Λάουρα Σταυρίδου, 27/5/2024 - 10:43 facebook twitter linkedin Συμπεριφορικά Οικονομικά και Aσφάλιση. Ο Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής πρέπει να είναι ενθουσιώδης ή ήπιος; Λάουρα Σταυρίδου, 27/5/2024 facebook twitter linkedin Τα Συμπεριφορικά Οικονομικά (Behavioral Economics) είναι η μελέτη του γιατί οι άνθρωποι παίρνουν συχνά παράλογες αποφάσεις γύρω από τα οικονομικά τους. Οι ειδικοί της ψυχολογίας που ασχολούνται με αυτό το θέμα, συχνά μιλούν για έντονα συναισθήματα και κρυφές δυνάμεις που επιδρούν στις αποφάσεις ενός ατόμου, χωρίς το ίδιο να μπορεί να τα αναγνωρίσει. Ειδικά στον κλάδο της Ασφάλισης, οι άνθρωποι έχουν μια πολύ έντονη συναισθηματική αντίδραση διότι εμπλέκονται έννοιες όπως ρίσκο, απώλεια και οικονομικά, που είναι φορτισμένες συναισθηματικά. Ακόμα και όσοι πιστεύουν ότι παίρνουν μια εντελώς λογική απόφαση, πρέπει να γνωρίζουν πως πάντα εμπλέκονται συναισθήματα. Φυσικά δεν μπορούμε να αλλάξουμε την ανθρώπινη φύση ή τον τρόπο σκέψης των δυνητικών πελατών. Ωστόσο μπορούμε να αλλάξουμε το περιβάλλον μέσα στο οποίο ο πελάτης καλείται να λάβει αποφάσεις για το μέλλον του. NEWSLETTER Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τους ειδικούς, ένα περιβάλλον έντονης αντίθεσης, δεν είναι το ιδανικό για τη λήψη αποφάσεων. Ποιο θεωρείται περιβάλλον έντονης αντίθεσης; ‘Ένα περιβάλλον στο οποίο δυο συνομιλητές βρίσκονται σε πολύ διαφορετική συναισθηματική κατάσταση. Όταν ο πελάτης καλείται ν΄ αναλογιστεί την αγορά ενός ασφαλιστικού προϊόντος, σκέφτεται το ρίσκο, τα χρήματα, την αβεβαιότητα, ένα σενάριο που περιλαμβάνει ατύχημα ή ασθένεια, την καταστροφή ενός περιουσιακού του στοιχείου και γενικά βρίσκεται σε ένα περιβάλλον κατήφειας. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με την υπερβολικά αισιόδοξη νοοτροπία, τον ενθουσιασμό και τη χαρωπή διάθεση ενός Ασφαλιστικού Συμβούλου, που θέλει να δημιουργήσει ένα κλίμα ευχάριστο. Οι ειδικοί συμβουλεύουν να προσπαθήσουμε να δούμε από την οπτική των πελατών μας αντί να παλεύουμε τόσο σκληρά για να τους κάνουμε να δουν τη δική μας. Στη συνέχεια, με ενσυναίσθηση να συνδεόμαστε με τα συναισθήματα, τους φόβους, τους στόχους, τις ανησυχίες και την πραγματικότητα τους και να τους δείχνουμε ότι έχουμε αναγνωρίσει αυτά τα συναισθήματα. Καλό είναι να προσπαθούμε να πορευόμαστε σε μονοπάτια κοινής λογικής. Έτσι θα μπορούμε να διαχειριστούμε τη συζήτηση πιο εύκολα, από το να πέσουμε σε μια άβυσσο συναισθημάτων που μας είναι άγνωστη, γιατί για κάθε άνθρωπο το συναίσθημα έχει διαφορετικό βάθος και εύρος. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Λάουρα Σταυρίδου, 18/11/2025 - 09:44 4 έτοιμες ιδέες email, προς επιχειρήσεις για την υποχρεωτική ασφάλιση!
Λάουρα Σταυρίδου, 14/11/2025 - 09:35 Πότε μια «εν ισχύ» κάλυψη αυτοκινήτου μπορεί να μην αποζημιώσει και τι μπορούμε να κάνουμε για να το αποφύγουμε;
Λάουρα Σταυρίδου, 12/11/2025 - 09:45 Επικαρπωτής και ψιλός κύριος - Ποιος πρέπει να είναι συμβαλλόμενος για την έκπτωση στον ΕΝ.Φ.Ι.Α;
Ποια είναι η «Απαγορευτική» ερώτηση του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή προς έναν πελάτη με χρήματα; Είναι πολύ συχνό το φαινόμενο, ένας συνάδελφος να περιμένει με αγωνία να κλείσει μια «μεγάλη» δουλειά ή να κλείσει μια... Λάουρα Σταυρίδου, 07/11/2025 - 08:52
Αύξηση ασφαλίστρων και…αύξηση αντιρρήσεων. Πως τις διαχειριζόμαστε; Όταν αυξάνεται το ασφάλιστρο, κάθε πελάτης βιώνει δυσαρέσκεια και πολλές φορές την εκφράζει έντονα. Κανόνας νούμερο ένα: Κάθε ένας από εμάς... Λάουρα Σταυρίδου, 04/11/2025 - 08:50
Ζημιά στον γείτονα από νερά πυρόσβεσης - Πως καλύπτεται; Με αφορμή ένα περιστατικό, κατά το οποίο τα νερά πυρόσβεσης από φωτιά που δημιουργήθηκε σε διαμέρισμα τρίτου ορόφου, προκάλεσαν εκτεταμένες... Λάουρα Σταυρίδου, 03/11/2025 - 09:00
Σημαντική η εμπειρία πελάτη αλλά ας μη ξεχνάμε και την εμπειρία του συνεργάτη ασφαλιστικού διαμεσολαβητή! Customer experience - CX, είναι η συνολική αντίληψη που έχει ένας πελάτης για μια εταιρεία, η οποία διαμορφώνεται μέσω κάθε... Λάουρα Σταυρίδου, 31/10/2025 - 09:34
Ασφάλιση Ευθύνης Ανελκυστήρων: Ποια η διαφορά με την Αστική Ευθύνη Διαχείρισης; Η ηλεκτρονική απογραφή όλων των ανελκυστήρων (ιδιωτικών και δημόσιων) στο Εθνικό Μητρώο Ανελκυστήρων είναι υποχρεωτική, με καταληκτική προθεσμία 30 Νοεμβρίου... Λάουρα Σταυρίδου, 30/10/2025 - 08:52
Οι αλλαγές στο κληρονομικό δίκαιο θα αλλάξουν τα συμβόλαια ζωής; Με τις αλλαγές στο κληρονομικό δίκαιο, ίσως γεννηθεί σε κάποιους το ερώτημα αν θα αλλάξει κάτι στον τρόπο που μεταβιβάζονται... Λάουρα Σταυρίδου, 27/10/2025 - 08:50