Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 29/1/2024 - 08:44 facebook twitter linkedin Ασφάλιση αυτοκινήτου: Υπέγραψε αίτηση ο πελάτης; Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 29/1/2024 facebook twitter linkedin Με αφορμή πρόσφατο άρθρο του nextdeal, θυμηθήκαμε σχεδόν 30 χρόνια πριν, τι γινόταν στην καθημερινότητα των ασφαλιστικών πρακτορείων, και πως μεταφέρονταν μαζικά οι ανανεώσεις των ασφαλιστηρίων αυτοκινήτων από εταιρεία σε εταιρεία. Οι «τράμπες» της τότε εποχής λάμβαναν χώρα για διάφορους λόγους όπως συνήθως για μεγαλύτερες προμήθειες, για αλλαγές συνεργασιών, μετά από κλεισίματα εταιρειών, για να παραμείνουν τα συμβόλαια σε ισχύ «απλήρωτα» και για φθηνότερα συμβόλαια, πριν ο πελάτης δυσανασχετήσει με τις αυξήσεις. δεκαετίες πέρασαν και η νομοθεσία σταδιακά επέβαλλε αυστηρότατους κανόνες τόσο για τη διασφάλιση του καταναλωτή, όσο και για την προαγωγή του ίδιου του επαγγέλματος. Σήμερα ο νόμος 4583/2018/ IDD- σχετικά με τη διανομή ασφαλιστικών προϊόντων και άλλων διατάξεων, καθορίζει ρητά τους κανόνες με τους οποίους οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές οφείλουν να διανέμουν ασφαλιστικά προϊόντα στους καταναλωτές. Σύμφωνα με το άρθρο 28, «Γενικές πληροφορίες που παρέχει ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής ή η ασφαλιστική επιχείρηση», εκτός των άλλων, πριν τη σύναψη της ασφαλιστικής σύμβασης, οι διανομείς συμπληρώνουν την αίτηση ασφάλισης βάσει των στοιχείων που παρέχει ο πελάτης, λαμβάνουν υπογραφή από τον πελάτη και παραδίδουν το μεν πρωτότυπο στην ασφαλιστική επιχείρηση που αναλαμβάνει τον κίνδυνο, το δε αντίγραφο της στον πελάτη. Δείτε εδώ το αντίστοιχο απόσπασμα: Η ενυπόγραφη αίτηση ασφάλισης ισχύει για όλους τους κλάδους ασφάλισης και δεν εξαιρεί τις ασφαλίσεις οχημάτων. Δηλαδή εάν ένας πελάτης έχει ασφαλίσει το αυτοκίνητό του σε μια εταιρεία, και κατά την ανανέωση του ασφαλιστηρίου του, για παράδειγμα «το άλλο εξάμηνο» επιθυμεί να ασφαλιστεί σε άλλη εταιρεία, πρέπει να υπογράψει αίτηση και να λάβει προσυμβατική ενημέρωση προφορικά και εγγράφως. Η ίδια διαδικασία υπογραφής αίτησης και προσυμβατικής ενημέρωσης ισχύει και σε άλλες περιπτώσεις που προκύπτουν στην καθημερινότητα, όπως για παράδειγμα εάν ένα ασφαλιστικό πρακτορείο διακόψει τη συνεργασία του με μια εταιρεία, και επιθυμεί να μεταφέρει τα ασφαλιστήρια οχημάτων σε μια άλλη εταιρεία, ή εάν ένα πρακτορείο διαγνώσει αυξήσεις στα ασφάλιστρα μιας εταιρείας, και προκειμένου να αποφύγει τη δυσαρέσκεια των πελατών, αποφασίσει να μεταφέρει τα ασφαλιστήρια σε άλλη εταιρεία. Εάν δεν υπογράψει ο πελάτης αίτηση ασφάλισης και προσυμβατική ενημέρωσης, ελλοχεύει ο κίνδυνος όταν θα συμβεί ένα τροχαίο και δη υψηλών αποζημιώσεων, εάν προκύψει οποιαδήποτε εμπλοκή στην αποζημίωση, να αναρωτηθεί, εάν έπρεπε να αλλάξει εταιρεία για να έχει φθηνότερα ασφάλιστρα για 10-15 ευρώ και να αναζητήσει ευθύνες στο πρακτορείο και στον ασφαλιστικό διαμεσολαβητή. Υπάρχουν και τα κλεισίματα εταιρειών. Τι γίνεται τότε; Πως θα αποδείξει ο διαμεσολαβητής ότι παρόλο που ενημέρωσε, ο πελάτης επέλεξε το πιο φθηνό εάν δεν έχει μια υπογραφή στην αίτηση ή έστω ένα email με την επιλογή του πελάτη; Ποιος θα πληρώσει το λογαριασμό; Στην καθημερινότητα συναντώνται διάφορες περιπτώσεις πρακτικών, και αρκετά γραφεία αξιοποιούν κάθε τεχνολογική δυνατότητα, προκειμένου και να κάνουν πιο εύκολη τη δουλειά των διαμεσολαβητών και να εφαρμόζουν την νομοθεσία. Παρόλο που έχει «χαρτούρα» και «σπατάλη χρόνου μπροστά στον υπολογιστή», με μια υπογραφή τηρείται η διαδικασία και η νομοθεσία. Οι εποχές δυσκόλεψαν, η ρευστότητα μειώθηκε, οι πελάτες δεν έχουν ηρεμία, και μέσα σε όλα αυτά, οφείλουμε να προστατέψουμε τη δουλειά και το εισόδημά μας. ©Μέντωρ Διαμεσολαβητής Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 26/08/2025 - 11:04 Πόσες δασικές πυρκαγιές συνέβησαν και πόσα στρέμματα γης κάηκαν το 2024;
Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 30/07/2025 - 12:40 Ποιες παροχές περιλαμβάνει ένα ασφαλιστήριο κυβερνοεπίθεσης;
Πως θα επιστρέψει το αυτοκίνητό μου πίσω, έχει βλάβη και είμαι στο νησί! Συμβαίνουν περιστατικά ακινητοποίησης οχημάτων και στα νησιά. Εάν ο οδηγός δεν επιθυμεί να επισκευάσει τη βλάβη σε τοπικό συνεργείο, τότε πρέπει... Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 23/07/2025 - 10:44
Ποια οχήματα εξυπηρετεί μια Οδική Βοήθεια Επιβατικού και με ποιες παροχές; Μια Οδική Βοήθεια Επιβατικού καλύπτει τις παρακάτω κατηγορίες οχημάτων: Επιβατικό αυτοκίνητο Ιδιωτικής Χρήσης Επιβατικό αυτοκίνητο Δημοσίας Χρήσεως- Ταξί Φορτηγό αυτοκίνητο μέχρι 3,5 τόνους... Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 21/07/2025 - 10:00
Πότε θεωρείται ένα όχημα σε στάση και τι προβλέπει ο Φιλικός Διακανονισμός για το διπλοπαρκάρισμα; Πολλά και διαφορετικά περιστατικά τροχαίων συμβαίνουν στην καθημερινότητα, μέσα στα οποία και τροχαία με διπλοπαρκάρισμα. Για την αξιολόγηση της υπαιτιότητας, εκτός... Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 16/07/2025 - 09:22
Ποιες παροχές περιλαμβάνει η ασφάλιση Κυνηγών και πότε πρέπει να ασφαλιστούν; Κάθε χρόνο συνήθως προς το τέλος Αυγούστου ξεκινά η επίσημη κυνηγετική περίοδος, που διαρκεί έως τα τέλη Φεβρουαρίου του επόμενου... Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 14/07/2025 - 09:03
Τι προβλέπουν τα ασφαλιστήρια για ωτίτιδα και διάτρηση τυμπάνου από καταδύσεις; Οι θαλάσσιες δραστηριότητες αυξάνουν τις πιθανότητες πρόκλησης Ωτίτιδας και Διάτρησης Τυμπάνου. Τα ασφαλιστήρια υγείας προβλέπουν, εκτός των άλλων, και τη... Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 11/07/2025 - 13:20
Τι προβλέπει ο Φιλικός Διακανονισμός για την αποζημίωση υλικών ζημιών με Συνυπαιτιότητα; Ο Φιλικός Διακανονισμός είναι ένα Σύστημα Αποζημίωσης, που μετά από ένα τροχαίο ατύχημα επιτρέπει στον αναίτιο ασφαλισμένο, να αποζημιωθεί από... Μέντωρ Διαμεσολαβητής, 10/07/2025 - 14:45