close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Καταναλωτικά Νέα

ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚA ΝΕΑ

Έρευνα καταναλωτών: Πώς επηρεάζει ο εμβολιασμός τις καταναλωτικές συνήθειες
Nextdeal newsroom
Nextdeal newsroom,
25/8/2021 - 20:04
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Έρευνα καταναλωτών: Πώς επηρεάζει ο εμβολιασμός τις καταναλωτικές συνήθειες

Nextdeal newsroom, 25/8/2021
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) πραγματοποίησε έρευνα καταναλωτών, με δείγμα 950 ατόμων το καλοκαίρι του 2021 με θέμα τις καταναλωτικές συνήθειες των καταναλωτών λόγω της εμφάνισης του ιού CODID-19 στην Ελλάδα. Τα αποτελέσματα δείχνουν την επίδραση της πανδημίας στην καταναλωτική συμπεριφορά. Η παρούσα ανακοίνωση τύπου εστιάζει στα στοιχεία σε σχέση με την επίδραση που έχει ο εμβολιασμός στην καταναλωτική συμπεριφορά.

Όπως καταγράφεται στο σχήμα 1, υπάρχουν σημαντικές διαφορές στις αγοραστικές συνήθειες ανάμεσα στο κοινό που έχει εμβολιαστεί (ή σκοπεύει να εμβολιαστεί) το οποίο αντιπροσωπεύει το 68% του συνόλου και στο κοινό της έρευνας που δεν έχει εμβολιαστεί (και δεν σκοπεύει να εμβολιαστεί), το οποίο αντιπροσωπεύει το 32% του συνόλου του κοινού της έρευνας.

  • Η μεγαλύτερη διαφοροποίηση ανάμεσα στις δύο ομάδες καταγράφεται στο αίσθημα ασφάλειας σε σχέση με την κυκλοφορία. Το 66% των μη εμβολιασμένων θεωρούν ότι είναι ασφαλές να κυκλοφορούν έξω όπως πριν, ενώ μόλις το 23% των εμβολιασμένων πιστεύει το ίδιο. Πρακτικά στο κοινό των εμβολιασμένων εξακολουθεί να κυριαρχεί η ανησυχία σε σχέση με την εξάπλωση του ιού σε πολύ μεγάλο ποσοστό. Το κοινό των μη εμβολιασμένων η πλειοψηφία φαίνεται να υιοθετεί συμπεριφορές κυκλοφορίας σαν να μην υπάρχει η πανδημία, αλλά μία σημαντική μειοψηφία (1 στους 3) ανησυχεί, κάτι που ενδεχομένως σημαίνει ότι έχουν μεγαλύτερες φοβίες για τον εμβολιασμό, παρά για την πανδημία.
  • Αντίστοιχη εικόνα καταγράφεται και σε σχέση με τα μέτρα προστασίας στα καταστήματα σουπερμάρκετ, με 1 στους 2 μη εμβολιασμένους να θεωρούν τα μέτρα υπερβολικά και μόλις 1 στους 8 μη εμβολιασμένους να έχει την ίδια άποψη. Σημειώνεται ότι εξακολουθεί να ισχύει ο περιορισμός πρόσβασης 1 ατόμου ανά 16 τ.μ. κάτι που εξακολουθεί να μειώνει τη μέγιστη δυνατότητα εξυπηρέτησης των καταστημάτων και να δημιουργεί ουρές τις ώρες αιχμής.
  • Η μεγαλύτερη ανησυχία του εμβολιασμένου κοινού αποτυπώνεται και στο ότι το 47% των εμβολιασμένων προσπαθεί να κάνει γρήγορα τις αγορές του στο σουπερμάρκετ, έναντι μόλις 19% του μη εμβολιασμένου. Το 33% του εμβολιασμένου κοινού επίσης δηλώνει ότι απολυμαίνει τα προϊόντα πριν τα βάλει στο σπίτι, έναντι 13% του μη εμβολιασμένου. Αντίστοιχα, το 32% του εμβολιασμένου κοινού δηλώνει ότι αποφεύγει τα χύμα προϊόντα έναντι 17% των μη εμβολιασμένων.
  • Σε σχέση με τις ηλεκτρονικές αγορές, καταγράφεται διπλάσιο ποσοστό στο κοινό των εμβολιασμένων το οποίο προτίθεται να αγοράσει εξ αποστάσεως τρόφιμα με 14% έναντι 6% των μη εμβολιασμένων.
  • Τέλος σε σχέση με τις «εθνοκεντρικές τάσεις» και στα δύο κοινά εξακολουθούν να καταγράφονται υψηλά, με εντονότερες στο μη εμβολιασμένο κοινό με 80% έναντι 70%.

Βέβαια η επιστροφή στην κανονικότητα σε σχέση με τις αγοραστικές συνήθειες είναι δεδομένο ότι θα διαρκέσει αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα. Όπως καταγράφεται στο σχήμα 2, μία σειρά συνηθειών που υιοθετήθηκαν λόγω της εμφάνισης της κρίσης του COVID-19 αναμένεται να διατηρηθούν από μεγάλες ομάδες των καταναλωτών (το 2022 ή και να μην σταματήσουν ποτέ).

  • 2 στους 3 εμβολιασμένους (ποσοστό 67%) θα συνεχίσουν να προσπαθούν να επισκεφθούν το κατάστημα ημέρες και ώρες χωρίς κίνηση, έναντι του 38% των μη εμβολιασμένων.
  • Το 55% των εμβολιασμένων θα συνεχίσει να αποφεύγει ουρές και άλλα σημεία συνωστισμού μέσα στο κατάστημα. Μόλις το 28% από τους μη εμβολιασμένους δηλώνει το ίδιο.
  • 1 στους 5 εμβολιασμένους δηλώνει ότι θα συνεχίσει να φοράει μάσκα στα καταστήματα τροφίμων ακόμα και την επιστροφή στην κανονικότητα. 8% των μη εμβολιασμένων δηλώνει το ίδιο.

Στο σχήμα 3 καταγράφεται η επίδραση που έχει η επιδημιολογική εικόνα των καταστημάτων στην απόφαση των καταναλωτών να αγοράσουν από αυτά. Φαίνεται ότι είναι σημαντικά εντονότερη η επιθυμία του εμβολιασμένου κοινού (το οποίο σημειώνεται και πάλι ότι αποτελεί το 68% του συνόλου) να είναι εμβολιασμένο το προσωπικό του καταστήματος, με το 71% να δηλώνει ότι είναι αρκετά ή πολύ σημαντικός παράγοντας για να επισκεφθούν ένα κατάστημα τροφίμων. Ίδιο ποσοστό 71% δηλώνει ότι επιθυμεί το προσωπικό των καταστημάτων τροφίμων να υποβάλλεται σε σελφ-τεστ. Τα αντίστοιχα ποσοστά στο κοινό των μη εμβολιασμένων είναι μόλις 14% για τον εμβολιασμό του προσωπικού και 44% για την υποβολή σε σελφ-τεστ.

Τα αποτελέσματα αυτά παρουσιάζουν μία αρκετά απαιτητική εικόνα σε σχέση με τις επιθυμίες διαφορετικών ομάδων κοινού, τις οποίες θα κληθούν τους επόμενους μήνες να διαχειριστούν όλοι οι παράγοντες της αγοράς και ιδιαίτερα οι επιχειρήσεις του κλάδου.

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
  • TAGS:
  • ΙΕΛΚΑ
  • έρευνα
  • καταναλωτές
  • καταναλωτικές συνήθειες
  • εμβολιασμός
  • εμβολιασμοί
  • κορονοϊός
  • Covid-19

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

  • ΙΕΛΚΑ: 1 στους 2 χρήστες διαδικτύου πλέον αγοράζουν συστηματικά online!
    Nextdeal newsroom, 3/6/2020

    ΙΕΛΚΑ: 1 στους 2 χρήστες διαδικτύου πλέον αγοράζουν συστηματικά online!

  • ΙΕΛΚΑ: Πόσο άλλαξε τις καταναλωτικές συνήθειες ο κορονοϊός
    Nextdeal newsroom, 14/3/2020

    ΙΕΛΚΑ: Πόσο άλλαξε τις καταναλωτικές συνήθειες ο κορονοϊός

  • Ποιες είναι οι επτά αναδυόμενες διατροφικές και καταναλωτικές τάσεις της επόμενης δεκαετίας;

    Ποιες είναι οι επτά αναδυόμενες διατροφικές και καταναλωτικές τάσεις της επόμενης δεκαετίας;

    Στο πλαίσιο της παγκόσμιας ημέρας διατροφής της 16ης Οκτωβρίου και με αφορμή το 10ο Συνέδριο ΙΕΛΚΑ FMCG2030 το Ινστιτούτο Έρευνας...
    Nextdeal newsroom, 16/10/2019 - 09:00 16/10/2019
  • «Κυνηγοί» προσφορών οι Έλληνες στα σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ

    «Κυνηγοί» προσφορών οι Έλληνες στα σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ

    Η συνολική αξία των προωθητικών ενεργειών (προσφορές/κουπόνια/δωροεπιταγές) των σουπερμάρκετ και προμηθευτών αντιστοιχεί σε όφελος 377 € ετησίως ανά νοικοκυριό και...
    Nextdeal newsroom, 20/06/2017 - 10:15 20/6/2017

