Γιώργος Μούζος, 25/5/2022 - 09:12 facebook twitter linkedin Η τεχνολογία που μειώνει αυτόματα την ταχύτητα και βελτιώνει την ασφάλεια! Γιώργος Μούζος, 25/5/2022 facebook twitter linkedin Η Ford δοκιμάζει μία τεχνολογία συνδεδεμένων οχημάτων χρησιμοποιώντας τον γεωεντοπισμό – ένα εικονικό γεωγραφικό σύνορο – που θα μπορούσε στο άμεσο μέλλον να καταργήσει εντελώς την ανάγκη για πινακίδες ορίων ταχύτητας, βελτιώνοντας σημαντικά την οδική ασφάλεια. Η τεχνολογία geofencing (γεωεντοπισμού) δημιουργεί μία εικονική περιοχή όπου τα οχήματα επιβραδύνουν, αντί να βασίζονται στους οδηγούς που εντοπίζουν πινακίδες που ενδέχεται να βρίσκονται σε άγνωστες διαδρομές ή είναι ακόμα και κρυμμένες. Η προηγμένη αυτή τεχνολογία, εκτός από το να καταστήσει τους δρόμους ασφαλέστερους για άλλους χρήστες των δρόμων και πεζούς, το σύστημα Geofencing Speed Limit Control της Ford θα μπορούσε να βοηθήσει τους οδηγούς να αποφύγουν την επιβολή προστίμου λόγω ακούσιας παραβίασης του ορίου ταχύτητας και να βελτιώσει οπτικά την εικόνα της περιοχής παραπλεύρως των δρόμων. Χαμηλές ταχύτητες = λιγότερα ατυχήματα Στην Ευρώπη, μέχρι και το 29% των θανάτων από τροχαία ατυχήματα αφορά πεζούς και δικυκλιστές, ανάλογα με τη χώρα. Η δημιουργία ζωνών με όριο τα 30 χλμ./ώρα θεωρείται ένα από τα βασικά μέτρα για τη μείωση του κινδύνου για τους πεζούς σε αστικές περιοχές, καθώς σε αυτή την περίπτωση οι οδηγοί έχουν περισσότερο χρόνο να αντιδράσουν και η ταχύτητα πρόσκρουσης είναι μικρότερη. Το σύστημα Geofencing Speed Limit Control είναι δυνητικά πιο ευέλικτο και αποτελεσματικό από τα ενσωματωμένα συστήματα, και θα μπορούσε να χρησιμοποιείται στο μέλλον σε επαγγελματικά και επιβατικά οχήματα. Ερευνητές χρησιμοποιούν δύο οχήματα της Ford Pro για να αναλύσουν πως επιδρά η μείωση της ταχύτητας στη βελτίωση της ροής της κυκλοφορίας και στον περιορισμό του κινδύνου ατυχημάτων. Η δοκιμή διάρκειας 12 μηνών βασίζεται σε άλλα πρόσφατα ερευνητικά projects της Ford που προσπαθούν να συμβάλλουν στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, συμπεριλαμβανομένης της τεχνολογίας συνδεδεμένων φωτεινών σηματοδοτών όπου τα φανάρια γίνονται αυτόματα πράσινα ανοίγοντας το δρόμο σε ασθενοφόρα, πυροσβεστικά και αστυνομικά οχήματα. Η συγκεκριμένη τεχνολογία συνδυάζεται επίσης με τη χρήση ειδικών ηχείων μέσα στο όχημα για την προειδοποίηση των οδηγών όσον αφορά την κατεύθυνση από την οποία πλησιάζουν άνθρωποι και αντικείμενα. Πώς λειτουργεί; Η δοκιμή είναι το αποτέλεσμα συνεργασίας μεταξύ της ομάδας Ford City Engagement, των αρχών της Πόλης της Κολωνίας και του Άαχεν, καθώς και των μηχανικών λογισμικού της στο Palo Alto, στις Η.Π.Α. Η τεχνολογία αυτή συνδέει το όχημα με το σύστημα γεωεντοπισμού για τον εντοπισμό μέσω GPS και την ανταλλαγή δεδομένων. Ο οδηγός λαμβάνει τις πληροφορίες μέσω των ενδείξεων στο ταμπλό, με το νέο όριο ταχύτητας να αναβοσβήνει κάτω από την τρέχουσα ταχύτητα. Το αυτοκίνητο μειώνει αυτόματα την ταχύτητα σύμφωνα με την γεωεντοπισμένη ζώνη. Ο οδηγός μπορεί να παρακάμπτει το σύστημα και να απενεργοποιεί τον έλεγχο ορίου ταχύτητας ανά πάσα στιγμή. Στο μέλλον, το σύστημα Geofencing Speed Limit Control θα μπορούσε να επιτρέψει στους οδηγούς να ορίζουν τις δικές τους ζώνες γεωεντοπισμού σε ταχύτητες έως και 20 χλμ./ώρα, συμπεριλαμβανομένων αμαξοστασίων και ιδιωτικών εγκαταστάσεων. Τα όρια ταχύτητας θα μπορούν επίσης να ορίζονται δυναμικά, για να λαμβάνουν υπόψη τοπικούς κινδύνους, προσωρινά οδικά έργα και την ώρα της ημέρας. Η δοκιμή θα διαρκέσει μέχρι το Μάρτιο του 2023 και αποτελεί μέρος ευρύτερων ερευνητικών πρωτοβουλιών που δοκιμάζουν οχήματα προ-παραγωγής και πρωτότυπα μοντέλα σε ποικίλα σενάρια εντατικής λειτουργίας σε πραγματικές συνθήκες, όπως σε ταχυδρομικές και δημοτικές υπηρεσίες και σε υπηρεσίες κοινής ωφέλειας, καθώς και στους τομείς διανομών τύπου last mile και μεταφορών αγαθών στη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία, την Ολλανδία, τη Νορβηγία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Μια ακόμα σημαντική εφαρμογή της τεχνολογίας geofencing είναι για τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα στις πόλεις, η οποία εξασφαλίζει πως το plug-in υβριδικό Ford Transit Custom περνά αυτόματα στο ηλεκτρικό πρόγραμμα λειτουργίας μηδενικών εκπομπών κάθε φορά που το όχημα εισέρχεται σε μία ζώνη χαμηλών εκπομπών ρύπων. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 24/04/2025 - 09:10 Cyber Risk στα συνδεδεμένα αυτοκίνητα: Η νέα πρόκληση της ασφαλιστικής αγοράς
Γιώργος Μούζος, 22/04/2025 - 10:22 Πώς αλλάζουν τα ηλεκτρικά οχήματα το underwriting στην ασφάλιση αυτοκινήτου;
Ποιος θα ευθύνεται σε ατύχημα με αυτόνομο όχημα; Οι ασφαλιστικές προκλήσεις της νέας εποχής! Καθώς η τεχνολογία αντικαθιστά σιγά, σιγά τον ανθρώπινο παράγοντα στο τιμόνι, οι ασφαλιστικές εταιρείες βρίσκονται αντιμέτωπες με καινοφανείς προκλήσεις ευθύνης.... Γιώργος Μούζος, 09/04/2025 - 09:15
Ξεσκεπάζοντας την ασφαλιστική απάτη: Η δύναμη των Big Data και των social media Πώς η καινοτομία στην ανάλυση δεδομένων και η αξιοποίηση των social media θωρακίζουν την ασφαλιστική αγορά από την απάτη; Η ασφαλιστική... Γιώργος Μούζος, 07/04/2025 - 09:06
Αυτόνομη οδήγηση και ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Δύο τεχνολογίες που οδηγούν το μέλλον της ασφαλιστικής αγοράς Η ραγδαία ανάπτυξη της αυτόνομης οδήγησης και η εκτεταμένη διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων δεν αποτελούν απλώς τεχνολογικές καινοτομίες, αλλά καθοριστικούς... Γιώργος Μούζος, 04/04/2025 - 09:18
Audi A5 e-hybrid: Η ασφάλεια και η τεχνολογία στην υπηρεσία του δραστήριου ασφαλιστή Με πλήρη γκάμα εκδόσεων, κορυφαία ενεργητική και παθητική ασφάλεια, το νέο A5 αποτελεί το πιο σύγχρονο εργαλείο για όσους αναζητούν... Γιώργος Μούζος, 02/04/2025 - 09:14
Πώς τα «μυστικά» δεδομένα οδήγησης από τις αυτοκινητοβιομηχανίες αλλάζουν την ασφάλιση οχημάτων; Μεγάλες ευκαιρίες και ανατροπές: Τα δεδομένα τηλεματικής από τις αυτοκινητοβιομηχανίες δημιουργούν νέους δρόμους στην ασφάλιση οχημάτων. Δείτε πώς διαμορφώνεται μια... Γιώργος Μούζος, 31/03/2025 - 09:00
Machine Learning και αποζημιώσεις: Πώς οι αλγόριθμοι επαναπροσδιορίζουν την εκτίμηση ζημιών στα οχήματα; Η τεχνητή νοημοσύνη μεταμορφώνει την εκτίμηση της αξίας και του κόστους επισκευής μετά από ατύχημα, προσφέροντας στους ασφαλιστές ακρίβεια, ταχύτητα... Γιώργος Μούζος, 26/03/2025 - 09:10