Γιώργος Μούζος, 25/1/2024 - 09:08 facebook twitter linkedin Οι πελάτες σας γνωρίζουν τους περιορισμούς μεταφοράς αντικειμένων στο πορτ μπαγκάζ για λόγους ασφαλείας; Γιώργος Μούζος, 25/1/2024 facebook twitter linkedin Σαφώς και ο χώρος αποσκευών προορίζεται για τη μεταφορά αντικειμένων, ωστόσο υπάρχουν ορισμένοι περιορισμοί που εξασφαλίζουν την οδική ασφάλεια. Εσείς, αλλά και οι πελάτες σας τους γνωρίζουν; Μπορεί το αυτοκίνητο να είναι ένα εργαλείο μετακίνησης και μεταφοράς πραγμάτων, όμως υπάρχουν ορισμένοι περιορισμοί στο τι επιτρέπεται να μεταφέρει και τι όχι. Τα όρια αυτά τα θέτει αρχικά ο κατασκευαστής ενός οχήματος και φυσικά ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας. Ας δούμε αναλυτικότερα τι απαγορεύεται να μεταφέρει κανείς με το αυτοκίνητο του ώστε να μην θέτει σε κίνδυνο την οδική ασφάλεια. Καύσιμα Στην περίπτωση που απαιτηθεί η μεταφορά καυσίμων με δοχείο, τότε αυτή θα πρέπει να γίνεται μόνο σε μεταλλικά ή πλαστικά δοχεία εγκεκριμένου τύπου που εξασφαλίζουν την απομάκρυνση του στατικού ηλεκτρισμού. Μόνο έτσι θα εξασφαλίσουμε την ασφάλεια τη δική μας, αλλά και των άλλων χρηστών του οδοστρώματος. Σε καμία των περιπτώσεων δεν πρέπει να γίνεται χρήση πλαστικών δοχείων, μπουκαλιών νερού ή δοχείων που δεν σφραγίζουν καλά. Το δοχείο καυσίμου μεταφέρεται σε όρθια θέση και με ασφαλή στήριξη μέσα στο όχημα, ώστε να μην υπάρξει περίπτωση ανατροπής του. Κατά τη μεταφορά του δοχείου, καλό είναι ο οδηγός να αφήνει λίγο ανοιχτό παράθυρο για την ανανέωση του αέρα και φυσικά η οδήγηση να γίνεται με μικρή ταχύτητα. Δεν συστήνεται η μεταφορά δοχείων με καύσιμο στο χώρο αποσκευών του αυτοκινήτου. Εξαιρετικά βαριά αντικείμενα Για όσους δεν γνωρίζουν, κάθε κατασκευαστής έχει ορίσει το μικτό βάρος του εκάστοτε οχήματος. Αυτό αναγράφεται στην άδεια και σε καμία των περιπτώσεων δεν πρέπει ουδείς να το ξεπερνάει έπειτα από τη φόρτωση αντικειμένων. Υπερβολικά μακριά αντικείμενα Μια ακόμα σημαντική απαγόρευση είναι η μεταφορά αντικειμένων των οποίων το μήκος ξεπερνά ένα συγκεκριμένο όριο. Μάλιστα το τελευταίο ποικίλει ανάλογα με το αυτοκίνητο, αφού ο Κ.Ο.Κ. αναφέρει πως το οποιοδήποτε φορτίο απαγορεύεται να προεξέχει από το πίσω τμήμα του οχήματος περισσότερο από 30% του συνολικού μήκους του αμαξώματος. Τώρα αν πρέπει οπωσδήποτε να μεταφερθεί κάτι εξαιρετικά μακρύ, απαιτείται προηγούμενη άδεια της αρμόδιας Τεχνικής υπηρεσίας. Αντικείμενα που σέρνονται στο οδόστρωμα Μια ακόμη κατηγορία αντικειμένων που ο Κ.Ο.Κ απαγορεύει τη μεταφορά τους, είναι εκείνων που έχουν επαφή με το έδαφος. Αυτός ο τρόπος μεταφοράς θέτει σε σημαντικό κίνδυνο τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου. Η μεταφορά αντικειμένων που ακουμπούν στο έδαφος επιτρέπεται μόνο αν αυτά δεν προκαλούν φθορές ή κίνδυνο για τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου και ύστερα από ειδική άδεια της αρμόδιας Τεχνικής Υπηρεσίας. Το διοικητικό πρόστιμο για τις παραπάνω παραβάσεις ανέρχεται στα 80 ευρώ, ενώ σε περίπτωση επικίνδυνης φόρτωσης μπορεί να επιβληθεί ακόμη και ακινητοποίηση του οχήματος, σύμφωνα με τον ΚΟΚ. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 03/11/2025 - 08:40 Ο διακόπτης που κανείς δεν προσέχει, αλλά κάθε ασφαλιστής πρέπει να ξέρει
Γιώργος Μούζος, 31/10/2025 - 08:50 Το ρίσκο που αγνοούν οι πελάτες σας: Πώς ένα ραγισμένο παρμπρίζ μπορεί να ακυρώσει την κάλυψή τους
Γιώργος Μούζος, 29/10/2025 - 12:04 Τα frit στο παρμπρίζ: Γιατί πρέπει να τα γνωρίζετε καλύτερα από τους πελάτες σας;
Γιώργος Μούζος, 27/10/2025 - 11:31 Η τεχνητή νοημοσύνη επιβάλλει πρόστιμα στάθμευσης και οι ασφαλιστές πρέπει να ετοιμαστούν!
Καλώδια φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Η νέα μάστιγα που απειλεί την ασφαλιστική αγορά Η κλοπή καλωδίων φόρτισης δεν είναι απλά μία ενοχλητική τάση της εποχής. Είναι μια οργανωμένη επιδημία που κλονίζει τα θεμέλια... Γιώργος Μούζος, 22/10/2025 - 12:12
Όταν το αυτοκίνητο «σκέφτεται», ποιος φταίει στην στραβή; Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη όταν το λογισμικό παίρνει το τιμόνι και τα συστήματα υποβοήθησης αλλάζουν δυναμικά τον κίνδυνο; Ας το πούμε... Γιώργος Μούζος, 20/10/2025 - 08:35
Οχήματα χωρίς οδηγό: Ρίσκα, τιμολόγηση και νέες καλύψεις που έρχονται Η αυτόνομη οδήγηση ωριμάζει και πλησιάζει η ώρα που θα γίνει καθημερινότητα. Για τους ασφαλιστές αυτό σημαίνει νέα μοντέλα ευθύνης,... Γιώργος Μούζος, 16/10/2025 - 08:45
Πώς ένα λεπτό μπορεί να μειώσει τη χρήση της οδικής βοήθειας από τους πελάτες σας; (Ο κανόνας του ενός λεπτού) Το φθηνότερο εργαλείο διαχείρισης κινδύνου κρύβεται στο ρελαντί, μειώνει τη συχνότητα ζημιών χωρίς να κοστίζει ούτε ευρώ. Η αγορά ζητά... Γιώργος Μούζος, 14/10/2025 - 09:10
Προστασία δεδομένων & «συνδεδεμένα» αυτοκίνητα - Τι χρειάζεται πραγματικά ένας ασφαλιστής για να δουλέψει με ασφάλεια και χωρίς «γκρίζες ζώνες»; Η σύγχρονη τεχνολογία μετατρέπει κάθε αυτοκίνητο σε «αισθητήρες σε ρόδες» . Από το infotainment και το e-Call μέχρι τα ενσωματωμένα... Γιώργος Μούζος, 10/10/2025 - 11:00
Τα ADAS «κοιμίζουν» τους οδηγούς: Πώς οι τεχνολογίες ασφάλειας φουσκώνουν τα μικροατυχήματα; Η άβολη αλήθεια: η ασφάλεια γίνεται άλλοθι απροσεξίας και το κόστος γυρίζει στην ασφαλιστική αγορά Η νέα γενιά βοηθημάτων οδήγησης υπόσχεται... Γιώργος Μούζος, 08/10/2025 - 08:25