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Η Πρόεδρος φον ντερ Λάιεν υπογράφει τη Συνθήκη για την ανοικτή θάλασσα εξ ονόματος της ΕΕ αναλαμβάνοντας δέσμευση για την προστασία των ωκεανών!
11:48 Η Πρόεδρος φον ντερ Λάιεν υπογράφει τη Συνθήκη για την ανοικτή θάλασσα εξ ονόματος της ΕΕ αναλαμβάνοντας δέσμευση για την προστασία των ωκεανών!
  • 11:34 ΣΕΒ: Αίτημα αποζημιώσεων και αποκατάστασης ζημιών πληγεισών επιχειρήσεων Περιφέρειας Θεσσαλίας!
  • 11:08 Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο: Επιχειρηματική αποστολή στον Πειραιά 12 γερμανικών επιχειρήσεων του κλάδου της ναυτιλίας!
  • 10:32 Η Eurolife FFH συμβουλεύει πως να διαχειριζόμαστε την αλλαγή στα διάφορα life stages!
  • 10:12 Ο Αντιπρόεδρος Σχοινάς στη Μασσαλία για τη Διάσκεψη της Μεσογείου του Μέλλοντος!
  • 10:01 Πρωτοποριακό σεμινάριο από την Osteon Orthopedic & Spine Clinic σε συνεργασία με τον Όμιλο Ιατρικού Αθηνών!
  • 09:42 Όμιλος ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ: Οικονομικά αποτελέσματα Α’ Εξαμήνου 2023!
  • 09:31 ΠΛΑΓΙΩΣ: Η Επιστροφή ( ή The Come Back που λένε στην Αμερική)
  • 09:23 Εποπτεύων Χ: "Πετάνε" οι αποδόσεις των ομολόγων, μεγάλοι "παίκτες" στην Optima και η νέα κίνηση της Μ. Λάτση
  • 09:11 Γ. Περιστέρης: Τι πρέπει να προσέξουμε στην υποχρεωτική ασφάλιση περιουσίας, ΜΕΡΟΣ Β’
  • 09:02 Ποιες ζημιές από πλημμύρα δεν καλύπτουν τα ασφαλιστήρια περιουσίας;
  • 08:51 Κώστας Παπαϊωάννου: Τι είναι αυτό που κρατάει τους ασφαλιστικούς πράκτορες στην αγορά;
  • 08:42 Λάουρα Σταυρίδου: Πόσο εκτεθειμένες είναι οι Μικρές Επιχειρήσεις στις πλημμύρες;
  • 16:10 Μπορούμε να προλάβουμε το Άλτσχάιμερ;
  • 16:01 Μακροπρόθεσμη επένδυση του CVC στην αγορά των Lloyds!
  • 15:53 Στρατηγική Συνεργασία Ομίλου Fourlis και Latsco Family Office, για τη συμμετοχή της Latsco Hellenic Holdings Sarl στο μετοχικό κεφάλαιο της Trade Estates ΑΕΕΑΠ!
  • 15:42 ΑΣΠΙΣ ΠΡΟΝΟΙΑ: Αποζημιώσεις από το εγγυητικό κεφάλαιο ζωής
  • 14:39 Interamerican: 21 Σεπτεμβρίου - Ημέρα ευαισθητοποίησης για τη νόσο Αλτσχάιμερ!
  • 12:55 GroSupport: Nέος διαδικτυακός ιστότοπος της Pfizer Hellas για την υποστήριξη ασθενών με διαταραχές που σχετίζονται με την ανεπάρκεια αυξητικής ορμόνης!
  • 12:39 Χωρίς μετρό, ΗΣΑΠ και τρόλεϊ σήμερα η Αθήνα - Πως θα κινηθούν λεωφορεία, τραμ και προαστιακός!
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 18/9 Γ. Περιστέρης: Τι πρέπει να προσέξουμε στην υποχρεωτική ασφάλιση περιουσίας
  2. 20/9 Ποιους αφορά η υποχρεωτική ασφάλιση έναντι φυσικών καταστροφών; Δείτε την απάντηση του Υπουργείου Οικονομικών!
  3. 19/9 Μπράβο στις ασφαλιστικές που βρίσκονται στο πλευρό των πληγέντων αν και η ασφάλιση δεν είναι ακόμη υποχρεωτική!
  4. 18/9 Ιάσονας Κατσουλάκης: Προσαρμογή στις μελλοντικές αλλαγές - Τι Χρειάζεται να γνωρίζουν οι Ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές
  5. 20/9 Υπασφαλισμένος: Υποχρεωτική ασφάλιση; Τι πρέπει να προσέξουμε όλοι!
  6. 18/9 Οι ασφαλιστικές αρχίζουν να πληρώνουν. Οι πρώτες προκαταβολές φτάνουν σαν βάλσαμο στους πληγέντες. Τι είπε ο Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου!
  7. 15/9 Λεωνίδας Διαμαντόπουλος: Πώς η τεχνολογία και τα «νέα μυαλά» ανοίγουν νέες πύλες στην ασφάλιση

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter

ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ COVID-19

ΚΛΕΙΣΕ
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube