Λάμπρος Καραγεώργος, 6/8/2014 - 10:57 facebook twitter linkedin Allianz: Mεγαλώνει η Διώρυγα του Παναμά, μεγαλώνουν και οι κίνδυνοι! Λάμπρος Καραγεώργος, 6/8/2014 facebook twitter linkedin Καθώς η Διώρυγα του Παναμά ετοιμάζεται να γιορτάσει την 100η επέτειό της, οι ασφαλιστές προειδοποιούν για τους αυξημένους κινδύνους που θα προκύψουν από το προς υλοποίηση σχέδιο των αρχών της Διώρυγας που θα οδηγήσει στη διέλευση πλοίων με διπλάσια μεταφορική ικανότητα από την σημερινή. Σε μια νέα έκθεση με τίτλο «Panama Canal 100: Shipping Safety and Future Risks» η Allianz Global Corporate & Specialty (AGCS) που δραστηριοποιείται στις θαλάσσιες ασφαλίσεις, αναγνωρίζει ότι η αξία των ασφαλισμένων εμπορευμάτων που διέρχονται από τη Διώρυγα μπορεί να αυξηθεί περισσότερο από 1 δισεκ. Δολ. ΗΠΑ ανά ημέρα μετά την ολοκλήρωση του επενδυτικού σχεδίου “Third Set of Locks Project”, με το οποίο τίθεται σε λειτουργία ένα τρίτο κανάλι για την διέλευση μεγαλύτερων πλοίων. Κάθε χρόνο, πάνω από 12.000 πλοία της ποντοπόρου ναυτιλίας διέρχονται από την Διώρυγα, ένας αριθμός που θα αυξηθεί σημαντικά μετά την έναρξη λειτουργίας του νέου καναλιού το 2015. Προβλέπεται ότι η επέκταση θα επιτρέψει να διέρχονται από την Διώρυγα 12 μέχρι 14 πλοία επιπλέον την ημέρα (περίπου 4.750 επιπλέον πλοία ετησίως). Αξίζει να σημειωθεί ότι πολλά από αυτά τα πλοία αναμένεται να είναι νέα τύπου Panamax containerships μεταφορικής ικανότητας 12.600 teu, τα οποία είναι πολύ μεγαλύτερα από τα υφιστάμενα μεγαλύτερα πλοία που μπορούν να έχουν πρόσβαση στο κανάλι (4.400 teu). Με το 3% περίπου (270 δισ. δολ.) του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου (9.000 δισεκατομμύρια δολαρίων) νε διέρχεται ήδη από τη διώρυγα του Παναμά κάθε χρόνο, η ασφαλή διέλευση των πλοίων είναι μία πολύ κρίσιμη παράμετρος. Ωστόσο, οι ειδικοί της AGCS προειδοποιούν ότι η αύξηση της κυκλοφορίας και των μεγάλων πλοίων μπορεί να αμφισβητήσει τα ρεκόρ ασφαλείας της Διώρυγας των τελευταίων χρόνων. Ο Captain Rahul Khanna, Επικεφαλής Παγκόσμιων Εργασιών Marine Risk Consulting της AGCS, εξηγεί τον δυνητικό αντίκτυπο της διαχείρισης του κινδύνου που προκύπτει από την επέκταση αυτή. «Στα μεγαλύτερα πλοία, τίθενται αυτόματα μεγαλύτερα ρίσκα. Η μεγάλη ποσότητα των μεταφερομένων φορτίων σημαίνει ότι ένα σοβαρό ατύχημα έχει τη δυνατότητα να οδηγήσει σε σημαντική απώλεια και σε μεγαλύτερη αναστάτωση. Για παράδειγμα, ένα πλήρως φορτωμένο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 12.600 teu είναι όσο τέσσερα γήπεδα ποδοσφαίρου με μια ακτίνα έως 49 μέτρα και η αξία του ασφαλισμένου του φορτίου φθάνει τα 250 εκατ. δολ.». Αν η λειτουργία της Διώρυγας μετά την ολοκλήρωση της επέκτασης είναι πλήρης η AGCS εκτιμά ότι αυτό θα μπορούσε να αυξήσει την αξία των ασφαλισμένων φορτίων που θα διέρχονται σε μία ημέρα από το κανάλι κατά 1,25 δις. δολ. με τα μεγαλύτερα πλοία να παίζουν ένα κρίσιμο ρόλο στην αύξηση της ικανότητας διέλευσης. Στη συνέχεια η έκθεση προτείνει διάφορα μέτρα αντιμετώπισης του επιπλέον ρίσκου εστιάζοντας κυρίως στην εκπαίδευση όλων των εμπλεκόμενων (πλοιάρχων νέων πλοίων, πλοηγών, κ.λ.π) όπως επίσης και στη βελτίωση των υποδομών. Πάντως η έκθεση της AGCS επισημαίνει ότι η περιοχή της διώρυγας του Παναμά έχει μια σταθερά βελτιούμενη επίδοση στην ασφάλεια τα τελευταία χρόνια. Μόλις 27 ναυτικά ατυχήματα σημειώθηκαν την τελευταία δεκαετία, και μόνο δυο εξ αυτών χαρακτηρίστηκαν ως total loss καθώς μόλις δύο «συνολικές απώλειες». Επισημαίνεται ότι σε κάθε 4.000 διελεύσεις σημειώνεται ένα ατύχημα, επίδοση πολύ ικανοποιητική καθώς στη Διώρυγα του Σουέζ ένα ατύχημα σημειώνεται σε κάθε 1.100 διελεύσεις ενώ στο Κανάλι του Κιέλου καταγράφεται ένα ατύχημα σε 830 διελεύσεις! Οι ζημιές σε bulk carriers (11) σε cargo ship (9) και σε Containerships (9) κυριαρχούν καθώς πρόκειται και για τους τύπους πλοίων που περνούν πιο συχνά τη διώρυγα και αντιπροσωπεύουν συνολικά πάνω από το 75% του συνόλου των περιστατικών από το 2002. Η πιο κοινή αιτία των ατυχημάτων από το 1993 είναι η επαφή με τα τοιχώματα (53) και οι συγκρούσεις που αφορούν τα πλοία (50), και αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 60% των περιστατικών που αναλύθηκαν από AGCS. Ζημία Μηχανήματα / αποτυχία κατέχει την τρίτη θέση (41), και αντιπροσωπεύουν άνω του 20% των ζημιών. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Λάμπρος Καραγεώργος, 03/10/2025 - 15:20 Τα υπερ και τα κατά του νέου δείκτη υγείας - Μια πρώτη προσέγγιση
Λάμπρος Καραγεώργος, 03/10/2025 - 10:57 Πάνος Κούβαλης: H Interamerican ισχυρός περιφερειακός παίκτης
Λάμπρος Καραγεώργος, 30/09/2025 - 13:07 Παραγωγή ασφαλίστρων: Δυο ενθαρρυντικά μηνύματα για τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές (πίνακας) - +17,8% από πράκτορες μη αποκλειστικής συνεργασίας!
Οι τρεις μεγάλες προκλήσεις των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών Αναδημοσίευση από την εφημερίδα Nextdeal (Τεύχος 566) που κυκλοφορεί - Στήλη "Θέσεις" Ο ρόλος του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή βρίσκεται σε μια περίοδο... Λάμπρος Καραγεώργος, 17/09/2025 - 14:50
Ισαβέλλα Βήτου: H Allianz µιλάει τη «γλώσσα» της ελληνικής αγοράς Αναδημοσίευση από το περιοδικό «Ασφαλιστικό ΝΑΙ» (Τεύχος 215) που κυκλοφορεί Ισαβέλλα Βήτου, Chief Operations Officer, Allianz Συνέντευξη στον Λάμπρο Καραγεώργο Τον πολυδιάστατο ρόλο... Λάμπρος Καραγεώργος, 04/09/2025 - 15:48
Νέες εξαγορές - Δεν θα πλήξουμε στον ασφαλιστικό κλάδο Αναδημοσίευση από την εφημερίδα Nextdeal (Τεύχος 565) που κυκλοφορεί - Στήλη 'Θέσεις' Του Λάμπρου Καραγεώργου Η πρόσφατη εξαγορά της Mega Insurance από διεθνή... Λάμπρος Καραγεώργος, 03/09/2025 - 11:05
Τι κινδύνους εντοπίζει η Επιτροπή Ανταγωνισμού στον καθορισμό ενός δείκτη υγείας για τα ασφαλιστικά προγράμματα Η Επιτροπή Ανταγωνισμού συνιστά ιδιαίτερη προσοχή στο σχεδιασμό και εφαρμογή του νέου δείκτη ΕΔΑ που θα αντικαταστήσει τον ΕΔΥ, σύμφωνα με... Λάμπρος Καραγεώργος, 11/08/2025 - 16:23
Η ασφάλιση υποχρέωση απέναντι στους ίδιους, όχι την Πολιτεία Αναδημοσίευση από την εφημερίδα Nextdeal (Τεύχος 564) που κυκλοφορεί - Στήλη 'Θέσεις' Οι πρώτες μεγάλες φωτιές μετά την 1η Ιουνίου, που... Λάμπρος Καραγεώργος, 07/08/2025 - 10:26
Τι σημαίνει η εξαγορά της Ευρωκλινικής από την Generali Αναδημοσίευση από την εφημερίδα Nextdeal (Τεύχος 564) που κυκλοφορεί - Πρώτο θέμα Του Λάμπρου Καραγεώργου Οι καταλύτες των αλλαγών στις σχέσεις ασφαλιστικών... Λάμπρος Καραγεώργος, 06/08/2025 - 09:48