Γιώργος Μούζος, 19/4/2023 - 08:57 facebook twitter linkedin Αυτές είναι οι πιο επικίνδυνες ώρες να οδηγείς! Αιτία πολλών ατυχημάτων! Γιώργος Μούζος, 19/4/2023 facebook twitter linkedin Δεν είναι όλες οι ώρες ίδιες πίσω από το τιμόνι, μιας και ο κίνδυνος ατυχήματος ελλοχεύει. Πέρα από την απόσπαση προσοχής που αποτελεί τη μάστιγα των ημερών μας, η κόπωση και η υπνηλία συνιστούν επίσης έναν κρυφό εχθρό του οδηγού. Όπως έχουμε γράψει αρκετές φορές δυστυχώς τα τροχαία ατυχήματα είναι μια «τεράστια πληγή», όπου οι αρμόδιες αρχές αλλά και ο ασφαλιστικός κλάδος προσπαθούν να δώσουν λύση σε αυτό το τεράστιο πρόβλημα. Η απόσπαση προσοχής του οδηγού, η υπερβολική ταχύτητα, το αλκοόλ και οι ναρκωτικές ουσίες αποτελούν τις κυριότερες αιτίες πρόκλησης ατυχημάτων. Όμως η κόπωση και η υπνηλία, έχουν και αυτές τεράστιο μερίδιο ευθύνης. Αυτές είναι οι πιο επικίνδυνες ώρες Όπως και εσείς θα έχετε διαπιστώσει το αίσθημα της κόπωσης και της υπνηλίας πίσω από το τιμόνι εμφανίζεται κατά κύριο λόγο στα μεγάλα ταξίδια. Όμως υπάρχουν και καθημερινές διαδρομές που είναι επικίνδυνες και μπορεί να προκληθεί ατύχημα. Ειδικότερα η διαδρομή δουλειά-σπίτι είναι εξαιρετικά «ύπουλη» τόσο λόγω της κόπωσης που έχει ο οδηγός, όσο και λόγω της μειωμένης προσοχής στο δρόμο εξαιτίας της ρουτίνας της διαδρομής. Για το λόγο αυτό ως ασφαλιστές θα πρέπει να επισημαίνεται την προσοχή στους πελάτες σας για αυτές τις διαδρομές. Τα στοιχεία που αναφέρει η Τροχαία υποτιμούν το πρόβλημα της υπνηλίας ή της κόπωσης ως αίτια τροχαίου ατυχήματος, γιατί είναι δύσκολο να τεκμηριωθούν. Βάσει των αναφορών της Τροχαίας, περίπου το 1% όλων των ατυχημάτων και το 3% των θανατηφόρων ατυχημάτων οφείλονται στο γεγονός ότι οι οδηγοί αποκοιμήθηκαν ενώ οδηγούσαν. Πάνω σε αυτό το ζήτημα μεγάλοι οργανισμοί οδικής ασφάλειας έχουν κάνει πλήθος ερευνών και έχουν εντοπίσει τις πιο επικίνδυνες ώρες για να οδηγεί κανείς. Σύμφωνα με τα στοιχεία, η υπνηλία κάνει την εμφάνισή της μεταξύ τις 3:00 και 5:00 τα ξημερώματα, αλλά και στο διάστημα 14:00 και 16:00 μ.μ. νωρίς το απόγευμα. Μάλιστα αυτό που έχει ιδιαίτερη αξία είναι πως η υπνηλία, αλλά και η κόπωση θα εμφανιστούν σε αυτά τα διαστήματα ανεξάρτητα από το πόσες ώρες έχει κοιμηθεί ένας οδηγός. Επομένως, καλό θα είναι, σαν μια έξτρα συμβουλή προς τους πελάτες σας είναι να τους πείτε να αποφεύγουν την οδήγηση τις συγκεκριμένες ώρες. Απαιτείται συνεχής επαγρύπνηση Όπως αναφέρουν οι αναλυτές για να αποτραπεί η εμφάνιση της υπνηλίας και να διασφαλιστεί η διατήρηση της επαγρύπνησης και προσοχής πίσω από το τιμόνι, ο οδηγός πρέπει να κοιμάται καλά. Εξίσου σημαντικό με την ξεκούραση είναι να έχει επίγνωση της κατάστασης και να αντιλαμβάνεται την κούραση του. Δεν υπάρχει λόγος για εγωισμούς. Καλό θα είναι λοιπόν μόλις ο οδηγός διαπιστώσει πως χάνεται η συγκέντρωση του και τα μάτια του ανοιγοκλείνουν συχνά, να ψάξει για ένα ασφαλές σημείο και να σταθμεύσει ώστε να ξεκουραστεί. Τέλος, αναζωογονητικός είναι και ένας σύντομος ύπνος 10-15 λεπτών ο οποίος επαναφέρει τα επίπεδα επαγρύπνησης που είναι απαραίτητα για ασφαλή οδήγηση. Μην ξεχνάτε επίσης πως πριν επιστρέψετε πίσω από το τιμόνι, να κάνετε μια βόλτα με τα πόδια για να ενεργοποιηθεί το σώμα, αλλά και να αεριστεί η καμπίνα του αυτοκινήτου. Η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας και απαιτεί τη συνεχή προσοχή μας. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 17/12/2025 - 09:00 Τα real-time δεδομένα οδήγησης αλλάζουν την τιμολόγηση: Ο ασφαλιστής ως data analyst!
Γιώργος Μούζος, 15/12/2025 - 08:45 Συνδεδεμένα αυτοκίνητα: Ποιος ελέγχει πραγματικά τα δεδομένα του αυτοκινήτου;
Γιώργος Μούζος, 11/12/2025 - 08:40 Telematics και εξατομικευμένη τιμολόγηση: Η νέα “χρυσή εποχή” για τον ασφαλιστή που ξέρει να διαβάζει δεδομένα
Γιώργος Μούζος, 09/12/2025 - 08:55 Over-the-air ενημερώσεις: Η νέα πρόκληση για ασφαλιστικές και συνεργεία
Κάμερες στο ταμπλό: Αλλάζει τους κανόνες για τον ασφαλιστή Οι κάμερες στο ταμπλό γίνονται το νέο «μαύρο κουτί» των οχημάτων. Για τον ασφαλιστή φέρνουν ευκαιρίες, όπως επίσης νομικές και... Γιώργος Μούζος, 03/12/2025 - 08:50
Cyber attacks σε στόλους οχημάτων: Ο αόρατος κίνδυνος που μπορεί να “ρίξει” μια εταιρεία μέσα σε μία ημέρα Οι στόλοι οχημάτων γίνονται στόχος οργανωμένων κυβερνοεπιθέσεων. Για τις ασφαλιστικές εταιρείες, αυτό δεν είναι τεχνολογικό ζήτημα. Είναι κίνδυνος επιχειρησιακής κατάρρευσης. Μέχρι... Γιώργος Μούζος, 01/12/2025 - 09:38
Κόλλησε το γκάζι: Ατύχημα ή κάτι άλλο; Ο εφιάλτης κάθε οδηγού και ασφαλιστικών εταιρειών Το να κολλήσει το γκάζι είναι ο χειρότερος εφιάλτης κάθε οδηγού. Και ναι, μπορεί να συμβεί τόσο σε εσάς, όσο... Γιώργος Μούζος, 28/11/2025 - 12:27
Η νέα πραγματικότητα της ζημιάς για τον ασφαλιστικό κλάδο - Το συνεργείο του '25 ένας ψηφιακός κόμβος Το συνεργείο του 2025 δεν είναι πλέον μόνο μια αίθουσα με εργαλεία. Είναι ένας ψηφιακός κόμβος δεδομένων και αυτό αλλάζει... Γιώργος Μούζος, 26/11/2025 - 08:54
Ηλεκτρικά οχήματα και ασφάλεια μπαταριών: Οι νέοι τεχνικοί κίνδυνοι των ασφαλιστών! Η ηλεκτροκίνηση ανοίγει μια τεράστια αγορά. Ταυτόχρονα, όμως, δημιουργεί σύνθετους κινδύνους που ο ασφαλιστικός κλάδος δεν μπορεί πλέον να αγνοεί. Η... Γιώργος Μούζος, 24/11/2025 - 10:41
Οι πελάτες σας ξέρουν τι να κάνουν αν τρακάρουν με ανασφάλιστο όχημα; Ένας πρακτικός, επίκαιρος και καθόλου θεωρητικός οδηγός για το τι οφείλετε να έχετε ήδη εξηγήσει στους ασφαλισμένους σας, ώστε να... Γιώργος Μούζος, 21/11/2025 - 08:40