Γιώργος Μούζος, 20/11/2023 - 09:06 facebook twitter linkedin Σύστημα υποβοήθησης ταχύτητας: Αρχές & ασφαλιστικές το απαιτούν! Γιώργος Μούζος, 20/11/2023 facebook twitter linkedin H υπερβολική ταχύτητα είναι υπεύθυνη για ένα μεγάλο ποσοστό ατυχημάτων. Για το λόγο αυτό, οι αρχές ανά τον κόσμο, αλλά και οι ασφαλιστικές εταιρείες θέλουν άμεσα την εφαρμογή νέων τεχνολογιών έξυπνης υποβοήθησης ταχύτητας. Στην προσπάθεια να μειωθούν τα τροχαία ατυχήματα, η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας (NHTSA) στις Η.Π.Α. φαίνεται να συστήνει τις τεχνολογίες έξυπνης υποβοήθησης ταχύτητας (ISA) στα νέα μοντέλα. Η συγκεκριμένη τεχνολογία έχει τη δυνατότητα να προειδοποιεί τους οδηγούς όταν έχουν ξεπεράσει τα νόμιμα όρια ταχύτητας. Δυο διαφορετικοί τύποι συστημάτων Την παρούσα χρονική στιγμή είναι διαθέσιμα δύο διαφορετικά συστήματα ISA: τα παθητικά και τα ενεργά. Τα παθητικά, που είναι ψηλά στη λίστα για το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (NTSB) των Ηνωμένων Πολιτειών, έχουν τη δυνατότητα να προειδοποιούν τον οδηγό, όταν ξεπερνά τα νόμιμα όρια ταχύτητας. Η ενημέρωση του οδηγού γίνεται μέσω οπτικών, ακουστικών ή απτικών ειδοποιήσεων. Τα ενεργά συστήματα από την άλλη είναι πιο παρεμβατικά, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι καθιστούν αδύνατη την υπέρβαση των ορίων ταχύτητας. Μέχρι στιγμής το NTSB έχει ζητήσει από 17 κατασκευαστές αυτοκινήτων (ανάμεσα τους η Toyota, η General Motors και Ford), να ενσωματώσουν άμεσα τα παθητικά συστήματα ISA στα νέα τους μοντέλα. Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πηγές, οι εταιρείες δεν φαίνεται να έχουν δώσει κάποια απάντηση γύρω από το συγκεκριμένο ζήτημα. Η συγκεκριμένη σύσταση του NTSB υλοποιήθηκε έπειτα από τη διερεύνηση ενός θανατηφόρου τροχαίου κοντά στο Βόρειο Λας Βέγκας στις αρχές του 2022. Ένα Dodge Challenger που έτρεχε με ταχύτητα παραβίασε τον κόκκινο σηματοδότη και με ταχύτητα που ξεπερνούσε τα 170 χλμ./ώρα συγκρούστηκε με άλλα πέντε αυτοκίνητα, σκοτώνοντας εννέα άτομα. Το 2021, οι θάνατοι που αφορούσαν παραβάσεις ορίου ταχύτητας στις Ηνωμένες Πολιτείες ανήλθαν σε 12.330. Πώς λειτουργεί το σύστημα υποβοήθησης της ταχύτητας; Το Intelligent Speed Assistance είναι απλό στη λειτουργία του, αλλά ζωτικής σημασίας. Βασίζεται είτε στην κάμερα του αυτοκινήτου ή στο GPS, έχοντας έτσι τη δυνατότητα να αναγνωρίζει αμέσως τα όρια ταχύτητας, προσαρμόζοντας ανάλογα την ταχύτητα μέσω του cruise control ή του speed limiter. Όπως μάλιστα αναφέρεται οι πάροχοι του συστήματος πρέπει να έχουν αγαστή συνεργασία με τους τεχνολογικούς κολοσσούς όπως η Google για παράδειγμα για τους πιστοποιημένους κι up to date χάρτες. Αυτό που τονίζουν όμως οι κατασκευαστές είναι πως ο οδηγός είναι πάντοτε ο υπεύθυνος για την ασφαλή οδική συμπεριφορά που θα επιδεικνύει, με το ISA να είναι ένα σύστημα υποβοήθησης και τίποτε άλλο. Σε κάθε περίπτωση ανάγκης το σύστημα θα μπορεί να παρακαμφθεί με ένα απλό σανίδωμα του γκαζιού. Η απενεργοποίηση του συστήματος μπορεί να γίνει και χειροκίνητα, ωστόσο αυτό σε κάθε εκκίνηση του αυτοκινήτου είναι και πάλι ενεργοποιημένο! Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 27/10/2025 - 11:31 Η τεχνητή νοημοσύνη επιβάλλει πρόστιμα στάθμευσης και οι ασφαλιστές πρέπει να ετοιμαστούν!
Γιώργος Μούζος, 22/10/2025 - 12:12 Καλώδια φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Η νέα μάστιγα που απειλεί την ασφαλιστική αγορά
Γιώργος Μούζος, 16/10/2025 - 08:45 Οχήματα χωρίς οδηγό: Ρίσκα, τιμολόγηση και νέες καλύψεις που έρχονται
Πώς ένα λεπτό μπορεί να μειώσει τη χρήση της οδικής βοήθειας από τους πελάτες σας; (Ο κανόνας του ενός λεπτού) Το φθηνότερο εργαλείο διαχείρισης κινδύνου κρύβεται στο ρελαντί, μειώνει τη συχνότητα ζημιών χωρίς να κοστίζει ούτε ευρώ. Η αγορά ζητά... Γιώργος Μούζος, 14/10/2025 - 09:10
Προστασία δεδομένων & «συνδεδεμένα» αυτοκίνητα - Τι χρειάζεται πραγματικά ένας ασφαλιστής για να δουλέψει με ασφάλεια και χωρίς «γκρίζες ζώνες»; Η σύγχρονη τεχνολογία μετατρέπει κάθε αυτοκίνητο σε «αισθητήρες σε ρόδες» . Από το infotainment και το e-Call μέχρι τα ενσωματωμένα... Γιώργος Μούζος, 10/10/2025 - 11:00
Τα ADAS «κοιμίζουν» τους οδηγούς: Πώς οι τεχνολογίες ασφάλειας φουσκώνουν τα μικροατυχήματα; Η άβολη αλήθεια: η ασφάλεια γίνεται άλλοθι απροσεξίας και το κόστος γυρίζει στην ασφαλιστική αγορά Η νέα γενιά βοηθημάτων οδήγησης υπόσχεται... Γιώργος Μούζος, 08/10/2025 - 08:25
Φθινοπωρινός έλεγχος: Θα πληρώσετε ζημιές ή θα τις προλάβετε; Ο φθινοπωρινός έλεγχος αυτοκινήτου είναι και υπόθεση ασφαλιστική, αλλά και του πελάτη σας. Πώς πρέπει να τον συμβουλέψετε για να... Γιώργος Μούζος, 06/10/2025 - 08:50
Oδήγηση με παιδιά: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι πελάτες σας! Ένας σημαντικός οδηγός για ασφαλιστές, που συνδέει οδική ασφάλεια, προστασία παιδιών και ασφαλιστικές πρακτικές. Η οδήγηση με τα παιδιά στο πίσω... Γιώργος Μούζος, 01/10/2025 - 08:45
Αυτόνομα & συνδεδεμένα οχήματα: Νέα ρίσκα κυβερνοασφάλειας για τις ασφαλιστικές εταιρείες Η τεχνολογική επανάσταση στον τομέα της αυτοκίνησης αλλάζει συθέμελα το τοπίο της ασφάλισης. Η είσοδος αυτόνομων και συνδεδεμένων οχημάτων επιφέρει... Γιώργος Μούζος, 29/09/2025 - 08:44