Κώστας Παπαϊωάννου, 8/6/2018 - 09:43 facebook twitter linkedin Φερεγγυότητα και η σημασία των μεταβατικών μέτρων για τις ασφαλιστικές εταιρίες, τους πελάτες και τους διαμεσολαβούντες! Κώστας Παπαϊωάννου, 8/6/2018 facebook twitter linkedin Η ανάγνωση και κατανόηση των πινάκων φερεγγυότητας και η χρήση τους σαν εργαλείο πώλησης Επειδή παρατήρησα ότι στα σχόλια των αναγνωστών γίνονται ερωτήσεις και αναφορές σχετικά με τους πίνακες φερεγγυότητας των ασφαλιστικών επιχειρήσεων, θα προσπαθήσω να βοηθήσω στην κατανόησή τους. Το εάν είναι αναρτημένοι ή όχι αυτή τη στιγμή από την ΤτΕ, δεν με απασχολεί ιδιαίτερα, αν και θα έπρεπε να μας απασχολεί όλους μας, επειδή στο κάτω-κάτω αυτά τα στοιχεία αποτελούν διαφήμιση για τις ασφαλιστικές εταιρίες και επειδή είναι ένα πολύ καλό πωλησιακό εργαλείο, το οποίο μπορεί να εμπνεύσει εμπιστοσύνη στους πελάτες μας. Τα στοιχεία πάντως υπάρχουν. Η βασική ερώτηση αφορά τη σημασία των μεταβατικών μέτρων και τις επιπτώσεις τους, τόσο στους πελάτες, όσο και στην ασφαλιστική εταιρία και τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές. Επειδή δεν είναι εύκολο κάποια πράγματα να αναλυθούν επαρκώς σε ένα άρθρο και φυσικά ένα άρθρο δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να υποκαταστήσει την τάξη, όπου όλα αυτά θα έπρεπε να διδάσκονται και να αναλύονται επαρκώς, θα προσπαθήσω να σας δώσω απαντήσεις με τη βοήθεια κάποιων σχημάτων που έχω δημιουργήσει, χωρίς τη χρήση μαθηματικών. Το πρώτο πράγμα που πρέπει να γίνει κατανοητό είναι η σημασία του SCR (Απαιτούμενου Κεφαλαίου Φερεγγυότητας) και του MCR (Ελαχίστου Απαιτουμένου Κεφαλαίου) και ο τρόπος που αυτά συνδέονται και χρησιμοποιούνται, προκειμένου μια ασφαλιστική εταιρία να λειτουργεί επαρκώς με βάση τις εποπτικές οδηγίες. Για να το κατανοήσετε αυτό παρατηρήστε το παρακάτω σχήμα (1): (σχήμα 1) Παρατηρήστε ότι το SCR (κίτρινο χρώμα) και το MCR (κόκκινο χρώμα), έχουν διαβαθμίσεις από 0-100%. Το πράσινο χρώμα μας δείχνει πόσο πάνω από το 100% του SCR βρίσκεται μια ασφαλιστική εταιρία. Με αυτή τη λογική θα πρέπει να μελετήσουμε τους δημοσιευμένους πίνακες και να κατανοήσουμε ότι η αριστερή κάθετη λευκή μπάρα μας δείχνει το συνολικό ποσοστό φερεγγυότητας μιας ασφαλιστικής επιχείρησης. Έτσι όταν μια επιχείρηση μας δίνει για, παράδειγμα, SCR ratio χωρίς μεταβατικά μέτρα 120% (λευκή μπάρα), αυτό σημαίνει ότι το αποτέλεσμά της χωρίς μεταβατικά μέτρα, υπερβαίνει κατά 20% το όριο του SCR. Με μεταβατικά μέτρα μπορεί να διαμορφωθεί ενδεχομένως σε κάποιο άλλο ακόμα υψηλότερο ποσό. NEWSLETTER Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα. Έτσι μπορούμε να έχουμε διαφορετικούς τύπους διαγραμμάτων, που μπορούν να περιγράψουν σαφώς την εικόνα κάθε επιχείρησης (με και χωρίς μεταβατικά μέτρα), ανάλογα με τα αποτελέσματά της (σχήμα 2): (σχήμα 2) Σε κάθε μία από τις εποπτευόμενες εταιρίες, αναλόγως των αποτελεσμάτων της, η εποπτεύουσα αρχή (ΤτΕ), λαμβάνει διαφορετικά μέτρα και εποπτεύει όπως ο ν.4364/2016 ορίζει (σχήμα 3): (σχήμα 3) Ελπίζω ότι στα πλαίσια ενός απλού άρθρου (και όχι μαθήματος με βάθος ανάλυσης), να σας βοήθησα, στο μέτρο του δυνατού, να κατανοήσετε σε κάποιο (έστω χαμηλό) επίπεδο τη σημασία του SCR, του MCR και των μεταβατικών μέτρων, στην αξιοπιστία μιας ασφαλιστικής εταιρίας (Ποιοι είναι οι δείκτες φερεγγυότητας των ασφαλιστικών εταιρειών; - Δείτε εδώ). Ποιός είναι ο Κώστας Παπαϊωάννου Ο Κώστας Παπαϊωάννου είναι εξειδικευμένος εκπαιδευτής ασφαλιστικών και τραπεζικών θεμάτων, με πολυετή εκπαιδευτική εμπειρία και προσανατολισμό στη διαχείριση τεχνικών, χρηματοοικονομικών και διοικητικών αντικειμένων. Έχει κάνει σπουδές οικονομικής κατεύθυνσης και μεταπτυχιακές σπουδές στα ασφαλιστικά. Έχει εργαστεί σε διευθυντικές θέσεις εκπαίδευσης, σε μερικές από τις μεγαλύτερες ασφαλιστικές εταιρίες και τράπεζες που δραστηριοποιούνται στην Ελληνική αγορά (Interamerican, Ελληνοβρετανική (νυν ΑΧΑ), ING (N-N), Allianz, Αγροτική, Τράπεζα Πειραιώς). Συνεργάζεται για διδακτικούς και ερευνητικούς σκοπούς με εκπαιδευτικούς φορείς και επιχειρήσεις, όπως το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ), το Ελληνικό Τραπεζικό Ινστιτούτο (ΕΤΙ), το Ελληνικό Ινστιτούτο Ασφαλιστικών Σπουδών (ΕΙΑΣ), την ΕΕΔΕ, την KPMG και άλλους οργανισμούς, ως πιστοποιημένος εισηγητής και ειδικός επιστήμονας. Διδάσκει Επενδυτικά και Ασφαλιστικά Προϊόντα στο Judicial Education Program in Banking and Finance (μεταπτυχιακό πρόγραμμα για δικαστές και εισαγγελείς) και στο Insurance Management Program του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ). Συμμετείχε στη συγγραφή των βιβλίων πιστοποίησης ασφαλιστικών διαμεσολαβητών του Ελληνικού Τραπεζικού Ινστιτούτου και του Ελληνικού Ινστιτούτου Ασφαλιστικών Σπουδών. Έχει αναπτύξει εκπαιδευτικά προγράμματα (παρουσιάσεις και εκτενείς εκπαιδευτικές σημειώσεις) για όλες τις βαθμίδες ασφαλιστικής και τραπεζικής πιστοποίησης. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Κώστας Παπαϊωάννου, 06/06/2025 - 09:12 Φυσικές καταστροφές. Οι μεγαλύτερες ζημιές των τελευταίων 30 ετών στην Ελλάδα ήταν από υπασφαλισμένες, μέχρι ανασφάλιστες!
Κώστας Παπαϊωάννου, 05/06/2025 - 11:55 The uninsured Greeks, their money available and the penetration of insurers in the market!
Κώστας Παπαϊωάννου, 05/06/2025 - 11:35 Οι ανασφάλιστοι Έλληνες, τα διαθέσιμα χρήματά τους και η διείσδυση των ασφαλιστών στην αγορά!
Κώστας Παπαϊωάννου, 03/06/2025 - 10:00 Στο α’ τρίμηνο του 2025 οι πωλήσεις ασφαλειών ζωής μειώθηκαν κατά -11,3%, ενώ οι καταθέσεις των νοικοκυριών αυξήθηκαν +4,2%!
Ποιες είναι οι παροχές/εγγυήσεις του Εγγυητικού Κεφαλαίου Ιδιωτικής Ασφάλισης Ζωής; Οι αποζημιώσεις έναντι εκκρεμών ζημιών και πληρωτέων παροχών από ασφαλιστήριο ζωής, σε περίπτωση ανάκλησης άδειας ελληνικής ασφαλιστικής επιχείρησης ζωής δίνονται... Κώστας Παπαϊωάννου, 30/05/2025 - 09:16
Οι επιπτώσεις της κακής ή ελλιπούς περιγραφής του κινδύνου στις γενικές ασφαλίσεις, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία! Η σωστή και πλήρης περιγραφή του προς ασφάλιση κινδύνου και η σημασία της για τον ασφαλιστή και για τον πελάτη! Η... Κώστας Παπαϊωάννου, 28/05/2025 - 09:35
Πολλοί είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν τις συμβουλές του ασφαλιστικού πράκτορα στον πελάτη του! Το σημαντικότερο πρόβλημα για την παροχή ανώτατου επιπέδου προτάσεων και πλήρους κάλυψης των ασφαλιστικών αναγκών των πελατών, κρύβεται στην έλλειψη... Κώστας Παπαϊωάννου, 26/05/2025 - 09:53
Ποια είναι τα επενδυτικά εργαλεία που προωθούν οι ασφαλιστικοί πράκτορες στους πελάτες τους; Ποια είναι τα κύρια χαρακτηριστικά αυτών των προϊόντων/εργαλείων επένδυσης! Πως λειτουργούν αυτά τα προϊόντα και τι κινδύνους αναλαμβάνει ο πελάτης... Κώστας Παπαϊωάννου, 23/05/2025 - 09:40
Ο ενδιαφέρον Κλάδος Εγγυήσεων (15) και η σημαντική μείωση της παραγωγής του το 2024! Ο κλάδος Εγγυήσεων (15) είναι ένας πολύ σημαντικός κλάδος για τους πελάτες των ασφαλιστικών εταιριών, που πολλές φορές εξαρτούν τις... Κώστας Παπαϊωάννου, 21/05/2025 - 09:24
Ποια είναι η ολική αξία εξαγοράς ενός ασφαλιστηρίου συμβολαίου ζωής και ποιες είναι οι επιπτώσεις της στον πελάτη! Η εξαγορά ενός ασφαλιστηρίου συμβολαίου ζωής, μόνο σε σπάνιες περιπτώσεις μπορεί να θεωρηθεί ότι είναι προς την ωφέλεια του πελάτη!... Κώστας Παπαϊωάννου, 19/05/2025 - 09:30