Γιώργος Μούζος, 12/11/2020 - 15:07 facebook twitter linkedin Ποιες τεχνολογίες γλιτώνουν τις ασφαλιστικές εταιρείες από την καταβολή αποζημιώσεων; Γιώργος Μούζος, 12/11/2020 facebook twitter linkedin Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων συνεχώς επενδύουν σε νέες τεχνολογίες που προστατεύουν οδηγό, επιβάτες και προφανώς τις ασφαλιστικές γλιτώνοντας τους μεγάλα ποσά από τις αποζημιώσεις. Η νέα τεχνολογία αυτοκινήτων που ολοένα κι εξελίσσεται, απώτερο σκοπό έχει να φροντίζει για την βελτιστοποίηση της οδικής ασφάλειας, κάτι που έχει άμεσο όφελος για τις ασφαλιστικές εταιρείες. Κι αυτό γιατί όπως είναι εύκολα κατανοητό η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων πέρα από την προστασία της ανθρώπινης ζωής, προσφέρει τα μέγιστα και στις ασφαλιστικές εταιρείες μιας και μειώνονται κατά πολύ οι αποζημιώσεις που πρέπει να δίνονται. Ας δούμε λοιπόν κι ας αναλύσουμε δυο νέες τεχνολογίες που τις βρίσκουμε στο νέο Ford Kuga. Μπορεί η αλλαγή λωρίδων να αποτελεί μια διαδικασία ρουτίνας για τους οδηγούς κατά την κίνηση σε αυτοκινητοδρόμους, εντούτοις ακόμα και οι πιο προσεκτικοί και έμπειροι μπορεί να αστοχήσουν στην εκτίμηση μιας επικίνδυνης κατάστασης, κυρίως στη ζώνη του τυφλού σημείου. Ο ελλιπής έλεγχος και η λάθος εκτίμηση της ταχύτητας ή της κατεύθυνσης ενός άλλου οχήματος ήταν η αιτία για τα περισσότερα από τα μισά τροχαία ατυχήματα που σημειώθηκαν στη Μ. Βρετανία το 2018. Με γνώμονα όλα τα παραπάνω, η νέα τεχνολογία που έχει λανσάρει η Ford,έχει σχεδιαστεί για να βοηθά τους οδηγούς να αποφεύγουν συγκρούσεις στη ζώνη του τυφλού σημείου, όταν κινούνται σε αυτοκινητόδρομους πολλαπλών λωρίδων κυκλοφορίας. Το νέο Lane-Keeping System με Blind Spot Assist, παρακολουθεί τη ζώνη τυφλού σημείου για οχήματα που πλησιάζουν από πίσω και μπορεί να παρέμβει διορθωτικά στο τιμόνι με την άσκηση ελαφριάς ροπής, ώστε να προειδοποιήσει τον οδηγό και να τον αποθαρρύνει να αλλάξει λωρίδα, εάν ανιχνεύσει επικείμενη σύγκρουση. Το νέο Lane-Keeping System με Blind Spot Assist κάνει ένα ακόμα βήμα, καθώς μπορεί να εφαρμόζει ελαφρά δύναμη στο τιμόνι για να αποθαρρύνει τους οδηγούς να αλλάξουν λωρίδα στην περίπτωση που βρίσκονται στην πορεία ενός άλλου οχήματος και να τους καθοδηγεί ώστε να αποφύγουν τον κίνδυνο. Τεχνολογία αιχμής για την πρόληψη ατυχημάτων Οι αισθητήρες ραντάρ του Blind Spot Assist έχουν τη δυνατότητα να ανιχνεύουν οχήματα σε παράλληλες λωρίδες κυκλοφορίας σε απόσταση έως 28 μέτρα, με συχνότητα 20 φορές το δευτερόλεπτο, με ταχύτητες ταξιδιού από 65 χλμ./ώρα έως τα 200 χλμ./ώρα. Παρακολουθώντας τις διαγραμμίσεις του δρόμου με τη βοήθεια μιας κάμερας που κοιτάει προς τα μπροστά, η παρέμβαση του συστήματος μπορεί να ενεργοποιηθεί αυτόματα όταν η μονάδα ελέγχου ανιχνεύσει αλλαγή λωρίδας και εκτιμήσει μέσω των κατάλληλων υπολογισμών ότι τα δύο οχήματα βρίσκονται σε τροχιά σύγκρουσης. Το Lane-Keeping System με Blind Spot Assist μπορεί να παρέμβει και να αποτρέψει συγκρούσεις με οχήματα που πλησιάζουν με ταχύτητα έως 30 χλμ./ώρα περίπου. Κοιτάζοντας το μέλλον: Intersection Assist Ακόμα μια τεχνολογία που παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον και βοηθάει στην μείωση των τροχαίων ατυχημάτων είναι η τεχνολογία Intersection Assist. Η εν λόγω τεχνολογία χρησιμοποιεί μία κάμερα που κοιτάει προς τα μπροστά, σε συνδυασμό με ραντάρ, για να παρακολουθεί και να αποτρέπει πιθανές συγκρούσεις με οχήματα που κινούνται σε παράλληλες λωρίδες. Η τεχνολογία αυτή μπορεί αυτόματα να ενεργοποιήσει τα φρένα όταν το αυτοκίνητο κινείται με ταχύτητα έως 30 χλμ./ώρα για να αποτρέψει ή να μετριάσει τις επιπτώσεις μιας σύγκρουσης, σε περιπτώσεις που ο οδηγός, στρίβοντας, εισέρχεται ξαφνικά στον πορεία ενός άλλου οχήματος (συχνό φαινόμενο στις διασταυρώσεις ή σε μικρές πλατείες). Σε σχετική έρευνα διαπιστώθηκε ότι πάνω από το ένα στα δέκα σοβαρά ατυχήματα στην Ευρώπη αφορούσε εμπλοκή οχημάτων σε σύγκρουση με άλλα αυτοκίνητα, van, λεωφορεία ή φορτηγά σε διασταυρώσεις. Και οι δύο τεχνολογίες μπορούν να λειτουργούν στο φως της ημέρας και στο σκοτάδι, με τα φώτα πορείας ενεργοποιημένα. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 05/11/2025 - 08:43 Το «δίπλα θα πάω» σκοτώνει: Τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν κοντά στο σπίτι μας
Γιώργος Μούζος, 03/11/2025 - 08:40 Ο διακόπτης που κανείς δεν προσέχει, αλλά κάθε ασφαλιστής πρέπει να ξέρει
Γιώργος Μούζος, 31/10/2025 - 08:50 Το ρίσκο που αγνοούν οι πελάτες σας: Πώς ένα ραγισμένο παρμπρίζ μπορεί να ακυρώσει την κάλυψή τους
Τα frit στο παρμπρίζ: Γιατί πρέπει να τα γνωρίζετε καλύτερα από τους πελάτες σας; Ένα στοιχείο ασφαλείας που πολλοί δεν γνωρίζουν, αλλά επηρεάζει τις ασφαλιστικές αποζημιώσεις περισσότερο από όσο νομίζετε. Οι μαύρες κουκίδες γύρω από... Γιώργος Μούζος, 29/10/2025 - 12:04
Η τεχνητή νοημοσύνη επιβάλλει πρόστιμα στάθμευσης και οι ασφαλιστές πρέπει να ετοιμαστούν! Τα έξυπνα οχήματα ελέγχου αλλάζουν το παιχνίδι: Περισσότερα πρόστιμα σημαίνουν νέα δεδομένα για την αξιολόγηση κινδύνου! Φανταστείτε ένα όχημα που «σαρώνει»... Γιώργος Μούζος, 27/10/2025 - 11:31
Καλώδια φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Η νέα μάστιγα που απειλεί την ασφαλιστική αγορά Η κλοπή καλωδίων φόρτισης δεν είναι απλά μία ενοχλητική τάση της εποχής. Είναι μια οργανωμένη επιδημία που κλονίζει τα θεμέλια... Γιώργος Μούζος, 22/10/2025 - 12:12
Όταν το αυτοκίνητο «σκέφτεται», ποιος φταίει στην στραβή; Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη όταν το λογισμικό παίρνει το τιμόνι και τα συστήματα υποβοήθησης αλλάζουν δυναμικά τον κίνδυνο; Ας το πούμε... Γιώργος Μούζος, 20/10/2025 - 08:35
Οχήματα χωρίς οδηγό: Ρίσκα, τιμολόγηση και νέες καλύψεις που έρχονται Η αυτόνομη οδήγηση ωριμάζει και πλησιάζει η ώρα που θα γίνει καθημερινότητα. Για τους ασφαλιστές αυτό σημαίνει νέα μοντέλα ευθύνης,... Γιώργος Μούζος, 16/10/2025 - 08:45
Πώς ένα λεπτό μπορεί να μειώσει τη χρήση της οδικής βοήθειας από τους πελάτες σας; (Ο κανόνας του ενός λεπτού) Το φθηνότερο εργαλείο διαχείρισης κινδύνου κρύβεται στο ρελαντί, μειώνει τη συχνότητα ζημιών χωρίς να κοστίζει ούτε ευρώ. Η αγορά ζητά... Γιώργος Μούζος, 14/10/2025 - 09:10