Γιώργος Μούζος, 6/3/2024 - 08:53 facebook twitter linkedin Ασφαλιστικός κίνδυνος: Δεν είναι κατάλληλα όλα τα ελαστικά για υψηλές ταχύτητες κίνησης! Γιώργος Μούζος, 6/3/2024 facebook twitter linkedin Το έχουμε γράψει πολλές φορές πως τα ελαστικά είναι ύψιστης σημασίας για την ασφάλεια, αλλά και την άνεση οδηγού και επιβαινόντων. Ωστόσο κάθε τύπος ελαστικού προορίζεται για συγκεκριμένη ταχύτητα κίνησης. Την οποία αν ξεπεράσει συντρέχει σοβαρός κίνδυνος. Όπως έχουμε γράψει πολλές φορές τα ελαστικά είναι το μοναδικό σημείο επαφής του αυτοκινήτου με το οδόστρωμα και γι' αυτόν τον λόγο παίζουν καθοριστικό ρόλο στην ασφαλή συμπεριφορά του οχήματος. Κάθε ελαστικό έχει τις δικές του προδιαγραφές, τις οποίες ο οδηγός πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψη του πριν προβεί στην αλλαγή του. Διαβάστε προσεκτικά πριν αποφασίσετε Μιας και τα ελαστικά φθείρονται κατά την κίνηση και το πέρασμα του χρόνου, πριν την οποιαδήποτε αλλαγή τους, ο κάτοχος του οχήματος θα πρέπει να μάθει αρχικά τις προδιαγραφές που έχει ορίσει ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου. Στη συνέχεια και κατά την έρευνα αγοράς του θα πρέπει να ενημερωθεί για τις αντίστοιχες προδιαγραφές του ελαστικού που επιθυμεί. Αυτές αναγράφονται υποχρεωτικά στο πλαϊνό του ελαστικού, όπως ορίζει και η ισχύουσα νομοθεσία. Μια σημαντική πληροφορία που πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψη του ο υποψήφιος αγοραστής, είναι ο δείκτης ταχύτητας του ελαστικού. Αυτός θα πρέπει να ταιριάζει με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή, ώστε η κίνηση να γίνεται με ασφάλεια. Για όσους δεν γνωρίζουν, ο δείκτης ταχύτητας υποδεικνύει τη μέγιστη ταχύτητα κίνησης που μπορεί να αναπτύξει κανείς με το αυτοκίνητό του χρησιμοποιώντας ένα σετ ελαστικών συγκεκριμένων προδιαγραφών, με τα ελαστικά να έχουν παράλληλα την προβλεπόμενη πίεση αέρα. Όπως θα δείτε και στην εικόνα που παραθέτουμε παρακάτω και έχει ξεκάθαρα τα στοιχεία που υπάρχουν στο πλαϊνό του ελαστικού, ο δείκτης ταχύτητας V, σημαίνει ότι η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει με ασφάλεια είναι τα 240 χλμ./ώρα. Ύψιστης σημασίας η σωστή πίεση του ελαστικού Πέρα όμως από το δείκτη ταχύτητας, ο κάτοχος του οχήματος πρέπει να εξασφαλίσει και τη σωστή πίεση των ελαστικών. Στην περίπτωση που υπάρχει λάθος πίεση στα ελαστικά (είτε προς τα κάτω, είτε προς τα πάνω) η πρόσφυση δεν είναι αρκετή. Κάτι που επηρεάζει σημαντικά τον τρόπο λειτουργίας της ανάρτησης, του συστήματος πέδησης, ακόμα και των λοιπών συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού. Συνολικά, όλα αυτά μπορούν να οδηγήσουν σε τροχαίο ατύχημα. Η ελλιπής πρόσφυση σε μια στροφή ή κατά το φρενάρισμα μπορεί να μας οδηγήσει εκτός δρόμου ή πάνω σε κάποιο προπορευόμενο όχημα. Από την άλλη ελαστικά με πίεση πολύ χαμηλότερη από την ιδανική κάνουν ολόκληρο το αυτοκίνητο να αντιδρά πολύ πιο αργά στις εντολές του οδηγού, ενώ υπάρχει περίπτωση ακόμη και να βγουν από τη ζάντα σε μία στροφή ή να κοπούν αφού το σχήμα τους παραμορφώνεται σε υπερβολικό βαθμό. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 16/10/2025 - 08:45 Οχήματα χωρίς οδηγό: Ρίσκα, τιμολόγηση και νέες καλύψεις που έρχονται
Γιώργος Μούζος, 14/10/2025 - 09:10 Πώς ένα λεπτό μπορεί να μειώσει τη χρήση της οδικής βοήθειας από τους πελάτες σας; (Ο κανόνας του ενός λεπτού)
Γιώργος Μούζος, 10/10/2025 - 11:00 Προστασία δεδομένων & «συνδεδεμένα» αυτοκίνητα - Τι χρειάζεται πραγματικά ένας ασφαλιστής για να δουλέψει με ασφάλεια και χωρίς «γκρίζες ζώνες»;
Γιώργος Μούζος, 08/10/2025 - 08:25 Τα ADAS «κοιμίζουν» τους οδηγούς: Πώς οι τεχνολογίες ασφάλειας φουσκώνουν τα μικροατυχήματα;
Φθινοπωρινός έλεγχος: Θα πληρώσετε ζημιές ή θα τις προλάβετε; Ο φθινοπωρινός έλεγχος αυτοκινήτου είναι και υπόθεση ασφαλιστική, αλλά και του πελάτη σας. Πώς πρέπει να τον συμβουλέψετε για να... Γιώργος Μούζος, 06/10/2025 - 08:50
Oδήγηση με παιδιά: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι πελάτες σας! Ένας σημαντικός οδηγός για ασφαλιστές, που συνδέει οδική ασφάλεια, προστασία παιδιών και ασφαλιστικές πρακτικές. Η οδήγηση με τα παιδιά στο πίσω... Γιώργος Μούζος, 01/10/2025 - 08:45
Αυτόνομα & συνδεδεμένα οχήματα: Νέα ρίσκα κυβερνοασφάλειας για τις ασφαλιστικές εταιρείες Η τεχνολογική επανάσταση στον τομέα της αυτοκίνησης αλλάζει συθέμελα το τοπίο της ασφάλισης. Η είσοδος αυτόνομων και συνδεδεμένων οχημάτων επιφέρει... Γιώργος Μούζος, 29/09/2025 - 08:44
Το κουμπί που κοστίζει σε ατυχήματα Η μόνιμη ενεργοποίηση της ανακύκλωσης του αέρα μπορεί να ρίχνει την κατανάλωση, αλλά ανεβάζει το ρίσκο στον δρόμο. Όλο και περισσότεροι... Γιώργος Μούζος, 26/09/2025 - 08:47
Πώς μια «αθώα» βόλτα μπορεί να τινάξει στον αέρα αποζημιώσεις και πελατειακές σχέσεις! Δίνει ο πελάτης σας στο ανήλικο παιδί του το αυτοκίνητο, έστω και για έναν γύρο στο τετράγωνο; Ενημερώστε τον πως... Γιώργος Μούζος, 22/09/2025 - 11:03
Ψώνια στο κάθισμα των πελατών σας; Βαριές αποζημιώσεις & πρόστιμο ΚΟΚ Μια «αθώα» συνήθεια που αυξάνει τον κίνδυνο τραυματισμού, περιπλέκει τις αποζημιώσεις και φουσκώνει τον δείκτη ζημιών. Πώς πρέπει να συμβουλέψετε... Γιώργος Μούζος, 19/09/2025 - 08:55