Κώστας Παπαϊωάννου, 18/12/2023 - 08:58 facebook twitter linkedin Ιδιωτική ασφάλιση και κοινωνική προστασία. Ποια ακριβώς είναι τα τεράστια περιθώρια ανάπτυξης της αγοράς; Κώστας Παπαϊωάννου, 18/12/2023 facebook twitter linkedin Η Ελληνική αγορά ιδιωτικής ασφάλισης έχει τεράστια περιθώρια ανάπτυξης και κάλυψης των αναγκών κοινωνικής προστασίας των πελατών και των υποψηφίων πελατών της! Δείτε για πρώτη φορά συγκριτικά, με αριθμούς, πόσα ακριβώς είναι αυτά τα περιθώρια ανάπτυξης, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και της ΕΑΕΕ! Οι τομείς που καλύπτει η κρατική κοινωνική προστασία φανερώνουν και τα τεράστια ασφαλιστικά κενά των πελατών που μπορεί να καλύψει η ιδιωτική ασφάλιση! Κράτος Έσοδα του κράτους (εισφορές ιδιωτών/φορολογία) που αφορούν την κοινωνική προστασία τους, 52 δις. € Αποζημιώσεις του κράτους (πληρωμές) που αφορούν την κοινωνική προστασία, 48,6 δις. €, σε 2,4 εκατ. δικαιούχους Ιδιωτική ασφάλιση Έσοδα ασφαλιστικών εταιριών (ασφάλιστρα) που αφορούν την κοινωνική προστασία (ασφαλίσεις ζωής, υγείας ατυχημάτων, ασθενειών και Unit Linked), 2,7 δις. € Αποζημιώσεις ασφαλιστικών εταιριών που αφορούν την κοινωνική προστασία περίπου 1,75 δισ. €, σε περίπου 1,1 εκατ. δικαιούχους, που αρκετοί απ’ αυτούς αποζημιώθηκαν περισσότερες από μία φορές μέσα σε ένα χρόνο, άρα ο πραγματικός αριθμός τους είναι σαφώς μικρότερος του 1,1 εκατομμυρίου! Δείτε αναλυτικά και με προσοχή και βγάλτε τα συμπεράσματά σας: Περισσότεροι από 2,4 εκατομμύρια συμπολιτών μας είχαν την ανάγκη ασφαλιστικής κάλυψης κλάδων ζωής, προκειμένου να καλύψουν τα 51 δις. € των αναγκών τους, για τις οποίες οι ίδιοι κατέβαλλαν εισφορές ύψους 24 δις. € (!), οι οποίες (μεταξύ άλλων) αφορούσαν: Το 52,2% τις συνταξιοδοτικές ανάγκες, Το 22,2% τις νοσοκομειακές ανάγκες, Το 5,3% είχε ανάγκη κάλυψης οικογενειακών αναγκών Και οι οποίες ανάγκες, μέσω της κρατικής υποστήριξης (αποζημιώσεων) είναι σχεδόν βέβαιο ότι δεν καλύφθηκαν πλήρως! Αντίστοιχα στην ιδιωτική ασφάλιση, εισπράξαμε περίπου 2,7 δις. € ασφάλιστρα, από 1,8 εκατ. συμβόλαια και πληρώσαμε αποζημιώσεις 1,75 δις. €! Με δεδομένο ότι η ιδιωτική ασφάλιση λειτουργεί συμπληρωματικά στην κοινωνική, για πόσο ακόμα θα αφήνουμε τους πελάτες και τους υποψήφιους πελάτες μας ανασφάλιστους και εκτεθειμένους σε κινδύνους συνταξιοδότησης (γήρατος), ασθενειών, οικογενειακής προστασίας, ανεργίας, αναπηρίας, κοινωνικού αποκλεισμού και στέγασης; Η αγορά της ιδιωτικής ασφάλισης χρειάζεται επειγόντως άριστα πληροφορημένους και σύγχρονα εκπαιδευμένους ασφαλιστικούς πράκτορες, με ετοιμότητα, γνώση, δεξιότητα, σύγχρονη νοοτροπία και κατάλληλη συμπεριφορά, προκειμένου να στοχεύουν ορθά και να καλύπτουν αυτά τα τεράστια κενά! Η εκπαίδευσή τους πρέπει να αντανακλά και να καλύπτει αυτές τις απαιτήσεις! Ποιος είναι ο Κώστας Παπαϊωάννου Είναι πιστοποιημένος εκπαιδευτής ασφαλιστικών γνωστικών αντικειμένων, με πολυετή εκπαιδευτική εμπειρία. Έχει γράψει τα βιβλία «Επενδύσεις και Ασφάλιση», εκδόσεις Σπύρου 2021, που αφορά τις πιστοποιήσεις της ΤτΕ στα προϊόντα Unit Linked και «Ασφαλιστικοί Πράκτορες», Εκδόσεις Σπύρου 2022, που αφορά τις υποχρεωτικές γνώσεις και τις πιστοποιήσεις γνώσεων των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών, από την Τράπεζα της Ελλάδος. Έχει επιπλέον συμμετάσχει στη συγγραφή βιβλίων του ΕΙΑΣ και του ΕΤΙ. Είναι αρθρογράφος του Next Deal. Συνεργάζεται ως ειδικός επιστήμονας, για ερευνητικούς και διδακτικούς σκοπούς με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) και διδάσκει στο ΜΒΑ Τραπεζικής και Ασφαλιστικής Διοίκησης, καθώς και σε άλλα μεταπτυχιακά προγράμματα του ΕΚΠΑ. Επιπλέον συνεργάζεται και διδάσκει στο ΕΙΑΣ και στο ΕΤΙ (Ελληνικό Τραπεζικό Ινστιτούτο - ΕΕΤ), καθώς και σε άλλους εκπαιδευτικούς φορείς. Έχει κάνει σπουδές οικονομικής κατεύθυνσης και μεταπτυχιακές σπουδές στα ασφαλιστικά. Έχει εργαστεί σε διευθυντικές θέσεις εκπαίδευσης, σε μερικές από τις μεγαλύτερες ασφαλιστικές εταιρίες και τράπεζες που δραστηριοποιούνται στην Ελληνική αγορά. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Κώστας Παπαϊωάννου, 06/06/2025 - 09:12 Φυσικές καταστροφές. Οι μεγαλύτερες ζημιές των τελευταίων 30 ετών στην Ελλάδα ήταν από υπασφαλισμένες, μέχρι ανασφάλιστες!
Κώστας Παπαϊωάννου, 05/06/2025 - 11:55 The uninsured Greeks, their money available and the penetration of insurers in the market!
Κώστας Παπαϊωάννου, 05/06/2025 - 11:35 Οι ανασφάλιστοι Έλληνες, τα διαθέσιμα χρήματά τους και η διείσδυση των ασφαλιστών στην αγορά!
Κώστας Παπαϊωάννου, 03/06/2025 - 10:00 Στο α’ τρίμηνο του 2025 οι πωλήσεις ασφαλειών ζωής μειώθηκαν κατά -11,3%, ενώ οι καταθέσεις των νοικοκυριών αυξήθηκαν +4,2%!
Ποιες είναι οι παροχές/εγγυήσεις του Εγγυητικού Κεφαλαίου Ιδιωτικής Ασφάλισης Ζωής; Οι αποζημιώσεις έναντι εκκρεμών ζημιών και πληρωτέων παροχών από ασφαλιστήριο ζωής, σε περίπτωση ανάκλησης άδειας ελληνικής ασφαλιστικής επιχείρησης ζωής δίνονται... Κώστας Παπαϊωάννου, 30/05/2025 - 09:16
Οι επιπτώσεις της κακής ή ελλιπούς περιγραφής του κινδύνου στις γενικές ασφαλίσεις, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία! Η σωστή και πλήρης περιγραφή του προς ασφάλιση κινδύνου και η σημασία της για τον ασφαλιστή και για τον πελάτη! Η... Κώστας Παπαϊωάννου, 28/05/2025 - 09:35
Πολλοί είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν τις συμβουλές του ασφαλιστικού πράκτορα στον πελάτη του! Το σημαντικότερο πρόβλημα για την παροχή ανώτατου επιπέδου προτάσεων και πλήρους κάλυψης των ασφαλιστικών αναγκών των πελατών, κρύβεται στην έλλειψη... Κώστας Παπαϊωάννου, 26/05/2025 - 09:53
Ποια είναι τα επενδυτικά εργαλεία που προωθούν οι ασφαλιστικοί πράκτορες στους πελάτες τους; Ποια είναι τα κύρια χαρακτηριστικά αυτών των προϊόντων/εργαλείων επένδυσης! Πως λειτουργούν αυτά τα προϊόντα και τι κινδύνους αναλαμβάνει ο πελάτης... Κώστας Παπαϊωάννου, 23/05/2025 - 09:40
Ο ενδιαφέρον Κλάδος Εγγυήσεων (15) και η σημαντική μείωση της παραγωγής του το 2024! Ο κλάδος Εγγυήσεων (15) είναι ένας πολύ σημαντικός κλάδος για τους πελάτες των ασφαλιστικών εταιριών, που πολλές φορές εξαρτούν τις... Κώστας Παπαϊωάννου, 21/05/2025 - 09:24
Ποια είναι η ολική αξία εξαγοράς ενός ασφαλιστηρίου συμβολαίου ζωής και ποιες είναι οι επιπτώσεις της στον πελάτη! Η εξαγορά ενός ασφαλιστηρίου συμβολαίου ζωής, μόνο σε σπάνιες περιπτώσεις μπορεί να θεωρηθεί ότι είναι προς την ωφέλεια του πελάτη!... Κώστας Παπαϊωάννου, 19/05/2025 - 09:30