close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Ασφαλιστικές Ειδήσεις
  • Ιδιωτική Ασφάλιση

ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΑΣΦAΛΙΣΗ

Αστική ευθύνη και ασφάλιση: Υπεύθυνη ελεύθερη άποψη!
Γιώργος Κουτίνας
Γιώργος Κουτίνας,
18/5/2018 - 08:57
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Αστική ευθύνη και ασφάλιση: Υπεύθυνη ελεύθερη άποψη!

Γιώργος Κουτίνας, 18/5/2018
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Το να ζητάς συγγνώμη όταν από αμέλεια, λάθος ή παράλειψη βλάπτεις κάποιον, είναι ανθρωπιά. Όταν όμως ζητάς συγγνώμη και ταυτόχρονα αποζημιώνεις για τη ζημιά που προκάλεσες, όπως και ο Αστικό Κώδικας ορίζει, είναι πολιτισμός!

Μολονότι είμαστε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εστιάζοντας στο θέμα της Ιδιωτικής Ασφάλισης με αντικειμενικότητα, θα μπορούσαμε κάλλιστα να πούμε πως δυστυχώς απέχουμε μακριά από αυτή σε ότι αφορά τα ισχύοντα πρότυπα. Ειδικότερα, σε ότι αφορά την Ασφάλιση Αστικής Ευθύνης, η πρακτική εφαρμογή των αρχών που διέπουν την ασφάλιση αυτή χαρακτηρίζεται από λογική και νοοτροπία μιας παρωχημένης εποχής που απέχει από τη σύγχρονη ευρωπαϊκή πραγματικότητα.

Στη χώρα μας, μπορεί να λεχθεί πως το νομοθετικό πλαίσιο στα θέματα Αστικής Ευθύνης, είναι σύγχρονο – ευρωπαϊκό αφού αναγκαστικά ενσωματώνει σύγχρονες ευρωπαϊκές οδηγίες. Η εφαρμογή του όμως στην πράξη είναι αναχρονιστική και πέρα από την ισχύουσα ευρωπαϊκή - διεθνή πρακτική εμπειρία αφού δεν υπάρχει θεσμοθετημένη η ασφάλιση της Αστικής Ευθύνης με κάποια ελάχιστα όρια κάλυψης και επιπλέον η πλειονότητα των αξιώσεων αποζημίωσης συνήθως καταλήγει στην “ψυχοφθόρο” διαδικασία των δικαστηρίων. Ωστόσο, σε μια εξελισσόμενη κοινωνία όπου τα συναλλακτικά ήθη  αλλάζουν, οι άνθρωποι που ζημιώνονται δεν αρκούνται απλά σε μια συγγνώμη. Οι κοινωνικοοικονομικές συνθήκες όλο και πιο πολύ τους ωθούν στο να εγείρουν αξιώσεις για αποζημίωση. Επιπλέον, ο νόμος τους ευνοεί και τους ενθαρρύνει για κάτι τέτοιο.

Ιδιαίτερα σημαντικό στοιχείο αποτελεί ο βασικός Νόμος 2251/1994 (με τις σχετικές προσαρμογές του) για την Προστασία του Καταναλωτή. Πόσοι όμως από τους Καταναλωτές (Φυσικά Πρόσωπα ή Επιχειρήσεις) γνωρίζουν τη σημασία του νόμου αυτού και τα δικαιώματα που τους παρέχει όταν ζημιώνονται από προϊόντα που τους προσφέρονται ή από υπηρεσίες που τους προσφέρονται; Ακόμη, πόσοι δικηγόροι γνωρίζουν με επάρκεια το συγκεκριμένο νόμο και το γεγονός πως ο νόμος αυτός καθιστά την ευθύνη τόσο του Παραγωγού / Προμηθευτή προϊόντος (άρθρο 6)  όσο και του Παρέχοντος Υπηρεσίες (άρθρο 8) "αντικειμενική", άλλως “αυστηρή” (strict liability);

Τέλος, αξίζει να επισημανθεί πως πέρα από τον προαναφερθέντα βασικό νόμο για την Προστασία Καταναλωτή, το ευρύτερο ευρωπαϊκό νομοθετικό σύστημα έχει θεσπίσει κατά καιρούς εξειδικευμένους νόμους, που στοχεύουν στην προάσπιση του σύγχρονου Καταναλωτή, από εξειδικευμένες επιχειρηματικές δράσεις που μοιραία συνεπάγονται κινδύνους και υποχρεώσεις απέναντί του. Είναι προφανές πως οι εξειδικευμένοι αυτοί νόμοι μοιραία ενσωματώνονται στο εγχώριο (ελληνικό) νομοθετικό πλαίσιο και έχουν αντίστοιχη ισχύ. Όμως, πόσο καλά το γνωρίζουμε και το εφαρμόζουμε;  

Είναι βασικό χαρακτηριστικό σε μια σύγχρονη ευνομούμενη κοινωνία, τα Προϊόντα που προωθούνται και οι Υπηρεσίες που παρέχονται στον σύγχρονο Καταναλωτή (Ιδιώτη ή  Επιχείρηση) να συνοδεύονται από “εγγύηση” για την ποιότητα και αξιοπιστία τους, που δεν είναι άλλο από την Ασφάλιση Αστικής Ευθύνης, η οποία σύμφωνα με τη διεθνή πρακτική εδώ και πολλά χρόνια, αποτελεί ρυθμιστικό παράγοντα στα θέματα ευθύνης και αποζημιώσεων. Η Ασφάλιση αυτή δεν έχει “ευδοκιμήσει” στη χώρα μας και βρίσκεται στο περιθώριο. Πρέπει κάποτε να την "ανακαλύψουμε" και να την εφαρμόσουμε ορθολογικά, καθόσον συνιστά απαραίτητο στοιχείο εκσυγχρονισμού στο πλαίσιο της αναγκαίας οικονομικής ανάκαμψης και ανάπτυξης της χώρας μας.

Η αναγκαία πρόοδος του κλάδου αυτού θα προκύψει είτε από τη ζήτηση, δηλαδή, από τους Καταναλωτές (Φυσικά Πρόσωπα ή Επιχειρήσεις) οι οποίοι συστηματικά θα πρέπει να την απαιτούν για την καλύτερη διασφάλιση των συμφερόντων τους είτε από κάποιες λίγες  ασφαλιστικές εταιρείες οι οποίες θα μπορούν να είναι σε θέση να προσφέρουν κατάλληλα ασφαλιστικά προϊόντα προσβλέποντας σε οικονομικό όφελος από την ορθολογική διαχείρισή τους. Επειδή όμως βρισκόμαστε σε μια “ανώριμη” αγορά με πολλά και διάφορα κοινωνικά – οικονομικά προβλήματα, όπου τόσο οι Καταναλωτές όσο και Ασφαλιστικές Εταιρείες έχουν άλλου είδους ανάγκες και προτεραιότητες, μοναδική διέξοδος θα ήταν οι σχετικές πρωτοβουλίες εκσυγχρονισμού του συστήματος να ληφθούν από την ίδια την Πολιτεία. Δυστυχώς όμως και δω υπάρχουν εγγενείς αδυναμίες που σχετίζονται με πολιτικές ιδεοληψίες και με έλλειψη ρεαλιστικού προσανατολισμού προς πρακτικές του ευρύτερου σύγχρονου πολιτικού, κοινωνικού και οικονομικού συστήματος. Ωστόσο, τα προβλήματα πιέζουν. Δεν υπάρχει άλλος δρόμος από τον εκσυγχρονισμό και τη μεταρρύθμιση προκειμένου να τ=υπάρξει ανάκαμψη και ανάπτυξη σε αυτή τη χώρα.

 

Γράφει ο Γιώργος Κουτίνας
Εμπειρογνώμων Ασφαλίσεων, Διευθύνων Σύμβουλος της ΚΟΥΤΙΝΑΣ ΑΕ - Insurance Brokers, Ανταποκριτές Lloyd's
(www.gkoutinas.gr, [email protected])

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
  • TAGS:
  • ασφάλιση
  • αστική ευθύνη
  • Γιώργος Κουτίνας

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ...

  • Κτηριακά Έργα & Ανάπτυξη Ακινήτων - Απαραίτητη η Ασφάλιση Επαγγελματικής Ευθύνης Μηχανικού
    Γιώργος Κουτίνας, 23/06/2025 - 10:15

    Κτηριακά Έργα & Ανάπτυξη Ακινήτων - Απαραίτητη η Ασφάλιση Επαγγελματικής Ευθύνης Μηχανικού

  • Αειφόρος σχεδιασμός & υλοποίηση τεχνικών έργων - Κρίσιμη και χρήσιμη παράμετρος η Ασφάλιση
    Γιώργος Κουτίνας, 16/05/2025 - 14:10

    Αειφόρος σχεδιασμός & υλοποίηση τεχνικών έργων - Κρίσιμη και χρήσιμη παράμετρος η Ασφάλιση

  • Εταιρική Υπευθυνότητα & Ασφάλιση Ευθύνης: Ορθολογική προσέγγιση στο σύγχρονο επιχειρείν
    Γιώργος Κουτίνας, 06/05/2025 - 09:35

    Εταιρική Υπευθυνότητα & Ασφάλιση Ευθύνης: Ορθολογική προσέγγιση στο σύγχρονο επιχειρείν

  • Θεσμικές εξελίξεις & Ασφάλιση Ακινήτων: Νομική υποχρέωση ή συνειδητή επιλογή;
    Γιώργος Κουτίνας, 17/03/2025 - 10:05

    Θεσμικές εξελίξεις & Ασφάλιση Ακινήτων: Νομική υποχρέωση ή συνειδητή επιλογή;

  • Βραχυχρόνια μίσθωση ακινήτων & ασφαλιστήριο αστικής ευθύνης - Σκέψεις Ιδιοκτήτη Ακινήτου που ταυτόχρονα είναι και Ασφαλιστής!

    Βραχυχρόνια μίσθωση ακινήτων & ασφαλιστήριο αστικής ευθύνης - Σκέψεις Ιδιοκτήτη Ακινήτου που ταυτόχρονα είναι και Ασφαλιστής!

    Γράφει ο Γιώργος Κουτίνας Στο πλαίσιο αξιοποίησης κάποιου ακινήτου μου, διερεύνησα τις προϋποθέσεις συμμόρφωσης με το νόμο για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις ακινήτων...
    Γιώργος Κουτίνας, 11/03/2025 - 09:28
  • Βραχυχρόνια μίσθωση ακινήτων: Ασφάλιση Αστικής Ευθύνης αλλά πώς;

    Βραχυχρόνια μίσθωση ακινήτων: Ασφάλιση Αστικής Ευθύνης αλλά πώς;

    Γράφει ο Γιώργος Κουτίνας Σημαντικές αλλαγές στη βραχυχρόνια μίσθωση ακινήτων φέρνει το σχετικό νομοσχέδιο του υπουργείου Τουρισμού σε εναρμόνιση με την ισχύουσα...
    Γιώργος Κουτίνας, 24/02/2025 - 10:34
  • Airbnb & Ασφάλιση Αστικής Ευθύνης: Να κατανοήσουμε την ουσία και να σεβαστούμε το πνεύμα του Νομοθέτη!

    Airbnb & Ασφάλιση Αστικής Ευθύνης: Να κατανοήσουμε την ουσία και να σεβαστούμε το πνεύμα του Νομοθέτη!

    Πρόσφατα, η υπουργός Τουρισμού παρουσίασε στο υπουργικό συμβούλιο τις νέες  ρυθμίσεις που περιλαμβάνει το νομοσχέδιο του υπουργείου Τουρισμού για τα...
    Γιώργος Κουτίνας, 04/11/2024 - 15:34
  • Υποχρεωτική ασφάλιση ακινήτων έναντι φυσικών καταστροφών (ΙΙ): Κάποιες τεχνικές παράμετροι…

    Υποχρεωτική ασφάλιση ακινήτων έναντι φυσικών καταστροφών (ΙΙ): Κάποιες τεχνικές παράμετροι…

    Στο πολιτικό, κοινωνικό και οικονομικό καθεστώς που ισχύει στη χώρα μας, στο ερώτημα “κάλυψη ακινήτων (κατοικιών) από το Κράτος ή...
    Γιώργος Κουτίνας, 14/10/2024 - 09:32
  • Υποχρεωτική ασφάλιση ακινήτων έναντι φυσικών καταστροφών (Ι): Απαιτείται σοβαρή προσέγγιση!

    Υποχρεωτική ασφάλιση ακινήτων έναντι φυσικών καταστροφών (Ι): Απαιτείται σοβαρή προσέγγιση!

    Αρκετά συχνά τον τελευταίο καιρό εμφανίζονται διάφορα δημοσιεύματα, αναφορικά με το συγκεκριμένο θέμα το οποίο είναι ιδιαίτερα χρήσιμο για την...
    Γιώργος Κουτίνας, 11/10/2024 - 14:00
  • Τι συμβαίνει με την ασφαλιστική κάλυψη των εγκαταστάσεων ψυχαγωγίας - Λούνα Παρκ;

    Τι συμβαίνει με την ασφαλιστική κάλυψη των εγκαταστάσεων ψυχαγωγίας - Λούνα Παρκ;

    Με αφορμή τα δημοσιεύματα γύρω από το πρόσφατο θανατηφόρο συμβάν σε Λούνα Παρκ στη Χαλκιδική, ίσως θα ήταν σκόπιμο να...
    Γιώργος Κουτίνας, 23/08/2024 - 10:22

Σελίδες

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • …
  • ΕΠΟΜΕΝΗ
  • τελευταία »

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Η Generali ξεκινά δυναμικά το Στρατηγικό Σχέδιο “Lifetime Partner 27: Driving Excellence” με ισχυρή ανάπτυξη στους κλάδους Γενικών Ασφαλίσεων, Ζωής και Διαχείρισης Κεφαλαίων
15:52 Η Generali ξεκινά δυναμικά το Στρατηγικό Σχέδιο “Lifetime Partner 27: Driving Excellence” με ισχυρή ανάπτυξη στους κλάδους Γενικών Ασφαλίσεων, Ζωής και Διαχείρισης Κεφαλαίων
  • 14:32 ΕΑΕΕ: +2,5% το σύνολο παραγωγής ασφαλίσεων Ιανουαρίου - Μαΐου 2025
  • 13:32 Χρηματιστήριο: Ξεπέρασε ενδοσυνεδριακά το «φράγμα» των 2.000 μονάδων ο Γενικός Δείκτης Τιμών - Στις 2.060,94  με +1,06%
  • 13:16 ΟΑΣΕ: Καταγγελία για την εταιρεία NOS Insurance Services
  • 12:22 Δυτική Ελλάδα: 420 παρεμβάσεις στο πλαίσιο τοπικών σχεδίων ανάπτυξης από το φθινόπωρο
  • 12:05 Allianz: Λειτουργικά κέρδη €4,4 δισ. για το Β’ τρίμηνο 2025 με ισχυρή επίδοση στον κλάδο Περιουσίας & Ατυχημάτων (P&C)
  • 10:38 Από τη Δευτέρα 11 Αυγούστου δωρεάν αναλήψεις από τα ΑΤΜ των ελληνικών τραπεζών - Θέσπιση εθνικού πλαφόν για τρίτους παρόχους
  • 10:26 Η ασφάλιση υποχρέωση απέναντι στους ίδιους, όχι την Πολιτεία
  • 10:15 Η νέα εποχή του «ΥΓΕΙΑ»-«ΜΗΤΕΡΑ» - Μετεξέλιξη σε ενιαίο, υπερσύγχρονο υγειονομικό συγκρότημα!
  • 09:43 Αδιαφάνεια και διακριτική τιμολόγηση πελατών στις υπηρεσίες Υγείας επισημαίνει η Επιτροπή Ανταγωνισμού
  • 09:30 Ασφαλίσεις τον Αύγουστο - Ποιοι είναι οι ιδανικοί πελάτες;
  • 09:26 Ξηρασία ρεκόρ για τα μέσα Ιουλίου στην Ευρώπη και στην περιφέρεια της Μεσογείου
  • 09:24 Η JP Morgan «ποντάρει» στην Ελλάδα, τα «παράξενα» της Coca Cola HBC, οι υψηλές επιδόσεις της ΔΕΗ και η «απειλή» για τον ΟΤΕ
  • 09:20 Οι σιωπηλοί μάρτυρες της σοβιετικής πυρηνικής εποχής
  • 09:05 Generali: Έναρξη προγράμματος επαναγοράς ιδίων μετοχών έως συνολικού ποσού 500 εκ. ευρώ
  • 09:00 Οι άνθρωποι της Τήνου και τα έργα τους
  • 08:53 Οι πελάτες σας οδηγούν με μαγιό και σαγιονάρες; Εσείς τι κάνατε ως ασφαλιστές;
  • 08:50 Μια βόλτα στη λίμνη του Πηνειού στην Ηλεία!
  • 19:03 ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Στην Acrisure εντάσσεται με στρατηγική συνεργασία η πρακτορειακή εταιρεία Mega του Τάσου Χατζηθεοδοσίου
  • 14:20 Η Howden Re εξασφαλίζει πλήρη άδεια αντασφάλισης για δραστηριοποίηση από το Διεθνές Χρηματοοικονομικό Κέντρο του Ντουμπάι (DIFC)
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 6/8 Τι σημαίνει η εξαγορά της Ευρωκλινικής από την Generali
  2. 6/8 ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Στην Acrisure εντάσσεται με στρατηγική συνεργασία η πρακτορειακή εταιρεία Mega του Τάσου Χατζηθεοδοσίου
  3. 6/8 Ανακοίνωση της ΟΑΣΕ για τη NOS Insurance Services
  4. 5/8 Στρατηγική συνεργασία της Απόλλων ΑΕ, μέλους του Ομίλου Επιχειρήσεων Σαρακάκη, και της Φαραντούρης Insurance Agents
  5. 5/8 Πως μπορεί ο Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής να αυξήσει κατά πολύ τις αμοιβές του;
  6. 4/8 Τα αδιέξοδα στις πωλήσεις των ασφαλιστικών εταιριών και των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών στους πελάτες τους!
  7. 7/8 Οι πελάτες σας οδηγούν με μαγιό και σαγιονάρες; Εσείς τι κάνατε ως ασφαλιστές;

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube