close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Διεθνή

ΔΙΕΘΝΗ

Αυτοκίνητα χωρίς οδηγό: Οι Γερμανοί ασφαλιστές ετοιμάζονται!
Nextdeal newsroom
Nextdeal newsroom,
18/5/2015 - 07:34
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Αυτοκίνητα χωρίς οδηγό: Οι Γερμανοί ασφαλιστές ετοιμάζονται!

Nextdeal newsroom, 18/5/2015
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό είναι ήδη εδώ και μαζί τους ο προβληματισμός. Ποιος φταίει όταν ένα τέτοιο όχημα συγκρούεται με ένα άλλο; Μπορεί η ευθύνη ενός τροχαίου να αποδοθεί στην τεχνολογία; Αυτή η γκρίζα ζώνη συγκεντρώνει τώρα το ενδιαφέρον των ασφαλιστών.

«Σήμερα περίπου το 90% όλων των τροχαίων προκαλούνται από ανθρώπινο λάθος, με μόνο το 10% να μπορούν να αποδοθούν σε τεχνικές αστοχίες» λέει ο Alexander Vollert, πρόεδρος της Allianz Γερμανίας. Κι όμως, με την ολοένα μεγαλύτερη υποστήριξη του οδηγού από διάφορα γκάτζετ και συστήματα, ο βαθμός στον οποίο μπορούν να του αποδοθούν ευθύνες ήδη αλλάζει.

Εν αρχή ην το σύστημα υποβοήθησης

«Η αστική ευθύνη μεταφέρεται από τον άνθρωπο στο τιμόνι που κάνει ένα λάθος στους ανθρώπους που ανέπτυξαν το σύστημα» συνεχίζει ο A. Vollert και εξηγεί ότι ήδη η υποβοήθηση της οδήγησης επηρεάζει τα ασφάλιστρα• αυτά, π.χ., θα είναι χαμηλότερα για αυτοκίνητα με σύστημα που ρίχνει την ταχύτητα κάτω από τα 30 χλμ./ώρα, αν αντιληφθεί ότι κινδυνεύουν να χτυπήσουν το προπορευόμενο όχημα.

Δυστυχώς, δεν υπάρχουν αξιόπιστα στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι τα συστήματα υποβοήθησης μπορούν όντως να μειώσουν τον κίνδυνο για οδηγούς και μη επιβάτες, όπως πεζούς και δικυκλιστές. Μάλιστα ο Wolfgang Weiler, πρόεδρος της γερμανικής αλληλασφαλιστικής HUK-Coburg, επισημαίνει ότι συχνά δεν ξέρουν καν αν υπήρχε τέτοιο σύστημα στο αυτοκίνητο – εξού και προτείνει οι σχετικές πληροφορίες να ενσωματώνονται στον σειριακό αριθμό.

Μικροτροχαία στην πόλη μπορεί και να αποδειχθούν πιο ακριβά, αφού ο προηγμένος εξοπλισμός υποβοήθησης του οδηγού εύκολα καταστρέφεται με μια ελαφρά σύγκρουση στο πάρκινγκ ή στο μποτιλιάρισμα. Επίσης, παρ’ όλους τους αυτοματισμούς, οι άσχημες καιρικές συνθήκες ή η κλοπή εξακολουθούν να συνιστούν κίνδυνο και να συγκρατούν ψηλά τα ασφάλιστρα.

Οχήματα του αύριο, κανόνες του… προχθές

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

O W. Weiler πιστεύει ότι τα εντελώς αυτόνομα αυτοκίνητα «ανήκουν στη σφαίρα της επιστημονικής φαντασίας». Κανείς δεν ξέρει ακόμα πότε οχήματα σαν εκείνα της Google θα κάνουν την εμφάνισή τους στους γερμανικούς δρόμους.

Ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών Alexander Dobrindt υπολογίζει ότι θα συμβεί σε λίγα χρόνια, ωστόσο επιμένει ότι πρώτα πρέπει να μπουν κάποιοι κανόνες. Γι’ αυτό έχει ήδη συγκροτήσει επιτροπή για την επεξεργασία ενός νέου νομικού πλαισίου και θέλει να έχει έτοιμο προσχέδιο των βασικών σημείων του πριν από την έκθεση αυτοκινήτου της Φραγκφούρτης τον Σεπτέμβριο. Επίσης, εξήγγειλε προέκταση του αυτοκινητόδρομου Α9 στη Βαυαρία με σκοπό να γίνουν εκεί δοκιμές αυτοκινήτων ρομπότ.

Η Allianz, πάλι, ετοιμάζεται ήδη να επεκτείνει την κάλυψη σε οδηγούς που αξιοποιούν τη βοήθεια υπολογιστών. «Λογικά θα είμαστε σε θέση να προσφέρουμε στις περιπτώσεις χωρίς οδηγό το κατάλληλο επίπεδο ασφαλιστικής κάλυψης» λέει ο A. Vollert, o οποίος ωστόσο αμφιβάλλει αν τέτοια οχήματα θα αφεθούν ποτέ ελεύθερα στους δρόμους της Γερμανίας.

Η Σύμβαση της Βιέννης για την Οδική Κυκλοφορία του 1968, την οποία έχουν υπογράψει 73 χώρες, ουσιαστικά απαγορεύει τα αυτόνομα ή ρομποτικά αυτοκίνητα. Συγκεκριμένα αναφέρει ότι ο οδηγός πρέπει να έχει μόνιμο έλεγχο του οχήματος ή των ζώων του. Αυτή η τελευταία αναφορά σε κάρα που τα σέρνουν άλογα ή γαϊδούρια είναι ενδεικτική του πόσο παρωχημένοι είναι πλέον αυτοί οι κανονισμοί, επισημαίνει ο πρόεδρος της Allianz.

Ό,τι κανονισμοί κι αν ισχύσουν πάντως, ένας οδηγός πρέπει να μπορεί να παρακάμψει ή να σταματήσει οποιοδήποτε σύστημα έχει τον έλεγχο του οχήματος. Αυτό ίσως να μην επιτρέπει στον οδηγό να πάρει έναν υπνάκο, οι δημιουργικές εναλλακτικές ωστόσο είναι πολλές… Η McKinsey το έψαξε και κατέληξε σε εντυπωσιακά νούμερα. Για παράδειγμα: «Κάθε επιπλέον λεπτό σε κινούμενο αυτοκίνητο, κατά τη διάρκεια του οποίου οι επιβάτες μπορούν να πλοηγηθούν κατά βούληση στο διαδίκτυο, δύναται να παραγάγει 5 δισ. ευρώ παγκόσμιο τζίρο ετησίως».

Σε αναμμένα κάρβουνα οι αυτοκινητοβιομηχανίες

Και μιλώντας για τζίρο, οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες δουλεύουν χρόνια τώρα πάνω στα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό και περιμένουν τα πρώτα μοντέλα να διατεθούν στο εμπόριο ως το 2020. Παράλληλα, ανησυχούν για τον ανταγωνισμό από την Google και ζητούν η Γερμανία να παραμείνει όχι μόνο ανεξάρτητη, αλλά και μπροστά από τους υπολοίπους.

Το 2014 η Mercedes Benz παρουσίασε το Future Truck 2025, ένα όχημα χωρίς οδηγό που μπορεί να τρέξει μέχρι 80 χλμ./ώρα, ενώ το αντίστοιχο RS7 της Audi έπιασε τα 240 χλμ. όταν δοκιμάστηκε στην πίστα της Φόρμουλα 1 στο Χόκενχαϊμ.

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

  • Ο κίνδυνος στο Ορμούζ απειλή για την Ελλάδα - Τι θα γίνει αν κλείσουν τα στενά
    Γιώργος Καλούμενος, 23/6/2025

    Ο κίνδυνος στο Ορμούζ απειλή για την Ελλάδα - Τι θα γίνει αν κλείσουν τα στενά

  • S&P Global Ratings: Το κρατικά υποστηριζόμενο ασφαλιστικό σύστημα του Ισραήλ θα καλύψει την πλειονότητα των ζημιών από τη σύρραξη
    Nextdeal newsroom, 20/6/2025

    S&P Global Ratings: Το κρατικά υποστηριζόμενο ασφαλιστικό σύστημα του Ισραήλ θα καλύψει την πλειονότητα των ζημιών από τη σύρραξη

  • Η Apollo διορίζει τον Steve Portman ως Επικεφαλής του Τομέα Ενέργειας

    Η Apollo διορίζει τον Steve Portman ως Επικεφαλής του Τομέα Ενέργειας

    ΛΟΝΔΙΝΟ: Η Apollo, η καινοτόμα ασφαλιστική πλατφόρμα, ανακοινώνει σήμερα τον διορισμό του Steve Portman ως επικεφαλής του τομέα ενέργειας, με...
    Nextdeal newsroom, 19/06/2025 - 12:54 19/6/2025
  • Ισραήλ-Παλαιστίνιοι: Πυρά ισραηλινών αρμάτων μάχης σκότωσαν 51 ανθρώπους οι οποίοι περίμεναν φορτηγά που μεταφέρουν βοήθεια στη Γάζα

    Ισραήλ-Παλαιστίνιοι: Πυρά ισραηλινών αρμάτων μάχης σκότωσαν 51 ανθρώπους οι οποίοι περίμεναν φορτηγά που μεταφέρουν βοήθεια στη Γάζα

    Πυρά ισραηλινών αρμάτων μάχης στοίχισαν σήμερα τη ζωή σε τουλάχιστον 51 Παλαιστινίους οι οποίοι περίμεναν φορτηγά με βοήθεια στη Χαν...
    Γιώργος Καλούμενος, 17/06/2025 - 13:14 17/6/2025

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

CNP Ασφαλιστική: Αγώνας Aqualthon Αγία Νάπα - Μαζί με τους Πρωταθλητές!
14:49 CNP Ασφαλιστική: Αγώνας Aqualthon Αγία Νάπα - Μαζί με τους Πρωταθλητές!
  • 14:30 Ασφάλεια Μεταφορών: Μόλις 2% η μείωση θανατηφόρων τροχαίων στην Ευρώπη - Η χώρα με το ασφαλέστερο οδικό δίκτυο
  • 14:16 Σπύρος Καπράλος: Η Δύση οφείλει άμεσα ομπρέλα προστασίας στους Χριστιανούς της Συρίας
  • 14:00 Allianz: Δασικές πυρκαγιές - μια αυξανόμενη παγκόσμια απειλή
  • 13:00 Κυριάκος Πιερρακάκης: «Η επένδυση της UniCredit αποτελεί ηχηρή απόδειξη της εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία»
  • 12:56 Μια μαγική βραδιά στη μνήμη της Ακακίας Κορδόση
  • 12:50 Ηλίας Προβόπουλος: Το 4ο Φεστιβάλ Βιβλίου Χανίων
  • 12:20 HDI Global SE, Hellas: 30 Χρόνια Ηγετικής Παρουσίας στην Ασφάλιση Επιχειρηματικών Κινδύνων
  • 12:05 ΕΑΕΕ: Σε €7,2 εκατ. εκτιμώνται οι αποζημιώσεις των ασφαλιστικών επιχειρήσεων για τα ακραία καιρικά φαινόμενα που έπληξαν την Ελλάδα 29.3-2.4.2025
  • 11:55 2ο ΣΦΕΕ Summit: Η υγεία ως μοχλός ανάπτυξης - Η καινοτομία ανεβάζει το ΑΕΠ
  • 10:54 Συνάντηση Andrea Orcel και Βασίλη Ψάλτη με τον Πρωθυπουργό (βίντεο)
  • 10:45 Forscope: Γιατί η έμμεση διανομή λογισμικού αποτελεί στρατηγική επιλογή για σύγχρονες επιχειρήσεις
  • 09:48 Οχήματα: «Ρολά» από 1ης Ιουλίου σε συνεργεία, φανοποιεία, πλυντήρια λόγω ψηφιακού πελατολογίου - Ενδιαφέρει και ασφαλιστές
  • 09:40 ΕΑΕΕ: Δημοσίευση νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) - Νόμος 5209/13.6.2025, ΦΕΚ Α΄ 100
  • 09:22 To βραβείο «ACI EUROPE Best Airport Award» στην κατηγορία 25-40 εκατ. επιβατών στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών!
  • 09:16 Συνεχίζεται η μάχη με τις φλόγες στη Χίο - Τρία μηνύματα 112 για απομάκρυνση από οικισμούς
  • 09:10 Το ανοδικό ρελάνς των αγορών, το κυβερνητικό «πρέσινγκ» στις τράπεζες και η «απάντηση» σχέδιο της Alpha για το στεγαστικό, ισχυρό ενδιαφέρον για το ομόλογο της Πειραιώς και η «απάντηση» του ΟΤΕ στη…ΔΕΗ
  • 09:00 Ασφάλιση είναι…Πείθουμε τον πελάτη να αγοράσει την ιδέα του Ασφαλιστικού Θεσμού, πριν το προϊόν!
  • 15:53 Για πρώτη φορά στην Αθήνα το International Committee του Ομίλου Reale - Φιλοξενία από την Υδρόγειο Ασφαλιστική
  • 15:00 Νίκος Κωστόπουλος στο Europa Next: Η Ευρωπαϊκή Ένωση χρειάζεται μια κοινή στρατηγική πλατφόρμα για την άμυνα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 18/6 Αποκλειστικό: Δημήτρης Σπυράκος - Ο Δείκτης ΙΟΒΕ δεν ίσχυσε ποτέ - Άκυρες οι αυξήσεις των ασφαλίστρων νοσοκομειακής περίθαλψης με βάση το Δείκτη ΙΟΒΕ
  2. 23/6 Η Allianz πραγματοποίησε ταξίδι επιβράβευσης Συνεργατών στο Montreal και το Toronto
  3. 20/6 Netcompany: Τα έργα που υλοποιεί στον ασφαλιστικό κλάδο με ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ και ERGO - Με ποιες εταιρίες είναι σε συζητήσεις για νέες συμφωνίες
  4. 23/6 Γιατί φοβάται ο πωλητής τον υποψήφιο πελάτη και αντιστρόφως, στο ραντεβού!
  5. 18/6 NN Hellas: Ο πελάτης δίνει το ρυθμό! (βίντεο)
  6. 18/6 HDI Global SE: 30 χρόνια προσφοράς στις βιομηχανικές και επαγγελματικές ασφαλίσεις στην Ελλάδα (βίντεο)
  7. 20/6 Το νέο διοικητικό συμβούλιο του ΕΙΑΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube