Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 22/5/2025 - 10:55 facebook twitter linkedin «Λουδίτες και Τ.Ν.: Ο παραλληλισμός με τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές» Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 22/5/2025 facebook twitter linkedin Αναδημοσίευση από την εφημερίδα Nextdeal που κυκλοφορεί (Τεύχος 560) Το παρόν τεύχος του «NextDeal», το καθιερωμένο πλέον επετειακό τεύχος που συνοδεύει το Διεθνές Ασφαλιστικό και Αντασφαλιστικό Συνέδριο της Ύδρας –«ένα θεσμό της αγοράς»– ασχολείται ιδιαίτερα με τις επιπτώσεις της Τεχνητής Νοημοσύνης στην ασφάλιση. Ίσως για πρώτη φορά στην ελληνική ασφαλιστική αγορά, οι ηγέτες του κλάδου τοποθετούνται αναλυτικά με το θέμα αυτό σε τόσο μεγάλη έκταση. Ως αρχικό κείμενο επιλέξαμε να ζητήσουμε από την AI (ChatGPT) να γράψει ένα άρθρο με θέμα το εξής τίτλο: «Λουδίτες και Τεχνητή Νοημοσύνη: Ο Παραλληλισμός με τους Ασφαλιστικούς Διαμεσολαβητές». Ιδού η απάντηση: Στις αρχές του 19ου αιώνα, οι Λουδίτες –μια ομάδα Άγγλων υφαντουργών– αντιτάχθηκαν βίαια στην εκβιομηχάνιση της εργασίας τους, καταστρέφοντας τις μηχανές που θεωρούσαν υπεύθυνες για την απώλεια των θέσεών τους. Η αντίδρασή τους δεν στόχευε την τεχνολογία αυτή καθαυτή, αλλά στην απειλή που αντιπροσώπευε για την επιβίωση και την αξιοπρέπειά τους μέσα σε ένα ραγδαία μεταβαλλόμενο οικονομικό τοπίο. Δύο αιώνες μετά, ένας αντίστοιχος προβληματισμός αναδύεται, αυτή τη φορά στον κλάδο των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών. Η ταχύτατη ενσωμάτωση της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) στον ασφαλιστικό τομέα έχει δημιουργήσει εύλογες ανησυχίες: αυτοματοποιημένες πλατφόρμες προτείνουν προϊόντα, επεξεργάζονται αιτήσεις, διαχειρίζονται αποζημιώσεις και «μαθαίνουν» τις ανάγκες των πελατών με βάση τα δεδομένα τους. Ποιος θα είναι, λοιπόν, ο ρόλος του ανθρώπινου διαμεσολαβητή σε αυτό το νέο τοπίο; Οι φόβοι αυτοί δεν είναι αβάσιμοι. Όπως και οι Λουδίτες, έτσι και οι διαμεσολαβητές αισθάνονται ότι η τεχνολογία απειλεί να παρακάμψει την ανθρώπινη διάσταση της εργασίας τους. Η διαφορά είναι πως, σε αντίθεση με το παρελθόν, σήμερα υπάρχουν μεγαλύτερα περιθώρια για συνύπαρξη. Η Τεχνητή Νοημοσύνη δεν είναι ακόμη σε θέση να αντικαταστήσει την ενσυναίσθηση, την κρίση και τη διαπροσωπική επικοινωνία που προσφέρει ένας έμπειρος επαγγελματίας. Η πρόκληση δεν είναι η απόρριψη της τεχνολογίας, αλλά η αξιοποίησή της. Ο σύγχρονος διαμεσολαβητής μπορεί να μετασχηματιστεί σε σύμβουλο, αξιοποιώντας τα εργαλεία της Τεχνητής Νοημοσύνης για να προσφέρει καλύτερη, πιο προσωποποιημένη και αποτελεσματική εξυπηρέτηση. Αντί να φοβηθεί την αλλαγή, μπορεί να τη χρησιμοποιήσει για να εξελιχθεί. Η ιστορία των Λουδιτών μάς υπενθυμίζει ότι η τεχνολογική πρόοδος δεν μπορεί να σταματήσει – αλλά μπορεί να ενσωματωθεί με τρόπο που ενισχύει και δεν ακυρώνει τον ανθρώπινο παράγοντα. Το στοίχημα για τον ασφαλιστικό κλάδο δεν είναι η τεχνολογία ή ο άνθρωπος, αλλά η συνεργασία τους. Υ.Γ.: Όσον αφορά εμάς στο «NextDeal» και τη δημοσιογραφική μας δουλειά, το παρόν κείμενο που μόλις διαβάσατε είναι ένα ακόμη παράδειγμα της αξίας του ανθρώπινου παράγοντα. Παρόλο που αποτελεί προϊόν Tεχνητής Nοημοσύνης, αν ο άνθρωπος δεν είχε συλλάβει την αρχική ιδέα του άρθρου, αυτό δεν θα μπορούσε να έχει παραχθεί από την AI. Και κάτι ακόμη: Στην ελληνική δημοσιογραφία παρουσιάστηκε πρόσφατα κώδικας δεοντολογίας για τη χρήση της AI από δημοσιογράφους – κάτι που δεν υπάρχει ακόμη σε καμία άλλη ευρωπαϊκή χώρα. Είναι, λοιπόν, σημαντικό να μην ξεχνάμε ότι κάθε νέα τεχνολογία δεν είναι το πρόβλημα. Το πρόβλημα ίσως βρίσκεται στον τρόπο με τον οποίο αυτή χρησιμοποιείται. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 04/08/2025 - 15:25 Editorial Health: Πίσω από τους αριθμούς κρύβονται άνθρωποι
Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 18/07/2025 - 16:01 Ασφάλεια και χρηματοδότηση από τη Hellas Direct: Νέα εργαλεία για τον σύγχρονο οδηγό
Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 18/07/2025 - 11:00 Αποκλειστικό: Στον όμιλο Ardonagh Group μέσω του Agora Insurance Brokers η ΜΑΡΤΕΝ Insurance Risk Consultants
Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 07/07/2025 - 16:20 Με ιστορικά παραγωγικά ρεκόρ γιόρτασαν οι πρωταγωνιστές της Interamerican που επιτυχώς επεκτείνεται και εκτός Ελλάδος! (Δείτε βίντεο και φωτογραφίες)
Όχημα αντικατάστασης και τεχνική βοήθεια στο σπίτι ετοιμάζει η INTERAMERICAN Βοηθείας (βίντεο) Γιώργος Σπαντιδάκης, Γενικός Διευθυντής INTERAMERICAN ΒΟΗΘΕΙΑΣ Συνέντευξη στον Κωστή Σπύρου Η πολυδιάστατη δράση της εταιρείας στον κρίσιμο τομέα της βοήθειας -οδικής, ιατρικής και... Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 02/07/2025 - 15:55
Attica Bank και Ergo Ασφαλιστική ενισχύουν τη συνεργασία τους Ένα νέο αποταμιευτικό επενδυτικό πρόγραμμα το FutureCapital προωθεί στην αγορά η Attica Bank σε συνεργασία με την Ergo Ασφαλιστική. Η... Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 27/06/2025 - 16:16
NN Hellas: Ο πελάτης δίνει το ρυθμό! (βίντεο) Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το Ετήσιο Συνέδριο Δικτύου Πωλήσεων της NN Hellas, την Δευτέρα 2 Ιουνίου στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός... Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 18/06/2025 - 15:45
HDI Global SE: 30 χρόνια προσφοράς στις βιομηχανικές και επαγγελματικές ασφαλίσεις στην Ελλάδα (βίντεο) Σε μία λαμπρή εκδήλωση στη Λίμνη Βουλιαγμένης, την περασμένη Τετάρτη 11 Ιουνίου η HDI Global SE Hellas γιόρτασε, τα 30... Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 18/06/2025 - 13:00
ΝΝ Hellas: Φέτος θα πετύχουμε τον στόχο - ορόσημο του 1 δισ. ευρώ Μία ανάσα από το στόχο-ορόσημο του 1 δισ. ευρώ ευρώ, ασφαλιστικής παραγωγής βρίσκεται η ΝΝ Hellas, σύμφωνα με τον Γενικό... Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 03/06/2025 - 15:16
Vanda Giannara (DGTAL Pathos): Digital Assistants at the service of the Insurance Market Republish from the special edition of Nextdeal (Issue 560) Vanda Giannara, CEO DGTAL Interview by Konstantinos E. Spirou The benefits of digital transformation for... Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 30/05/2025 - 10:43