Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 22/5/2025 - 10:55 facebook twitter linkedin «Λουδίτες και Τ.Ν.: Ο παραλληλισμός με τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές» Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 22/5/2025 facebook twitter linkedin Αναδημοσίευση από την εφημερίδα Nextdeal που κυκλοφορεί (Τεύχος 560) Το παρόν τεύχος του «NextDeal», το καθιερωμένο πλέον επετειακό τεύχος που συνοδεύει το Διεθνές Ασφαλιστικό και Αντασφαλιστικό Συνέδριο της Ύδρας –«ένα θεσμό της αγοράς»– ασχολείται ιδιαίτερα με τις επιπτώσεις της Τεχνητής Νοημοσύνης στην ασφάλιση. Ίσως για πρώτη φορά στην ελληνική ασφαλιστική αγορά, οι ηγέτες του κλάδου τοποθετούνται αναλυτικά με το θέμα αυτό σε τόσο μεγάλη έκταση. Ως αρχικό κείμενο επιλέξαμε να ζητήσουμε από την AI (ChatGPT) να γράψει ένα άρθρο με θέμα το εξής τίτλο: «Λουδίτες και Τεχνητή Νοημοσύνη: Ο Παραλληλισμός με τους Ασφαλιστικούς Διαμεσολαβητές». Ιδού η απάντηση: Στις αρχές του 19ου αιώνα, οι Λουδίτες –μια ομάδα Άγγλων υφαντουργών– αντιτάχθηκαν βίαια στην εκβιομηχάνιση της εργασίας τους, καταστρέφοντας τις μηχανές που θεωρούσαν υπεύθυνες για την απώλεια των θέσεών τους. Η αντίδρασή τους δεν στόχευε την τεχνολογία αυτή καθαυτή, αλλά στην απειλή που αντιπροσώπευε για την επιβίωση και την αξιοπρέπειά τους μέσα σε ένα ραγδαία μεταβαλλόμενο οικονομικό τοπίο. Δύο αιώνες μετά, ένας αντίστοιχος προβληματισμός αναδύεται, αυτή τη φορά στον κλάδο των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών. Η ταχύτατη ενσωμάτωση της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) στον ασφαλιστικό τομέα έχει δημιουργήσει εύλογες ανησυχίες: αυτοματοποιημένες πλατφόρμες προτείνουν προϊόντα, επεξεργάζονται αιτήσεις, διαχειρίζονται αποζημιώσεις και «μαθαίνουν» τις ανάγκες των πελατών με βάση τα δεδομένα τους. Ποιος θα είναι, λοιπόν, ο ρόλος του ανθρώπινου διαμεσολαβητή σε αυτό το νέο τοπίο; Οι φόβοι αυτοί δεν είναι αβάσιμοι. Όπως και οι Λουδίτες, έτσι και οι διαμεσολαβητές αισθάνονται ότι η τεχνολογία απειλεί να παρακάμψει την ανθρώπινη διάσταση της εργασίας τους. Η διαφορά είναι πως, σε αντίθεση με το παρελθόν, σήμερα υπάρχουν μεγαλύτερα περιθώρια για συνύπαρξη. Η Τεχνητή Νοημοσύνη δεν είναι ακόμη σε θέση να αντικαταστήσει την ενσυναίσθηση, την κρίση και τη διαπροσωπική επικοινωνία που προσφέρει ένας έμπειρος επαγγελματίας. Η πρόκληση δεν είναι η απόρριψη της τεχνολογίας, αλλά η αξιοποίησή της. Ο σύγχρονος διαμεσολαβητής μπορεί να μετασχηματιστεί σε σύμβουλο, αξιοποιώντας τα εργαλεία της Τεχνητής Νοημοσύνης για να προσφέρει καλύτερη, πιο προσωποποιημένη και αποτελεσματική εξυπηρέτηση. Αντί να φοβηθεί την αλλαγή, μπορεί να τη χρησιμοποιήσει για να εξελιχθεί. Η ιστορία των Λουδιτών μάς υπενθυμίζει ότι η τεχνολογική πρόοδος δεν μπορεί να σταματήσει – αλλά μπορεί να ενσωματωθεί με τρόπο που ενισχύει και δεν ακυρώνει τον ανθρώπινο παράγοντα. Το στοίχημα για τον ασφαλιστικό κλάδο δεν είναι η τεχνολογία ή ο άνθρωπος, αλλά η συνεργασία τους. Υ.Γ.: Όσον αφορά εμάς στο «NextDeal» και τη δημοσιογραφική μας δουλειά, το παρόν κείμενο που μόλις διαβάσατε είναι ένα ακόμη παράδειγμα της αξίας του ανθρώπινου παράγοντα. Παρόλο που αποτελεί προϊόν Tεχνητής Nοημοσύνης, αν ο άνθρωπος δεν είχε συλλάβει την αρχική ιδέα του άρθρου, αυτό δεν θα μπορούσε να έχει παραχθεί από την AI. Και κάτι ακόμη: Στην ελληνική δημοσιογραφία παρουσιάστηκε πρόσφατα κώδικας δεοντολογίας για τη χρήση της AI από δημοσιογράφους – κάτι που δεν υπάρχει ακόμη σε καμία άλλη ευρωπαϊκή χώρα. Είναι, λοιπόν, σημαντικό να μην ξεχνάμε ότι κάθε νέα τεχνολογία δεν είναι το πρόβλημα. Το πρόβλημα ίσως βρίσκεται στον τρόπο με τον οποίο αυτή χρησιμοποιείται. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 22/10/2025 - 16:22 Η Euroins «ανέβασε στροφές» στο Διαδρόμιο Σπαθοβουνίου - Μοναδική εμπειρία συν-οδήγησης με τον Θέμη Χαλκιά
Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 20/10/2025 - 19:45 Πώς το Άμπου Ντάμπι χτίζει το πιο ολοκληρωμένο οικοσύστημα υγείας στον κόσμο
Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 20/10/2025 - 15:06 Baden-Baden 2025: Πειθαρχία και νέες ισορροπίες σε μια αγορά που “μαλακώνει” αλλά δεν χαλαρώνει
Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 20/10/2025 - 13:18 Η Ελλάδα γερνά χωρίς σχέδιο: Τι μας δείχνει το Longevity Preparedness Index
«Μια γιορτή που γίνεται κάθε 5 χρόνια και αφορά τα πάντα γύρω σου» Κάθε πέντε χρόνια, στις 20 Οκτωβρίου, γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Στατιστικής, μια πρωτοβουλία του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ) για να... Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 20/10/2025 - 09:21
Ο Μικρός Δακτύλιος επιστρέφει: όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε Από σήμερα, Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025, ο Μικρός Δακτύλιος τίθεται ξανά σε ισχύ για το κέντρο της Αθήνας, με στόχο... Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 20/10/2025 - 08:49
Η τεχνολογία στο επίκεντρο: Ο Όμιλος Munich Re και ERGO χαράσσουν το ψηφιακό τους μέλλον στη Βαρσοβία Η τεχνολογία στο επίκεντρο: Το Group Technology Leaders’ Conference 2025 της Munich Re και ERGO στη Βαρσοβία Η τεχνολογία ως κινητήριος... Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 18/10/2025 - 14:17
Η Marsh McLennan μετονομάζεται σε Marsh και δημιουργεί νέα μονάδα Business and Client Services Σε μία από τις πιο σημαντικές αλλαγές στην ιστορία της, η Marsh McLennan (NYSE: MMC) προχωρά σε πλήρη ανανέωση της... Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 16/10/2025 - 15:12
Από το Sick Care στην Health Intelligence: Το μήνυμα του Δημήτρη Μουλαβασίλη στο GITEX GLOBAL 2025 Η υγεία και η τεχνολογία βρέθηκαν στο επίκεντρο της τρίτης ημέρας του GITEX GLOBAL 2025, της μεγαλύτερης τεχνολογικής έκθεσης στον... Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 16/10/2025 - 14:35
Αναταράξεις στο εμπόριο πρώτων υλών — Πώς οι εταιρείες μπορούν να θωρακιστούν απέναντι στους νέους κινδύνους Οι εμπορικές εταιρείες αντιμετωπίζουν νέα κύματα γεωπολιτικού κινδύνου, καθώς οι στρατιωτικές συγκρούσεις πολλαπλασιάζονται, οι δασμοί αυξάνονται και οι παγκόσμιες αλυσίδες... Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 16/10/2025 - 13:52