Γιώργος Μούζος, 25/1/2021 - 11:34 facebook twitter linkedin Πόσο σημαντική είναι η ρύθμιση των συστημάτων ADAS για την ασφάλεια σας; Τι κάνει η Carglass στη χώρα μας; Γιώργος Μούζος, 25/1/2021 facebook twitter linkedin Όπως ο εγκέφαλος μας ελέγχει όλο το σώμα μας, αντίστοιχα υπάρχει ένα κεντρικό σύστημα το οποίο ελέγχει όλα τα συστήματα ασφαλείας του αυτοκινήτου μας, τα γνωστά μας ADAS (Advanced Driver-Assistance Systems). Τα οποία για να δουλεύουν σωστά, πρέπει να είναι και σωστά ρυθμισμένα. Το κεντρικό σύστημα που αναφέραμε στον υπότιτλο, δεν είναι άλλο από τους αισθητήρες στους οποίους βασίζονται τα συστήματα ADAS, μέσω των οποίων ελέγχονται τα τεκταινόμενα του δρόμου, διασφαλίζοντας έτσι την άρτια λειτουργία των συστημάτων υποβοήθησης και κατ’ επέκταση την ασφάλεια του οδηγού και των επιβαινόντων. Γίνεται λοιπόν άμεσα αντιληπτό πως οι αισθητήρες αυτοί, είναι κρίσιμοι για την ασφάλεια σας και η εύρυθμη λειτουργία τους αλλά και το σωστό καλιμπράρισμά τους, μετά από μια επισκευή, π.χ. την αντικατάσταση ενός παρμπρίζ, είναι ύψιστης σημασίας. Για το λόγο αυτό απευθυνθήκαμε στην Carglass, όπου Γενικός Διευθυντής είναι ο κ. Κανάρης Παπαναστασόπουλος, όπου και μας είπε τι ισχύει για την παραμετροποίηση των ADAS! Φίλοι ασφαλιστές, αυτό είναι κρίσιμο για τους πελάτες σας! Ομολογουμένως τα αυτοκίνητα που οδηγούν πλέον οι πελάτες σας έχουν αλλάξει κατά πολύ συγκριτικά με το πρόσφατο παρελθόν. Πλέον τα αυτοκίνητα ενσωματώνουν πολλές και άκρως σοφιστικέ τεχνολογίες ασφάλειας, αλλά και άνεσης. Τα περισσότερα αυτοκίνητα διαθέτουν cruise control, φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, ενώ τα πιο πολυτελή διαθέτουν ακόμα και υποβοήθηση κατά τη στάθμευση. Αυτά είναι μόνο μερικά από τα χαρακτηριστικά, γνωστά ως προηγμένα συστήματα υποστήριξης οδηγού (ADAS) που έχουν ήδη εισέλθει στα οχήματα που οι περισσότεροι από εμάς οδηγούμε - και υπάρχουν πολλές ακόμη καινοτομίες που θα έρθουν στο άμεσο μέλλον. Για να μιλάμε και με νούμερα, το 2020 στην Δυτική Ευρώπη πουλήθηκαν 8.450.325 οχήματα με εμπρόσθια κάμερα, με τις εκτιμήσεις για το 2021 να αναφέρουν ότι θα αγγίξουν τα 10.705.301. Σύμφωνα με συντηρητικές εκτιμήσεις, τα συστήματα ADAS βοηθούν στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων κατά περίπου 15%. Η Mercedes-Benz η οποία συλλέγει δεδομένα από το 2014, αναφέρει πως τα συστήματα έχει αποδειχθεί πως έχουν μειώσει τις οπίσθιες συγκρούσεις κατά 30%. Ωστόσο, παρά την σημαντική συμβολή των ADAS στην οδική ασφάλεια, ορισμένες ασφαλιστικές εταιρείες, αλλά κι επισκευαστές, δεν έχουν ακόμα αντιληφθεί πόσο σημαντική είναι η παραμετροποίηση αυτών των αισθητήρων. Οι περισσότεροι εξ’ αυτών βρίσκονται σε σημεία του αυτοκινήτου, τα οποία κατά τη διάρκεια ζωής του μπορούν να αλλάξουν. Κι αυτό γιατί οι αισθητήρες αυτοί έχουν θέση είτε στο εμπρόσθιο παρμπρίζ, είτε στην μάσκα του αυτοκινήτου. Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το Insurance Business, το πρόβλημα της λάθος παραμετροποίησης είναι σύνηθες, μιας και οι περισσότερες ασφαλιστικές προσπαθούν να κρατήσουν όσο το δυνατόν χαμηλότερα τα κόστη αποζημίωσης – επισκευής, με αποτέλεσμα οι ζωτικής σημασίας αισθητήρες να μην καλιμπράρονται σωστά! Τι πρέπει λοιπόν να κάνουν οι ασφαλιστές; Όταν πρόκειται για οχήματα με ADAS, οι ασφαλιστές πρέπει να προτρέπουν τους πελάτες τους να παραμετροποιούν τα συστήματα αυτά σε εξειδικευμένους τεχνικούς, οι οποίοι διαθέτουν εγκεκριμένο εξοπλισμό, μιας κι η παραμετροποίηση είναι μια λεπτή διαδικασία, ζωτικής σημασίας. Παραμετροποίηση απαιτείται έπειτα από: Αντικατάσταση παρμπρίζ Επισκευή μετά από τρακάρισμα Ευθυγράμμιση των τροχών Αλλαγή στο ύψος των αναρτήσεων Αντικατάσταση των αισθητήρων ADAS Αυτό που μας ανέφερε η Carglass είναι πώς μια μη σωστά ρυθμισμένη κάμερα μπορεί να έχει σημαντικές συνέπειες στην ασφάλεια των επιβατών αφού ή δεν θα λειτουργεί καθόλου ή ακόμη χειρότερα θα λειτουργεί λανθασμένα. Για το λόγο αυτό η παραμετροποίηση της κάμερας από ειδικούς απαιτείται, ώστε να διασφαλιστεί η σωστή λειτουργία των συστημάτων ADAS. Η Carglass, ηγέτιδα εταιρεία στον τομέα της επισκευής και αντικατάστασης κρυστάλλων αυτοκινήτων, εξελίσσει συνεχώς την τεχνογνωσία της και εμπλουτίζει τις παρεχόμενες υπηρεσίες της ώστε να διασφαλίζεται η σωστή λειτουργία των συστημάτων αυτών μετά από κάθε αντικατάσταση εμπρόσθιου παρμπρίζ. Άλλωστε, από το 2014 διαθέτει την απαραίτητη τεχνογνωσία και τον απαιτούμενο εξοπλισμό για τη σωστή διάγνωση και παραμετροποίηση των καμερών που υποστηρίζουν συστήματα ADAS. Κλείνοντας όμως αυτό το άρθρο, τo μεγάλο ερώτημα που μας δημιουργήθηκε σαν Next Deal και το οποίο αφορά και τους καταναλωτές, είναι αν υπάρχει κάποια ασφαλιστική εταιρεία η οποία ελέγχει τόσο την ποιότητα των κρυστάλλων που τοποθετούνται, αλλά και την αναγκαία παραμετροποίηση των αισθητήρων οι οποία εξασφαλίζουν την ασφάλεια των επιβατών. Ερωτήματα στα οποία θα επανέλθουμε στο άμεσο μέλλον, όπως και με το θέμα των καλύψεων και του κόστους των ασφαλιστηρίων θραύσης κρυστάλλων! Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 05/11/2025 - 08:43 Το «δίπλα θα πάω» σκοτώνει: Τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν κοντά στο σπίτι μας
Γιώργος Μούζος, 03/11/2025 - 08:40 Ο διακόπτης που κανείς δεν προσέχει, αλλά κάθε ασφαλιστής πρέπει να ξέρει
Γιώργος Μούζος, 31/10/2025 - 08:50 Το ρίσκο που αγνοούν οι πελάτες σας: Πώς ένα ραγισμένο παρμπρίζ μπορεί να ακυρώσει την κάλυψή τους
Γιώργος Μούζος, 29/10/2025 - 12:04 Τα frit στο παρμπρίζ: Γιατί πρέπει να τα γνωρίζετε καλύτερα από τους πελάτες σας;
Η τεχνητή νοημοσύνη επιβάλλει πρόστιμα στάθμευσης και οι ασφαλιστές πρέπει να ετοιμαστούν! Τα έξυπνα οχήματα ελέγχου αλλάζουν το παιχνίδι: Περισσότερα πρόστιμα σημαίνουν νέα δεδομένα για την αξιολόγηση κινδύνου! Φανταστείτε ένα όχημα που «σαρώνει»... Γιώργος Μούζος, 27/10/2025 - 11:31
Καλώδια φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Η νέα μάστιγα που απειλεί την ασφαλιστική αγορά Η κλοπή καλωδίων φόρτισης δεν είναι απλά μία ενοχλητική τάση της εποχής. Είναι μια οργανωμένη επιδημία που κλονίζει τα θεμέλια... Γιώργος Μούζος, 22/10/2025 - 12:12
Όταν το αυτοκίνητο «σκέφτεται», ποιος φταίει στην στραβή; Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη όταν το λογισμικό παίρνει το τιμόνι και τα συστήματα υποβοήθησης αλλάζουν δυναμικά τον κίνδυνο; Ας το πούμε... Γιώργος Μούζος, 20/10/2025 - 08:35
Οχήματα χωρίς οδηγό: Ρίσκα, τιμολόγηση και νέες καλύψεις που έρχονται Η αυτόνομη οδήγηση ωριμάζει και πλησιάζει η ώρα που θα γίνει καθημερινότητα. Για τους ασφαλιστές αυτό σημαίνει νέα μοντέλα ευθύνης,... Γιώργος Μούζος, 16/10/2025 - 08:45
Πώς ένα λεπτό μπορεί να μειώσει τη χρήση της οδικής βοήθειας από τους πελάτες σας; (Ο κανόνας του ενός λεπτού) Το φθηνότερο εργαλείο διαχείρισης κινδύνου κρύβεται στο ρελαντί, μειώνει τη συχνότητα ζημιών χωρίς να κοστίζει ούτε ευρώ. Η αγορά ζητά... Γιώργος Μούζος, 14/10/2025 - 09:10
Προστασία δεδομένων & «συνδεδεμένα» αυτοκίνητα - Τι χρειάζεται πραγματικά ένας ασφαλιστής για να δουλέψει με ασφάλεια και χωρίς «γκρίζες ζώνες»; Η σύγχρονη τεχνολογία μετατρέπει κάθε αυτοκίνητο σε «αισθητήρες σε ρόδες» . Από το infotainment και το e-Call μέχρι τα ενσωματωμένα... Γιώργος Μούζος, 10/10/2025 - 11:00