως ασφαλιστές πρέπει να «εκπαιδεύετε» τους πελάτες σας σχετικά με ζητήματα οδικής ασφάλειας. Ένα εξ’ αυτών είναι και το σύστημα eCall ή SOS που από τις 31 Μαρτίου 2018 το συναντάμε στο βασικό εξοπλισμό των νέων μοντέλων. Μάλιστα, ενσωματώνεται από την ίδια ημερομηνία και στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα. Για όσους δεν γνωρίζουν το eCall είναι ένα σύστημα έκτακτης ανάγκης. Ίσως οι περισσότεροι να έχετε προσέξει το σχετικό μπουτόν στο κέντρο της πλαφονιέρας στην οροφή, ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό. Αυτό που θα πρέπει να γνωρίζετε, είναι πως το eCall είναι αποκλειστικά συσκευή ασφαλείας. Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί το eCall να παρακολουθήσει το όχημα ή τη συμπεριφορά του οδηγού. Απλή αλλά άκρως σημαντική η λειτουργία του Το eCall ενεργοποιείται μόνο σε περίπτωση ατυχήματος και το ακούσιο πάτημα του κουμπιού SOS δεν ενεργοποιεί το σύστημα, ούτε ενημερώνει τις Αρχές. Αν όμως υπάρξει ατύχημα ή ενεργοποίηση των αερόσακων, τότε το eCall αυτόματα ενεργοποιείται και ενημερώνει το κέντρο διαχείρισης. Στη συνέχεια οι διαχειριστές του κέντρου επιχειρήσεων προσπαθούν να επικοινωνήσουν με τον οδηγό και τους επιβάτες μέσω ανοιχτής ακρόασης. Βέβαια το eCall σε περίπτωση ατυχήματος μπορεί να ενεργοποιηθεί και με το πάτημα του σχετικού κουμπιού. Μάλιστα, η συσκευή IVS εντός του οχήματος στέλνει αυτόματα στις αρμόδιες υπηρεσίες μία ελάχιστη δέσμη δεδομένων, που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τη θέση του οχήματος (με βάση το GPS της συσκευής IVS), τον αριθμό πλαισίου, το χρώμα και τη μάρκα/μοντέλο. Όμως, το εκπληκτικό με το eCall είναι ότι λειτουργεί σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ανεξάρτητα από την τοποθεσία σας, σε περίπτωση ατυχήματος, το όχημα κάνει σύνδεση με το πλησιέστερο δίκτυο αντιμετώπισης περιστατικών έκτακτης ανάγκης. Σώζει 2.500 ζωές κάθε χρόνο Σύμφωνα με έρευνες, το σύστημα eCall υπολογίζεται πως σώζει 2.500 ζωές κάθε χρόνο καθώς μειώνει τον χρόνο που χρειάζονται να φτάσουν οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης στον τόπο του ατυχήματος κατά 40% μέσα στην πόλη και κατά 50% εκτός αυτής. Υπηρεσίες eCall που παρέχονται από τρίτους Σύμφωνα με τους κανόνες της Ε.Ε., επιπλέον του συστήματος βάσει του αριθμού 112, έχετε το δικαίωμα να χρησιμοποιήσετε υπηρεσίες eCall που παρέχονται από τρίτους (TPS). Οι πρόσθετες αυτές υπηρεσίες θα μπορούσαν, για παράδειγμα, να περιλαμβάνουν την παροχή οδικής βοήθειας. Βέβαια για τέτοιου τύπου υπηρεσίες θα υπάρχει μια ανάλογη χρέωση, ενώ για το σύστημα eCall βάσει του αριθμού 112 η χρήση είναι δωρεάν. Κάθε σύστημα eCall που παρέχεται από τρίτους πρέπει: να πληροί τα εγκεκριμένα τεχνικά πρότυπα της Ε.Ε. να εξασφαλίζει αυτόματη μετάβαση στο σύστημα eCall βάσει του αριθμού112 εάν το σύστημα TPS δεν λειτουργεί να δίνει τη δυνατότητα στον ιδιοκτήτη του οχήματος να επιλέγει μεταξύ του συστήματος eCall βάσει του αριθμού 112 και του συστήματος TPS να μην επιτρέπει την ανταλλαγή δεδομένων με το σύστημα eCall βάσει του αριθμού 112 Εάν σας παρέχονται πρόσθετες υπηρεσίες μέσω του συστήματος eCall που παρέχεται από τρίτους, πρέπει να δώσετε τη ρητή συγκατάθεσή σας για να πραγματοποιηθεί ο εντοπισμός, η παρακολούθηση και η επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων στο πλαίσιο αυτό. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 05/11/2025 - 08:43 Το «δίπλα θα πάω» σκοτώνει: Τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν κοντά στο σπίτι μας
Γιώργος Μούζος, 03/11/2025 - 08:40 Ο διακόπτης που κανείς δεν προσέχει, αλλά κάθε ασφαλιστής πρέπει να ξέρει
Γιώργος Μούζος, 31/10/2025 - 08:50 Το ρίσκο που αγνοούν οι πελάτες σας: Πώς ένα ραγισμένο παρμπρίζ μπορεί να ακυρώσει την κάλυψή τους
Γιώργος Μούζος, 29/10/2025 - 12:04 Τα frit στο παρμπρίζ: Γιατί πρέπει να τα γνωρίζετε καλύτερα από τους πελάτες σας;
Η τεχνητή νοημοσύνη επιβάλλει πρόστιμα στάθμευσης και οι ασφαλιστές πρέπει να ετοιμαστούν! Τα έξυπνα οχήματα ελέγχου αλλάζουν το παιχνίδι: Περισσότερα πρόστιμα σημαίνουν νέα δεδομένα για την αξιολόγηση κινδύνου! Φανταστείτε ένα όχημα που «σαρώνει»... Γιώργος Μούζος, 27/10/2025 - 11:31
Καλώδια φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Η νέα μάστιγα που απειλεί την ασφαλιστική αγορά Η κλοπή καλωδίων φόρτισης δεν είναι απλά μία ενοχλητική τάση της εποχής. Είναι μια οργανωμένη επιδημία που κλονίζει τα θεμέλια... Γιώργος Μούζος, 22/10/2025 - 12:12
Όταν το αυτοκίνητο «σκέφτεται», ποιος φταίει στην στραβή; Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη όταν το λογισμικό παίρνει το τιμόνι και τα συστήματα υποβοήθησης αλλάζουν δυναμικά τον κίνδυνο; Ας το πούμε... Γιώργος Μούζος, 20/10/2025 - 08:35
Οχήματα χωρίς οδηγό: Ρίσκα, τιμολόγηση και νέες καλύψεις που έρχονται Η αυτόνομη οδήγηση ωριμάζει και πλησιάζει η ώρα που θα γίνει καθημερινότητα. Για τους ασφαλιστές αυτό σημαίνει νέα μοντέλα ευθύνης,... Γιώργος Μούζος, 16/10/2025 - 08:45
Πώς ένα λεπτό μπορεί να μειώσει τη χρήση της οδικής βοήθειας από τους πελάτες σας; (Ο κανόνας του ενός λεπτού) Το φθηνότερο εργαλείο διαχείρισης κινδύνου κρύβεται στο ρελαντί, μειώνει τη συχνότητα ζημιών χωρίς να κοστίζει ούτε ευρώ. Η αγορά ζητά... Γιώργος Μούζος, 14/10/2025 - 09:10
Προστασία δεδομένων & «συνδεδεμένα» αυτοκίνητα - Τι χρειάζεται πραγματικά ένας ασφαλιστής για να δουλέψει με ασφάλεια και χωρίς «γκρίζες ζώνες»; Η σύγχρονη τεχνολογία μετατρέπει κάθε αυτοκίνητο σε «αισθητήρες σε ρόδες» . Από το infotainment και το e-Call μέχρι τα ενσωματωμένα... Γιώργος Μούζος, 10/10/2025 - 11:00