close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Επικαιρότητα
  • Αυτοκίνητο

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Όταν το αυτοκίνητο «σκέφτεται», ποιος φταίει στην στραβή;
Γιώργος Μούζος
Γιώργος Μούζος,
20/10/2025 - 08:35
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Όταν το αυτοκίνητο «σκέφτεται», ποιος φταίει στην στραβή;

Γιώργος Μούζος, 20/10/2025
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη όταν το λογισμικό παίρνει το τιμόνι και τα συστήματα υποβοήθησης αλλάζουν δυναμικά τον κίνδυνο;

Ας το πούμε ξεκάθαρα: το underwriting μοντέλο που χρησιμοποιείτε σήμερα, σε δύο χρόνια θα είναι ξεπερασμένο. Δεν το λέμε εμείς, οι έρευνες το λένε και πιο συγκεκριμένα έως το 2028 τα μισά νέα αυτοκίνητα στις ΗΠΑ θα προσφέρουν πλήρως αυτόνομη οδήγηση. Και η Ευρώπη ακολουθεί με μανία. Η ερώτηση που κανείς δεν θέλει να κάνει δυνατά είναι η εξής: πόσοι από εσάς έχετε σχέδιο για το πώς θα τιμολογήσετε έναν κίνδυνο που αλλάζει κάθε φορά που ένα όχημα κατεβάζει ένα software update;

Η ταχεία διάδοση των συστημάτων ADAS και των ηλεκτρικών οχημάτων δεν είναι απλά μια τεχνολογική μόδα. Είναι μια τεράστια αλλαγή στο μοντέλο της ασφάλισης αυτοκινήτου. Και αν νομίζετε ότι προλαβαίνετε να προσαρμοστείτε «όταν έρθει η ώρα», σας έχω κακά νέα: η ώρα ήρθε χθες.

 

Το παράδοξο της ασφάλειας

Τα συστήματα αποφυγής σύγκρουσης (AEB), ειδοποίησης λωρίδας και τυφλού σημείου μειώνουν τη συχνότητα των ατυχημάτων. Όμως όταν πλέον συμβεί ατύχημα, το μέσο κόστος επισκευής ξεπερνά τα 4.700 δολάρια σχεδόν διπλάσιο από το 2009. Βλέπετε οι προφυλακτήρες δεν είναι πια απλά προφυλακτήρες. Είναι κάμερες, ραντάρ, LIDAR και microchips αξίας χιλιάδων ευρώ. Ένα παρμπρίζ με head-up display και αισθητήρες βροχής κοστίζει πολλά. Και τα ηλεκτρικά οχήματα; Με το βάρος τους, την πολυπλοκότητα των μπαταριών και τα ανταλλακτικά που απαιτούν εξειδίκευση, εκεί το κόστος πάει σε άλλα επίπεδα.

Φυσικά μιλάμε για λιγότερα ατυχήματα, αλλά για πολύ πιο ακριβά.

 

Από τον οδηγό στο αλγόριθμο

Εδώ και δεκαετίες, ο ασφαλιστικός κίνδυνος στηριζόταν σε μία απλή αρχή: ο άνθρωπος οδηγεί, ο άνθρωπος κάνει λάθη, ο άνθρωπος πληρώνει. Ιστορικό συμπεριφοράς, παραβάσεις, προηγούμενες ζημιές, όλα επικεντρωμένα στον οδηγό. Αλλά τι γίνεται όταν το όχημα «αποφασίζει» να πατήσει φρένο ή να αλλάξει λωρίδα; Τι γίνεται όταν ένα over-the-air update αλλάζει τον τρόπο που το σύστημα αντιδρά σε κίνδυνο;

Αυτό δεν είναι θεωρητικό σενάριο. Συμβαίνει ήδη. Η Tesla, η GM, η Mercedes, όλοι στέλνουν updates που τροποποιούν τη συμπεριφορά του οχήματος. Και εδώ έρχεται το δύσκολο ερώτημα: αν ένα update αυξήσει τον κίνδυνο, ποιος φέρει την ευθύνη; Ο οδηγός που δεν το εγκατέστησε; Ο κατασκευαστής που το έστειλε; Ή εσείς, που δεν το προβλέψατε στο συμβόλαιο;

 

Το πραγματικό πρόβλημα: τα δεδομένα

Όλοι μιλούν για τεχνητή νοημοσύνη και predictive models. Αλλά υπάρχει ένα τεράστιο κενό που κανείς δεν αναφέρει: δεν έχετε πρόσβαση στα δεδομένα που χρειάζεστε. Οι κατασκευαστές κρατούν τα vehicle logs, τα τεχνικά αρχεία συμβάντων και πάει λέγοντας. Χωρίς ρυθμιστικές υποχρεώσεις ή κοινά πρότυπα, προσπαθείτε να αποτιμήσετε κίνδυνο με zavοφβήσματα.

Πώς θα κάνετε ακριβή πραγματογνωμοσύνη όταν δεν ξέρετε αν τη στιγμή της σύγκρουσης το σύστημα ήταν ενεργό, αν είχε ζητήσει τον έλεγχο ο οδηγός, αν οι αισθητήρες λειτουργούσαν σωστά; Πώς θα αποδείξετε την ευθύνη;

 

Τι κάνετε τώρα;

Είναι γεγονός πως το θεσμικό πλαίσιο «τρέχει» πίσω από την τεχνολογία. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει και εσείς να τρέχετε πίσω. Όσοι επενδύσουν τώρα σε δεδομένα, τεχνολογία και ευελιξία θα κυριαρχήσουν σε μια αγορά που αλλάζει ριζικά. Οι υπόλοιποι; Αυτό είναι μια άλλη κουβέντα.

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ...

  • Οι πελάτες σας ξέρουν τι να κάνουν αν τρακάρουν με ανασφάλιστο όχημα;
    Γιώργος Μούζος, 21/11/2025 - 08:40

    Οι πελάτες σας ξέρουν τι να κάνουν αν τρακάρουν με ανασφάλιστο όχημα;

  • ADAS: Θα ρίξουν τα τροχαία ή θα «τινάξουν» στον αέρα τα ασφαλιστήρια;
    Γιώργος Μούζος, 19/11/2025 - 14:47

    ADAS: Θα ρίξουν τα τροχαία ή θα «τινάξουν» στον αέρα τα ασφαλιστήρια;

  • Όταν «ρίχνει καρέκλες», βρέχει ζημιές!
    Γιώργος Μούζος, 17/11/2025 - 09:09

    Όταν «ρίχνει καρέκλες», βρέχει ζημιές!

  • Η Kaspersky επισημαίνει έναν ακόμα ασφαλιστικό κίνδυνο!
    Γιώργος Μούζος, 12/11/2025 - 08:50

    Η Kaspersky επισημαίνει έναν ακόμα ασφαλιστικό κίνδυνο!

  • Φωτιστικά σώματα: Ασπίδα ασφάλειας για τους πελάτες σας!

    Φωτιστικά σώματα: Ασπίδα ασφάλειας για τους πελάτες σας!

    Γιατί η κατάσταση και η τεχνολογία των φωτιστικών σωμάτων αποτελούν καθοριστικό παράγοντα στην πρόληψη ατυχημάτων και στη μείωση των ασφαλιστικών...
    Γιώργος Μούζος, 10/11/2025 - 08:45
  • Το «δίπλα θα πάω» σκοτώνει: Τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν κοντά στο σπίτι μας

    Το «δίπλα θα πάω» σκοτώνει: Τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν κοντά στο σπίτι μας

    Η καθημερινή διαδρομή που κρύβει τον μεγαλύτερο κίνδυνο. Τι αποκαλύπτουν τα νέα δεδομένα και πώς αλλάζει το παιχνίδι για τους...
    Γιώργος Μούζος, 05/11/2025 - 08:43
  • Ο διακόπτης που κανείς δεν προσέχει, αλλά κάθε ασφαλιστής πρέπει να ξέρει

    Ο διακόπτης που κανείς δεν προσέχει, αλλά κάθε ασφαλιστής πρέπει να ξέρει

    Το «κλείδωμα παιδιού» στις πίσω πόρτες δεν είναι λεπτομέρεια. Είναι φρένο σε ατυχήματα που θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί με...
    Γιώργος Μούζος, 03/11/2025 - 08:40
  • Το ρίσκο που αγνοούν οι πελάτες σας: Πώς ένα ραγισμένο παρμπρίζ μπορεί να ακυρώσει την κάλυψή τους

    Το ρίσκο που αγνοούν οι πελάτες σας: Πώς ένα ραγισμένο παρμπρίζ μπορεί να ακυρώσει την κάλυψή τους

    Όταν ένα «αστεράκι» 2 εκατοστών μπορεί να κοστίσει χιλιάδες ευρώ, αλλά το κυριότερο την αξιοπιστία σας ως ασφαλιστές. Οι περισσότεροι ασφαλισμένοι...
    Γιώργος Μούζος, 31/10/2025 - 08:50
  • Τα frit στο παρμπρίζ: Γιατί πρέπει να τα γνωρίζετε καλύτερα από τους πελάτες σας;

    Τα frit στο παρμπρίζ: Γιατί πρέπει να τα γνωρίζετε καλύτερα από τους πελάτες σας;

    Ένα στοιχείο ασφαλείας που πολλοί δεν γνωρίζουν, αλλά επηρεάζει τις ασφαλιστικές αποζημιώσεις περισσότερο από όσο νομίζετε. Οι μαύρες κουκίδες γύρω από...
    Γιώργος Μούζος, 29/10/2025 - 12:04
  • Η τεχνητή νοημοσύνη επιβάλλει πρόστιμα στάθμευσης και οι ασφαλιστές πρέπει να ετοιμαστούν!

    Η τεχνητή νοημοσύνη επιβάλλει πρόστιμα στάθμευσης και οι ασφαλιστές πρέπει να ετοιμαστούν!

    Τα έξυπνα οχήματα ελέγχου αλλάζουν το παιχνίδι: Περισσότερα πρόστιμα σημαίνουν νέα δεδομένα για την αξιολόγηση κινδύνου! Φανταστείτε ένα όχημα που «σαρώνει»...
    Γιώργος Μούζος, 27/10/2025 - 11:31

Σελίδες

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • …
  • ΕΠΟΜΕΝΗ
  • τελευταία »
Τιμές Καυσίμων σε όλη την Ελλάδα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ - Νέο γνωστό στέλεχος ενισχύει την διοικητική πυραμίδα της "Δυναμις Ασφαλιστική"
15:49 ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ - Νέο γνωστό στέλεχος ενισχύει την διοικητική πυραμίδα της "Δυναμις Ασφαλιστική"
  • 13:30 Το Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο, ανακοινώνει τη διοργάνωση του 36ου Ετήσιου Greek Economic Summit (GES2025) Reset. Reform. Rise.
  • 13:08 Νίκος Δένδιας: Σήμερα, η πατρίδα τιμά τις Ένοπλες Δυνάμεις της
  • 13:00 Έρευνα ΕΑΕΕ για τις ασφαλίσεις Γενικής Αστικής Ευθύνης και Επαγγελματικών Ευθυνών το 2024
  • 12:45 Τα Χανιά γιορτάζουν τα Εισόδια της Θεοτόκου, η ιστορία της Τριμάρτυρης
  • 12:40 Από τη διάγνωση στη θεραπεία - ολοκληρωμένη φροντίδα καρδιάς στην Κεντρική Ελλάδα: Επιτυχημένη Επιστημονική Εκδήλωση για την Καρδιά από το ΙΑΣΩ Θεσσαλίας
  • 12:10 Στόχοι πρωταγωνιστών και στόχοι επιβίωσης στην Ελλάδα το 2025!
  • 12:00 Το Stanford Club of Greece ανοίγει τον δημόσιο διάλογο για τον Διαβήτη Τύπου 1 με την εκδήλωση “Who’s That Type 1?”
  • 11:32 Ιατρικό Κέντρο Αθηνών: Νέες εξελίξεις στην καρδιοχειρουργική στο 1ο Εθνικό Συνέδριο Ενδοσκοπικής & Ρομποτικής Καρδιοχειρουργικής
  • 11:20 ΕΟΠΥΥ: Επικαιροποιημένος κατάλογος φαρμάκων που απαιτούν έγκριση από το Σύστημα Ηλεκτρονικής Προέγκρισης
  • 11:05 Εσύ ξέρεις πώς αποζημιώνεσαι όταν υπάρχει συνυπαιτιότητα σε τροχαίο ατύχημα;
  • 10:56 Επίτιμη πρόεδρος του Propeller Club Πειραιά η Κίμπερλι Γκιλφόιλ
  • 10:52 Πλαγίως: Ξέρεις ποιος είμαι εγώ;
  • 10:33 Αυξημένο δανεισμό και πρόωρη αποπληρωμή χρέους προβλέπει η δανειακή στρατηγική του Δημοσίου για το 2026
  • 10:16 Έγκριση προκήρυξης 276 θέσεων ιατρών κλάδου Ε.Σ.Υ.
  • 09:35 Πιθανές εξαιρέσεις στην Αστική Ευθύνη Αυτοκινήτων, που συνήθως μπορούν να καλυφθούν με το ανάλογο επασφάλιστρο!
  • 09:26 Έκδοση ομολόγου υψηλής εξοφλητικής προτεραιότητας ύψους €500εκατ. με επιτόκιο 3,375% από την Εθνική Τράπεζα
  • 09:21 Καταιγίδες, πλημμύρες και παθητική ανάληψη κινδύνου - Ενημερώστε τους!
  • 09:15 Hoolie Pet Insurance: Αλλάζει τους κανόνες στην ασφάλιση κατοικιδίων στην Ελλάδα!
  • 09:09 Προεκλογικός…κουμπαράς, «σβήνουν» το 2040 και 2041, το στοίχημα των επενδύσεων, στήριγμα Καραμανλή στους Κινέζους, ρεκόρ επιδόσεων από την Crediabank
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 20/11 Σε ποιους νομούς γίνονται οι περισσότερες ζημιές στον κλάδο αυτοκινήτου
  2. 21/11 ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ - Νέο γνωστό στέλεχος ενισχύει την διοικητική πυραμίδα της "Δυναμις Ασφαλιστική"
  3. 18/11 ΕΥΡΩΠΗ Ασφαλιστική: Head of Marketing & Product Development αναλαμβάνει ο κ. Αλέξανδρος Βουρδόλης
  4. 17/11 Η νέα εποχή της Εθνικής Ασφαλιστικής
  5. 17/11 Ναυπακτία: Έφυγε από τη ζωή ο διακεκριμένος γυναικολόγος Νίκος Παπανικολάου
  6. 18/11 Πώς μπορεί να διαφέρει ο πωλητής σύμβουλος από τους άλλους!
  7. 19/11 ADAS: Θα ρίξουν τα τροχαία ή θα «τινάξουν» στον αέρα τα ασφαλιστήρια;

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube