Λάμπρος Καραγεώργος, 30/9/2014 - 07:38 facebook twitter linkedin Σε χαμηλές πτήσεις η ναυτασφαλιστική αγορά Λάμπρος Καραγεώργος, 30/9/2014 facebook twitter linkedin Του Λάμπρου Καραγεώργου Αναδημοσίευση από την «Ναυτεμπορική» Χαμηλά ασφάλιστρα θα συνεχίσουν να απολαμβάνουν και το 2015 οι πλοιοκτήτες σύμφωνα με όσα αναφέρουν στη «Ν» παράγοντες της ελληνικής ναυτασφαλιστικής αγοράς, καθώς ο κλάδος συνεχίζει να κινείται στην ίδια ρότα που χάραξε το 2013 και το τρέχον έτος. Ενώ παγκοσμίως ο στόλος όπως και το διακινούμενο φορτίο αυξάνεται χρόνο με το χρόνο, εντούτοις η ναυτασφαλιστική αγορά έκλεισε το 2013 με μειωμένη κατά 1,7% παραγωγή ασφαλίστρων σε σύγκριση με το 2012 στα 34,2 δισ. δολ. Ειδικά η ασφάλιση Hull συνεχίζει να παρουσιάζει αρνητικά αποτελέσματα για παραπάνω από δέκα χρόνια. Το μήνυμα που βγαίνει και από τη διεθνή συνάντηση του IUMI που πραγματοποιήθηκε το διάστημα 21-24 Σεπτεμβρίου είναι ότι η ναυτασφαλιστική αγορά παραμένει soft, αναφέρει στη «Ν» η κα Κωνσταντίνα Κούγια, από το Marine Division του ασφαλειομεσιτικού οίκου Britannia. Για τους ασφαλιστές, συνεχίζει η κα Κούγια, δεν υπάρχει κέρδος από το «κομμάτι» του hull και η κατάσταση αυτή δεν φαίνεται να αλλάζει σύντομα. Στον κλάδο παρατηρείται έντονος ανταγωνισμός, ενώ και οι πλοιοκτήτες δεδομένης της μη ισχυρής εικόνας της ναυλαγοράς πιέζουν για περαιτέρω μειώσεις στα ασφάλιστρα, προσθέτει. Η τάση είναι τα ασφάλιστρα να μειωθούν ακόμη περισσότερο από το επόμενο έτος, επισημαίνει στη «Ν» και ο κ. Ιων Μπαρτσώκας, εκπρόσωπος της ασφαλειομεσιτικής εταιρείας Trireme SA. Οι νέοι παίκτες που έχουν εισέλθει στην αγορά σε συνδυασμό και με το γεγονός ότι το 2013 δεν κατεγράφησαν μεγάλες ζημιές πιέζουν τα ασφάλιστρα, σημειώνει ο κ. Μπαρτσώκας, προσθέτοντας ωστόσο ότι στη χρήση 2014 ορισμένες ασφαλιστικές εταιρείες ίσως να εμφανίσουν κέρδη ακριβώς για- τί δεν παρουσιάστηκαν μεγάλες ζημιές τον προηγούμενο χρόνο. Επίσης μία άλλη τάση που μπορεί να καταγραφεί το επόμενο έτος, σύμφωνα με τον κ. Μπαρτσώκα, είναι να μεγαλώσουν περαιτέρω οι απαλλαγές. Η παγκόσμια ναυτασφαλιστική αγορά, όπως προαναφέρθηκε, παρουσίασε το 2013 συνολική παραγωγή ασφαλίστρων ύψους 34,2 δισ. δολ., μειωμένη κατά 1,7% σε σύγκριση με το 2012, έτος κατά το οποίο η παραγωγή ανήλθε στα 34,8 δισ. δολ. Η Ευρώπη αποτελεί το 52,6% της παγκόσμιας ναυτασφαλιστικής αγοράς, ενώ η περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού έχει μερίδιο 25,5%, η Λατινική Αμερική 10,1%, η Βόρειος Αμερική 5,8%, η Μέση Ανατολή 3,0% και η Αφρική 3,0%. Επίσης να σημειωθεί ότι από τα 34,2 δισ. δολ. τα 3,63 δισ. δολ. είναι η παραγωγή των P&I Clubs, η οποία σημείωσε ελαφρά αύξηση κατά 0,23% σε σύγκριση με τον προηγούμενο χρόνο. Η αγορά της Μεγάλης Βρετανίας προηγείται με 2,25 δισ. δολ. και ακολουθεί η νορβηγική αγορά με 1,03 δισ. δολ., η ιαπωνική με 0,26 δισ. δολ. και η αγορά των ΗΠΑ με 0,09 δισ. δολ. Η παραγωγή ασφαλίστρων που αφορά τα φορτία (cargo) ανήλθε το 2013 στα 18,2 δισ. δολ., ελαφρώς μειωμένα κατά 0,5% σε σύγκριση με το 2012. Η Ευρώπη διατηρεί το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς (43,8%), με την Ασία να ακολουθεί με 29,2%. Σε επίπεδο χωρών, η μεγαλύτερη ασφαλιστική αγορά στο συγκεκριμένο κλάδο είναι η Κίνα με μερίδιο αγοράς 9,3% και ακολουθεί η Ιαπωνία με 8,5%. Η πρωτοκαθεδρία της Κίνας οφείλεται, σύμφωνα με τον IUMI, στις συναλλαγματικές ισοτιμίες και κυρίως στη σχέση δολαρίου-γιεν. Άλλες δύο μεγάλες αγορές για το cargo εντοπίζονται στην Ευρώπη. Πρόκειται για τα Lloyd’s με μερίδιο 7,6% και τη Γερμανία με μερίδιο 7,2%. Αν και ο συνολικός όγκος του παγκοσμίου εμπορίου αυξάνεται συνεχώς, τα ασφάλιστρα στο cargo εμφανίζουν μία στασιμότητα σημειώνουν τα στελέχη του IUMI, όπως συμβαίνει και στον κλάδο hull. Ο παγκόσμιος στόλος αυξάνεται και σε χωρητικότητα και σε αριθμό πλοίων, ωστόσο η παραγωγή μειώνεται. Η παραγωγή Hull το 2013 ανήλθε στα 8,52 δισ. δολ. και είναι μειωμένη κατά 0,8% σε σύγκριση με το 2012. Η Ευρώπη εξακολουθεί να αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά με μερίδιο 52,6%, ακολουθούμενη από την Ασία με 32,4%. Τα Lloyd’s είναι η μεγαλύτερη μεμονωμένη αγορά με 16%, ακολουθούμενη από την Κίνα με 10,4%. Παρά το γεγονός ότι ο δείκτης ζημιών βελτιώθηκε περαιτέρω, η αγορά Ηull εξακολουθεί να παραμένει ζημιογόνος για 13η στη σειρά χρονιά. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Λάμπρος Καραγεώργος, 18/09/2024 - 15:57 Οι θαλάσσιες ασφαλίσεις φορτίων σε θετικό momentum με τους κινδύνους να παραμονεύουν!
Ασφαλίσεις Υγείας: Υπάρχει λύση; Παραμένει στην επικαιρότητα και θα συνεχίσει για πολύ καιρό να συμβαίνει αυτό, το θέμα των χρεώσεων στα ασφαλιστήρια συμβόλαια υγείας... Λάμπρος Καραγεώργος, 15/07/2024 - 10:25
Πάνος Δημητρίου: Η Generali θα μεγαλώσει ακόμη περισσότερο! Κεντρική φωτογραφία: Πάνος Δημητρίου, Διευθύνων Σύμβουλος Generali Συνέντευξη στον Λάμπρο Καραγεώργο Φωτογραφίες: Ιάκωβος Διζικιρίκης Νέες ευκαιρίες ανάπτυξης εξετάζει η Generali στο δρόμο προς... Λάμπρος Καραγεώργος, 03/07/2024 - 09:16
Ανασφάλιστο αυτοκίνητο: Περάστε από την εφορία Την εκτίμηση ότι οι νέες ρυθμίσεις για τον έλεγχο των ανασφάλιστων οχημάτων θα έχουν θετικά αποτελέσματα ως προς τον περιορισμό... Λάμπρος Καραγεώργος, 20/06/2024 - 10:43
Η επιτυχία του Νίκου Μακρόπουλου, η αλλεργία με τον κλάδο αυτοκινήτου και το μέλλον της Ευρώπης Ασφαλιστικής! Ο Νίκος Μακρόπουλος τα κατάφερε μια χαρά. Επιβεβαίωσε για μία ακόμη φορά ότι είναι πολύ καλός επιχειρηματίας. Έκανε με τον... Λάμπρος Καραγεώργος, 30/05/2024 - 10:54
Η παραγωγή ασφαλίστρων όλων των ασφαλιστικών εταιρειών το 2023! (πίνακας) To 2009 η παραγωγή ασφαλίστρων της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς έφτασε τα 5,4 δισ. ευρώ, το υψηλότερο στην ιστορία της αγοράς... Λάμπρος Καραγεώργος, 26/04/2024 - 10:21
Δημήτρης Ζορμπάς: Δεν είμαστε οι φθηνότεροι, δεν είμαστε οι ακριβότεροι, είμαστε οι καλύτεροι ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΖΟΡΜΠΑΣ, διευθύνων σύμβουλος της Syndea Συνέντευξη στον Λάμπρο Καραγεώργο Συμπλήρωσε 42 χρόνια παρουσίας στην ελληνική ασφαλιστική αγορά με σημαντική παρουσία όχι... Λάμπρος Καραγεώργος, 12/04/2024 - 12:26