Γιώργος Μούζος, 13/5/2024 - 08:41 facebook twitter linkedin Πέρα από την κάλυψη πυρός, οι πελάτες σας ξέρουν τι να κάνουν σε περίπτωση φωτιάς αυτοκινήτου; Γιώργος Μούζος, 13/5/2024 facebook twitter linkedin Το τελευταίο χρονικό διάστημα έχουν αυξηθεί τα περιστατικά πυρκαγιάς σε αυτοκίνητα. Αρκετά εξ αυτών ήταν ηλεκτρικά, αλλά και αρκετά παλαιότερης τεχνολογίας. Όποιο κι αν είναι όμως το μοντέλο που οδηγεί ο πελάτης σας καλό θα είναι να τον συμβουλεύσετε για το πώς να αντιμετωπίσει αυτό το καταστροφικό συμβάν. Όπως αποδεικνύει κι η εκάστοτε πραγματογνωμοσύνη δεν υπάρχει μια αιτία για οποιαδήποτε πυρκαγιά αυτοκινήτου. Στις περισσότερες των περιπτώσεων η φωτιά έχει προκληθεί ως απόρροια πολλών πραγμάτων: ανθρώπινο λάθος, μηχανικό πρόβλημα και χημική πηγή. Ψυχραιμία και κατάλληλη προετοιμασία Μπορεί οι πιθανότητες να ξεσπάσει πυρκαγιά σε ένα αυτοκίνητο όσο βρίσκεται εν κινήσει να είναι μικρές, ωστόσο δεν πρέπει να αγνοείτε τις πιθανότητες αυτό να συμβεί. Μιας και σε αυτή την περίπτωση είναι σε κίνδυνο η ζωή του οδηγού και των επιβατών. Και επειδή η πρόληψη είναι η καλύτερη λύση, καλό θα είναι να γνωρίζετε τι θα πρέπει να κάνετε αν ξεσπάσει η φωτιά και ποιες πρέπει να είναι οι άμεσες ενέργειες ώστε να περιοριστεί το μέγεθος της ζημιάς. Πυροσβεστήρας εκ των ουκ άνευ Πέρα από τον Κ.Ο.Κ. που ορίζει πως ο πυροσβεστήρας είναι υποχρεωτικός σε κάθε αυτοκίνητο, είναι και το μοναδικό μέσο κατάσβεσης, που έχει ο οδηγός άμεσα στα χέρια του. Η νομοθεσία έχει θέσει συγκεκριμένα στάνταρ για τους πυροσβεστήρες αυτοκινήτου και σύμφωνα με αυτά θα πρέπει να είναι τύπου Ι, ξηράς κόνεως (σκόνης) κατάλληλος για κατηγορία πυρκαγιάς A (προέρχεται από στερεά καύσιμα υλικά, όπως πλαστικά, υφάσματα κ.τ.λ.), B (προέρχεται από υγρά καύσιμα, όπως βενζίνη, λάδι, πετρέλαιο κ.τ.λ.), και C (προέρχεται από αέρια καύσιμα, όπως γκάζι, φυσικό αέριο κ.τ.λ.). Βέβαια για να αποδώσει ο πυροσβεστήρας τα μέγιστα, θα πρέπει να είναι σωστά συντηρημένος. Αυτό σημαίνει πως κάθε έτος θα πρέπει να γίνεται συντήρηση από ειδικό, ενώ ανά πέντε χρόνια να αντικαθίσταται η σκόνη που βρίσκεται μέσα. Αν πιάσει φωτιά τι κάνετε; Καταρχάς, είναι σημαντικό να διατηρήσετε την ψυχραιμία σας, να σταματήσετε το αυτοκίνητο αμέσως και να κλείσετε τον κινητήρα. Ταυτόχρονα, αναζητήστε την πηγή της φωτιάς. Εάν παρατηρήσετε ότι η φωτιά είναι μικρή και περιορίζεται σε καπνούς, επιχειρήστε να την κατασβέσετε χρησιμοποιώντας τον πυροσβεστήρα του οχήματος, στοχεύοντας κατευθείαν στην εστία της φλόγας. Αν αντιθέτως αντιμετωπίζετε μεγάλες φλόγες από την αρχή, επιχειρήστε την κατάσβεση από ασφαλή απόσταση αν είναι εφικτό, διαφορετικά περιμένετε την πυροσβεστική. Πολύ σημαντικό είναι επίσης να αποφύγετε το άνοιγμα του καπό του αυτοκινήτου για να μην επιταχύνετε την οξείδωση της φωτιάς με αέρα, κάτι που θα την κάνει να φουντώσει. Αντ' αυτού, σηκώστε ελαφρά το καπό και τοποθετήστε το ακροφύσιο του πυροσβεστήρα ελαφρώς μέσα, ψεκάζοντας μέσα από το κενό. Εάν διαπιστώσετε ότι η φωτιά έχει ξεκινήσει κοντά στο ρεζερβουάρ, απομακρυνθείτε και αφήστε την πυροσβεστική να κάνει τη δουλειά της. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 05/11/2025 - 08:43 Το «δίπλα θα πάω» σκοτώνει: Τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν κοντά στο σπίτι μας
Γιώργος Μούζος, 03/11/2025 - 08:40 Ο διακόπτης που κανείς δεν προσέχει, αλλά κάθε ασφαλιστής πρέπει να ξέρει
Γιώργος Μούζος, 31/10/2025 - 08:50 Το ρίσκο που αγνοούν οι πελάτες σας: Πώς ένα ραγισμένο παρμπρίζ μπορεί να ακυρώσει την κάλυψή τους
Γιώργος Μούζος, 29/10/2025 - 12:04 Τα frit στο παρμπρίζ: Γιατί πρέπει να τα γνωρίζετε καλύτερα από τους πελάτες σας;
Η τεχνητή νοημοσύνη επιβάλλει πρόστιμα στάθμευσης και οι ασφαλιστές πρέπει να ετοιμαστούν! Τα έξυπνα οχήματα ελέγχου αλλάζουν το παιχνίδι: Περισσότερα πρόστιμα σημαίνουν νέα δεδομένα για την αξιολόγηση κινδύνου! Φανταστείτε ένα όχημα που «σαρώνει»... Γιώργος Μούζος, 27/10/2025 - 11:31
Καλώδια φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Η νέα μάστιγα που απειλεί την ασφαλιστική αγορά Η κλοπή καλωδίων φόρτισης δεν είναι απλά μία ενοχλητική τάση της εποχής. Είναι μια οργανωμένη επιδημία που κλονίζει τα θεμέλια... Γιώργος Μούζος, 22/10/2025 - 12:12
Όταν το αυτοκίνητο «σκέφτεται», ποιος φταίει στην στραβή; Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη όταν το λογισμικό παίρνει το τιμόνι και τα συστήματα υποβοήθησης αλλάζουν δυναμικά τον κίνδυνο; Ας το πούμε... Γιώργος Μούζος, 20/10/2025 - 08:35
Οχήματα χωρίς οδηγό: Ρίσκα, τιμολόγηση και νέες καλύψεις που έρχονται Η αυτόνομη οδήγηση ωριμάζει και πλησιάζει η ώρα που θα γίνει καθημερινότητα. Για τους ασφαλιστές αυτό σημαίνει νέα μοντέλα ευθύνης,... Γιώργος Μούζος, 16/10/2025 - 08:45
Πώς ένα λεπτό μπορεί να μειώσει τη χρήση της οδικής βοήθειας από τους πελάτες σας; (Ο κανόνας του ενός λεπτού) Το φθηνότερο εργαλείο διαχείρισης κινδύνου κρύβεται στο ρελαντί, μειώνει τη συχνότητα ζημιών χωρίς να κοστίζει ούτε ευρώ. Η αγορά ζητά... Γιώργος Μούζος, 14/10/2025 - 09:10
Προστασία δεδομένων & «συνδεδεμένα» αυτοκίνητα - Τι χρειάζεται πραγματικά ένας ασφαλιστής για να δουλέψει με ασφάλεια και χωρίς «γκρίζες ζώνες»; Η σύγχρονη τεχνολογία μετατρέπει κάθε αυτοκίνητο σε «αισθητήρες σε ρόδες» . Από το infotainment και το e-Call μέχρι τα ενσωματωμένα... Γιώργος Μούζος, 10/10/2025 - 11:00