close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Ασφαλιστικές Ειδήσεις
  • Ιδιωτική Ασφάλιση

ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΑΣΦAΛΙΣΗ

Μήπως η ασφαλιστική αγορά να χαράξει ρότα προς τη ναυτιλία;
Λάμπρος Καραγεώργος
Λάμπρος Καραγεώργος,
13/7/2020 - 15:34
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Μήπως η ασφαλιστική αγορά να χαράξει ρότα προς τη ναυτιλία;

Λάμπρος Καραγεώργος, 13/7/2020
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Σύμφωνα με την Ετήσια Έκθεση της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (GSCC), ο εμπορικός στόλος ελληνικών συμφερόντων τον Μάρτιο του 2020 αριθμούσε 3.938 πλοία μεταφορικής ικανότητας 340,82 εκατ. dwt και 199,69 εκατ. gt. Έναν χρόνο νωρίτερα αριθμούσε 49 πλοία περισσότερα, αλλά 1,27 εκατ. dwt και 1,52 εκατ. gt λιγότερα.

Ένα άλλο ενδιαφέρον ποιοτικό στοιχείο είναι ότι ο μέσος όρος ηλικίας των ελληνικών συμφερόντων πλοίων παραμένει κατά 2,4 έτη μικρότερος από τον παγκόσμιο μέσο όρο.

Ειδικότερα, ο μέσος όρος ηλικίας των ελληνόκτητων πλοίων φτάνει τα 11,7 έτη, έναντι 14,1 του παγκόσμιου μέσου όρου. Σε όρους χωρητικότητας, πάντως, ο παγκόσμιος στόλος έχει μέσο όρο τα 9,9 έτη, γεγονός που δείχνει ότι όλο και περισσότερα νέα μεγάλα πλοία πέφτουν στη θάλασσα κάθε χρόνο. Οριακά αυξήθηκε και ο μέσος όρος του υπό ελληνική σημαία στόλου, στα 13,7 χρόνια όσον αφορά την ηλικία των πλοίων και στα 9,97 όσον αφορά τη χωρητικότητα σε dwt.

Μέχρι εδώ όλα καλά, καθώς η ναυτιλίας μας είναι ένας κλάδος που πρωταγωνιστεί διεθνώς, αφού τα ελληνόκτητα πλοία αποτελούν περίπου το 20% του παγκοσμίου στόλου και καταλαμβάνουν μακρά την πρώτη θέση, μπροστά από δύο οικονομικούς και όχι μόνο γίγαντες, την Ιαπωνία και την Κίνα (ακολουθούν δεύτερη και τρίτη θέση).

Αν πάμε όμως στα ασφαλιστικά εκεί, όπως είναι γνωστό δεν εκφράζεται αυτή η υπεροπλία του ελληνόκτητου στόλου. Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία του International Union of Marine Insurance (IUMI), που περιλαμβάνουν και τα μεγέθη ασφάλισης hull & machinery αλλά και φορτίων, η ελληνική ναυτασφαλιστική αγορά έφτασε το 2016 στα 39,15 εκατ. δολ., εκ των οποίων τα 24,066 εκατ. δολ. αφορούν τις ασφαλίσεις φορτίων, τα 9,872 εκατ. δολ. αφορούν τις ασφαλίσεις Hull και τα 5,215 εκατ. δολ. τις ασφαλίσεις Marine Liability.

Mε δεδομένο ότι ο ελληνόκτητος στόλος αποτελεί περίπου το 20% του tonnage του παγκόσμιου στόλου, εγχώριες ασφαλιστικές εταιρείες θα μπορούσαν να διεκδικήσουν δυνητικά τουλάχιστον το 20% της διεθνούς παραγωγής ασφάλισης Hull, δηλαδή περί τα 1,8 δισ. δολ., χωρίς να υπολογίζουμε τις άλλες ασφαλίσεις (cargo, αστικής ευθύνης κ.λπ.).

Ωστόσο, σύμφωνα με κύκλους της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς, οι εγχώριες ασφαλιστικές εταιρείες δεν έχουν καταφέρει στον συγκεκριμένο τομέα να συμπορευτούν με τους εφοπλιστές μας.

Το παιχνίδι έχει κερδηθεί ιστορικά από τη ναυτασφαλιστική αγορά του Λονδίνου, της Νορβηγίας, της Νέας Υόρκης, της Σιγκαπούρης κ.λπ. Υπολογίζεται ότι τα ετήσια ναυτασφάλιστρα που δυνητικά «χάνονται» από την ελληνική αγορά είναι της τάξεως των περίπου 1-2 δισ. δολαρίων.

Μήπως η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος θα πρέπει να στρέψει το ενδιαφέρον της και προς αυτή την κατεύθυνση; Είναι κατανοητές και οι δυσκολίες, όμως οι ασφαλιστές θα πρέπει να πλησιάσουν ακόμη περισσότερο την ελληνική ναυτιλία. Ολοι να κερδίσουν έχουν από μία τέτοια προσέγγιση. Άλλωστε, δουλειές γίνονται αναφορικά με τις ασφαλίσεις πληρωμάτων, ενώ ορισμένοι ναυτιλιακοί όμιλοι όπως π.χ. και ο Όμιλος Τσάκου έχουν «στήσει» ή σχεδιάζουν τη λειτουργία επαγγελματικών ταμείων.

 

Αναδημοσίευση από το Ασφαλιστικό ΝΑΙ, τεύχος 184, Μάιος - Ιούνιος 2020

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
  • TAGS:
  • ασφαλιστική αγορά
  • ναυτιλία
  • GSCC

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ...

  • Ο αναλογιστής, ο πωλητής και ο λαϊκιστής: Η πραγματική ιστορία της ιδιωτικής ασφάλισης υγείας στην Έλλάδα
    Λάμπρος Καραγεώργος, 27/05/2025 - 12:14

    Ο αναλογιστής, ο πωλητής και ο λαϊκιστής: Η πραγματική ιστορία της ιδιωτικής ασφάλισης υγείας στην Έλλάδα

  • Τους χαρίζουν γάιδαρο και τον κοιτούν στα δόντια
    Λάμπρος Καραγεώργος, 06/05/2025 - 10:12

    Τους χαρίζουν γάιδαρο και τον κοιτούν στα δόντια

  • Τι συζητά η ΕΑΕΕ με την κυβέρνηση: Ανασφάλιστα οχήματα, ασφάλιση επιχειρήσεων και Δείκτης Υγείας σε πρώτο πλάνο
    Λάμπρος Καραγεώργος, 05/05/2025 - 11:30

    Τι συζητά η ΕΑΕΕ με την κυβέρνηση: Ανασφάλιστα οχήματα, ασφάλιση επιχειρήσεων και Δείκτης Υγείας σε πρώτο πλάνο

  • Τα ασφαλιστικά «δένδρα» και η ασφαλιστική συνείδηση
    Λάμπρος Καραγεώργος, 29/04/2025 - 11:48

    Τα ασφαλιστικά «δένδρα» και η ασφαλιστική συνείδηση

  • Το ισπανικό παράδειγμα και η ελληνική ασφαλιστική αγορά

    Το ισπανικό παράδειγμα και η ελληνική ασφαλιστική αγορά

    Αναδημοσίευση από την εφημερίδα Nextdeal (Τεύχος 557) που κυκλοφορεί - Στήλη 'Θέσεις' Γράφει ο Λάμπρος Καραγεώργος Οι παρευρισκόμενοι πολιτικοί στην εκδήλωση της...
    Λάμπρος Καραγεώργος, 03/04/2025 - 10:10
  • Δεν έχουμε νέους ασφαλιστές

    Δεν έχουμε νέους ασφαλιστές

    Αναδημοσίευση από την εφημερίδα Nextdeal που κυκλοφορεί (Τεύχος 556) - Στήλη - "Θέσεις" σελ. 4 Δεν έχουμε νέους ασφαλιστές, είναι η...
    Λάμπρος Καραγεώργος, 17/03/2025 - 11:20
  • Τράπεζες, ασφαλιστικές και ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές

    Τράπεζες, ασφαλιστικές και ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές

    Αναδημοσίευση από την εφημερίδα Nextdeal - Στήλη, 'Θέσεις' Με αφορμή την πρόταση της Τράπεζας Πειραιώς για την απόκτηση της Εθνικής Ασφαλιστικής,...
    Λάμπρος Καραγεώργος, 28/02/2025 - 10:24
  • Τα μισά χρήματα τα «μαζεύουν» οι τράπεζες τα άλλα μισά οι ασφαλιστές

    Τα μισά χρήματα τα «μαζεύουν» οι τράπεζες τα άλλα μισά οι ασφαλιστές

    Όσο και αν ορισμένοι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές υποστηρίζουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ότι η ασφάλιση πουλιέται και δεν αγοράζεται και με...
    Λάμπρος Καραγεώργος, 24/02/2025 - 11:00
  • Η μεγάλη χάρη του…Μεγάλου στον ασφαλιστικό κλάδο

    Η μεγάλη χάρη του…Μεγάλου στον ασφαλιστικό κλάδο

    Αναδημοσίευση από την εφημερίδα Nextdeal - Τεύχος 554 - Στήλη "Θέσεις" H πρόταση της Τράπεζας Πειραιώς τάραξε τα νερά της ελληνικής...
    Λάμπρος Καραγεώργος, 18/02/2025 - 10:50
  • Ασφαλίσεις υγείας: Ο καθοριστικός ρόλος του Γιάννη Στουρνάρα

    Ασφαλίσεις υγείας: Ο καθοριστικός ρόλος του Γιάννη Στουρνάρα

    Η συζήτηση για τις ασφαλίσεις υγείας έχει ανοίξει και δύσκολα μπορεί να εγκαταλειφθεί στις ελληνικές καλένδες, αφού πλέον δεν αφορά...
    Λάμπρος Καραγεώργος, 31/01/2025 - 09:59

Σελίδες

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • …
  • ΕΠΟΜΕΝΗ
  • τελευταία »

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Γιορτή του Πατέρα: Ο φάρος της ζωής μας - 15 Ιουνίου 2025
16:30 Γιορτή του Πατέρα: Ο φάρος της ζωής μας - 15 Ιουνίου 2025
  • 15:30 ERGO Ασφαλιστική: Ανταποκρίνεται στα νέα δεδομένα για την ασφάλιση οχημάτων με ενισχυμένες καλύψεις για φυσικές καταστροφές
  • 15:10 ΙΑΣΩ Γενική Κλινική: Γιορτάζουμε την Παγκόσμια Ημέρα του Πατέρα με 40% Έκπτωση σε όλα τα Πακέτα CheckUp healthUp MEN
  • 14:44 Μελάς Γιαννιώτης (ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ): Πόσιμο Νερό - Το νέο «χρυσάφι» επί γης!
  • 14:12 Ενσωμάτωση του ΣΔΟΕ στην ΑΑΔΕ για ενίσχυση των φορολογικών ελέγχων
  • 13:50 Εθνικός Ηλεκτρονικός Φάκελος Υγείας: Ένα έργο ψηφιοποίησης της φροντίδας υγείας στην Ελλάδα από την COSMOTE TELEKOM για την Η.ΔΙ.ΚΑ (video)
  • 13:40 Το IDF παρουσιάζει τη στρατηγική του για το 2030 και την ανανεωμένη εταιρική του ταυτότητα στην επέτειο των 10 ετών
  • 13:15 Η Volante Global διορίζει νέο Μη Εκτελεστικό Διευθυντή
  • 12:50 Η παρέμβαση της ΕΔΙΠΤ στη Διαρκή Επιτροπή της Βουλής για το σχέδιο νόμου «Ενίσχυση της δημοσιότητας και διαφάνειας στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο»
  • 11:55 Ιατρικό Κέντρο Αθηνών: Πρωτοποριακή εκπαίδευση νέων Χειρουργών στο 17ο Σεμινάριο Χειρουργικής Χεριού & Άνω Άκρου
  • 11:45 Στην Αθήνα η Διοίκηση του Ομίλου Generali για την παρουσίαση της νέας στρατηγικής Lifetime Partner 27
  • 11:14 Deloitte Scale-Ups Confidence Survey 2025: Οι προτεραιότητες, οι προκλήσεις και οι τάσεις για τις scale-ups σε Ευρώπη και Μέση Ανατολή - Ισχυρή ανάπτυξη δείχνουν τα στοιχεία για την Ελλάδα
  • 10:56 ΕΕΑ: Χρειάζεται περισσότερος χρόνος για την υποχρεωτική εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου
  • 10:40 AEGEAN: Ακυρώνει τις πτήσεις της από και προς Τελ Αβίβ για σήμερα 13 Ιουνίου
  • 10:36 Ινστιτούτο Ophthalmica: Στη Θεσ/νίκη η μεγαλύτερη Μονάδα Ημερήσιας Νοσηλείας στα Βαλκάνια!
  • 10:28 Οι ραγδαίες εξελίξεις στο ισραηλινο-ιρανικό μέτωπο και οι παγκόσμιες αναταράξεις
  • 10:12 Έκθεση αγιογραφίας στο Μουσείο Τσιτσάνη
  • 10:08 Ο δρόμος της συνεργασίας για τα κοινοτικά έργα των προγόνων μας!
  • 10:05 Φορολογικές δηλώσεις: Γιατί πρέπει να βιαστείτε αν θέλετε έκπτωση φόρου 3%
  • 10:02 Το οχυρό Ρούπελ σε κόμικ - Η ένδοξη σελίδα του ελληνικού στρατού σε εικονογράφηση
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 12/6 Οργανωτικές αλλαγές στην NN Hellas
  2. 12/6 Μεγάλη έρευνα του Nextdeal - Πώς οι ασφαλιστικές εταιρείες εφαρμόζουν την υποχρεωτική ασφάλιση αυτοκινήτων
  3. 11/6 Το «προσκλητήριο» του Αλέξη, η…αμνησία και τα «μαχαίρια» της Ζωής, η νέα «ψήφος» στις ελληνικές τράπεζες, η Λάτση στην…Αττική Οδό και ο Παπαστράτος ο καλύτερος εργοδότης
  4. 11/6 Απεβίωσε σε ηλικία 107 ετών ο καθηγητής Γεώργιος Δαΐκος
  5. 13/6 Στην Αθήνα η Διοίκηση του Ομίλου Generali για την παρουσίαση της νέας στρατηγικής Lifetime Partner 27
  6. 10/6 Κ. Μητσοτάκης για νέο ΚΟΚ: Το 40% των νεκρών στα τροχαία είναι με μηχανή και το 25% δεν φορούσε ζώνη - Δεν θα συνθηκολογήσουμε με το χάος
  7. 10/6 Ένας Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής, μοιράζεται μαζί μας μυστικά επιτυχίας και αλήθειες!

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube