close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Ασφαλιστής
  • Διαμεσολάβηση

ΔΙΑΜΕΣΟΛAΒΗΣΗ

Από πότε αρχίζει η ασφαλιστική κάλυψη ενός συμβολαίου;
Μέντωρ Διαμεσολαβητής
Μέντωρ Διαμεσολαβητής,
26/4/2021 - 08:40
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Από πότε αρχίζει η ασφαλιστική κάλυψη ενός συμβολαίου;

Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 26/4/2021
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Σύμφωνα με το Νόμο 4364/2016, σχετικά με την ανάληψη και την άσκηση δραστηριοτήτων ασφάλισης και αντασφάλισης, η ασφαλιστική κάλυψη αρχίζει όταν ο ασφαλισμένος καταβάλει το οφειλόμενο ασφάλιστρο ή την πρώτη δόση της τμηματικής καταβολής του συμβολαίου.

Η καταβολή των ασφαλίστρων γίνεται στην ασφαλιστική εταιρεία, στον ασφαλιστικό διαμεσολαβητή και σε άλλον εντολοδόχο είσπραξης ασφαλίστρων. Στην περίπτωση που τα ασφάλιστρα εισπράττονται από ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές και εντολοδόχους, ο Νόμος ορίζει ότι εκείνοι υποχρεούνται να αποδίδουν στην ασφαλιστική επιχείρηση το σύνολο των ασφαλίστρων που εισέπραξαν από τους ασφαλισμένους, το αργότερο έως την τελευταία εργάσιμη ημέρα της ημερολογιακής εβδομάδας, εντός της οποίας πραγματοποιήθηκαν οι εισπράξεις. 

Δείτε εδώ αναλυτικά το άρθρο 146 του Νόμου 4364/2016:


Δείτε εδώ τον ορισμό της Ασφαλιστικής και Αντασφαλιστικής Επιχείρησης όπως αναφέρονται εντός του νόμου:


Σύμφωνα με όλα τα παραπάνω, πρακτικά κάθε Παρασκευή το αργότερο, πρέπει να καταθέτονται σε λογαριασμό της ασφαλιστικής εταιρείας τα ασφάλιστρα που εισπράχθηκαν εντός της εβδομάδας. Συνήθως η κατάθεση συνοδεύεται με ένα πινάκιο/λίστα των συμβολαίων που εξοφλούνται ώστε να υπάρχει αντιστοίχιση. Η διαδικασία αυτή όμως δεν είναι δεσμευτική. Ο Νόμος αναφέρει «το αργότερο». Συνεπώς εάν ένας διαμεσολαβητής εισπράξει συμβόλαια μεσοβδόμαδα, έχει τη δυνατότητα να καταθέσει άμεσα και να μην περιμένει το τέλος της εβδομάδας. Βέβαια στις περισσότερες περιπτώσεις η τακτική κατάθεσης μια φορά την εβδομάδα συγκεντρωτικά εξοικονομεί χρόνο και διαδικασίες στους διαμεσολαβητές. 

Επιπλέον στην καθημερινότητα τυγχάνουν και περιπτώσεις που ένας διαμεσολαβητής μπορεί να εκτυπώσει και να παραδώσει ένα ασφαλιστήριο Σάββατο και Κυριακή και να εισπράξει ασφάλιστρα. Σε αυτή την περίπτωση πιθανόν είναι προνοητικό και ασφαλές, να μην παρακρατούνται τα ασφάλιστρα  στο συρτάρι ή στον τραπεζικό λογαριασμό περιμένοντας την ερχόμενη Παρασκευή για να κατατεθούν, αλλά να κατατίθενται απευθείας σε λογαριασμό της εταιρείας, ώστε η ασφαλιστική κάλυψη να είναι και τυπικά ολοκληρωμένη και ο πελάτης καλυμμένος.  

Οι διαμεσολαβητές θα πρέπει να θυμούνται ότι πάντοτε ενέχει η πιθανότητα, στο χρονικό διάστημα που μεσολαβεί, από την εκτύπωση και παράδοση ενός συμβολαίου στον ασφαλισμένο, έως την κατάθεση των ασφαλίστρων στην ασφαλιστική εταιρεία, να συμβεί μια ζημιά, μια νοσηλεία, ένα οδικό ατύχημα και να δημιουργηθεί αναστάτωση. Ασφαλώς εφόσον ο πελάτης έχει καταβάλλει ασφάλιστρο και έχει παραλάβει απόδειξη και ασφαλιστήριο είναι καλυμμένος και σε τέτοιες περιπτώσεις οι εταιρείες ανταποκρίνονται θετικά υπέρ του πελάτη. Ωστόσο όμως υπάρχει και το ενδεχόμενο, κάτω από συγκεκριμένες σοβαρές συνθήκες ζημιών να προκύψουν προβλήματα, και κάποια εταιρεία να προβάλλει ένσταση ή εμπλοκή στη διαδικασία.

Από την άλλη μεριά στην ασφαλιστική καθημερινότητα, παρατηρούνται διάφορα πρακτικά θέματα. Για παράδειγμα στα συμβόλαια οχημάτων, δεν δίνεται παράταση πληρωμής και η ασφαλιστική κάλυψη αρχίζει όταν ο πελάτης πληρώνει τα ασφάλιστρα. Εάν πληρώσει μεταγενέστερα από τη λήξη του ασφαλιστηρίου, τότε μπορεί να εκδοθεί ένα νέο ασφαλιστήριο ή να συνεχίσει με τον ίδιο αριθμό ασφαλιστηρίου και με ημερομηνία έναρξης την ημερομηνία καταβολής των ασφαλίστρων και την αντίστοιχη ημερομηνία λήξης. Σε αρκετά συμβόλαια άλλων κλάδων όπως για παράδειγμα σε συμβόλαια νοσοκομειακής περίθαλψης, σε αρκετές περιπτώσεις πάνω στο ασφαλιστήριο αναγράφεται μεν ξεκάθαρα ότι η έναρξη του ασφαλιστηρίου αρχίζει από την ημερομηνία εξόφλησης των ασφαλίστρων αλλά παράλληλα μπορεί να αναγράφεται ότι δίδεται και ένα περιθώριο πληρωμής 30 ή 60 ημερών. Εδώ συνήθως παρατηρείται ότι η ημερομηνία έναρξης διατηρείται η ίδια ακόμα και εάν ο πελάτης πληρώσει εντός του χρονικού περιθωρίου πληρωμής.

Σε κάποιες άλλες περιπτώσεις όπως για παράδειγμα σε συμβόλαια περιουσίας, όταν ο ασφαλισμένος πληρώσει μεταγενέστερα από τη λήξη της ανανέωσης, η ημερομηνία έναρξης αλλάζει αυτόματα και πλέον εκδίδεται συμβόλαιο με ημερομηνία έναρξης την ημερομηνία καταβολής των ασφαλίστρων και αντίστοιχης ημερομηνία λήξης. Ωστόσο όμως σε γενικό πλαίσιο εάν προκύψει μια νοσηλεία ή ζημιά υγείας, ή πυρκαγιά ή κλοπή ή βανδαλισμός κτλ, τότε συνήθως ζητείται από την εταιρεία η άμεση εξόφληση των ασφαλίστρων, ώστε να υπάρξει ασφαλιστική κάλυψη και ομαλή ροή της αποζημίωσης. 

Επειδή στην καθημερινότητα συμβαίνουν πολλά και απρόβλεπτα και επειδή κάθε διαμεσολαβητής εργάζεται και συνεργάζεται με διαφορετικό τρόπο, είναι πιο ασφαλές να τηρούνται γραπτές αποδείξεις και δεσμεύσεις ως προς την ασφαλιστική κάλυψη του πελάτη. Η εποχή που διανύουμε είναι αρκετά δύσκολη και επικρατεί μια αίσθηση άγχους και ανασφάλειας. Οι πελάτες είναι κουρασμένοι, έχουν γίνει καχύποπτοι, απαιτητικοί και ενίοτε επιθετικοί.  Μέσα σε αυτό το κλίμα, καλό είναι οι διαμεσολαβητές να είναι αυστηροί και τυπικοί με τις διαδικασίες, για να προφυλάξουν την εργασία και τον κόπο τους. 

©Μέντωρ Διαμεσολαβητής

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
  • TAGS:
  • ασφαλιστήρια συμβόλαια
  • ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές
  • ασφαλιστική κάλυψη

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ...

  • Με ποιους τρόπους λύνεται μια ασφαλιστική σύμβαση;
    Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 28/08/2025 - 11:21

    Με ποιους τρόπους λύνεται μια ασφαλιστική σύμβαση;

  • Πόσες δασικές πυρκαγιές συνέβησαν και πόσα στρέμματα γης κάηκαν το 2024;
    Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 26/08/2025 - 11:04

    Πόσες δασικές πυρκαγιές συνέβησαν και πόσα στρέμματα γης κάηκαν το 2024;

  • Ποιες παροχές περιλαμβάνει ένα ασφαλιστήριο κυβερνοεπίθεσης;
    Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 30/07/2025 - 12:40

    Ποιες παροχές περιλαμβάνει ένα ασφαλιστήριο κυβερνοεπίθεσης;

  • Καλύπτουν τα ασφαλιστήρια τσίμπημα μωβ μέδουσας;
    Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 25/07/2025 - 08:53

    Καλύπτουν τα ασφαλιστήρια τσίμπημα μωβ μέδουσας;

  • Πως θα επιστρέψει το αυτοκίνητό μου πίσω, έχει βλάβη και είμαι στο νησί!

    Πως θα επιστρέψει το αυτοκίνητό μου πίσω, έχει βλάβη και είμαι στο νησί!

    Συμβαίνουν περιστατικά ακινητοποίησης οχημάτων και στα νησιά. Εάν ο οδηγός δεν επιθυμεί να επισκευάσει τη βλάβη σε τοπικό συνεργείο, τότε πρέπει...
    Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 23/07/2025 - 10:44
  • Ποια οχήματα εξυπηρετεί μια Οδική Βοήθεια Επιβατικού και με ποιες παροχές;

    Ποια οχήματα εξυπηρετεί μια Οδική Βοήθεια Επιβατικού και με ποιες παροχές;

    Μια Οδική Βοήθεια Επιβατικού καλύπτει τις παρακάτω κατηγορίες οχημάτων: Επιβατικό αυτοκίνητο Ιδιωτικής Χρήσης Επιβατικό αυτοκίνητο Δημοσίας Χρήσεως- Ταξί Φορτηγό αυτοκίνητο μέχρι 3,5 τόνους...
    Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 21/07/2025 - 10:00
  • Πότε θεωρείται ένα όχημα σε στάση και τι προβλέπει ο Φιλικός Διακανονισμός για το διπλοπαρκάρισμα;

    Πότε θεωρείται ένα όχημα σε στάση και τι προβλέπει ο Φιλικός Διακανονισμός για το διπλοπαρκάρισμα;

    Πολλά και διαφορετικά περιστατικά τροχαίων συμβαίνουν στην καθημερινότητα, μέσα στα οποία και τροχαία με διπλοπαρκάρισμα. Για την αξιολόγηση της υπαιτιότητας, εκτός...
    Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 16/07/2025 - 09:22
  • Ποιες παροχές περιλαμβάνει η ασφάλιση Κυνηγών και πότε πρέπει να ασφαλιστούν;

    Ποιες παροχές περιλαμβάνει η ασφάλιση Κυνηγών και πότε πρέπει να ασφαλιστούν;

    Κάθε χρόνο συνήθως προς το τέλος Αυγούστου ξεκινά η επίσημη κυνηγετική περίοδος, που διαρκεί έως τα τέλη Φεβρουαρίου του επόμενου...
    Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 14/07/2025 - 09:03
  • Τι προβλέπουν τα ασφαλιστήρια για ωτίτιδα και διάτρηση τυμπάνου από καταδύσεις;

    Τι προβλέπουν τα ασφαλιστήρια για ωτίτιδα και διάτρηση τυμπάνου από καταδύσεις;

    Οι θαλάσσιες δραστηριότητες αυξάνουν τις πιθανότητες πρόκλησης Ωτίτιδας και Διάτρησης Τυμπάνου. Τα ασφαλιστήρια υγείας προβλέπουν, εκτός των άλλων, και τη...
    Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 11/07/2025 - 13:20
  • Τι προβλέπει ο Φιλικός Διακανονισμός για την αποζημίωση υλικών ζημιών με Συνυπαιτιότητα;

    Τι προβλέπει ο Φιλικός Διακανονισμός για την αποζημίωση υλικών ζημιών με Συνυπαιτιότητα;

    Ο Φιλικός Διακανονισμός είναι ένα Σύστημα Αποζημίωσης, που μετά από ένα τροχαίο ατύχημα επιτρέπει στον αναίτιο ασφαλισμένο, να αποζημιωθεί από...
    Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 10/07/2025 - 14:45

Σελίδες

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • …
  • ΕΠΟΜΕΝΗ
  • τελευταία »

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Δημήτρης Τσεκούρας (CEO Arag Hellas): Τεχνητή Νοημοσύνη και επεξεργασία νομικών κειμένων
15:45 Δημήτρης Τσεκούρας (CEO Arag Hellas): Τεχνητή Νοημοσύνη και επεξεργασία νομικών κειμένων
  • 15:39 Ευκαιρία για εργασία στην ασφαλιστική αγορά!
  • 15:09 Επιτυχημένα Meetings υποκαταστήματος ή πρακτορείου
  • 14:35 Διαβάστε πώς η Επιτροπή Ανταγωνισμού βάζει φρένο στον δείκτη υγείας στο Nextdeal που κυκλοφορεί σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή!
  • 12:50 Το αβέβαιο τέλος του πολέμου στην Ουκρανία και οι διεργασίες των Ευρωπαίων για την επόμενη μέρα
  • 12:34 ΕΒΕΠ: Με «κατώφλι» τα 10.000 ευρώ …ετήσιο εισόδημα ορίζεται η μεσαία τάξη στην Ελλάδα
  • 12:20 Η Αθηναϊκή Κλινική επενδύει σε τεχνολογία αιχμής με τον νέο αξονικό τομογράφο Revolution Maxima της GE Healthcare
  • 12:08 ΙΑΣΩ Γενική Κλινική: Προσφορά Ελέγχου ΣΜΝ με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Σεξουαλικής Υγείας
  • 11:05 Η Deloitte επαναπροσδιορίζει το μέλλον των ελεγκτικών υπηρεσιών μέσω της Τεχνητής Νοημοσύνης
  • 10:49 Σε πλειστηριασμό τα «ασημικά» της «Αρωγή Θεσσαλίας» που ανήκε στον όμιλο Euromedica
  • 10:40 Πώς η Επιτροπή Ανταγωνισμού βάζει φρένο στον δείκτη υγείας στο Nextdeal που κυκλοφορεί
  • 10:00 Υποχρεωτική Ασφάλιση Επιχειρήσεων (ΙΙ): Το μοντέλο του Εξουσιοδοτημένου Διαχειριστή Ασφαλίσεων (MGA)
  • 09:48 Πρόληψη καρδιαγγειακών νοσημάτων - Η Ειρήνη Αγαπηδάκη παρουσίασε το Εθνικό Πρόγραμμα ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ σε κράτη της ΕΕ
  • 09:30 Η ψηφιακή και φυσική προσβασιμότητα, μετρούν τον βαθμό πολιτισμού των Ασφαλιστικών Εταιριών
  • 09:27 Πανήγυρις στην Ιερά Μονή Παναγίας Κατερινούς στις 7-8 Σεπτεμβρίου
  • 09:15 Το ιστορικό δεκάμηνο ράλι του Χ.Α, τα «ραντεβού» του Σεπτεμβρίου, ΠΑΣΟΚ vs ΔΝΤ, ΟΟΣΑ και Ε.Ε και το μήνυμα προς τις εταιρείες ενέργειας
  • 09:10 Tα Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα, οι ασφαλιστικοί πράκτορες και οι πελάτες των ασφαλιστικών εταιριών!
  • 09:06 «Επί τας π(λ)ηγάς των υδάτων»: Διεπιστημονικό Περιβαλλοντικό Συνέδριο στην Καρδίτσα
  • 09:02 Η κλιματική αλλαγή ανεβάζει τα ασφάλιστρα αυτοκινήτου: Πώς επηρεάζονται οι ασφαλιστές;
  • 08:56 Γιάννης Καιροφύλας (1927-2025)
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 27/8 Νέος CEO της Ευρώπη Holdings ο Γιάννης Παπαβασιλείου
  2. 27/8 OTA Updates: O νέος πονοκέφαλος του ασφαλιστικού κλάδου
  3. 29/8 Τι είδους Ασφαλιστικά προϊόντα ζητούν οι νεότεροι άνθρωποι από τις Ασφαλιστικές εταιρίες;
  4. 26/8 ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ: Ποιες είναι οι «ασθένειες» του Ενιαίου Δείκτη Υγείας στις ασφαλίσεις υγείας
  5. 28/8 Με ποιους τρόπους λύνεται μια ασφαλιστική σύμβαση;
  6. 1/9 Πώς η Επιτροπή Ανταγωνισμού βάζει φρένο στον δείκτη υγείας στο Nextdeal που κυκλοφορεί
  7. 28/8 Η Liberty Mutual Reinsurance και η Safehub παρουσιάζουν μια πρωτοποριακή λύση ασφάλισης σεισμού: το ShakeNet Parametric

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube