Γιώργος Μούζος, 8/3/2024 - 09:05 facebook twitter linkedin Επιστρέφουν τα φυσικά κουμπιά στο εσωτερικό των αυτοκινήτων: Ποιο το ασφαλιστικό όφελος; Γιώργος Μούζος, 8/3/2024 facebook twitter linkedin Έπειτα από εκτεταμένες μελέτες, ο ευρωπαϊκός οργανισμός Euro NCAP αποφάσισε να υποβαθμίσει τις βαθμολογίες ασφαλείας των νέων αυτοκινήτων που θα αξιολογούνται και δεν θα διαθέτουν φυσικά κουμπιά. Και όλα αυτά σε μια προσπάθεια να μειωθούν τα τροχαία ατυχήματα, που πέρα από κόστος σε ανθρώπινες ζωές, έχουν εκτοξεύσει και το ασφαλιστικό κόστος. Είναι γεγονός πως πλέον οι αυτοκινητοβιομηχανίες δίνουν μάχη για το ποια θα προσφέρει τη μεγαλύτερη οθόνη στους υποψήφιους κατόχους των μοντέλων της. Αυτή η τακτική είχε ως αποτέλεσμα να εξαφανιστούν τα φυσικά κουμπιά και σημαντικές λειτουργίες του αυτοκινήτου να γίνονται μέσα από το μενού του infotainment. Κάτι που έχει σημαντικό αντίκτυπο στην οδική ασφάλεια, αφού η απόσπαση του οδηγού είναι έντονη. Αρκετά ατυχήματα λόγω οθονών Όπως έχουμε γράψει σε παλιότερο άρθρο μας, έρευνες απέδειξαν πως οι οθόνες είναι πιο επικίνδυνες ακόμα και από έναν μεθυσμένο οδηγό. Από τη στιγμή που τα πάντα γίνονται δια της αφής, ο χειριστής αναγκάζεται να πάρει τα μάτια του από το δρόμο. Μάλιστα οι έρευνες καταγράφουν πως η ενασχόληση με τα διάφορα infotainment μπορεί να απορροφήσει την προσοχή του οδηγού έως και 16 ολόκληρα δευτερόλεπτα, με ότι αυτό συνεπάγεται για την οδική ασφάλεια. Και για να δώσουμε μία εικόνα της σοβαρότητας του όλου θέματος, αρκεί να αναφέρουμε ότι, στην Ευρώπη, το ένα τρίτο όλων των ατυχημάτων προκύπτει από την έλλειψη προσοχής του οδηγού! Σε αυτή τη νέου είδους μάστιγα, ο ανεξάρτητος οργανισμός Euro NCAP θέλει να βάλει ένα τέλος. Για το λόγο αυτό ο ευρωπαϊκός οργανισμός σκοπεύει να υποβαθμίσει τις βαθμολογίες ασφαλείας των νέων αυτοκινήτων που θα αξιολογούνται και δεν θα διαθέτουν κουμπιά, μοχλούς ή επιλογείς για τις ακόλουθες λειτουργίες: φλας, φώτα κινδύνου, κόρνα, υαλοκαθαριστήρες και κλήση έκτακτης ανάγκης. Βέβαια εμείς θα σημειώσουμε πως στον κατάλογο θα πρέπει να προστεθούν φυσικά χειριστήρια για το κλιματισμό, αλλά και το ηχοσύστημα. Αλλά τουλάχιστον είναι μια αρχή. Οι νέοι κανόνες του Euro NCAP θα τεθούν σε ισχύ από τον Ιανουάριο του 2026. Μια προσπάθεια ενίσχυσης της οδικής ασφάλειας Ο διευθυντής στρατηγικής ανάπτυξης του Euro NCAP, Matthew Avery, εξήγησε γιατί πάρθηκε αυτή η απόφαση να τιμωρούνται οι αυτοκινητοβιομηχανίες που κάνουν τους οδηγούς να βασίζονται σχεδόν αποκλειστικά στις οθόνες. «Η υπερβολική χρήση των οθονών αφής είναι ένα πρόβλημα σε ολόκληρη τη βιομηχανία, με σχεδόν κάθε κατασκευαστή οχημάτων να μεταφέρει τα βασικά χειριστήρια σε κεντρικές οθόνες αφής, υποχρεώνοντας τους οδηγούς να αποσπούν τα μάτια τους από το δρόμο και να αυξάνουν τον κίνδυνο ατυχημάτων από απόσπαση της προσοχής. Οι νέες δοκιμές του Euro NCAP που θα πραγματοποιούνται από το 2026 θα ενθαρρύνουν τους κατασκευαστές να χρησιμοποιούν ξεχωριστά, φυσικά χειριστήρια για βασικές λειτουργίες με διαισθητικό τρόπο, περιορίζοντας το χρόνο απομάκρυνσης των ματιών από το δρόμο και προωθώντας έτσι την ασφαλέστερη οδήγηση», δηλώνει ο Avery. Βέβαια είναι σημαντικά να τονίσουμε πως ο οργανισμός Euro NCAP δεν μπορεί να αναγκάσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες που πωλούν αυτοκίνητα στην Ευρώπη να επαναφέρουν τα κανονικά χειριστήρια. Σαφώς η οδηγία που έχει ανακοινώσει δεν αποτελεί εντολή, παρά σύσταση και μόνο η Ευρωπαϊκή Ένωση μπορεί να κάνει αυτή τη εντολή νόμο για τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Ωστόσο αναλογιζόμενοι πως η βαθμολογία του Euro NCAP είναι σημαντική για τους κατασκευαστές, είναι σχεδόν σίγουρο πως οι τελευταίοι θα κάνουν ό,τι χρειαστεί για να συμμορφωθούν με τους νέους κανονισμούς. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 02/05/2025 - 08:59 smart #5: Το νέο premium SUV που αλλάζει τους κανόνες στα ηλεκτρικά οχήματα!
Γιώργος Μούζος, 24/04/2025 - 09:10 Cyber Risk στα συνδεδεμένα αυτοκίνητα: Η νέα πρόκληση της ασφαλιστικής αγοράς
Γιώργος Μούζος, 22/04/2025 - 10:22 Πώς αλλάζουν τα ηλεκτρικά οχήματα το underwriting στην ασφάλιση αυτοκινήτου;
Έξοδος Πάσχα & προετοιμασία αυτοκινήτου Πώς η σωστή συντήρηση και ασφαλιστική πρόληψη μπορούν να μειώσουν ζημιές και αποζημιώσεις σε μια από τις μεγαλύτερες περιόδους μετακινήσεων... Γιώργος Μούζος, 14/04/2025 - 09:28
Ποιος θα ευθύνεται σε ατύχημα με αυτόνομο όχημα; Οι ασφαλιστικές προκλήσεις της νέας εποχής! Καθώς η τεχνολογία αντικαθιστά σιγά, σιγά τον ανθρώπινο παράγοντα στο τιμόνι, οι ασφαλιστικές εταιρείες βρίσκονται αντιμέτωπες με καινοφανείς προκλήσεις ευθύνης.... Γιώργος Μούζος, 09/04/2025 - 09:15
Ξεσκεπάζοντας την ασφαλιστική απάτη: Η δύναμη των Big Data και των social media Πώς η καινοτομία στην ανάλυση δεδομένων και η αξιοποίηση των social media θωρακίζουν την ασφαλιστική αγορά από την απάτη; Η ασφαλιστική... Γιώργος Μούζος, 07/04/2025 - 09:06
Αυτόνομη οδήγηση και ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Δύο τεχνολογίες που οδηγούν το μέλλον της ασφαλιστικής αγοράς Η ραγδαία ανάπτυξη της αυτόνομης οδήγησης και η εκτεταμένη διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων δεν αποτελούν απλώς τεχνολογικές καινοτομίες, αλλά καθοριστικούς... Γιώργος Μούζος, 04/04/2025 - 09:18
Audi A5 e-hybrid: Η ασφάλεια και η τεχνολογία στην υπηρεσία του δραστήριου ασφαλιστή Με πλήρη γκάμα εκδόσεων, κορυφαία ενεργητική και παθητική ασφάλεια, το νέο A5 αποτελεί το πιο σύγχρονο εργαλείο για όσους αναζητούν... Γιώργος Μούζος, 02/04/2025 - 09:14
Πώς τα «μυστικά» δεδομένα οδήγησης από τις αυτοκινητοβιομηχανίες αλλάζουν την ασφάλιση οχημάτων; Μεγάλες ευκαιρίες και ανατροπές: Τα δεδομένα τηλεματικής από τις αυτοκινητοβιομηχανίες δημιουργούν νέους δρόμους στην ασφάλιση οχημάτων. Δείτε πώς διαμορφώνεται μια... Γιώργος Μούζος, 31/03/2025 - 09:00