close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Αυτοκίνητο

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Πώς η επιστήμη των δεδομένων βοηθάει στον υπολογισμό του ρίσκου για τους οδηγούς;
Γιώργος Μούζος
Γιώργος Μούζος,
2/2/2022 - 13:07
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Πώς η επιστήμη των δεδομένων βοηθάει στον υπολογισμό του ρίσκου για τους οδηγούς;

Γιώργος Μούζος, 2/2/2022
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Εδώ και χρόνια οι ασφαλιστικές εταιρείες προσπαθούν να τελειοποιήσουν τον τρόπο υπολογισμού του ρίσκου στον κλάδο αυτοκινήτου, ώστε να τροποποιήσουν ανάλογα και την τιμολογιακή τους πολιτική. Έχουν επιστρατεύσει επιστήμονες δεδομένων, αναλογιστές κι άλλους ειδικούς, αναλύοντας παράλληλα ιστορικό ζημιών δεκαετιών, συνυπολογίζοντας επίσης και τα δημογραφικά στοιχεία του εκάστοτε οδηγού. 

Επιπλέον με τη βοήθεια της τηλεματικής έχουν βρει τρόπους ώστε να γνωρίζουν τον τρόπο οδήγησης του οχήματος και να συλλέξουν πρόσθετες πληροφορίες που τους βοηθούν να καθορίσουν τις τιμές. Κι ενώ η τηλεματική έχει αρχίσει να αναπτύσσεται δειλά, δειλά παρά την άρνηση μερίδας ασφαλισμένων, φαίνεται πως η ασφαλιστική βιομηχανία δεν έχει καταφέρει να ξεφύγει ακόμα από τον παραδοσιακό τρόπο ανάλυσης των δεδομένων που υπολογίζει αποκλειστικά και μόνο τα δημογραφικά στοιχεία που αφορούν τον οδηγό. Λύση υπάρχει, απλά πρέπει οι ασφαλιστικές εταιρείες να δημιουργήσουν ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο, που θα επιτρέπει την συνεχή προσαρμογή των τιμών άμεσα. Για παράδειγμα, αν το underwriting τμήμα έπειτα από την ορθή κι άμεση ανάλυση των δεδομένων που δίνει η τηλεματική τεχνολογία ανακαλύψει πως ένας οδηγός έχει αυξημένες πιθανότητες να εμπλακεί σε ατύχημα, τότε πρέπει οι τιμές να προσαρμοστούν ανάλογα. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα η ασφαλιστική εταιρεία να τιμολογεί σωστά τον κίνδυνο, με μικρή υστέρηση σε ότι αφορά την αλλαγή της οδικής συμπεριφοράς και του ασφαλίστρου, διασφαλίζοντας όμως τα κέρδη της. Κάτι που αναδεικνύει πως το κόστος των ασφαλίστρων θα πρέπει να βασίζεται αποκλειστικά στην τηλεματική. Όμως τα ξεπερασμένα επιχειρηματικά μοντέλα των ασφαλιστικών εταιρειών δεν είναι ο μόνος λόγος που οι περισσότερες ασφαλιστικές εταιρείες έχουν δυσκολευτεί με την τηλεματική. Φταίει κι ο τρόπος που αναλύουν τα δεδομένα! 

Οδική συμπεριφορά Vs Συμπεριφορά οδηγού βάσει συνθηκών!
Το underwriting τμήμα της εκάστοτε ασφαλιστικής εταιρείας έχει την τάση να επικεντρώνεται στη συμπεριφορά του οδηγού. Τα υπάρχοντα μοντέλα ανάλυσης αφορούν τη μέτρηση του ατομικού κινδύνου, όμως ο κίνδυνος ενός αυτοκινητιστικού ατυχήματος έχει κι άλλες παραμέτρους που πρέπει να υπολογιστούν. Για παράδειγμα τα περισσότερα μοντέλα υπολογισμού κινδύνου στον κλάδο του αυτοκινήτου, υπολογίζουν το διάστημα που ένας οδηγός κινείται πάνω από το όριο ταχύτητας, μιας κι όσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητα του, τόσο αυξάνεται ο κίνδυνος. Όμως για να έχει μια ασφαλιστική εταιρεία την πλήρη εικόνα θα πρέπει να υπολογίζονται κι οι συνθήκες οδήγησης. Γιατί έχει διαφορά να κινείται κανείς με 140 χλμ./ώρα σε έναν άδειο αυτοκινητόδρομο (σαφώς και παραβιάζει τον Κ.Ο.Κ.) με καλές καιρικές συνθήκες, από ότι να οδηγεί το ίδιο αυτοκίνητο κάποιος με 120 χλμ./ώρα σε σφοδρή καταιγίδα. Για να μην μακρηγορούμε υπάρχουν πολλά δεδομένα που μπορούν να βοηθήσουν στον υπολογισμό του ρίσκου κατά την οδήγηση, όμως δεν χρησιμοποιούνται ευρέως. Το κλειδί της αλλαγής είναι να διαφοροποιήσουμε το εξής ερώτημα: «Αν συμπεριφέρεται καλά ο οδηγός;» Αντίθετα οι ασφαλιστικές θα πρέπει να αρχίσουν να προτιμούν να συμπεριφέρεται σωστά ο οδηγός, δεδομένων των συνθηκών! Οι καλοί οδηγοί προσαρμόζουν την οδική συμπεριφορά τους καθώς αλλάζουν οι συνθήκες. Οι κακοί οδηγοί όχι! 

 

 

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ...

  • Ψώνια στο κάθισμα των πελατών σας; Βαριές αποζημιώσεις & πρόστιμο ΚΟΚ
    Γιώργος Μούζος, 19/09/2025 - 08:55

    Ψώνια στο κάθισμα των πελατών σας; Βαριές αποζημιώσεις & πρόστιμο ΚΟΚ

  • Πέρα από την τιμή: Πώς θα διατηρήσετε τους πελάτες σας;
    Γιώργος Μούζος, 17/09/2025 - 08:57

    Πέρα από την τιμή: Πώς θα διατηρήσετε τους πελάτες σας;

  • Κρύβει τις πινακίδες του ο πελάτης σας; Ο νέος Κ.Ο.Κ. δεν αστειεύεται
    Γιώργος Μούζος, 15/09/2025 - 08:55

    Κρύβει τις πινακίδες του ο πελάτης σας; Ο νέος Κ.Ο.Κ. δεν αστειεύεται

  • Γυρισμένα χιλιόμετρα στα μεταχειρισμένα: Ακόμα ένας πονοκέφαλος της ασφαλιστικής αγοράς
    Γιώργος Μούζος, 11/09/2025 - 08:55

    Γυρισμένα χιλιόμετρα στα μεταχειρισμένα: Ακόμα ένας πονοκέφαλος της ασφαλιστικής αγοράς

  • Νοθευμένα καύσιμα και ασφαλιστικές επιπτώσεις!

    Νοθευμένα καύσιμα και ασφαλιστικές επιπτώσεις!

    Πώς μια παραβατική πρακτική δημιουργεί νέους κινδύνους στην αυτοκινητική ασφάλιση Η νοθεία καυσίμων είναι ένα αέναο πρόβλημα που ταλανίζει χρόνια την...
    Γιώργος Μούζος, 08/09/2025 - 08:52
  • Ελαστικά: Οι λεπτομέρειες που πληρώνει ακριβά η ασφαλιστική αγορά

    Ελαστικά: Οι λεπτομέρειες που πληρώνει ακριβά η ασφαλιστική αγορά

    Η αμέλεια στον έλεγχο τους αυξάνει τα ατυχήματα, τις αποζημιώσεις και πιέζει ολόκληρη την ασφαλιστική αγορά. Οι περισσότεροι οδηγοί ξοδεύουν ώρες...
    Γιώργος Μούζος, 05/09/2025 - 08:58
  • Ο «κανόνας των 3 δευτερολέπτων»: Το μυστικό όπλο των ασφαλιστών για την μείωση των τροχαίων

    Ο «κανόνας των 3 δευτερολέπτων»: Το μυστικό όπλο των ασφαλιστών για την μείωση των τροχαίων

    Ο κανόνας που κάθε ασφαλιστής πρέπει να γνωρίζει και να μεταφέρει στους πελάτες του αν θέλει να μειώσει τις αποζημιώσεις...
    Γιώργος Μούζος, 03/09/2025 - 08:50
  • Η κλιματική αλλαγή ανεβάζει τα ασφάλιστρα αυτοκινήτου: Πώς επηρεάζονται οι ασφαλιστές;

    Η κλιματική αλλαγή ανεβάζει τα ασφάλιστρα αυτοκινήτου: Πώς επηρεάζονται οι ασφαλιστές;

    Μετά την αγορά κατοικίας, η επόμενη μεγάλη πίεση για την ασφαλιστική βιομηχανία έρχεται από την ασφάλιση αυτοκινήτου. Η κλιματική αλλαγή δεν...
    Γιώργος Μούζος, 01/09/2025 - 09:02
  • Μπορεί ένας αλγόριθμος να αποφασίζει ποιος είναι υπεύθυνος για ένα ατύχημα;

    Μπορεί ένας αλγόριθμος να αποφασίζει ποιος είναι υπεύθυνος για ένα ατύχημα;

    Τεχνητή νοημοσύνη, τηλεματική & big data: Η νέα πραγματικότητα στην απόδοση ευθύνων;  Για δεκαετίες, η απόδοση ευθύνης σε ένα τροχαίο βασιζόταν...
    Γιώργος Μούζος, 29/08/2025 - 08:51
  • OTA Updates: O νέος πονοκέφαλος του ασφαλιστικού κλάδου

    OTA Updates: O νέος πονοκέφαλος του ασφαλιστικού κλάδου

    Αν οι οδηγοί αγνοούν τις ασύρματες ενημερώσεις, ίσως οι ασφαλιστικές να κληθούν να πληρώσουν μεγάλο λογαριασμό. Η αυτοκινητοβιομηχανία αλλάζει με ρυθμούς...
    Γιώργος Μούζος, 27/08/2025 - 09:11

Σελίδες

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • …
  • ΕΠΟΜΕΝΗ
  • τελευταία »
Τιμές Καυσίμων σε όλη την Ελλάδα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Audi: Καθρεφτίζει αυτό που είσαι - Στην καρδιά της πόλης, η καρδιά της καινοτομίας
16:00 Audi: Καθρεφτίζει αυτό που είσαι - Στην καρδιά της πόλης, η καρδιά της καινοτομίας
  • 15:54 2 Gold και 1 Silver βραβείo για την Deloitte στα BITE Awards 2025 για έργα που αφορούν εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης
  • 15:39 Ένα Τρεχαντηράκι!
  • 15:11 Ο «χάρτης» των πληρωμών από e-ΕΦΚΑ, ΔΥΠΑ για την περίοδο 22 έως 26 Σεπτεμβρίου
  • 13:15 Προετοιμασία για συνταξιοδότηση - 3 συμβουλές από την Allianz
  • 13:08 Εορτασμός με τιμές για τα 100 χρόνια του κτιρίου του Γυμνασίου Γαβαλούς
  • 13:05 “Πιο Δυνατοί από Ποτέ” - Εκπαιδευτική Ημερίδα Δυναμικού Πωλήσεων ERB CYPRIALIFE
  • 13:00 Σε υψηλά επίπεδα οι πωλήσεις από απόσταση λέει το ΚΕ.Π.ΚΑ.- Λίγα τα παράπονα για τις αποζημιώσεις ασφαλιστικών
  • 12:49 Ευπάλιο Φωκίδας: «Οι εισβολείς θα πυροβολούνται και θα θάβονται επιτόπου», προειδοποιεί πινακίδα!
  • 12:41 Συλλογος Εργαζομένων ERGO-ΟΑΣΕ: Εκδήλωση ενημέρωσης για την συλλογική σύμβαση και το ΤΕΑΕΑΠΑΕ
  • 11:11 ΟΕΕ: Προβληματισμός από την τελική απόφαση εισαγωγής του Οικονομικού Εγγραμματισμού στα σχολεία
  • 11:01 Νέα θεματική ενότητα στην Αστυνομική Ακαδημία για την ελευθερία της έκφρασης και την ασφάλεια των δημοσιογράφων - Σύνδεση με το έργο της Task Force της ΓΓΕΕ και συνεργασία με UNESCO & ICSJ
  • 10:56 Παρέμβαση Σαμαρά για τον απεργό πείνας πατέρα θύματος των Τεμπών έξω από τη Βουλή
  • 10:44 ΕΑΕΕ: Αποφάσεις στη νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα
  • 10:39 «Μένουμε Ελλάδα» το μήνυμα του Χασέν Φεκί της Groupama - Στόχος η κορυφή στην ελληνική ασφαλιστική αγορά
  • 09:54 Ο Αναστάσιος Παπαδόπουλος CEO στην Brokers Union
  • 09:50 Η Αυστριακή GRAWE διευρύνει την παρουσία της στην Κυπριακή αγορά - Η Prime Insurance είναι πλέον μέλος του Ομίλου GRAWE
  • 09:40 Εσύ ξέρεις τι ακούν οι άλλοι όταν μιλάμε για ασφάλεια;
  • 09:28 3 διακρίσεις για τον Όμιλο ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ στα BITE Awards 2025!
  • 09:25 «Παιχνίδια» με την οικονομία, η «ώρα» της Moody΄s, τα εύσημα του ΟΟΣΑ και ο «ΔΑΙΔΑΛΟΣ», μετά τη Γαλλία και η Γερμανία(;) και τα νέα υψηλά της Wall Street
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 16/9 Η Εθνική Ασφαλιστική ενδυναμώνει τη διοικητική της ομάδα
  2. 19/9 «Μένουμε Ελλάδα» το μήνυμα του Χασέν Φεκί της Groupama - Στόχος η κορυφή στην ελληνική ασφαλιστική αγορά
  3. 19/9 Ο Αναστάσιος Παπαδόπουλος CEO στην Brokers Union
  4. 18/9 Η Εθνική Ασφαλιστική αποκτά πλειοψηφικό πακέτο μετοχών των εταιριών Elysee
  5. 17/9 Οι τρεις μεγάλες προκλήσεις των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών
  6. 16/9 Νικόλαoς Κόκκινος («Λάμπρος Κόκκινος Insurance Brokers»): Προχωράμε σε νέα στρατηγική συνεργασία
  7. 17/9 Μία συναυλία για τον Γρηγόρη Μπιθικώτση

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube