close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Ασφαλιστής
  • Εκπαίδευση

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Τι σημαίνει «καθεστώς αφερεγγυότητας» και πότε μια ασφαλιστική εταιρία τίθεται σε αυτό;
Κώστας Παπαϊωάννου
Κώστας Παπαϊωάννου,
14/3/2025 - 09:05
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Τι σημαίνει «καθεστώς αφερεγγυότητας» και πότε μια ασφαλιστική εταιρία τίθεται σε αυτό;

Κώστας Παπαϊωάννου, 14/3/2025
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Πρόσφατα είδαμε ότι η γερμανική ασφαλιστική επιχείρηση Element Insurance AG, ετέθη υπό καθεστώς αφερεγγυότητας από το αρμόδιο δικαστήριο του Βερολίνου. (δείτε εδώ) 

Ας δούμε τι ορίζει το Solvency II (ν.4364/2016) ως αφερεγγυότητα και τι ενέργειες ακολουθούνται από τον επόπτη σε αυτή την περίσταση.

Κατ’ αρχήν ως Φερέγγυα θεωρείται μια επιχείρηση που διαθέτει αρκετά στοιχεία ενεργητικού προκειμένου να υπερκαλύπτει τα στοιχεία του παθητικού και να είναι σε θέση να αποπληρώσει τις υποχρεώσεις της στη λήξη τους. Η φερεγγυότητα ΔΕΝ είναι συνώνυμη της ρευστότητας. Ρευστότητα είναι η ικανότητα της επιχείρησης να αποπληρώνει τις βραχυχρόνιες (εντός του οικονομικού έτους) υποχρεώσεις της, έγκαιρα και στο ακέραιο.

Προϋποθέσεις «φερεγγυότητας»

  • Η δυνατότητα της επιχείρησης να πληρώνει τις υποχρεώσεις της (μακροχρόνιες και βραχυχρόνιες)
  • Η διασφάλιση της «συνέχειας» των εργασιών της επιχείρησης στο μέλλον
  • Η ύπαρξη προοπτικών υγιούς ανάπτυξης της επιχείρησης

Ως περιθώριο φερεγγυότητας ορίζεται η ελάχιστη απαίτηση όπως αυτή καθορίζεται από την νομοθεσία και την εποπτεία, για το ποσοστό υπέρβασης των στοιχείων του ενεργητικού, σε σχέση με αυτά του παθητικού.

Ως Δείκτης Φερεγγυότητας ορίζεται η σχέση κεφαλαίου, με τα καθαρά εγγεγραμμένα ασφάλιστρα. Χρησιμοποιείται προκειμένου να υπολογιστεί η δυνατότητα της ασφαλιστικής επιχείρησης να απορροφήσει πιθανές αξιώσεις αποζημιώσεων.

Τι συμβαίνει όταν μια επιχείρηση θεωρείται ως αφερέγγυα;

Στην πράξη και εφόσον μια επιχείρηση δεν είναι σε θέση να καλύψει αυτές τις προδιαγραφές λειτουργίας και δεν καλύπτει τα υποχρεωτικά από το νόμο 4364/2016 (Solvency II) SCR και MCR και ιδιαιτέρως εφόσον δεν καλύπτει ούτε το MCR (οπότε θεωρείται ως αφερέγγυα), τότε ο επόπτης (για την Ελλάδα η ΔΕΙΑ/ΤτΕ), λαμβάνει όλα τα απαραίτητα κατά την κρίση του μέτρα προκειμένου να προστατεύσει τους κατόχους των ασφαλιστηρίων συμβολαίων.

Σε αυτή την περίπτωση η βιωσιμότητα της ασφαλιστικής επιχείρησης  κρίνεται ως αμφίβολη και ο επόπτης δίνει έμφαση στην προστασία των κατόχων των ασφαλιστηρίων συμβολαίων (πελατών της επιχείρησης) και φροντίζει για τη μεταφορά του χαρτοφυλακίου σε μια άλλη ασφαλιστική επιχείρηση, αφού πρώτα εντοπίσει τις ενδιαφερόμενες για την ανάληψη του χαρτοφυλακίου επιχειρήσεις.

Μετά από αυτά και τη διασφάλιση των πελατών/δικαιούχων, η υπόθεση της ασφαλιστικής επιχείρησης οδηγείται στη δικαιοσύνη.

Έτσι μπορούν να εξαλειφθούν φαινόμενα εσφαλμένης ή ελλιπούς διαχείρισης εκ μέρους του επόπτη (τύπου Ασπίς) και να διασφαλιστούν πλήρως τα συμφέροντα των πελατών.

Περισσότερα σχετικά με τη φερεγγυότητα των ασφαλιστικών επιχειρήσεων και γενικότερα όσα αφορούν τις υποχρεωτικές από την ισχύουσα νομοθεσία γνώσεις των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών και ειδικά των ασφαλιστικών πρακτόρων, μπορείτε να βρείτε στο βιβλίο «Ασφαλιστικοί Πράκτορες», εκδόσεις Σπύρου 2022.

 


Ποιος είναι ο Κώστας Παπαϊωάννου

Είναι Visiting Professor του University of Athens MBA με εξειδίκευση στην ασφαλιστική διοίκηση και πιστοποιημένος εκπαιδευτής ασφαλιστικών γνωστικών αντικειμένων με πολυετή εκπαιδευτική εμπειρία.
Έχει γράψει τα βιβλία «Επενδύσεις και Ασφάλιση», εκδόσεις Σπύρου 2021, «Ασφαλιστικοί Πράκτορες», Εκδόσεις Σπύρου 2022 και «Βασική Εκπαίδευση Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών» στους κλάδους και τα προϊόντα Ζωής και Γενικών Ασφαλίσεων, εκδόσεις Σπύρου 2024, επιπλέον έχει συμμετάσχει στη συγγραφή βιβλίων του ΕΙΑΣ και του ΕΤΙ. Είναι αρθρογράφος του Next Deal.
Έχει κάνει σπουδές οικονομικής κατεύθυνσης και μεταπτυχιακές σπουδές στα ασφαλιστικά. Έχει εργαστεί σε διευθυντικές θέσεις εκπαίδευσης, σε μερικές από τις μεγαλύτερες ασφαλιστικές εταιρίες και τράπεζες που δραστηριοποιούνται στην Ελληνική αγορά.

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ...

  • Οι επιπτώσεις της κακής ή ελλιπούς περιγραφής του κινδύνου στις γενικές ασφαλίσεις, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία!
    Κώστας Παπαϊωάννου, 28/05/2025 - 09:35

    Οι επιπτώσεις της κακής ή ελλιπούς περιγραφής του κινδύνου στις γενικές ασφαλίσεις, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία!

  • Πολλοί είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν τις συμβουλές του ασφαλιστικού πράκτορα στον πελάτη του!
    Κώστας Παπαϊωάννου, 26/05/2025 - 09:53

    Πολλοί είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν τις συμβουλές του ασφαλιστικού πράκτορα στον πελάτη του!

  • Ποια είναι τα επενδυτικά εργαλεία που προωθούν οι ασφαλιστικοί πράκτορες στους πελάτες τους;
    Κώστας Παπαϊωάννου, 23/05/2025 - 09:40

    Ποια είναι τα επενδυτικά εργαλεία που προωθούν οι ασφαλιστικοί πράκτορες στους πελάτες τους;

  • Ο ενδιαφέρον Κλάδος Εγγυήσεων (15) και η σημαντική μείωση της παραγωγής του το 2024!
    Κώστας Παπαϊωάννου, 21/05/2025 - 09:24

    Ο ενδιαφέρον Κλάδος Εγγυήσεων (15) και η σημαντική μείωση της παραγωγής του το 2024!

  • Ποια είναι η ολική αξία εξαγοράς ενός ασφαλιστηρίου συμβολαίου ζωής και ποιες είναι οι επιπτώσεις της στον πελάτη!

    Ποια είναι η ολική αξία εξαγοράς ενός ασφαλιστηρίου συμβολαίου ζωής και ποιες είναι οι επιπτώσεις της στον πελάτη!

    Η εξαγορά ενός ασφαλιστηρίου συμβολαίου ζωής, μόνο σε σπάνιες περιπτώσεις μπορεί να θεωρηθεί ότι είναι προς την ωφέλεια του πελάτη!...
    Κώστας Παπαϊωάννου, 19/05/2025 - 09:30
  • Ποιες επιχειρήσεις νοούνται ως μητρικές και ποιες ως θυγατρικές σύμφωνα με όσα ορίζονται νομοθετικά!

    Ποιες επιχειρήσεις νοούνται ως μητρικές και ποιες ως θυγατρικές σύμφωνα με όσα ορίζονται νομοθετικά!

    Επειδή όλο και περισσότερο εμπλεκόμαστε με θέματα που αφορούν τις μητρικές ή της θυγατρικές επιχειρήσεις των ασφαλιστικών εταιριών με τις...
    Κώστας Παπαϊωάννου, 16/05/2025 - 09:26
  • Η διερεύνηση των αναγκών του πελάτη είναι πολύ σοβαρή διαδικασία για να την εμπιστεύεστε σε τυποποιημένα έντυπα!

    Η διερεύνηση των αναγκών του πελάτη είναι πολύ σοβαρή διαδικασία για να την εμπιστεύεστε σε τυποποιημένα έντυπα!

    Το Solvency II, η IDD και η GDPR έχουν θέσει πολύ σοβαρές προδιαγραφές στα θέματα της επικοινωνίας του ασφαλιστικού πράκτορα...
    Κώστας Παπαϊωάννου, 13/05/2025 - 09:23
  • Τι είναι τα τεχνικά αποθέματα (ή προβλέψεις) που οι ασφαλιστικές εταιρίες υποχρεωτικά τηρούν σύμφωνα με το ν.4364/2016;

    Τι είναι τα τεχνικά αποθέματα (ή προβλέψεις) που οι ασφαλιστικές εταιρίες υποχρεωτικά τηρούν σύμφωνα με το ν.4364/2016;

    Τι είναι τα τεχνικά αποθέματα (ή προβλέψεις) που οι ασφαλιστικές εταιρίες υποχρεωτικά τηρούν σύμφωνα με το ν.4364/2016; Τεχνικά αποθέματα είναι οι...
    Κώστας Παπαϊωάννου, 09/05/2025 - 09:19
  • Η αντασφάλιση και η κρισιμότητά της για τους ασφαλιστές και τους ασφαλισμένους!

    Η αντασφάλιση και η κρισιμότητά της για τους ασφαλιστές και τους ασφαλισμένους!

    Χωρίς την υποστήριξη της αντασφάλισης καμία ασφαλιστική εταιρία δεν θα μπορούσε να αναλάβει και να καλύψει τους κινδύνους της εποχής...
    Κώστας Παπαϊωάννου, 07/05/2025 - 09:00
  • Τι σημαίνει Εξωτερική Ανάθεση (outsourcing ή εξωποριμός);

    Τι σημαίνει Εξωτερική Ανάθεση (outsourcing ή εξωποριμός);

    Τα τελευταία χρόνια και ιδιαιτέρως μετά την ψήφιση του ν.4364/2016 – Solvency II, το φαινόμενο του εξωπορισμού ή εξωτερικής ανάθεσης...
    Κώστας Παπαϊωάννου, 05/05/2025 - 09:03

Σελίδες

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • …
  • ΕΠΟΜΕΝΗ
  • τελευταία »

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Υποχρεωτική ασφάλιση για φυσικές καταστροφές από 1η Ιουνίου σε επιχειρήσεις - αυτοκίνητα: Τι ισχύει, πού προβλέπονται πρόστιμα
12:57 Υποχρεωτική ασφάλιση για φυσικές καταστροφές από 1η Ιουνίου σε επιχειρήσεις - αυτοκίνητα: Τι ισχύει, πού προβλέπονται πρόστιμα
  • 12:32 Γ. Πατούλης: Αναφέρθηκε στα πλεονεκτήματα της χώρας στον τομέα του τουρισμού υγείας και ευεξίας σε διεθνή εκδήλωση στη Βοστώνη
  • 12:25 Η tbi bank Χρυσός Χορηγός του USED CAR EXPO
  • 12:18 Η Υγεία σε Δύο Καθρέφτες: Ιατρική προσέγγιση vs Ασφαλιστική Εκτίμηση
  • 12:05 Η ERGO Ασφαλιστική δίπλα στους νέους μέσω της δυναμικής παρουσίας της στο 15ο Πανόραμα Επιχειρηματικότητας
  • 11:44 ΕΑΕΕ: Στο -11,3% η παραγωγή ασφαλίστρων ζωής στο α' τρίμηνο
  • 11:23 Σπύρος Καπράλος: Οι εξελίξεις στην Ουκρανία και η ανασφάλεια στην Ευρώπη
  • 11:19 ARAG Group: Στα 2,8 δισ. ευρώ τα έσοδα από ασφάλιστρα
  • 11:07 Όσοι επιχειρούν να εξαπατήσουν τον ΕΟΠΥΥ έρχονται αντιμέτωποι με τη δικαιοσύνη
  • 11:01 Τσιόδρας προς Κομισιόν για σπάνιες ασθένειες: Χρειαζόμαστε ευρωπαϊκό σχέδιο για βελτίωση πρόσβασης σε έγκαιρη διάγνωση και θεραπεία
  • 10:55 Την Τρίτη ανοίγει η πλατφόρμα για τη δήλωση του προσωπικού αριθμού
  • 10:50 Έτοιμη να «διαγράψει» χρέη ύψους 10 δις ευρώ η ΑΑΔΕ - Πότε ένα χρέος γίνεται ανεπίδεκτο είσπραξης
  • 10:30 Angeliki Mouratidou (Euroins Greece): Artificial Intelligence in the Insurance Market - Redefining the Future of Insurance
  • 10:20 Αγγελική Μουρατίδου (Euroins Ελλάδος): Η Τεχνητή Νοημοσύνη στην ασφαλιστική αγορά - Επαναπροσδιορίζοντας το μέλλον των ασφαλίσεων
  • 10:11 Kimon-Reinier Efstathopoulos (Dynamis Asfalistiki): AI can act as a great support tool
  • 10:05 Κίμων-Ρεϊνίερ Ευσταθόπουλος (ΔΥΝΑΜΙΣ Ασφαλιστική): Η AI μπορεί να λειτουργήσει ως ένα εξαιρετικό εργαλείο υποστήριξης
  • 09:56 Spiros Lathouris (Howden Hellas): Howden is shaping the future with the power of Artificial Intelligence
  • 09:50 Σπύρος Λαθούρης (Howden Hellas): Διαμορφώνει το μέλλον με τη δύναμη της Τεχνητής Νοημοσύνης
  • 09:40 Carlo Saias (Interasco): Is piloting AI-powered solutions
  • 09:35 Κάρολος Σαΐας (Interasco): Εφαρμόζει πιλοτικές δοκιμές σε εφαρμογές AI
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 23/5 Επεκτείνεται και στους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές η δυνατότητα consent μέσω gov.gr και Gov.gr Wallet
  2. 26/5 Ο Ιωάννης ΚοτζαΑϊβάζογλου στην Howden Hellas, αναλαμβάνοντας καθήκοντα Senior Corporate Executive
  3. 22/5 Τάσος Ηλιακόπουλος: Αναλαμβάνει καθήκοντα CEO στην Howden Agents
  4. 22/5 Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου: Έδειξε τα νοσοκομεία ως υπεύθυνα για τις αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας
  5. 23/5 Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου προς την κυβέρνηση: Μην χτυπάτε το σαμάρι για τα ασφάλιστρα υγείας
  6. 23/5 Η Υποχρεωτική Ασφάλιση των επιχειρήσεων και η άρνηση Ασφάλισης από τις Ασφαλιστικές - Τι ισχύει για το πρόστιμο;
  7. 26/5 Προσβάσιμος από σήμερα ο Εθνικός Ηλεκτρονικός Φάκελος Υγείας σε όλους τους γιατρούς - Πώς λειτουργεί

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube