Γιώργος Μούζος, 30/9/2021 - 14:05 facebook twitter linkedin Ο νέος βασικός εξοπλισμός ασφαλείας των αυτοκινήτων θα φέρει μεγάλο όφελος στις ασφαλιστικές! Γίνεται υποχρεωτικό το «μαύρο κουτί»! Γιώργος Μούζος, 30/9/2021 facebook twitter linkedin Η Ευρωπαϊκή Ένωση πιέζει να μειωθούν περαιτέρω τα τροχαία ατυχήματα και για το λόγο αυτό όλα τα νέα αυτοκίνητα που θα είναι διαθέσιμα στις ευρωπαϊκές αγορές από το 2022, θα έχουν στο βασικό εξοπλισμό νέα & υποχρεωτικά συστήματα ασφαλείας, ενώ στο πλαίσιο περαιτέρω ανάπτυξης της τηλεματικής μπαίνει στο βασικό εξοπλισμό και το «μαύρο κουτί». Από το 2019 έχει ξεκινήσει η αναθεώρηση του Γενικού Κανονισμού Ασφάλειας για τα νέα οχήματα και πλέον από το 2022 στον υποχρεωτικό εξοπλισμό ασφαλείας προστίθενται 11 νέα συστήματα. Αυτό που κάνει εντύπωση είναι το σύστημα προειδοποίησης για την κόπωση του οδηγού, σύστημα που διασφαλίζει ότι ο οδηγός δεν θα αποκοιμηθεί στο τιμόνι και παράλληλα δεν θα αποσπάται η προσοχή του από τη χρήση συσκευών, όπως το κινητό του τηλέφωνο. Το σύστημα αυτό θα προστεθεί στις νέες γενιές οχημάτων από τις 6 Ιουλίου 2022 ενώ από τις 7 Ιουλίου 2024 θα είναι βασικός εξοπλισμός για όλα τα νέα οχήματα. Το σύστημα αυτό διασφαλίζει την επαφή του οδηγού σε ταχύτητες άνω των 70 χλμ./ώρα, λειτουργώντας με την ίδια ευκολία τόσο τη μέρα όσο και τη νύχτα. Επιπλέον αυτού του συστήματος τα νέα αυτοκίνητα από το 2022 θα περιλαμβάνουν επίσης το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, «έξυπνους» περιοριστές ταχύτητας και προσαρμοζόμενο cruise control, κάμερες οπισθοπορείας και αισθητήρες στο πίσω μέρος, ενώ στο πλαίσιο ανάπτυξης της τηλεματικής τεχνολογίας ενσωματώνεται το γνωστό μας «μαύρο κουτί» που καταγράφει τα δεδομένα σε περίπτωση ατυχήματος! Έτσι οι ασφαλιστικές θα μπορούν να αναλύουν αμέσως τα δεδομένα μιας σύγκρουσης, βρίσκουν τον υπαίτιο και πολλά ακόμα! Σύμφωνα με τις αναλύσεις των ειδικών τα νέα συστήματα ασφαλείας αναμένεται να μειώσουν σημαντικά τα ατυχήματα, σώζοντας περισσότερες από 25.000 ζωές, αποτρέποντας παράλληλα τουλάχιστον 140.000 σοβαρούς τραυματισμούς έως το 2038. Πλέον οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν ξεκινήσει τις δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες ώστε τα αποτελέσματα των δοκιμών να είναι σύμφωνες με τα standard της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Standard τα οποία έχουν οριστεί έπειτα από διαβουλεύσεις των κατασκευαστών και των εμπειρογνωμόνων της Επιτροπής. Το θολό σημείο είναι βέβαια στο κόστος των νέων οχημάτων με τα τόσα συστήματα ασφαλείας, η ανάπτυξη των οποίων απαιτεί μεγάλη επένδυση που κατά πάσα πιθανότητα θα μετακυλήσει στην τιμή του κάθε μοντέλου. Παρά τις διαβεβαιώσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής πως δεν θα υπάρξει αύξηση του κόστους για τον καταναλωτή! Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 05/11/2025 - 08:43 Το «δίπλα θα πάω» σκοτώνει: Τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν κοντά στο σπίτι μας
Γιώργος Μούζος, 03/11/2025 - 08:40 Ο διακόπτης που κανείς δεν προσέχει, αλλά κάθε ασφαλιστής πρέπει να ξέρει
Το ρίσκο που αγνοούν οι πελάτες σας: Πώς ένα ραγισμένο παρμπρίζ μπορεί να ακυρώσει την κάλυψή τους Όταν ένα «αστεράκι» 2 εκατοστών μπορεί να κοστίσει χιλιάδες ευρώ, αλλά το κυριότερο την αξιοπιστία σας ως ασφαλιστές. Οι περισσότεροι ασφαλισμένοι... Γιώργος Μούζος, 31/10/2025 - 08:50
Τα frit στο παρμπρίζ: Γιατί πρέπει να τα γνωρίζετε καλύτερα από τους πελάτες σας; Ένα στοιχείο ασφαλείας που πολλοί δεν γνωρίζουν, αλλά επηρεάζει τις ασφαλιστικές αποζημιώσεις περισσότερο από όσο νομίζετε. Οι μαύρες κουκίδες γύρω από... Γιώργος Μούζος, 29/10/2025 - 12:04
Η τεχνητή νοημοσύνη επιβάλλει πρόστιμα στάθμευσης και οι ασφαλιστές πρέπει να ετοιμαστούν! Τα έξυπνα οχήματα ελέγχου αλλάζουν το παιχνίδι: Περισσότερα πρόστιμα σημαίνουν νέα δεδομένα για την αξιολόγηση κινδύνου! Φανταστείτε ένα όχημα που «σαρώνει»... Γιώργος Μούζος, 27/10/2025 - 11:31
Καλώδια φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Η νέα μάστιγα που απειλεί την ασφαλιστική αγορά Η κλοπή καλωδίων φόρτισης δεν είναι απλά μία ενοχλητική τάση της εποχής. Είναι μια οργανωμένη επιδημία που κλονίζει τα θεμέλια... Γιώργος Μούζος, 22/10/2025 - 12:12
Όταν το αυτοκίνητο «σκέφτεται», ποιος φταίει στην στραβή; Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη όταν το λογισμικό παίρνει το τιμόνι και τα συστήματα υποβοήθησης αλλάζουν δυναμικά τον κίνδυνο; Ας το πούμε... Γιώργος Μούζος, 20/10/2025 - 08:35
Οχήματα χωρίς οδηγό: Ρίσκα, τιμολόγηση και νέες καλύψεις που έρχονται Η αυτόνομη οδήγηση ωριμάζει και πλησιάζει η ώρα που θα γίνει καθημερινότητα. Για τους ασφαλιστές αυτό σημαίνει νέα μοντέλα ευθύνης,... Γιώργος Μούζος, 16/10/2025 - 08:45