close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
    • Europanext
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Ασφαλιστής
  • Εκπαίδευση

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Δημήτρης Μπάτρης: Οι άνθρωποι αποφασίζουν με την λογική, αλλά αγοράζουν με το συναίσθημα!
Δημήτρης Μπάτρης
Δημήτρης Μπάτρης,
20/11/2023 - 09:29
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Δημήτρης Μπάτρης: Οι άνθρωποι αποφασίζουν με την λογική, αλλά αγοράζουν με το συναίσθημα!

Δημήτρης Μπάτρης, 20/11/2023
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Η αγοραστική συμπεριφορά του καταναλωτή έχει μελετηθεί επί σειρά ετών και αναλύεται σε όλα σχεδόν τα σεμινάρια. Στην πράξη όμως πόσοι πωλητές εφαρμόζουν τη γνώση αυτή και πόσοι το κάνουν προκειμένου να έχουν θετικά αποτελέσματα στις πωλήσεις; Από την πολυετή εμπειρία μου σε σεμινάρια πωλήσεων, διαπίστωσα ότι υπάρχει μια σύγχυση τόσο στην επιλογή του συναισθήματος, όσο και στη λογική και αυτό είναι φυσιολογικό. Παρακάτω θα δούμε το γιατί.

Σε παλαιότερο άρθρο μου, έχω αναφερθεί στη Συναισθηματική Πώληση. Ας την αναλύσουμε τώρα ως προς τη διαδικασία πωλήσεων όταν η αγορά διαφόρων προϊόντων ή υπηρεσιών δημιουργεί διαφορετικά συναισθήματα. Προϊόντα όπως τα ασφαλιστικά και πως ο υποψήφιος πελάτης επιλέγει το ισχυρότερο συναίσθημα.

Ανάλογα με το προϊόν που έχει προς κάλυψη των αναγκών των υποψηφίων πελατών του, ο πωλητής θα πρέπει να γνωρίζει τη διαδικασία εντοπισμού του ισχυρότερου συναισθήματος. Ας δούμε κάποια παραδείγματα πωλήσεων ασφαλιστικών προϊόντων και υπηρεσιών.

Τι καλύπτει μια ασφαλιστική κάλυψη; Συνήθως την αντικατάσταση αυτού που ενδέχεται να χάσει ο πελάτης κάτω από ορισμένες συνθήκες, όπως συνήθως συμβαίνει.

Συνεπώς, όταν κάποιος ανασφάλιστος χάνει το σπίτι του από πυρκαγιά ή φυσικά φαινόμενα, όπως τα πρόσφατα που αντιμετωπίσαμε, τι αισθάνεται; Μεγάλο «πόνο» όπως είδαμε και μας έμεινε στη μνήμη. Το ίδιο ισχύει σε όλους τους κινδύνους. Στον αντίποδα, είδαμε και αυτούς που είχαν προστατεύσει την περιουσία τους, να αντιμετωπίζουν τη συνέχιση της δημιουργίας τους με δυσφορία μεν για την ταλαιπωρία τους, χωρίς όμως πόνο ή αλλαγή του τρόπου ζωής τους.

Ο πόνος δεν αφορά μόνο την κάλυψη της οικογενειακής ή επαγγελματικής περιουσίας αλλά και άλλους τομείς όπως όταν ο άνθρωπος χάνει την ικανότητα του να παράγει εισόδημα ή χάσει τη ζωή του και έχει εξαρτημένα άτομα. Αν χάσει την καλή του υγεία και προτεραιότητά του είναι επιλογή της θεραπείας του ως προς τον γιατρό και το νοσοκομεία για αυτήν ακόμα την επιβίωσή του.

Έχουμε γνωρίσει αρκετά άτομα σε περίοδο της ζωής τους εκτός επαγγελματικής δράσης, που ζουν με πενιχρές συντάξεις και γνωρίζουμε πως ο πόνος της έλλειψης εισοδήματος για μια αξιοπρεπή ζωή, είναι επίσης μεγάλος. Επίσης όλοι γνωρίζουμε ανθρώπους που κλάπηκε το αυτοκίνητο τους ή καταστράφηκε από ατύχημα, από φυσικά φαινόμενα, από κάποια πυρκαγιά. Θυμηθείτε πως αισθάνθηκαν και ποιοι τον κάλυψαν για αυτούς τους κινδύνους; Αλλά και η κακή τοποθέτηση των χρημάτων, όταν χάνεται μεγάλο τους μέρος από τον πληθωρισμό ή μια κακή επένδυση, δημιουργεί πόνο καθώς οι άνθρωποι εργαζόμαστε σκληρά και επί χρόνια για να τα αποκτήσουμε.

Το συναίσθημα του ψυχολογικού πόνου, πολλές φορές είναι εξίσου επώδυνο με τον σωματικό και μπορεί να προξενήσει όχι μόνο βραχυχρόνια αλλά και μακρόχρονα προβλήματα υγείας εφόσον απειλείται το «ευ ζην» μας.

Όλοι γνωρίζετε πως το πλέον ισχυρό συναίσθημα είναι ο πόνος. Χωρίς αυτόν πολύ δύσκολα υπάρχει πώληση, διότι οι άνθρωποι εξακολουθούν να ενεργούν με τον τρόπο που έχουν συνηθίσει και σκέφτονται πως «σε μένα δεν θα συμβεί αυτό»! Στηρίζονται στην ύπαρξη φίλων και συγγενών για βοήθεια στη δύσκολη στιγμή τους, όμως η ιστορία αποδεικνύει ότι όλοι αυτοί εξαφανίζονται στα δύσκολα, ως "διά μαγείας".

Η κατηγορία λοιπόν αυτή των πελατών, συνήθως ζητά προσφορές και δωρεάν συμβουλές. Μην παίζετε στο παιχνίδι τους! Στόχος σας πρέπει να είναι να αποκτάτε πληροφορίες για τον πόνο τους και όχι να τις παρέχετε.

Αν για παράδειγμα ένας υποψήφιος πελάτης σας, ζητήσει στο πρώτο ραντεβού σας ένα προϊόν νοσοκομειακής κάλυψης και σας ρωτήσει αν μπορείτε να τον βοηθήσετε:

  • Ο παραδοσιακός ασφαλιστικός διαμεσολαβητής θα του απαντήσει «και βέβαια μπορώ», διότι επιδιώκει να λύσει το πρόβλημα του υποψηφίου υπερβολικά πρώιμα, κάτι που σπάνια έχει αποτελέσματα. Περιγράφει στον υποψήφιο το πρόγραμμα υγείας της Εταιρείας του όπως έχει μάθει να κάνει και τονίζει τα χαρακτηριστικά και πλεονεκτήματά του.
  • Ο σύγχρονος Σύμβουλος ασφαλιστικος διαμεσολαβητής θα του απαντήσει «Δεν γνωρίζω. Μπορώ να σας θέσω ορισμένες ερωτήσεις για το πρόβλημα που αντιμετωπίζετε;» ή «Τι είναι αυτό που σας κάνει να ζητάτε λύση σ’αυτό το πρόβλημά σας;».

Μέσω των ερωτήσεων που έχετε ετοιμάσει για κάθε προϊόν σας και τις οποίες γνωρίζετε καλά αφού ίσως τις έχετε αποθηκεύσει στο laptop σας, δημιουργείτε τη συμμετοχική συμβουλευτική πώληση. Με την τακτική αυτή, θα κάνετε τον υποψήφιο πελάτη να ξεδιπλώσει και να αναλύσει το πρόβλημα του, ώστε να εμπλακεί συναισθηματικά με την παρουσίαση που εσείς πραγματοποιείτε. Να θυμάστε μια έκφραση που ακούγεται τακτικά «ας τον να σου πει τον πόνο του». Ο κάθε άνθρωπος έχει ανάγκη κάποιον που τον ακούει με προσοχή και προσπαθεί να καταλάβει τα προβλήματά του.

Μην ξεχνάτε ότι οι άνθρωποι αγοράζουν με βάση το συναίσθημα, κατά συνέπεια θα πρέπει να «αισθανθούν τον πόνο προτού μπορέσετε να κλείσετε την πώληση με επιτυχία». Οι πελάτες σας είναι πρόθυμοι να καταβάλλουν οποιοδήποτε αντίτιμο, να κάνουν οτιδήποτε, προκειμένου να λύσουν το πρόβλημα που τους βασανίζει.

Σας εύχομαι να γίνετε οι καλύτεροι λύτες προβλημάτων και να πιστέψετε πως εσάς περιμένουν για να δώσετε λύσεις!


Ποιος είναι ο Δημήτρης Μπάτρης

Απόφοιτος Σχολής Ικάρων Ιπτάμενος, Πιλότος μαχητικών αεροσκαφών Σχολή εκπαιδευτών και επικοινωνίας, Σχολή Πολέμου, Διεύθυνση Σπουδών Σχολής Ικαρων.
Αποστρατεύτηκε με το βαθμό του Σμήναρχου (Ι) Ισόβιο Μέλος της Αεροπορικής Ακαδημίας Ελλάδος & Μέλος του Βετεράνων Πιλότων ΠΑ.ΣΥ.ΒΕΤ.Α.
Ξεκίνησε την καριέρα στον ασφαλιστικό χώρο από την Interamerican το 1988 Δ/ντης Υποκ/ματος στην AGF KOSMOS. Το 1990-1995 Δ/ντης Πωλησεων και το 1995-99 Εμπορικός Δ/ντης της ίδιας εταιρίας.
Το 1999-2014 Εμπορικός Δντης στη ALLIANZ Ελλάδος, το 2015-2018 Δ/ντης της BATRIS INSURANCE και από το 2011 Δντης εκπαίδευσης στο ΙΧΟΣ.

Σεμινάρια Marketing και πωλήσεων στην Ελλάδα και Εξωτερικό

Συστήματα Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης πωλήσεων Ασφαλειών Ζωής στην Metropolitan & New York Life USA

Μέλος της Ε.Ε.Δ.Ε και Ε.Ι. Μ Ελληνικό Ινστιτούτο Marketing

Συμμετοχή ως ομιλητής σε συνέδρια στην Ελλάδα και Κύπρο

Σύμβουλος Ανάπτυξης Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών και Πρακτόρων

Αρθρογράφος στο Nextdeal.

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ...

  • Η ασφάλεια ζωής και υγείας είναι ανάγκη;
    Δημήτρης Μπάτρης, 15/12/2025 - 10:14

    Η ασφάλεια ζωής και υγείας είναι ανάγκη;

  • Ο πελάτης είναι σαν ένα αστέρι όσο το παρακολουθείς τόσο διαφέρει και αλλάζει!
    Δημήτρης Μπάτρης, 08/12/2025 - 13:08

    Ο πελάτης είναι σαν ένα αστέρι όσο το παρακολουθείς τόσο διαφέρει και αλλάζει!

  • Εάν δεν έχετε καλύψει το Στόχο σας, τι μπορείτε να κάνετε έως το τέλος της χρονιάς για να πετύχετε!
    Δημήτρης Μπάτρης, 28/11/2025 - 09:40

    Εάν δεν έχετε καλύψει το Στόχο σας, τι μπορείτε να κάνετε έως το τέλος της χρονιάς για να πετύχετε!

  • Ο Πωλητής φίλος ή φιλικός με τον πελάτη;
    Δημήτρης Μπάτρης, 25/11/2025 - 09:55

    Ο Πωλητής φίλος ή φιλικός με τον πελάτη;

  • Στελέχωση νέων ασφαλιστικών διαμεσολαβητών

    Στελέχωση νέων ασφαλιστικών διαμεσολαβητών

    Όπως γνωρίζουμε οι πωλήσεις έχουν δύο άξονες, ο ένας είναι η παραγωγή πωλήσεων και ο δεύτερος είναι η ανάπτυξη σε...
    Δημήτρης Μπάτρης, 18/11/2025 - 15:30
  • Πώς μπορεί να διαφέρει ο πωλητής σύμβουλος από τους άλλους!

    Πώς μπορεί να διαφέρει ο πωλητής σύμβουλος από τους άλλους!

    Η επιθυμία να διαφέρει μια εταιρία, από τις άλλες του ίδιου αντικειμένου είναι κάτι που το θέλουν πολύ και αγωνίζονται...
    Δημήτρης Μπάτρης, 18/11/2025 - 09:25
  • Το Χάρισμα και οι Δεξιότητες του Πωλητή

    Το Χάρισμα και οι Δεξιότητες του Πωλητή

    Συχνά ακούμε, ότι αυτός είναι Χαρισματικός πωλητής ή αυτός διαθέτει πολύ καλές δεξιότητες. Η λέξη χάρισμα και η λέξη δεξιότητα...
    Δημήτρης Μπάτρης, 11/11/2025 - 10:00
  • Πόσο δυνατό είναι το «ΘΕΛΩ» του πωλητή προς τον πελάτη

    Πόσο δυνατό είναι το «ΘΕΛΩ» του πωλητή προς τον πελάτη

    Όπως έχει αποδειχθεί, η δύναμη της θέλησης απέναντι στους άλλους, συμπεριλαμβανομένων των πελατών, είναι σημαντική, αλλά η αποτελεσματικότητά της εξαρτάται από...
    Δημήτρης Μπάτρης, 04/11/2025 - 09:40
  • Ποιο είναι το σπουδαιότερο προσόν για την ανάπτυξη του Πωλητή;

    Ποιο είναι το σπουδαιότερο προσόν για την ανάπτυξη του Πωλητή;

    Ένας πωλητής, για να παραμένει στο επάγγελμα πρέπει να αναπτύσσεται συνεχώς διότι, «η Πώληση είναι ένα ταξίδι και όχι προορισμός». Το σπουδαιότερο...
    Δημήτρης Μπάτρης, 15/10/2025 - 09:44
  • Πώς η απογοήτευση του πωλητή μετατρέπεται σε δράση επιτυχίας του στόχου

    Πώς η απογοήτευση του πωλητή μετατρέπεται σε δράση επιτυχίας του στόχου

    Συνήθως μετά από διακοπές, πλησιάζοντας το τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς, και παράλληλα της επιτυχίας του στόχου, τόσο του εταιρικού όσο...
    Δημήτρης Μπάτρης, 06/10/2025 - 11:24

Σελίδες

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • …
  • ΕΠΟΜΕΝΗ
  • τελευταία »

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ο Μαζαράκης, ο Δημητρίου και τα νέα πρότυπα στις ασφαλίσεις υγείας
15:34 Ο Μαζαράκης, ο Δημητρίου και τα νέα πρότυπα στις ασφαλίσεις υγείας
  • 14:45 Ο ΟΦΕΤ φροντίζει την υγεία των εργαζόμενων του!
  • 14:33 «Παθήματα και μαθήματα από την πρόσφατη πανδημία» στο Keele University από τον καθηγητή Κ. Γουργουλιάνη!
  • 14:05 ΕΑΕΕ: Στα 12.616 τα ασφαλισμένα σκάφη αναψυχής το 2024
  • 13:51 ΕΑΕΕ: Πολιτική συμφωνία σχετικά με την RIS (Retail Investment Strategy)
  • 13:15 Η Interamerican συμμετείχε στο Coachathon 2025
  • 12:44 Πως να περάσετε καλές γιορτές χωρίς απρόοπτα για την υγεία σας!
  • 11:00 Χριστουγεννιάτικα Διηγήματα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη - Διαβάστε Τα Χριστούγεννα του Τεμπέλη
  • 10:27 Ε.Ε: Η συνέχιση της στήριξης στην Ουκρανία και το ενδεχόμενο απευθείας συζήτησης με τη Μόσχα
  • 10:20 Η Alpha Bank δημιουργεί έναν από τους μεγαλύτερους ασφαλιστικούς ομίλους στην Κύπρο
  • 10:10 Κυριάκος Πιερρακάκης: Το ταχυδρομείο μετασχηματίζεται για να μπορέσει να μείνει παρόν
  • 09:18 Σε περίοδο αυξημένης δραστηριότητας της γρίπης η Ελλάδα - Συστάσεις προστασίας από τον ΕΟΔΥ
  • 09:00 Επιτροπή Ανταγωνισμού κατά τραπεζών, ο μύθος του φθηνού ρωσικού αερίου, το deal Metlen - KNDS στην άμυνα, στο στόχαστρο της CrediaBank η Pantelakis και το ρεκόρ της Lamda Development
  • 08:55 Ποιες Εορταστικές Καλύψεις συναντάμε στα συμβόλαια κατοικίας;
  • 08:42 Γιώργος Κώτσηρας: Δίκαιη, ισορροπημένη και θεσμικά ανθεκτική παρέμβαση για τα δάνεια σε ελβετικό φράγκο
  • 08:40 ΑΑΔΕ: Yπογραφή συμφωνίας Ελλάδας–Αλβανίας για τους «Πράσινους Διαδρόμους»
  • 08:35 CrediaBank: Σε αποκλειστικές συζητήσεις για την απόκτηση του 70% της Παντελάκης Α.Ε.Π.Ε.Υ.
  • 08:20 Ο Γιώργος Κώτσαλος νέος πρόεδρος στην Εθνική Ασφαλιστική
  • 16:25 Roche: Η καινοτομία μετασχηματίζει τη φροντίδα υγείας: Οφέλη για τους ασθενείς, το σύστημα υγείας και την οικονομία
  • 16:10 Η AstraZeneca Ελλάδας Πρωταγωνιστής Βιώσιμης Ανάπτυξης
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 19/12 Ο Γιώργος Κώτσαλος νέος πρόεδρος στην Εθνική Ασφαλιστική
  2. 16/12 Χρήστος Μεγάλου: Τον Μάρτιο τα σπουδαία για την Εθνική Ασφαλιστική - Συνεχίζει και το 2026 με NN και Ergo η Τράπεζα Πειραιώς
  3. 15/12 Spitogatos: Συνεργασία με την Allianz για άμεση πρόσβαση σε λύσεις ασφάλισης κατοικίας
  4. 17/12 The Three Tenors - Silent Night
  5. 17/12 Η ώρα του bancassurance
  6. 18/12 Βασίλης Ψάλτης: Σε δύο φάσεις η εξαγορά του 51% της Alpha Life από τη UniCredit – Τα σχέδια για bancassurance και ενδεχόμενη εξαγορά ασφαλιστικής εταιρείας
  7. 15/12 Η δυναμική ανάπτυξη του bancassurance στο NextDeal που κυκλοφορεί σήμερα

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube