close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Ασφαλιστής
  • Εκπαίδευση

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Δημήτρης Μπάτρης: Οι άνθρωποι αποφασίζουν με την λογική, αλλά αγοράζουν με το συναίσθημα!
Δημήτρης Μπάτρης
Δημήτρης Μπάτρης,
20/11/2023 - 09:29
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Δημήτρης Μπάτρης: Οι άνθρωποι αποφασίζουν με την λογική, αλλά αγοράζουν με το συναίσθημα!

Δημήτρης Μπάτρης, 20/11/2023
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Η αγοραστική συμπεριφορά του καταναλωτή έχει μελετηθεί επί σειρά ετών και αναλύεται σε όλα σχεδόν τα σεμινάρια. Στην πράξη όμως πόσοι πωλητές εφαρμόζουν τη γνώση αυτή και πόσοι το κάνουν προκειμένου να έχουν θετικά αποτελέσματα στις πωλήσεις; Από την πολυετή εμπειρία μου σε σεμινάρια πωλήσεων, διαπίστωσα ότι υπάρχει μια σύγχυση τόσο στην επιλογή του συναισθήματος, όσο και στη λογική και αυτό είναι φυσιολογικό. Παρακάτω θα δούμε το γιατί.

Σε παλαιότερο άρθρο μου, έχω αναφερθεί στη Συναισθηματική Πώληση. Ας την αναλύσουμε τώρα ως προς τη διαδικασία πωλήσεων όταν η αγορά διαφόρων προϊόντων ή υπηρεσιών δημιουργεί διαφορετικά συναισθήματα. Προϊόντα όπως τα ασφαλιστικά και πως ο υποψήφιος πελάτης επιλέγει το ισχυρότερο συναίσθημα.

Ανάλογα με το προϊόν που έχει προς κάλυψη των αναγκών των υποψηφίων πελατών του, ο πωλητής θα πρέπει να γνωρίζει τη διαδικασία εντοπισμού του ισχυρότερου συναισθήματος. Ας δούμε κάποια παραδείγματα πωλήσεων ασφαλιστικών προϊόντων και υπηρεσιών.

Τι καλύπτει μια ασφαλιστική κάλυψη; Συνήθως την αντικατάσταση αυτού που ενδέχεται να χάσει ο πελάτης κάτω από ορισμένες συνθήκες, όπως συνήθως συμβαίνει.

Συνεπώς, όταν κάποιος ανασφάλιστος χάνει το σπίτι του από πυρκαγιά ή φυσικά φαινόμενα, όπως τα πρόσφατα που αντιμετωπίσαμε, τι αισθάνεται; Μεγάλο «πόνο» όπως είδαμε και μας έμεινε στη μνήμη. Το ίδιο ισχύει σε όλους τους κινδύνους. Στον αντίποδα, είδαμε και αυτούς που είχαν προστατεύσει την περιουσία τους, να αντιμετωπίζουν τη συνέχιση της δημιουργίας τους με δυσφορία μεν για την ταλαιπωρία τους, χωρίς όμως πόνο ή αλλαγή του τρόπου ζωής τους.

Ο πόνος δεν αφορά μόνο την κάλυψη της οικογενειακής ή επαγγελματικής περιουσίας αλλά και άλλους τομείς όπως όταν ο άνθρωπος χάνει την ικανότητα του να παράγει εισόδημα ή χάσει τη ζωή του και έχει εξαρτημένα άτομα. Αν χάσει την καλή του υγεία και προτεραιότητά του είναι επιλογή της θεραπείας του ως προς τον γιατρό και το νοσοκομεία για αυτήν ακόμα την επιβίωσή του.

Έχουμε γνωρίσει αρκετά άτομα σε περίοδο της ζωής τους εκτός επαγγελματικής δράσης, που ζουν με πενιχρές συντάξεις και γνωρίζουμε πως ο πόνος της έλλειψης εισοδήματος για μια αξιοπρεπή ζωή, είναι επίσης μεγάλος. Επίσης όλοι γνωρίζουμε ανθρώπους που κλάπηκε το αυτοκίνητο τους ή καταστράφηκε από ατύχημα, από φυσικά φαινόμενα, από κάποια πυρκαγιά. Θυμηθείτε πως αισθάνθηκαν και ποιοι τον κάλυψαν για αυτούς τους κινδύνους; Αλλά και η κακή τοποθέτηση των χρημάτων, όταν χάνεται μεγάλο τους μέρος από τον πληθωρισμό ή μια κακή επένδυση, δημιουργεί πόνο καθώς οι άνθρωποι εργαζόμαστε σκληρά και επί χρόνια για να τα αποκτήσουμε.

Το συναίσθημα του ψυχολογικού πόνου, πολλές φορές είναι εξίσου επώδυνο με τον σωματικό και μπορεί να προξενήσει όχι μόνο βραχυχρόνια αλλά και μακρόχρονα προβλήματα υγείας εφόσον απειλείται το «ευ ζην» μας.

Όλοι γνωρίζετε πως το πλέον ισχυρό συναίσθημα είναι ο πόνος. Χωρίς αυτόν πολύ δύσκολα υπάρχει πώληση, διότι οι άνθρωποι εξακολουθούν να ενεργούν με τον τρόπο που έχουν συνηθίσει και σκέφτονται πως «σε μένα δεν θα συμβεί αυτό»! Στηρίζονται στην ύπαρξη φίλων και συγγενών για βοήθεια στη δύσκολη στιγμή τους, όμως η ιστορία αποδεικνύει ότι όλοι αυτοί εξαφανίζονται στα δύσκολα, ως "διά μαγείας".

Η κατηγορία λοιπόν αυτή των πελατών, συνήθως ζητά προσφορές και δωρεάν συμβουλές. Μην παίζετε στο παιχνίδι τους! Στόχος σας πρέπει να είναι να αποκτάτε πληροφορίες για τον πόνο τους και όχι να τις παρέχετε.

Αν για παράδειγμα ένας υποψήφιος πελάτης σας, ζητήσει στο πρώτο ραντεβού σας ένα προϊόν νοσοκομειακής κάλυψης και σας ρωτήσει αν μπορείτε να τον βοηθήσετε:

  • Ο παραδοσιακός ασφαλιστικός διαμεσολαβητής θα του απαντήσει «και βέβαια μπορώ», διότι επιδιώκει να λύσει το πρόβλημα του υποψηφίου υπερβολικά πρώιμα, κάτι που σπάνια έχει αποτελέσματα. Περιγράφει στον υποψήφιο το πρόγραμμα υγείας της Εταιρείας του όπως έχει μάθει να κάνει και τονίζει τα χαρακτηριστικά και πλεονεκτήματά του.
  • Ο σύγχρονος Σύμβουλος ασφαλιστικος διαμεσολαβητής θα του απαντήσει «Δεν γνωρίζω. Μπορώ να σας θέσω ορισμένες ερωτήσεις για το πρόβλημα που αντιμετωπίζετε;» ή «Τι είναι αυτό που σας κάνει να ζητάτε λύση σ’αυτό το πρόβλημά σας;».

Μέσω των ερωτήσεων που έχετε ετοιμάσει για κάθε προϊόν σας και τις οποίες γνωρίζετε καλά αφού ίσως τις έχετε αποθηκεύσει στο laptop σας, δημιουργείτε τη συμμετοχική συμβουλευτική πώληση. Με την τακτική αυτή, θα κάνετε τον υποψήφιο πελάτη να ξεδιπλώσει και να αναλύσει το πρόβλημα του, ώστε να εμπλακεί συναισθηματικά με την παρουσίαση που εσείς πραγματοποιείτε. Να θυμάστε μια έκφραση που ακούγεται τακτικά «ας τον να σου πει τον πόνο του». Ο κάθε άνθρωπος έχει ανάγκη κάποιον που τον ακούει με προσοχή και προσπαθεί να καταλάβει τα προβλήματά του.

Μην ξεχνάτε ότι οι άνθρωποι αγοράζουν με βάση το συναίσθημα, κατά συνέπεια θα πρέπει να «αισθανθούν τον πόνο προτού μπορέσετε να κλείσετε την πώληση με επιτυχία». Οι πελάτες σας είναι πρόθυμοι να καταβάλλουν οποιοδήποτε αντίτιμο, να κάνουν οτιδήποτε, προκειμένου να λύσουν το πρόβλημα που τους βασανίζει.

Σας εύχομαι να γίνετε οι καλύτεροι λύτες προβλημάτων και να πιστέψετε πως εσάς περιμένουν για να δώσετε λύσεις!


Ποιος είναι ο Δημήτρης Μπάτρης

Απόφοιτος Σχολής Ικάρων Ιπτάμενος, Πιλότος μαχητικών αεροσκαφών Σχολή εκπαιδευτών και επικοινωνίας, Σχολή Πολέμου, Διεύθυνση Σπουδών Σχολής Ικαρων.
Αποστρατεύτηκε με το βαθμό του Σμήναρχου (Ι) Ισόβιο Μέλος της Αεροπορικής Ακαδημίας Ελλάδος & Μέλος του Βετεράνων Πιλότων ΠΑ.ΣΥ.ΒΕΤ.Α.
Ξεκίνησε την καριέρα στον ασφαλιστικό χώρο από την Interamerican το 1988 Δ/ντης Υποκ/ματος στην AGF KOSMOS. Το 1990-1995 Δ/ντης Πωλησεων και το 1995-99 Εμπορικός Δ/ντης της ίδιας εταιρίας.
Το 1999-2014 Εμπορικός Δντης στη ALLIANZ Ελλάδος, το 2015-2018 Δ/ντης της BATRIS INSURANCE και από το 2011 Δντης εκπαίδευσης στο ΙΧΟΣ.

Σεμινάρια Marketing και πωλήσεων στην Ελλάδα και Εξωτερικό

Συστήματα Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης πωλήσεων Ασφαλειών Ζωής στην Metropolitan & New York Life USA

Μέλος της Ε.Ε.Δ.Ε και Ε.Ι. Μ Ελληνικό Ινστιτούτο Marketing

Συμμετοχή ως ομιλητής σε συνέδρια στην Ελλάδα και Κύπρο

Σύμβουλος Ανάπτυξης Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών και Πρακτόρων

Αρθρογράφος στο Nextdeal.

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ...

  • Το Χάρισμα και οι Δεξιότητες του Πωλητή
    Δημήτρης Μπάτρης, 11/11/2025 - 10:00

    Το Χάρισμα και οι Δεξιότητες του Πωλητή

  • Πόσο δυνατό είναι το «ΘΕΛΩ» του πωλητή προς τον πελάτη
    Δημήτρης Μπάτρης, 04/11/2025 - 09:40

    Πόσο δυνατό είναι το «ΘΕΛΩ» του πωλητή προς τον πελάτη

  • Ποιο είναι το σπουδαιότερο προσόν για την ανάπτυξη του Πωλητή;
    Δημήτρης Μπάτρης, 15/10/2025 - 09:44

    Ποιο είναι το σπουδαιότερο προσόν για την ανάπτυξη του Πωλητή;

  • Πώς η απογοήτευση του πωλητή μετατρέπεται σε δράση επιτυχίας του στόχου
    Δημήτρης Μπάτρης, 06/10/2025 - 11:24

    Πώς η απογοήτευση του πωλητή μετατρέπεται σε δράση επιτυχίας του στόχου

  • Τι αγοράζει πρώτα ο υποψήφιος πελάτης από τον Πωλητή;

    Τι αγοράζει πρώτα ο υποψήφιος πελάτης από τον Πωλητή;

    Πόσες φορές, έχουμε ακούσει πωλητές να λένε "εγώ πουλάω τον εαυτό μου", άλλος "εγώ την εταιρία μου", άλλος "το προϊόν...
    Δημήτρης Μπάτρης, 24/09/2025 - 10:55
  • Δημήτρης Μπάτρης: Η φιλοσοφία των Πωλήσεων!

    Δημήτρης Μπάτρης: Η φιλοσοφία των Πωλήσεων!

    Σήμερα η φιλοσοφία των πωλήσεων βασίζεται σε μερικές βασικές αρχές: 1) Η Βαθειά κατανόηση των αναγκών: Ο πωλητής δεν «προωθεί προϊόντα...
    Δημήτρης Μπάτρης, 15/09/2025 - 14:27
  • Ποιο είναι το μεγαλύτερο κίνητρο για την αύξηση των πωλήσεων υπηρεσιών;

    Ποιο είναι το μεγαλύτερο κίνητρο για την αύξηση των πωλήσεων υπηρεσιών;

    Όπως γνωρίζετε δεν υπάρχει εταιρία ή ομάδα πωλήσεων υπηρεσιών που να μην θέλει να αυξήσει τις πωλήσεις. Τι συμβαίνει που...
    Δημήτρης Μπάτρης, 10/09/2025 - 14:50
  • Ένα σχόλιο του Δημήτρη Μπάτρη για το ΝΑΙ

    Ένα σχόλιο του Δημήτρη Μπάτρη για το ΝΑΙ

    Ο Δημήτρης Μπάτρης μας έστειλε ένα σχόλιο για το περιοδικό «Ασφαλιστικό ΝΑΙ». Διαβάστε παρακάτω το σχόλιο που ακολουθεί: "Αγαπητέ Βαγγέλη, διαβάζοντας...
    Δημήτρης Μπάτρης, 10/09/2025 - 09:55
  • Γιατί φοβάται ο πωλητής τον υποψήφιο πελάτη και αντιστρόφως, στο ραντεβού!

    Γιατί φοβάται ο πωλητής τον υποψήφιο πελάτη και αντιστρόφως, στο ραντεβού!

    Υπάρχει μια παλιά παροιμία που λέει «φοβάται ο Γιάννης το θεριό και το θεριό το Γιάννη». Λέτε η παροιμία αυτή...
    Δημήτρης Μπάτρης, 23/06/2025 - 09:35
  • Δημήτρης Μπάτρης: Ποιο είναι το καλύτερο προσόν για να γίνει κάποιος πωλητής

    Δημήτρης Μπάτρης: Ποιο είναι το καλύτερο προσόν για να γίνει κάποιος πωλητής

    Όπως γνωρίζετε, τα εμπλεκόμενα στελέχη για την επιλογή των ατόμων, για την ένταξη τους στο δυναμικό των πωλησεων της εταιρείας...
    Δημήτρης Μπάτρης, 10/06/2025 - 10:00

Σελίδες

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • …
  • ΕΠΟΜΕΝΗ
  • τελευταία »

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Η Euroins χορηγός στην εκδήλωση της ΣΕΣΑΕ - Μια εκδήλωση προσφοράς και αλληλεγγύης
13:35 Η Euroins χορηγός στην εκδήλωση της ΣΕΣΑΕ - Μια εκδήλωση προσφοράς και αλληλεγγύης
  • 13:24 Νέο πρόγραμμα EXPERT NATURE PROTECT από την Groupama Ασφαλιστική για την προστασία επιχειρήσεων από φυσικούς κινδύνους
  • 13:00 Κυρ. Μητσοτάκης: Υπάρχουν προβλήματα στην ψυχική υγεία των παιδιών από την κατάχρηση των social media που θα απαιτήσει και κυβερνητική παρέμβαση
  • 12:46 Νέο Audi Q3: Πέντε “διαστάσεις” εμπειρίας
  • 12:13 Η επίσκεψη του Ζελένσκι στην Αθήνα και η διαμόρφωση του γεωπολιτικού χάρτη την επόμενη μέρα
  • 11:25 Ο Σύλλογος Ασφαλιστών Δωδεκανήσου "ΙΣΧΥΣ" με την πολύτιμη συνδρομή της Τροχαίας Ρόδου και την συμμετοχή του Ρόδιου Παραολυμπιονίκη Μιχάλη Σεΐτη, μιλάει στους νέους για την ευθύνη πίσω από το τιμόνι
  • 10:28 Η Euronext έλαβε όλες τις απαραίτητες κανονιστικές εγκρίσεις από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς για την ΕΧΑΕ
  • 10:24 Η UniCredit μπήκε στην AlphaLife
  • 09:54 Πρώτη εφαρμογή εικονικής πραγματικότητας για την ανακούφιση του πόνου και του άγχους σε παιδιατρικό νοσοκομείο στην Ελλάδα
  • 09:45 ΕΛΤΑ: Τι απαντούν για το ασφαλιστήριο συμβόλαιο διοικητικού συμβουλίου
  • 09:35 Πότε μια «εν ισχύ» κάλυψη αυτοκινήτου μπορεί να μην αποζημιώσει και τι μπορούμε να κάνουμε για να το αποφύγουμε;
  • 09:30 Το μήνυμα της Γκίλφοϊλ και στόχος τα λιμάνια, και νεκρούς «ανασταίνει» η ΑΑΔΕ, τα ρεκόρ των ΕΛΠΕ, στο «άρμα» του Euronext το ελληνικό χρηματιστήριο
  • 09:25 Καφούνης (ΕΣΕΕ): Σημαντική νίκη η επιβολή δασμών από το πρώτο ευρώ στα δέματα από τρίτες χώρες
  • 09:20 Η ERGO Ασφαλιστική στον 42ο Αυθεντικό Μαραθώνιο Αθήνας: Δίπλα στον Άνθρωπο και την Κοινωνία
  • 09:15 Όταν η πόλη δοκιμάζεται από το νερό - Ο ρόλος της ασφάλισης σε μια μεγάλη πλημμύρα σήμερα
  • 09:08 Τα 2/3 των ακινήτων στην Ελλάδα είναι ανασφάλιστα για σεισμό! Περιοχές της Ελλάδας με αυξημένο σεισμικό κίνδυνο, που είναι υπασφαλισμένες!
  • 09:05 ΚΕΔ: Πλήγμα και στην ενημέρωση από το λουκέτο στα ΕΛΤΑ
  • 09:00 Η απόφαση της Τράπεζας της Ελλάδος για την απόκτηση της Εθνικής Ασφαλιστικής από την Τράπεζα Πειραιώς
  • 08:50 Σαν σήμερα το 1851 ο Μόμπυ Ντικ βγαίνει στον κόσμο
  • 08:45 Υπέρ της Euronext «γέρνει» η δημόσια πρόταση της ΕΧΑΕ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 11/11 Αποκλειστικό: Καταδίκες για την υπόθεση Ασπίς Πρόνοια
  2. 13/11 Ηλεκτρικά Πατίνια: Εσύ ξέρεις τι ισχύει στην Ελλάδα και πώς αντιμετωπίζεται ένα ατύχημα;
  3. 10/11 Υποχρεωτική ασφάλιση επιχειρήσεων για φυσικές καταστροφές - Ναι μεν αλλά...
  4. 13/11 Υποχρεωτική ασφάλιση αστικής ευθύνης: Κρίσιμες Αλήθειες & Πρακτικά Tips για Ασφαλιστές
  5. 12/11 Κύπρος: «Βραχυκυκλώνει» την αγορά η ρύθμιση για την ασφάλιση οδηγών άνω των 70
  6. 14/11 Η απόφαση της Τράπεζας της Ελλάδος για την απόκτηση της Εθνικής Ασφαλιστικής από την Τράπεζα Πειραιώς
  7. 11/11 11/11/25 Χρόνια Πολλά φίλοι ασφαλιστές και με…παιδεία!

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube