close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Καταναλωτικά Νέα
    • Αθλητικά
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Ασφαλιστής
  • Εκπαίδευση

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Η διερεύνηση των αναγκών του πελάτη είναι πολύ σοβαρή διαδικασία για να την εμπιστεύεστε σε τυποποιημένα έντυπα!
Κώστας Παπαϊωάννου
Κώστας Παπαϊωάννου,
13/5/2025 - 09:23
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Η διερεύνηση των αναγκών του πελάτη είναι πολύ σοβαρή διαδικασία για να την εμπιστεύεστε σε τυποποιημένα έντυπα!

Κώστας Παπαϊωάννου, 13/5/2025
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Το Solvency II, η IDD και η GDPR έχουν θέσει πολύ σοβαρές προδιαγραφές στα θέματα της επικοινωνίας του ασφαλιστικού πράκτορα με το πελάτη του, σχετικά με τη διερεύνηση των αναγκών του! Το θέμα βεβαίως άπτεται και των απαιτήσεων γνώσεων που επιβάλει το AML (ξέπλυμα χρήματος) να έχει ένας ασφαλιστικός πράκτορας για τον πελάτη του!

Ας δούμε τους βασικούς τομείς που πρέπει να γνωρίζει άριστα ένας ασφαλιστικός πράκτορας προκειμένου να προτείνει στον πελάτη του τα προϊόντα που θα καλύψουν πλήρως τις ασφαλιστικές και αποταμιευτικές/επενδυτικές ανάγκες του.

Αυτοί οι τομείς πρέπει να καλύπτουν κατ’ ελάχιστον τα εξής θέματα:

  • Προσωπικές πληροφορίες (όνομα, διεύθυνση, αριθμό τηλεφώνου, επάγγελμα, οικογενειακή κατάσταση, ημερομηνία γέννησής, ο τόπος διαμονής κ.α.)
  • Οικογενειακές πληροφορίες (ονόματα, ηλικίες, επάγγελμα, βαθμός συγγένειας και κατάσταση υγείας της/του συζύγου, τέκνων ή και άλλων εξαρτημένων μελών)
  • Πληροφορίες σχετικές με την εργασία (πληροφορίες σχετικά με το επάγγελμα και τον εργοδότη (εάν υπάρχει) του πελάτη, διεύθυνση εργασίας, εισοδήματα από εργασία, βασικός μισθός, επιδόματα, bonuses, προμήθειες και οποιεσδήποτε επιπρόσθετες παροχές, π.χ. αυτοκίνητο κ.α.)
  • Οικονομικές πληροφορίες (λεπτομέρειες σχετικές με τα στοιχεία ενεργητικού (assets) ή περιουσιακά στοιχεία του πελάτη, καθώς και τις αντίστοιχες υποχρεώσεις που έχει)
  • Ακίνητα και κινητά (σημαντικής αξίας) περιουσιακά στοιχεία του υποψήφιου πελάτη (λεπτομερής καταγραφή των ακινήτων -σπιτιών, οικοπέδων, χωραφιών - και των κινητών περιουσιακών στοιχείων του -έργων τέχνης κ.α.)
  • Υφιστάμενα επενδυτικά και αποταμιευτικά προϊόντα (εφόσον υπάρχουν τέτοιου τύπου προϊόντα στην κατοχή του πελάτη, αυτά είναι πολύ υποβοηθητικά, γιατί βοηθούν στο να μειωθεί η οικονομική πρόβλεψη που απαιτείται για να ικανοποιηθούν οι στόχοι του πελάτη)
  • Υφιστάμενα προϊόντα προστασίας και ασφάλισης (καταγραφή τέτοιων προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων των συνταξιοδοτικών προϊόντων)
  • Υφιστάμενα δανειακά προϊόντα (καταγραφή τέτοιων προϊόντων που πιθανά ήδη κατέχει ο πελάτης και πότε αυτά λήγουν)
  • Μηνιαίο οικογενειακό εισόδημα και ανάλυση εξόδων (στόχος είναι να προσδιοριστούν τα κεφάλαια που είναι διαθέσιμα προκειμένου να χρησιμοποιηθούν για αγορά προϊόντων ασφαλιστικού σχεδιασμού. Ένας επιπλέον σκοπός είναι να δώσει στους πελάτες την ευκαιρία να εντοπίσουν τους τομείς που θα μπορούσαν να μειώσουν τις υφιστάμενες δαπάνες, αν αυτό είναι αναγκαίο ή επιθυμητό)
  • Καταγραφή άλλων προμηθευτών προϊόντων (τράπεζες, επενδυτικές, ασφαλιστικές κ.λπ.)
  • Στόχοι ασφαλιστικού και χρηματοοικονομικού σχεδιασμού του πελάτη (μετά από την λεπτομερή περιγραφή της υπάρχουσας κατάστασης είναι ευκολότερο να τεθούν ορθολογικοί στόχοι για τον πελάτη)!

Η έκταση του ερωτηματολογίου διερεύνησης αναγκών του κάθε πελάτη εξαρτάται από όλους αυτούς τους παράγοντες και θα πρέπει να διαμορφώνεται ανάλογα και κατά συνέπεια μπορεί να ξεκινάει από τουλάχιστον τις 4 σελίδες και να ξεπερνάει ακόμα και τις 15 σελίδες, αναλόγως των δεδομένων του κάθε πελάτη!

Η συστηματική και οργανωμένη διερεύνηση αναγκών και επικοινωνία με τον πελάτη θέτει τις βάσεις για μακροχρόνια, υγιή και αποδοτική σχέση του ασφαλιστικού πράκτορα με τον πελάτη του!

 


Ποιος είναι ο Κώστας Παπαϊωάννου

Είναι Visiting Professor του University of Athens MBA με εξειδίκευση στην ασφαλιστική διοίκηση και πιστοποιημένος εκπαιδευτής ασφαλιστικών γνωστικών αντικειμένων με πολυετή εκπαιδευτική εμπειρία.
Έχει γράψει τα βιβλία «Επενδύσεις και Ασφάλιση», εκδόσεις Σπύρου 2021, «Ασφαλιστικοί Πράκτορες», Εκδόσεις Σπύρου 2022 και «Βασική Εκπαίδευση Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών» στους κλάδους και τα προϊόντα Ζωής και Γενικών Ασφαλίσεων, εκδόσεις Σπύρου 2024, επιπλέον έχει συμμετάσχει στη συγγραφή βιβλίων του ΕΙΑΣ και του ΕΤΙ. Είναι αρθρογράφος του Next Deal.
Έχει κάνει σπουδές οικονομικής κατεύθυνσης και μεταπτυχιακές σπουδές στα ασφαλιστικά. Έχει εργαστεί σε διευθυντικές θέσεις εκπαίδευσης, σε μερικές από τις μεγαλύτερες ασφαλιστικές εταιρίες και τράπεζες που δραστηριοποιούνται στην Ελληνική αγορά.

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
  • TAGS:
  • Κώστας Παπαϊωάννου
  • ασφαλιστική εκπαίδευση
  • διερεύνηση αναγκών
  • πελάτης
  • σοβαρή διαδικασία
  • τυποποιημένα έντυπα

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ...

  • Το Underwriting και ασφαλιστικός πράκτορας ως πρώτος Underwriter!
    Κώστας Παπαϊωάννου, 10/11/2025 - 09:07

    Το Underwriting και ασφαλιστικός πράκτορας ως πρώτος Underwriter!

  • Τι σημαίνει Ασφαλιστική αξία, Ασφαλιστικό ποσό και Ασφαλιστική υποκατάσταση;
    Κώστας Παπαϊωάννου, 07/11/2025 - 08:45

    Τι σημαίνει Ασφαλιστική αξία, Ασφαλιστικό ποσό και Ασφαλιστική υποκατάσταση;

  • Συνήθεις εξαιρέσεις σε ένα συμβόλαιο Μόνιμης Ολικής Ανικανότητας (ΜΟΑ)!
    Κώστας Παπαϊωάννου, 06/11/2025 - 08:50

    Συνήθεις εξαιρέσεις σε ένα συμβόλαιο Μόνιμης Ολικής Ανικανότητας (ΜΟΑ)!

  • Η ασφαλιστική αρχή της Εγγυτέρας Αιτίας (Causa Proxima)!
    Κώστας Παπαϊωάννου, 03/11/2025 - 09:08

    Η ασφαλιστική αρχή της Εγγυτέρας Αιτίας (Causa Proxima)!

  • Τι γνωρίζετε για την Ασφάλιση σε Πρώτο Κίνδυνο;

    Τι γνωρίζετε για την Ασφάλιση σε Πρώτο Κίνδυνο;

    Η ασφάλιση σε πρώτο κίνδυνο είναι ίσως το σημαντικότερο εργαλείο του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή, αλλά και του πελάτη του, προκειμένου να...
    Κώστας Παπαϊωάννου, 29/10/2025 - 08:50
  • Ποιες ορίζονται ασφαλιστικά ως τρομοκρατικές ενέργειες, στάσεις, απεργίες, οχλαγωγίες, διαδηλώσεις και πολιτικές ταραχές;

    Ποιες ορίζονται ασφαλιστικά ως τρομοκρατικές ενέργειες, στάσεις, απεργίες, οχλαγωγίες, διαδηλώσεις και πολιτικές ταραχές;

    Σε ασφαλιστήρια συμβόλαια πολλών κλάδων γενικών ασφαλίσεων, όπως οι ασφαλίσεις Πυρός, Αυτοκινήτων αλλά και άλλων κλάδων ασφάλισης, υπάρχουν πρόσθετες καλύψεις...
    Κώστας Παπαϊωάννου, 27/10/2025 - 09:14
  • Απαλλαγές κατά την αποζημίωση και τύποι απαλλαγών!

    Απαλλαγές κατά την αποζημίωση και τύποι απαλλαγών!

    Σε πολλά ασφαλιστήρια συμβόλαια των Γενικών ασφαλίσεων τίθενται κάποιες απαλλαγές του ασφαλιστή σε περίπτωση αποζημίωσης, για λόγους που αναφέρονται παρακάτω. Οι...
    Κώστας Παπαϊωάννου, 24/10/2025 - 09:20
  • Ο πλούτος των καλύψεων του κλάδου Πυρός!

    Ο πλούτος των καλύψεων του κλάδου Πυρός!

    Ο κλάδος Πυρός και η πληθώρα (πλούτος) των καλύψεων και των παροχών που μπορεί να προσφέρει στους πελάτες του παραμένουν...
    Κώστας Παπαϊωάννου, 23/10/2025 - 09:13
  • Τι ακριβώς σημαίνουν οι όροι υπασφάλιση, υπερασφάλιση, αναλογικός όρος και αποζημιωτική αρχή; Πως προστατεύουν τους πελάτες σας;

    Τι ακριβώς σημαίνουν οι όροι υπασφάλιση, υπερασφάλιση, αναλογικός όρος και αποζημιωτική αρχή; Πως προστατεύουν τους πελάτες σας;

    Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία (ν.4364/2016 – Solvency II), ισχύουν τα παρακάτω. Υπασφάλιση έχουμε όταν η τρέχουσα αξία των ασφαλισμένων πραγμάτων...
    Κώστας Παπαϊωάννου, 21/10/2025 - 09:25
  • Οι κίνδυνοι των επενδύσεων σε μετοχές και μετοχικά χαρτοφυλάκια των Unit Linked!

    Οι κίνδυνοι των επενδύσεων σε μετοχές και μετοχικά χαρτοφυλάκια των Unit Linked!

    Η έννοια του επενδυτικού κινδύνου σε μετοχές (ή/και μετοχικά χαρτοφυλάκια) αναφέρεται στην πιθανότητα εμφάνισης κάποιου ή κάποιων απροσδόκητων γεγονότων, τα...
    Κώστας Παπαϊωάννου, 17/10/2025 - 09:17

Σελίδες

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • …
  • ΕΠΟΜΕΝΗ
  • τελευταία »

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

11/11/25 Χρόνια Πολλά φίλοι ασφαλιστές και με…παιδεία!
16:25 11/11/25 Χρόνια Πολλά φίλοι ασφαλιστές και με…παιδεία!
  • 14:34 Ydrogios Digital Academy: Η νέα εποχή στην εκπαίδευση των επαγγελματιών της ασφάλισης
  • 13:00 Πατίνια: Νέοι κανόνες για τη χρήση τους στην Αθήνα
  • 12:30 isintaximou.gr: Η πρώτη ανεξάρτητη, αυτοματοποιημένη και ολοκληρωμένη εφαρμογή υπολογισμού κύριας και επικουρικής σύνταξης στην Ελλάδα
  • 12:23 Κωνσταντίνος Κόλλιας (ΟΕΕ): «Ο εσωτερικός ελεγκτής μετατρέπεται σε στρατηγικό εταίρο της διοίκησης»
  • 11:45 Ο Όμιλος Ιατρόπολις περνά στη νέα CyberKnife εποχή!
  • 11:25 Κορυφαίοι Νευρολόγοι του Affidea neuraCare Χαράσσουν τη Νέα Εποχή στη Νευρολογία
  • 11:15 Φωκίων Καραβίας (Eurobank) στο 8th Athens Investment Forum: «Η Ελλάδα στην εποχή της παγκόσμιας αναδιάταξης, ευκαιρίες και προκλήσεις στο νέο περιβάλλον»
  • 11:00 Η Χριστίνα Παπακωνσταντίνου (Υποδιοικήτρια ΤτΕ) στο 6ο ΟΤ FORUM «Η επιχείρηση του μέλλοντος: Μετασχηματισμός και παραγωγή προστιθέμενης αξίας»
  • 10:55 Γιατί αργεί η πολιτική διεύρυνσης της Ε.Ε; Εμπόδια και προοπτικές με φόντο το 2030
  • 10:25 Αποκλειστικό: Καταδίκες για την υπόθεση Ασπίς Πρόνοια
  • 10:20 Ημέρα Ιδιωτικής Ασφάλισης - Η φροντίδα απέναντι στο απρόβλεπτο
  • 10:00 Το Χάρισμα και οι Δεξιότητες του Πωλητή
  • 09:45 Τράπεζα Κύπρου: Καθαρά κέρδη 353 εκατ. ευρώ στο 9μηνο - Στο 18,4% η απόδοση στα ίδια κεφάλαια
  • 09:40 Επίδομα Θέρμανσης: Νέες οδηγίες της ΑΑΔΕ - Τι πρέπει να προσέξουν διαχειριστές και ένοικοι πολυκατοικιών
  • 09:30 ΕΑΕΕ: Ημέρα Ασφάλισης «Μαζί, απέναντι στο απρόβλεπτο»
  • 09:20 Τράπεζες: Έβγαλαν καθαρά κέρδη πάνω από 1 δις ευρώ στο 3ο 3μηνο και 2,5 δις στο 9μηνο 2025
  • 09:15 Εύσημα στην Ελλάδα για τη μείωση του χρέους, ο Στουρνάρας και οι αυταπάτες του Αλέξη, σε υψηλά επίπεδα οι ξένες επενδύσεις και οι υψηλές επιδόσεις των τραπεζών
  • 09:10 Optima bank: Ισχυρή ανάπτυξη με αύξηση κερδών στα €123,4 εκατ. στο 9μηνο και νέα διεθνής διάκριση
  • 09:05 Περισσότερα από 130 στελέχη της KPMG έδωσαν το παρών στον 42ο Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας με «συνοδοιπόρο» την ΕΛΕΠΑΠ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 11/11 Αποκλειστικό: Καταδίκες για την υπόθεση Ασπίς Πρόνοια
  2. 6/11 Η Agora του Ardonagh Group εγκαινιάζει την παρουσία της στην Ελλάδα με 300 εκατ. ευρώ διαθέσιμα για εξαγορές
  3. 10/11 Υποχρεωτική ασφάλιση επιχειρήσεων για φυσικές καταστροφές - Ναι μεν αλλά...
  4. 7/11 Τι σημαίνει Ασφαλιστική αξία, Ασφαλιστικό ποσό και Ασφαλιστική υποκατάσταση;
  5. 5/11 Η αγαθή σκιά που άφησε ένας άνθρωπος
  6. 7/11 Συνάντηση Philippe Donnet με τον Βασιλιά Κάρολο Γ’ για την κλιματική ανθεκτικότητα και την οικονομική βιωσιμότητα
  7. 11/11 11/11/25 Χρόνια Πολλά φίλοι ασφαλιστές και με…παιδεία!

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube