Γιώργος Μούζος, 10/3/2023 - 09:14 facebook twitter linkedin Πώς η Google βοηθάει το έργο των ασφαλιστικών εταιρειών; Γιώργος Μούζος, 10/3/2023 facebook twitter linkedin Δραστικά μέτρα φαίνεται πως θα πάρει η Google για να περιορίσει την απόσπαση των οδηγών πίσω από το τιμόνι. Μια κατάσταση που έχει δημιουργήσει πολλά ατυχήματα και έχει στοιχίσει αρκετά στις ασφαλιστικές εταιρείες. Αποκαρδιωτικά είναι τα δεδομένα κι οι μελέτες που έρχονται στη δημοσιότητα και αφορούν την απόσπαση των οδηγών πίσω από το τιμόνι. Οι αιτίες ποικίλουν, αλλά ψηλά στη λίστα είναι η χρήση του κινητού τηλεφώνου και ακολουθεί ο χειρισμός του infotainment. Όμως όποια και αν είναι η αιτία το αποτέλεσμα είναι ένα: Επικίνδυνη οδική συμπεριφορά που είναι υπαίτια για πληθώρα ατυχημάτων. Προσπάθεια για άμεση λύση! Αυτό που παρατηρούν οι ερευνητές είναι πως όσο αυξάνονται τα συστήματα που αποσπούν την προσοχή του οδηγού, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, αλλά και εταιρείες τεχνολογίας αναζητούν τρόπους για να μειώσουν στο ελάχιστο το φαινόμενο αυτό. Τα νέα αυτοκίνητα πλέον με τις τεράστιες οθόνες που διαθέτουν προσφέρουν άπλετη ενημέρωση και διασκέδαση στους επιβαίνοντες. Όμως σε αυτό, έρχεται η Google για να βάλει τέλος στην απόσπαση της προσοχής του οδηγού, για την οποία ευθύνεται το infotainment. Και μπορεί ο τεχνολογικός κολοσσός να έχει παρουσία στα περισσότερα συστήματα infotainment, όμως δεν θέλει οι χρήστες να είναι ανεύθυνοι με την τεχνολογία αυτή. Στην ίδια μοίρα μπαίνει και το κινητό τηλέφωνο! Για την εξάλειψη αυτού του φαινομένου, η Google κατέθεσε μία πατέντα για ένα νέο σύστημα που θα απενεργοποιεί όλες τις λειτουργίες του infotainment και του κινητού τηλεφώνου όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται εν κινήσει. Το μόνο που θα λειτουργεί θα είναι το σύστημα πλοήγησης. Το σύστημα θα διαθέτει έναν αισθητήρα ο οποίος θα διαπιστώνει αν ο οδηγός βρίσκεται σε κίνηση και τότε θα απενεργοποιεί όλες τις λειτουργίες που θα μπορούσαν να του αποσπάσουν την προσοχή. Η τεχνολογία στην υπηρεσία των ασφαλιστικών Απώτερος στόχος για την Google είναι να μειωθούν τα ατυχήματα που είναι συνέπεια της απόσπασης προσοχής του οδηγού. Μπορεί αρκετά smartphones και smartwatches έχουν την λειτουργία «οδήγησης» που κλείνει διάφορες λειτουργίες που θα μπορούσαν να μπερδέψουν τον οδηγό, όμως απαιτούν την επιλογή τους από τον οδηγό. Το καλό με το σύστημα της Google είναι πως είναι αρκετά εξελιγμένο και βρίσκεται μέσα στον επεξεργαστή της κάθε συσκευής. Το εξελιγμένο λογισμικό καταλαβαίνει πότε ο χρήστης είναι ο οδηγός του οχήματος και ανάλογα αδρανοποιεί τις λειτουργίες που του αποσπούν την προσοχή. Αντίστοιχα αντιλαμβάνεται πότε είναι απλός επιβάτης ώστε να τον αφήνει να τις χειρίζεται. Αν μη τι άλλο η προσπάθεια της Google είναι ενδιαφέρουσα και σίγουρα θα φέρει αλλαγές στον κλάδο του αυτοκινήτου, αλλά και στον ασφαλιστικό. Το να σταματήσουν τα ατυχήματα που προκαλούνται από την απόσπαση της προσοχής του οδηγού, αλλά και γενικά, θα προσφέρει τεράστιο όφελος στον ασφαλιστικό κλάδο, χάρη στη μείωση των αποζημιώσεων από τη μείωση των ατυχημάτων. Βέβαια υπάρχει και μια μεγάλη μερίδα που αναφέρει πως η Google βρήκε έναν ακόμα τρόπο ώστε να μπει ακόμα πιο βαθιά στον χώρο της αυτοκίνησης και να κυριαρχήσει και σε αυτόν τον τομέα. Όποιο όμως κι αν είναι το κίνητρο της Google, το σίγουρο είναι πως το όφελος είναι σημαντικό τόσο για τους χρήστες, όσο και για τον ασφαλιστικό κλάδο! Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 08/10/2025 - 08:25 Τα ADAS «κοιμίζουν» τους οδηγούς: Πώς οι τεχνολογίες ασφάλειας φουσκώνουν τα μικροατυχήματα;
Γιώργος Μούζος, 29/09/2025 - 08:44 Αυτόνομα & συνδεδεμένα οχήματα: Νέα ρίσκα κυβερνοασφάλειας για τις ασφαλιστικές εταιρείες
Το κουμπί που κοστίζει σε ατυχήματα Η μόνιμη ενεργοποίηση της ανακύκλωσης του αέρα μπορεί να ρίχνει την κατανάλωση, αλλά ανεβάζει το ρίσκο στον δρόμο. Όλο και περισσότεροι... Γιώργος Μούζος, 26/09/2025 - 08:47
Πώς μια «αθώα» βόλτα μπορεί να τινάξει στον αέρα αποζημιώσεις και πελατειακές σχέσεις! Δίνει ο πελάτης σας στο ανήλικο παιδί του το αυτοκίνητο, έστω και για έναν γύρο στο τετράγωνο; Ενημερώστε τον πως... Γιώργος Μούζος, 22/09/2025 - 11:03
Ψώνια στο κάθισμα των πελατών σας; Βαριές αποζημιώσεις & πρόστιμο ΚΟΚ Μια «αθώα» συνήθεια που αυξάνει τον κίνδυνο τραυματισμού, περιπλέκει τις αποζημιώσεις και φουσκώνει τον δείκτη ζημιών. Πώς πρέπει να συμβουλέψετε... Γιώργος Μούζος, 19/09/2025 - 08:55
Πέρα από την τιμή: Πώς θα διατηρήσετε τους πελάτες σας; Μήπως η ανανέωση κρίνεται και από άλλους παράγοντες και δεν είναι μόνο θέμα τιμής; Πώς μπορείτε να διατηρήσετε το χαρτοφυλάκιο... Γιώργος Μούζος, 17/09/2025 - 08:57
Κρύβει τις πινακίδες του ο πελάτης σας; Ο νέος Κ.Ο.Κ. δεν αστειεύεται Ο νέος Κ.Ο.Κ. δεν αστειεύεται και για τις κρυμμένες πινακίδες προβλέπει αυστηρά πρόστιμα, μέσω του άρθρου 94! Τι πρέπει να... Γιώργος Μούζος, 15/09/2025 - 08:55
Γυρισμένα χιλιόμετρα στα μεταχειρισμένα: Ακόμα ένας πονοκέφαλος της ασφαλιστικής αγοράς Η παραποίηση των χιλιομέτρων που έχουν διανύσει τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα αποτελεί σοβαρό πρόβλημα για την ασφαλιστική αγορά στην Ελλάδα, επηρεάζοντας... Γιώργος Μούζος, 11/09/2025 - 08:55