close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
    • Europanext
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Ασφαλιστής
  • Διαμεσολάβηση

ΔΙΑΜΕΣΟΛAΒΗΣΗ

Ασφάλιση κατοικίας: Πως γίνεται ο διακανονισμός της ζημιάς;
Μέντωρ Διαμεσολαβητής
Μέντωρ Διαμεσολαβητής,
8/12/2023 - 08:46
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Ασφάλιση κατοικίας: Πως γίνεται ο διακανονισμός της ζημιάς;

Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 8/12/2023
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Ο βασικός ασφαλιστικός νόμος 2496/97 «Ασφαλιστική Σύμβαση, Τροποποιήσεις της νομοθεσίας για την ιδιωτική ασφάλιση και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 87/τ.Α’/16-5-1997), στο άρθρο 7 καθορίζει την «καταβολή της αποζημίωσης» σε περίπτωση επέλευσης του ασφαλιστικού κινδύνου.

Εκτός των άλλων, στην υποπαράγραφο 7, του ίδιου άρθρου, αναφέρεται πως «εάν επέλθει η ασφαλιστική περίπτωση ο ασφαλιστής υποχρεούται να καταβάλει το ασφάλισμα χωρίς υπαίτια καθυστέρηση ή και εάν για τη διάγνωση της έκτασης του ασφαλίσματος απαιτείται μεγάλο διάστημα ο ασφαλιστής υποχρεούται χωρίς υπαίτια καθυστέρηση να καταβάλει το ποσό για το οποίο δεν υπάρχει αμφισβήτηση».

Σύμφωνα με τους γενικούς όρους των ασφαλιστηρίων κατοικίας για να ξεκινήσει ο διακανονισμός μιας ζημιάς, θα πρέπει υποχρεωτικά να ισχύουν τα εξής: Ο Συμβαλλόμενος ή/και ο Ασφαλισμένος να συμπληρώσει και να παραδώσει μέσα σε οκτώ μέρες από τη στιγμή που έλαβε γνώση για τη ζημιά, τη Δήλωση Ζημιάς της Εταιρίας που θα του δοθεί, με τα παρακάτω στοιχεία:

  1. την αιτία που υποθέτει ή βρίσκει πιθανή για τη ζημιά ή απώλεια.
  2. τη λεπτομερή περιγραφή των ζημιών ή απωλειών που προκλήθηκαν.
  3. την εκτίμηση για το χρηματικό ποσό των ζημιών ή απωλειών
  4. τα στοιχεία αυτών που προξένησαν τη ζημιά, των παθόντων και των μαρτύρων.
  5. να μην προβεί σε καμία αλλαγή του χώρου της ασφαλισμένης κατοικίας, χωρίς την έγκριση της Εταιρίας.
  6. να μην προβεί σε οποιαδήποτε επισκευή των αντικειμένων που έχουν πάθει βλάβη, χωρίς την έγκριση της Εταιρίας.
  7. να κρατήσει τα αντικείμενα που έπαθαν ζημιά και να τα έχει διαθέσιμα για επιθεώρηση από πραγματογνώμονα της Εταιρίας.
  8. να ενημερώσει τις αρμόδιες Αρχές, αμέσως μετά τη ζημιά.
  9. να κάνει κάθε ενέργεια που θα έκανε για το συμφέρον του σαν να μην ήταν ασφαλισμένος (ανεξάρτητα με τις ενέργειες των Αρχών), με σκοπό τη διάσωση των ασφαλισμένων αντικειμένων ή τον περιορισμό της ζημιάς
  10. να κρατήσει τα τιμολόγια ή τις αποδείξεις για τα έξοδα των επισκευών, γιατί με βάση αυτά θα διευθετηθεί μέρος της ζημιάς
  11. να γνωστοποιήσει αμέσως στην Εταιρία οποιαδήποτε απαίτηση αποζημίωσης προς τρίτο ή οποιοδήποτε περιστατικό μπορεί να δημιουργήσει απαιτήσεις τρίτων. Η γνωστοποίηση πρέπει να περιλαμβάνει γραπτώς όλες τις αναγκαίες λεπτομέρειες για τον προσδιορισμό της ευθύνης και το χρηματικό ποσό της πιθανής απαίτησης, καθώς και οποιαδήποτε άλλη πληροφορία που θα ζητήσει η Εταιρία.
  12. να προωθήσει στην Εταιρία μέσα σε οκτώ μέρες κάθε δικαστικό ή εξώδικο έγγραφο που αφορά την αιτία που προκάλεσε τη ζημιά, από όπου και αν προέρχεται αυτό.
  13. να μην προβεί σε οποιασδήποτε μορφής ενέργεια που θα σημαίνει αποδοχή, απομάκρυνση, απόκρουση, αναγνώριση, συμβιβασμό ή διακανονισμό, χωρίς την έγκριση της Εταιρίας
  14. να παρέχει κάθε επιπλέον πληροφορία ή ειδική βοήθεια που η Εταιρία θα κρίνει αναγκαία και θα του ζητήσει.

Η αίτηση για αποζημίωση θα πρέπει να συνοδεύεται από μία προσφορά για την αποκατάσταση της ζημιάς, από τεχνικό της επιλογής του Συμβαλλομένου ή/και του Ασφαλιζομένου. Η προσφορά θα πρέπει να δοθεί στον πραγματογνώμονα ή στο συνεργάτη

που φροντίζει για την ασφάλιση της κατοικίας. Αρκετά ασφαλιστήρια κατοικιών προσφέρουν και ορισμένες υπηρεσίες τεχνικών, με ορισμένες προϋποθέσεις.

Επιπλέον όλων των παραπάνω υποχρεώσεων του Συμβαλλομένου ή/και Ασφαλισμένου, ο διακανονισμός της ζημιάς γίνεται εφόσον:

  1. αφαιρεθεί η απαλλαγή, εάν υπάρχει σύμφωνα με τον πίνακα καλύψεων και ορίων ευθύνης του ασφαλιστηρίου κατοικίας
  2. αφαιρεθεί η αξία των ζημιωθέντων αντικειμένων που έχει απομείνει
  3. Σε περίπτωση που το ασφαλιστήριο αποζημιώσει τρίτους, τότε έχει το δικαίωμα είτε α) να αποζημιώσει τον ασφαλισμένο και να απαλλαχτεί από κάθε άλλη ευθύνη προς τρίτους, δικαστική ή εξωδικαστική είτε β) να αποζημιώσει κατευθείαν τους τρίτους για τις απαιτήσεις τους, εκτός εάν ο Συμβαλλόμενος ή/και ο Ασφαλισμένος δηλώσει γραπτώς ότι απαλλάσσει την εταιρεία από οποιαδήποτε υποχρέωσή της

Το ασφαλιστήριο ευθύνεται μόνο για τις ζημιές που συνδέονται άμεσα με το ατύχημα, αλλά δεν ευθύνεται για τυχόν αποθετικές ζημιές ή για ζημιές από στέρηση κατοχής του αντικειμένου που καταστράφηκε και για οποιαδήποτε έμμεση ζημιά όπως για παράδειγμα τη διάλυση της μίσθωσης ή τη μείωση μιας αγοραστικής αξίας, έστω και εάν αυτές προέρχονται από το ατύχημα

Σε περίπτωση που ο ασφαλισμένος εισπράξει το αντίστοιχο ασφαλιστικό ποσό, τότε δεν έχει το δικαίωμα να αφήσει στην εταιρεία τα αντικείμενα που έχουν ζημιωθεί, η αξία των οποίων έχει αφαιρεθεί από το ποσό της ασφαλιστικής αποζημίωσης.

Σε περίπτωση άσκησης ποινικής δίωξης κατά του Συμβαλλομένου ή/και του Ασφαλισμένου, είτε για δόλο είτε για αμέλεια, δεν προκύπτει θέμα αποζημίωσης προτού απαλλαγεί αμετάκλητα από την κατηγορία ή τεθεί η υπόθεση στο αρχείο (σύμφωνα με τις διατάξεις του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας)

Σε περίπτωση που δεν ασκηθεί ποινική δίωξη εναντίον του Συμβαλλομένου ή/και του Ασφαλισμένου, τότε δημιουργείται δικαίωμα αποζημίωσης κατόπιν συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος από την ημερομηνία που σχηματίστηκε η δικογραφία και υποβλήθηκε στον εισαγγελέα. Το δικαίωμα αυτό για να ισχύει απαιτείται να ισχύουν και οι υπόλοιπες προϋποθέσεις του ασφαλιστηρίου και ο Συμβαλλόμενος ή Ασφαλισμένος υποχρεούται να προσκομίσει τα απαραίτητα δικαιολογητικά.

Σημειώνεται ότι σε περιπτώσεις μαζικών καταστροφών, όπως καταστροφές κατοικιών από ακραία φυσικά φαινόμενα, ορισμένες από τις διαδικασίες του διακανονισμού της αποζημίωσης, μπορεί κατά παρέκκλιση να αλλάξουν, με γνώμονα την άμεση εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων.

Η ασφάλιση μιας κατοικίας δεν είναι υπόθεση ενός ή δύο κλικ. Απαιτεί γνώσεις και εμπειρία. Ενημερωθείτε και ασφαλίστε από τον προσωπικό σας διαμεσολαβητή.

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ...

  • Με ποιους τρόπους λύνεται μια ασφαλιστική σύμβαση;
    Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 28/08/2025 - 11:21

    Με ποιους τρόπους λύνεται μια ασφαλιστική σύμβαση;

  • Πόσες δασικές πυρκαγιές συνέβησαν και πόσα στρέμματα γης κάηκαν το 2024;
    Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 26/08/2025 - 11:04

    Πόσες δασικές πυρκαγιές συνέβησαν και πόσα στρέμματα γης κάηκαν το 2024;

  • Ποιες παροχές περιλαμβάνει ένα ασφαλιστήριο κυβερνοεπίθεσης;
    Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 30/07/2025 - 12:40

    Ποιες παροχές περιλαμβάνει ένα ασφαλιστήριο κυβερνοεπίθεσης;

  • Καλύπτουν τα ασφαλιστήρια τσίμπημα μωβ μέδουσας;
    Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 25/07/2025 - 08:53

    Καλύπτουν τα ασφαλιστήρια τσίμπημα μωβ μέδουσας;

  • Πως θα επιστρέψει το αυτοκίνητό μου πίσω, έχει βλάβη και είμαι στο νησί!

    Πως θα επιστρέψει το αυτοκίνητό μου πίσω, έχει βλάβη και είμαι στο νησί!

    Συμβαίνουν περιστατικά ακινητοποίησης οχημάτων και στα νησιά. Εάν ο οδηγός δεν επιθυμεί να επισκευάσει τη βλάβη σε τοπικό συνεργείο, τότε πρέπει...
    Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 23/07/2025 - 10:44
  • Ποια οχήματα εξυπηρετεί μια Οδική Βοήθεια Επιβατικού και με ποιες παροχές;

    Ποια οχήματα εξυπηρετεί μια Οδική Βοήθεια Επιβατικού και με ποιες παροχές;

    Μια Οδική Βοήθεια Επιβατικού καλύπτει τις παρακάτω κατηγορίες οχημάτων: Επιβατικό αυτοκίνητο Ιδιωτικής Χρήσης Επιβατικό αυτοκίνητο Δημοσίας Χρήσεως- Ταξί Φορτηγό αυτοκίνητο μέχρι 3,5 τόνους...
    Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 21/07/2025 - 10:00
  • Πότε θεωρείται ένα όχημα σε στάση και τι προβλέπει ο Φιλικός Διακανονισμός για το διπλοπαρκάρισμα;

    Πότε θεωρείται ένα όχημα σε στάση και τι προβλέπει ο Φιλικός Διακανονισμός για το διπλοπαρκάρισμα;

    Πολλά και διαφορετικά περιστατικά τροχαίων συμβαίνουν στην καθημερινότητα, μέσα στα οποία και τροχαία με διπλοπαρκάρισμα. Για την αξιολόγηση της υπαιτιότητας, εκτός...
    Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 16/07/2025 - 09:22
  • Ποιες παροχές περιλαμβάνει η ασφάλιση Κυνηγών και πότε πρέπει να ασφαλιστούν;

    Ποιες παροχές περιλαμβάνει η ασφάλιση Κυνηγών και πότε πρέπει να ασφαλιστούν;

    Κάθε χρόνο συνήθως προς το τέλος Αυγούστου ξεκινά η επίσημη κυνηγετική περίοδος, που διαρκεί έως τα τέλη Φεβρουαρίου του επόμενου...
    Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 14/07/2025 - 09:03
  • Τι προβλέπουν τα ασφαλιστήρια για ωτίτιδα και διάτρηση τυμπάνου από καταδύσεις;

    Τι προβλέπουν τα ασφαλιστήρια για ωτίτιδα και διάτρηση τυμπάνου από καταδύσεις;

    Οι θαλάσσιες δραστηριότητες αυξάνουν τις πιθανότητες πρόκλησης Ωτίτιδας και Διάτρησης Τυμπάνου. Τα ασφαλιστήρια υγείας προβλέπουν, εκτός των άλλων, και τη...
    Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 11/07/2025 - 13:20
  • Τι προβλέπει ο Φιλικός Διακανονισμός για την αποζημίωση υλικών ζημιών με Συνυπαιτιότητα;

    Τι προβλέπει ο Φιλικός Διακανονισμός για την αποζημίωση υλικών ζημιών με Συνυπαιτιότητα;

    Ο Φιλικός Διακανονισμός είναι ένα Σύστημα Αποζημίωσης, που μετά από ένα τροχαίο ατύχημα επιτρέπει στον αναίτιο ασφαλισμένο, να αποζημιωθεί από...
    Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 10/07/2025 - 14:45

Σελίδες

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • …
  • ΕΠΟΜΕΝΗ
  • τελευταία »

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ασφάλεια Απώλειας Εισοδήματος - Μια κάλυψη βασική για το 72,5% των εργαζομένων!
09:51 Ασφάλεια Απώλειας Εισοδήματος - Μια κάλυψη βασική για το 72,5% των εργαζομένων!
  • 09:48 Σημαντική δράση στον Πειραιά για την πρόληψη, τον αυτοέλεγχο και την ασφαλή οδήγησημε την υποστήριξη του ΠΕΙ.ΦΑ.ΣΥΝ.
  • 09:44 Ασφάλιση βιομηχανικών μονάδων εκτροφής αγροτικών ζώων στην Ελλάδα
  • 09:36 Το βαρύ πλήγμα των μπλόκων, τα «κέρδη» των 1,6 δισ. ευρώ, το σενάριο που «κάηκε»(;) και η BofA «ψηφίζει» το Χ.Α
  • 09:25 Νίκος Γεωργόπουλος: «Ο σοφός του διαδικτύου» - Νο.1 Influencer στο Insurance & Insurtech στην Ελλάδα σύμφωνα με την Τεχνητή Νοημοσύνη (Favikon)
  • 09:15 Αναζητώντας τη χρυσή τομή για το μέλλον της Ουκρανίας - Το κρίσιμο έτος 2026
  • 09:10 Χρήστος Μεγάλου: Τον Μάρτιο τα σπουδαία για την Εθνική Ασφαλιστική - Συνεχίζει και το 2026 με NN και Ergo η Τράπεζα Πειραιώς
  • 09:05 Η Audi Revolut Formula 1 Team αποκαλύπτει το επίσημο όνομα της ομάδας και την ημερομηνία παρουσίασης στο Βερολίνο
  • 08:55 Ο ΠΑΝΟΡΜΟΣ πραγματοποιεί τη 13η Εθελοντική Αιμοδοσία του
  • 08:45 Η Ατλαντική Ένωση αναβαθμίζεται από τη συνεργασία της με τον Όμιλο Helvetia Baloise
  • 16:34 Η Deloitte χαρτογραφεί την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη στην Ελλάδα - Τι δείχνει η πανελλαδική έρευνα για ωριμότητα, προκλήσεις και κοινωνική επίδραση
  • 16:27 Η Eurobank παρουσιάζει την Travellers Prepaid | Νέα άυλη κάρτα για συναλλαγές με 0% προμήθειες στο εξωτερικό
  • 16:08 Daiichi Sankyo: Έναρξη του 3ου Κύκλου του Προγράμματος ENDEAVOUR για τον Καρκίνο του Μαστού
  • 15:45 DAÈS | Ανάλυση: Το τέλος της «Σιωπής» - Πώς η αγορά Liability αναδιατάσσεται μπροστά στον συστημικό κίνδυνο της Τεχνητής Νοημοσύνης
  • 15:32 «AEGEAN Santa Crew»: Εθελοντές-εργαζόμενοι της AEGEAN έφεραν τα Χριστούγεννα στα σχολεία απομακρυσμένων περιοχών της Ελλάδας
  • 15:00 «Η νέα εποχή στην υποστήριξη των συνεργατών από το Contract Network»
  • 14:43 ΥΠΕΚΑ Νίκη Κεραμέως στη Βουλή: «Στόχος για το 2026, αύξηση μισθών και μείωση ανεργίας κάτω από το 8%»
  • 14:17 Υδρόγειος | Παύλος Κασκαρέλης: Στρατηγική Ανάπτυξης και Ανθρώπινο Όραμα για το μέλλον
  • 13:26 Η GENESIS Pharma ανέλαβε τη διάθεση θεραπείας για το κληρονομικό αγγειοοίδημα σε 14 χώρες
  • 13:10 ΕΑΕΕ: Επικαιροποίηση από την ΕΙΟΡΑ των χαρτοφυλακίων αναφοράς στο πλαίσιο υπολογισμού του VA
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 10/12 Σύλλογος Υπαλλήλων Εθνικής Ασφαλιστικής: «Σε ευχαριστούμε Σταύρο για την προσφορά σου»
  2. 10/12 Ο Γιάννης Σηφάκης νέος διευθυντής marketing και εταιρικής επικοινωνίας της Τειρεσίας
  3. 11/12 Η Insurance Beat επενδύει στην Τεχνητή Νοημοσύνη
  4. 9/12 Generali Hellas: Ολοκληρώθηκε η εξαγορά του Ομίλου της Ευρωκλινικής
  5. 9/12 Bancassurance, AI και πίεση στο αυτοκίνητο: Τα μηνύματα της νέας έκθεσης της KPMG για την ασφαλιστική αγορά
  6. 9/12 Χρήστος Μεγάλου: Δεν παρουσιάζεται συχνά η ευκαιρία να αποκτήσεις την κορυφαία ασφαλιστική εταιρεία στην εγχώρια αγορά
  7. 15/12 Spitogatos: Συνεργασία με την Allianz για άμεση πρόσβαση σε λύσεις ασφάλισης κατοικίας

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube