close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Ασφαλιστής
  • Διαμεσολάβηση

ΔΙΑΜΕΣΟΛAΒΗΣΗ

Τι γίνεται εάν τρακάρουν δύο οχήματα ασφαλισμένα σε εταιρείες εκτός του Φιλικού Διακανονισμού;
Μέντωρ Διαμεσολαβητής
Μέντωρ Διαμεσολαβητής,
26/10/2021 - 15:38
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Τι γίνεται εάν τρακάρουν δύο οχήματα ασφαλισμένα σε εταιρείες εκτός του Φιλικού Διακανονισμού;

Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 26/10/2021
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Ο Φιλικός Διακανονισμός είναι μια «Συμφωνία» μεταξύ των εταιρειών που είναι μέλη του, η οποία διευκολύνει τον ασφαλισμένο σε περίπτωση ζημιάς από τροχαίο ατύχημα.

Η «Συμφωνία» του Φιλικού Διακανονισμού δε θίγει το βασικό Νόμο 489/76 και τα λοιπά προεδρικά διατάγματα και σκοπό έχει την απλοποίηση του διακανονισμού των υλικών ζημιών και των σωματικών βλαβών από τροχαίο ατύχημα και την επιτάχυνση της αποζημίωσης.

Απλά και πρακτικά η ασφαλιστική εταιρεία του αναίτιου οδηγού, αποζημιώνει τη ζημιά στον ασφαλισμένο της και κατόπιν επικοινωνεί με την εταιρεία του υπαίτιου οδηγού και εισπράττει την αποζημίωση που κατέβαλλε.

H διαδικασία του Φιλικού Διακανονισμού τηρείται για αποζημίωση μέχρι 6.500 ευρώ υλικές ζημιές και μέχρι 30.000 ευρώ για σωματικές βλάβες για κάθε ατύχημα συνολικά και με ανώτατο όριο τα 12.000 ευρώ ανά ζημιωθέν πρόσωπο. Εάν οι ζημιές υπερβούν αυτά τα όρια και τις προϋποθέσεις εφαρμογής, τότε η αποζημίωση τίθεται εκτός Φιλικού Διακανονισμού και ο αναίτιος οδηγός απευθύνεται στην εταιρεία του υπαίτιου οδηγού για αποζημίωση.

Σύμφωνα με το website της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδας, στο Μητρώο Μελών Άμεσου Διακανονισμού Ζημιών από Τροχαίο Ατύχημα (Σ.Α.Π)-«Φιλικός Διακανονισμός», μετά το κλείσιμο της City Insurance, συμμετέχουν 27 εταιρείες. Όμως στους δρόμους κυκλοφορούν εκατομμύρια οχήματα που είναι ασφαλισμένα σε περισσότερες από τις 27 εταιρείες. Από την άλλη μεριά σύμφωνα με το website του Επικουρικού Κεφαλαίου Αυτοκινήτων, εταιρείες Μέλη του οργανισμού αναγράφονται πάνω από 40. Πρόσφατα είχαμε δημοσιεύσει ένα σχετικό άρθρο. Δείτε εδώ αναλυτικά.

Ως εκ τούτου υπάρχει η περίπτωση μια εταιρεία που είναι μέλος του Επικουρικού Κεφαλαίου Αυτοκίνητων (η εγγραφή στον οργανισμό είναι υποχρεωτική εκ του νόμου εκτός ορισμένων εξαιρέσεων που αναφέρονται), να μην είναι μέλος στο σύστημα του Φιλικού Διακανονισμού, διαδικασία που δεν υπάγεται σε νομοθεσία αλλά σε «συμφωνία» μεταξύ ορισμένων ασφαλιστικών εταιρειών.

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

Τα ερωτήματα που προέκυψαν στην ασφαλιστική καθημερινότητα κατόπιν ατυχήματος ασφαλισμένου πελάτη σε εταιρεία εκτός Φιλικού Διακανονισμού με υπαίτιο οδηγό σε εταιρεία αντίστοιχα εκτός Φιλικού Διακανονισμού είναι «Τι γίνεται εάν τρακάρουν δύο οχήματα που και τα δύο είναι ασφαλισμένα σε εταιρείες εκτός Φιλικού Διακανονισμού; Από ποια εταιρεία θα αποζημιωθεί ο αναίτιος οδηγός; Σε ποια εταιρεία θα προσκομίσει τα τιμολόγια επισκευής του οχήματος για να πάρει πίσω τα χρήματα που πλήρωσε;»

Μια πρώτη «γενική απάντηση» «γενικών γνώσεων» είναι ότι συνήθως σε αυτές τις περιπτώσεις ο αναίτιος οδηγός, αφού γίνει ο απαραίτητος έλεγχος από τον πραγματογνώμονα της εταιρείας του υπαίτιου οδηγού, επισκευάζει το όχημα του και προσκομίζει τα τιμολόγια στην ασφαλιστική εταιρεία του υπαίτιου οδηγού για να πληρωθεί. Αυτή είναι μια συνηθισμένη τακτική που συναντάμε συχνά. Όμως στην πράξη συναντήσαμε και εναλλακτικούς-ευέλικτους τρόπους εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων, από εταιρεία δεν συμμετέχει στο Φιλικό Διακανονισμό.

Ενώ λοιπόν υπάρχουν εταιρείες που δεν συμμετέχουν στο Σύστημα Φιλικού Διακανονισμού, όπως για παράδειγμα ενδεικτικά η ελληνική εταιρεία Ιντερσαλόνικα και κάποιες άλλες, εντούτοις σε περίπτωση ατυχήματος εφαρμόζουν μια «φιλική διαδικασία αποζημίωσης του πελάτη τους». Προκειμένου να εξυπηρετηθεί πιο εύκολα ο δικός τους πελάτης που είναι αναίτιος για το ατύχημα, καταβάλλουν οι ίδιες την αποζημίωση και κατόπιν επικοινωνούν με την εταιρεία του υπαίτιου οδηγού που ευθύνεται για το ατύχημα και εισπράττουν την αποζημίωση που κατέβαλλαν.

Η διαδικασία εφαρμόζεται με την προϋπόθεση η αποζημίωση να κοστολογηθεί έως περίπου 6000-6500 ευρώ για υλικές ζημιές. Οδικά ατυχήματα με υλικές ζημιές μέχρι 6000-6500 ευρώ για επισκευή είναι συχνότερα στους δρόμους και με αυτόν τον τρόπο οι καθημερινές συνηθισμένες ζημιές εξυπηρετούνται ευκολότερα.

Εάν υπάρχουν ζημιές μεγαλύτερου κόστους ή και ζημιές με σωματικές βλάβες τότε ακολουθείται η συνήθης διαδικασία, δηλαδή ο αναίτιος απευθύνεται στην εταιρεία του υπαίτιου. Προϋπόθεση της εφαρμογής αυτής της «φιλικής διαδικασίας» είναι στον τόπο του συμβάντος να έχει επιληφθεί η Τροχαία, ή τουλάχιστον η Φροντίδα Ατυχήματος της εταιρείας και ο υπαίτιος οδηγός να έχει υπογράψει την ευθύνη του για την πρόκληση του ατυχήματος.

Είναι χρήσιμο και προνοητικό για τους διαμεσολαβητές, όταν συνεργάζονται με εταιρείες εκτός φιλικού διακανονισμού, να ρωτούν και να μαθαίνουν τι προβλέπεται σε περίπτωση ατυχήματος. Πιθανόν να υπάρχουν και διαδικασίες που ίσως να μην γνωρίζουν και να είναι προς όφελός των ασφαλισμένων πελατών τους.

©Μέντωρ Διαμεσολαβητής

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
  • TAGS:
  • τροχαίο ατύχημα
  • φιλικός διακανονισμός

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ...

  • Ποιες παροχές περιλαμβάνει ένα ασφαλιστήριο κυβερνοεπίθεσης;
    Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 30/07/2025 - 12:40

    Ποιες παροχές περιλαμβάνει ένα ασφαλιστήριο κυβερνοεπίθεσης;

  • Καλύπτουν τα ασφαλιστήρια τσίμπημα μωβ μέδουσας;
    Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 25/07/2025 - 08:53

    Καλύπτουν τα ασφαλιστήρια τσίμπημα μωβ μέδουσας;

  • Πως θα επιστρέψει το αυτοκίνητό μου πίσω, έχει βλάβη και είμαι στο νησί!
    Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 23/07/2025 - 10:44

    Πως θα επιστρέψει το αυτοκίνητό μου πίσω, έχει βλάβη και είμαι στο νησί!

  • Ποια οχήματα εξυπηρετεί μια Οδική Βοήθεια Επιβατικού και με ποιες παροχές;
    Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 21/07/2025 - 10:00

    Ποια οχήματα εξυπηρετεί μια Οδική Βοήθεια Επιβατικού και με ποιες παροχές;

  • Πότε θεωρείται ένα όχημα σε στάση και τι προβλέπει ο Φιλικός Διακανονισμός για το διπλοπαρκάρισμα;

    Πότε θεωρείται ένα όχημα σε στάση και τι προβλέπει ο Φιλικός Διακανονισμός για το διπλοπαρκάρισμα;

    Πολλά και διαφορετικά περιστατικά τροχαίων συμβαίνουν στην καθημερινότητα, μέσα στα οποία και τροχαία με διπλοπαρκάρισμα. Για την αξιολόγηση της υπαιτιότητας, εκτός...
    Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 16/07/2025 - 09:22
  • Ποιες παροχές περιλαμβάνει η ασφάλιση Κυνηγών και πότε πρέπει να ασφαλιστούν;

    Ποιες παροχές περιλαμβάνει η ασφάλιση Κυνηγών και πότε πρέπει να ασφαλιστούν;

    Κάθε χρόνο συνήθως προς το τέλος Αυγούστου ξεκινά η επίσημη κυνηγετική περίοδος, που διαρκεί έως τα τέλη Φεβρουαρίου του επόμενου...
    Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 14/07/2025 - 09:03
  • Τι προβλέπουν τα ασφαλιστήρια για ωτίτιδα και διάτρηση τυμπάνου από καταδύσεις;

    Τι προβλέπουν τα ασφαλιστήρια για ωτίτιδα και διάτρηση τυμπάνου από καταδύσεις;

    Οι θαλάσσιες δραστηριότητες αυξάνουν τις πιθανότητες πρόκλησης Ωτίτιδας και Διάτρησης Τυμπάνου. Τα ασφαλιστήρια υγείας προβλέπουν, εκτός των άλλων, και τη...
    Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 11/07/2025 - 13:20
  • Τι προβλέπει ο Φιλικός Διακανονισμός για την αποζημίωση υλικών ζημιών με Συνυπαιτιότητα;

    Τι προβλέπει ο Φιλικός Διακανονισμός για την αποζημίωση υλικών ζημιών με Συνυπαιτιότητα;

    Ο Φιλικός Διακανονισμός είναι ένα Σύστημα Αποζημίωσης, που μετά από ένα τροχαίο ατύχημα επιτρέπει στον αναίτιο ασφαλισμένο, να αποζημιωθεί από...
    Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 10/07/2025 - 14:45
  • Ποιες δαπάνες αποζημιώνει η κάλυψη Έξοδα Προ και Μετά τη Νοσηλεία και επιστρέφει χρήματα;

    Ποιες δαπάνες αποζημιώνει η κάλυψη Έξοδα Προ και Μετά τη Νοσηλεία και επιστρέφει χρήματα;

    Ποιες δαπάνες αποζημιώνει η κάλυψη Έξοδα Προ και Μετά τη Νοσηλεία; Συνήθως οι ενδιαφερόμενοι λένε «..θέλω να με καλύπτει όταν θα...
    Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 08/07/2025 - 11:00
  • Τι προβλέπεται για οδηγό χωρίς δίπλωμα που προκαλεί σωματικές βλάβες σε τρίτους;

    Τι προβλέπεται για οδηγό χωρίς δίπλωμα που προκαλεί σωματικές βλάβες σε τρίτους;

    Με αφορμή το τραγικό συμβάν, στην Κάτω Αχαΐα, κατά το οποίο ο 63χρονος οδηγός, ο οποίος δεν είχε δίπλωμα, παραβίασε...
    Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 04/07/2025 - 08:58

Σελίδες

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • …
  • ΕΠΟΜΕΝΗ
  • τελευταία »

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Δυτική Ελλάδα: 420 παρεμβάσεις στο πλαίσιο τοπικών σχεδίων ανάπτυξης από το φθινόπωρο
12:22 Δυτική Ελλάδα: 420 παρεμβάσεις στο πλαίσιο τοπικών σχεδίων ανάπτυξης από το φθινόπωρο
  • 12:05 Allianz: Λειτουργικά κέρδη €4,4 δισ. για το Β’ τρίμηνο 2025 με ισχυρή επίδοση στον κλάδο Περιουσίας & Ατυχημάτων (P&C)
  • 10:38 Από τη Δευτέρα 11 Αυγούστου δωρεάν αναλήψεις από τα ΑΤΜ των ελληνικών τραπεζών - Θέσπιση εθνικού πλαφόν για τρίτους παρόχους
  • 10:26 Η ασφάλιση υποχρέωση απέναντι στους ίδιους, όχι την Πολιτεία
  • 10:15 Η νέα εποχή του «ΥΓΕΙΑ»-«ΜΗΤΕΡΑ» - Μετεξέλιξη σε ενιαίο, υπερσύγχρονο υγειονομικό συγκρότημα!
  • 09:43 Αδιαφάνεια και διακριτική τιμολόγηση πελατών στις υπηρεσίες Υγείας επισημαίνει η Επιτροπή Ανταγωνισμού
  • 09:30 Ασφαλίσεις τον Αύγουστο - Ποιοι είναι οι ιδανικοί πελάτες;
  • 09:26 Ξηρασία ρεκόρ για τα μέσα Ιουλίου στην Ευρώπη και στην περιφέρεια της Μεσογείου
  • 09:24 Η JP Morgan «ποντάρει» στην Ελλάδα, τα «παράξενα» της Coca Cola HBC, οι υψηλές επιδόσεις της ΔΕΗ και η «απειλή» για τον ΟΤΕ
  • 09:20 Οι σιωπηλοί μάρτυρες της σοβιετικής πυρηνικής εποχής
  • 09:05 Generali: Έναρξη προγράμματος επαναγοράς ιδίων μετοχών έως συνολικού ποσού 500 εκ. ευρώ
  • 09:00 Οι άνθρωποι της Τήνου και τα έργα τους
  • 08:53 Οι πελάτες σας οδηγούν με μαγιό και σαγιονάρες; Εσείς τι κάνατε ως ασφαλιστές;
  • 08:50 Μια βόλτα στη λίμνη του Πηνειού στην Ηλεία!
  • 19:03 ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Στην Acrisure εντάσσεται με στρατηγική συνεργασία η πρακτορειακή εταιρεία Mega του Τάσου Χατζηθεοδοσίου
  • 14:20 Η Howden Re εξασφαλίζει πλήρη άδεια αντασφάλισης για δραστηριοποίηση από το Διεθνές Χρηματοοικονομικό Κέντρο του Ντουμπάι (DIFC)
  • 13:20 Εσύ ξέρεις πώς αποζημιώνονται οι συγγενείς που επέβαιναν στο ίδιο αυτοκίνητο όταν ο σύζυγος -ο οδηγός- ευθύνεται για το τροχαίο;
  • 13:00 EIOPA: Δημοσίευσε τεχνικές προβλέψεις για τη Solvency II σχετικές με τα επιτόκια άνευ κινδύνου
  • 12:35 Χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ για 39 μικρά νησιά στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας GRecoIslands
  • 12:05 Ανακοίνωση της ΟΑΣΕ για τη NOS Insurance Services
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 6/8 ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Στην Acrisure εντάσσεται με στρατηγική συνεργασία η πρακτορειακή εταιρεία Mega του Τάσου Χατζηθεοδοσίου
  2. 6/8 Τι σημαίνει η εξαγορά της Ευρωκλινικής από την Generali
  3. 6/8 Ανακοίνωση της ΟΑΣΕ για τη NOS Insurance Services
  4. 5/8 Στρατηγική συνεργασία της Απόλλων ΑΕ, μέλους του Ομίλου Επιχειρήσεων Σαρακάκη, και της Φαραντούρης Insurance Agents
  5. 5/8 Πως μπορεί ο Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής να αυξήσει κατά πολύ τις αμοιβές του;
  6. 4/8 Τα αδιέξοδα στις πωλήσεις των ασφαλιστικών εταιριών και των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών στους πελάτες τους!
  7. 4/8 ΤτΕ: Ανακοίνωση για την ασφαλιστική εταιρία «Insurance JSC Dallbogg: Life and Health»

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube