Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 30/5/2025 - 10:36 facebook twitter linkedin Βάντα Γιανναρά (DGTAL Pathos): Οι ψηφιακοί βοηθοί τώρα στην υπηρεσία της ασφαλιστικής αγοράς! Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 30/5/2025 facebook twitter linkedin Αναδημοσίευση από το ειδικό τεύχος της εφημεδίδας Nextdeal (Τεύχος 560) Βάντα Γιανναρά, διευθύνουσα σύμβουλος DGTAL Pathos, Συνέντευξη στον Κωστή Σπύρου Τα οφέλη του ψηφιακού μετασχηματισμού για τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις επισημαίνει σε συνέντευξή της στην εφημερίδα «NextDeal» η κ. Βάντα Γιανναρά, διευθύνουσα σύμβουλος DGTAL Pathos. Τονίζει ακόμη ότι για την αντιμετώπιση των προκλήσεων οι ασφαλιστικές στην Ελλάδα στρέφονται όλο και περισσότερο στην Τεχνητή Νοημοσύνη (Τ.Ν.) και τον αυτοματισμό. Προσθέτει ότι η Τ.Ν. μπορεί να αναλύσει τεράστια σύνολα δεδομένων από ζημιές φυσικών καταστροφών, όπως πλημμύρες και τυφώνες, επιτρέποντας γρήγορες αποφάσεις για την αποζημίωση, ιδιαίτερα σημαντικό σε μια χώρα σαν την Ελλάδα. Ερωτηθείσα σχετικά, σημειώνει ότι «δεν αναπτύσσουμε Τ.Ν. για χάρη της τελειότητας, αναπτύσσουμε Τ.Ν. για την ωφέλεια του ανθρώπου». Βάντα Γιανναρά Ποια είναι η κύρια πρόκληση που αντιμετωπίζει η ελληνική ασφαλιστική αγορά όσον αφορά την υιοθέτηση της Τεχνητής Νοημοσύνης; Καθώς η Ελλάδα συνεχίζει να σταθεροποιείται οικονομικά, οι ασφαλιστικές εταιρείες επικεντρώνονται στην αναβάθμιση legacy συστημάτων που δυσκολεύονται να αντεπεξέλθουν στον όγκο των αυξανόμενων δεδομένων και στις πιο σύνθετες, πολύπλοκες αποζημιώσεις. Αυτή η εκσυγχρονιστική προσπάθεια είναι κρίσιμη, καθώς τα παρωχημένα αυτά συστήματα μπορούν να επιβραδύνουν την ταχύτητα και την ακρίβεια στην επεξεργασία των απαιτήσεων, επηρεάζοντας την ικανοποίηση των πελατών και την αποδοτικότητα. Επιπλέον, η ανάγκη για ψηφιακό μετασχηματισμό ενισχύεται από την αύξηση των φυσικών καταστροφών, που απαιτούν γρήγορη και ακριβή αξιολόγηση και ανταπόκριση. Για την αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων, οι ασφαλιστικές στην Ελλάδα στρέφονται όλο και περισσότερο στην Τεχνητή Νοημοσύνη (Τ.Ν.) και τον αυτοματισμό. Με την ενσωμάτωση της Τ.Ν. στις λειτουργίες τους, μπορούν να βελτιστοποιήσουν τις ροές εργασίας και να ενισχύσουν την αποτελεσματικότητα. Για παράδειγμα, η Τ.Ν. μπορεί να αυτοματοποιήσει την προκαταρκτική ταξινόμηση των ζημιών (claims triaging) βάσει συγκεκριμένων ορίων, να επικυρώσει γρήγορα τα δεδομένα (validation) και να προχωρήσει στην πληρωμή χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση. Αυτό ακριβώς κάνει το προϊόν μας GRABBER. Για πιο περίπλοκες απαιτήσεις, όπου η επεξεργασία και η λήψη απόφασης γίνεται από τους ειδικούς, η Τ.Ν. ενισχύει τη διαχείριση κινδύνου και τη λήψη αποφάσεων μέσω της πρώιμης αναγνώρισης ζημιών υψηλού κινδύνου, της ταχείας συλλογής στοιχείων, της αυτοματοποιημένης διαχείρισης αποδεικτικών και κανόνων απόφασης. Αυτό κάνει το προϊόν μας DRILLER. Με λίγα λόγια, προσφέρουμε μια ολοκληρωμένη λύση για τη διαχείριση ζημιών που αυτοματοποιεί τις απλές απαιτήσεις και βοηθά τις ασφαλιστικές να λαμβάνουν ταχύτερες, πιο συνεπείς αποφάσεις σε πιο σύνθετες περιπτώσεις. Το αποτέλεσμα; Λιγότερες καθυστερήσεις, σωστότερη διαχείριση αποθεματικών και καλύτερα αποτελέσματα! Μπορεί η Τ.Ν. να χρησιμοποιηθεί στη διαχείριση κινδύνων φυσικών καταστροφών (NatCat); Απολύτως. Η Τ.Ν. είναι ζωτικής σημασίας για τη διαχείριση των κινδύνων NatCat, καθώς ενισχύει τις προβλέψεις καταστροφών και βελτιστοποιεί τις στρατηγικές αντιμετώπισης και αξιολόγησης κινδύνου. Η Τ.Ν. μπορεί να αναλύσει τεράστια σύνολα δεδομένων από ζημιές φυσικών καταστροφών, τις πλημμύρες και τυφώνες, επιτρέποντας γρήγορες αποφάσεις για την αποζημίωση. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό σε μια χώρα σαν την Ελλάδα, επιρρεπή σε σεισμούς και τις φυσικές καταστροφές, όπου η έγκαιρη και ακριβής ανάλυση δεδομένων μπορεί να επηρεάσει σημαντικά τις προσπάθειες ανάκαμψης και τα οικονομικά αποτελέσματα. Ανακοινώσατε ότι η DGTAL είναι η πρώτη που λανσάρει AI insurance agents. Ποια είναι τα οφέλη μιας τέτοιας κίνησης; Οι ψηφιακοί βοηθοί (AI agents) είναι το επόμενο βήμα στην εξέλιξη της GenAI, καθώς είναι προγραμματισμένοι να διαχειρίζονται end-to-end workflows με μεγαλύτερη αυτονομία, διεκπεραιώνουν εργασίες συλλογικά και δίνουν γρήγορα δεδομένα στους ανθρώπους για τη λήψη αποφάσεων. Με την αυτοματοποίηση επαναλαμβανόμενων εργασιών, επιτρέπουν στους claims adjusters να επικεντρωθούν σε πιο σύνθετη λήψη αποφάσεων, με αποτέλεσμα ταχύτερη και πιο ακριβή επεξεργασία των ζημιών. Μπορείτε να δώσετε ένα παράδειγμα AI agents σε δράση στον ασφαλιστικό κλάδο; Βεβαίως! Κάναμε ένα PoC για έναν από τους μεγαλύτερους παγκόσμιους αντασφαλιστές, όσον αφορά την αξιολόγηση υποθέσεων αναπηρίας, χειροκίνητα, πράγμα που προκαλούσε καθυστερήσεις και ασυνεπείς διαδικασίες. Οι claims managers εξέταζαν 150 υποθέσεις/μήνα με κατά μέσο όρο 150-200 σελίδες/υπόθεση αναπηρίας, με στόχο να αποφασίσουν τη συνέχιση ή μη της σύνταξης αναπηρίας. Το DRILLER χρησιμοποίησε AI agents για την επεξεργασία αυτών των απαιτήσεων με χρήση πολλαπλών εργαλείων, όπως OCR, ανωνυμοποίηση, αναζήτηση, εξαγωγή δεδομένων με δυνατότητα εξήγησης (groundedness), αυτόματες περιλήψεις, εργαλεία συνεργασίας και μετάφραση. To αποτέλεσμα ήταν 4.4 στα 5 scoring στην ακρίβεια και τη σχετικότητα της απάντησης και +60% μείωση χρόνου στην αξιολόγηση της κάθε υπόθεσης. Ποια είναι η άποψή σας για το μέλλον της Τ.Ν. στην ασφάλιση, στην Ελλάδα και το εξωτερικό; Βρισκόμαστε ακόμη στην πρώτη ώρα της Τ.Ν. στην ασφάλιση. Υπάρχει πολύς θόρυβος, παραπληροφόρηση, υπερ- ή υπο- προσδοκίες και επενδύσεις που δεν αποφέρουν απτά αποτελέσματα και ROI. Φαίνεται πως όλοι είναι, με κάποιον τρόπο, απογοητευμένοι, γιατί δεν βλέπουν ή δεν βιώνουν το «όνειρο της Τ.Ν.». Αυτό είναι αναμενόμενο στη φάση πρώιμης υιοθέτησης στην οποία βρισκόμαστε. Η συμβουλή μου προς τους πελάτες μου είναι: Απλώς τολμήστε το! Όλοι μιλούν για την τεράστια ευκαιρία που προσφέρει η Τ.Ν. σε επίπεδο επιχείρησης, αλλά πολύ λίγες εταιρείες προχωρούν πέρα από τα Proof of Concept. Και στα PoC δεν βρίσκεται ούτε η απόδοση επένδυσης ούτε η αποδοτικότητα. Ο τελικός στόχος δεν είναι μόνο η αποδοτικότητα, αλλά και η διαφοροποιημένη αξία. Η δεύτερη βρίσκεται στα δεδομένα και στην τεχνογνωσία των ανθρώπων. Ένα τελευταίο πράγμα: Το χάσμα μεταξύ PoC και παραγωγής είναι μεγαλύτερο απ’ ό,τι φαντάζεται κανείς. Γι’ αυτό τα PoC πρέπει να γίνονται γρήγορα, με έμφαση στην παραγωγή από την πρώτη κιόλας ημέρα. Διαφορετικά όλοι θα σπαταλούν τον πολύτιμο χρόνο τους. Και κρατήστε την Τ.Ν. κοντά στον τρόπο που ήδη δουλεύουν οι άνθρωποι. Δεν αναπτύσσουμε Τ.Ν. για χάρη της τελειότητας. Αναπτύσσουμε Τ.Ν. για την ωφέλεια του ανθρώπου. Διαβάστε παρακάτω την συνέντευξη από το ειδικό τεύχος της εφημερίδας Nextdeal (Τεύχος 560) και σε ηλεκτρονική μορφή σελ. 76-77 (πατήστε κάτω δεξιά για μεγέθυνση) Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 07/07/2025 - 16:20 Με ιστορικά παραγωγικά ρεκόρ γιόρτασαν οι πρωταγωνιστές της Interamerican που επιτυχώς επεκτείνεται και εκτός Ελλάδος! (Δείτε βίντεο και φωτογραφίες)
Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 02/07/2025 - 15:55 Όχημα αντικατάστασης και τεχνική βοήθεια στο σπίτι ετοιμάζει η INTERAMERICAN Βοηθείας (βίντεο)
Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 27/06/2025 - 16:16 Attica Bank και Ergo Ασφαλιστική ενισχύουν τη συνεργασία τους
HDI Global SE: 30 χρόνια προσφοράς στις βιομηχανικές και επαγγελματικές ασφαλίσεις στην Ελλάδα (βίντεο) Σε μία λαμπρή εκδήλωση στη Λίμνη Βουλιαγμένης, την περασμένη Τετάρτη 11 Ιουνίου η HDI Global SE Hellas γιόρτασε, τα 30... Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 18/06/2025 - 13:00
ΝΝ Hellas: Φέτος θα πετύχουμε τον στόχο - ορόσημο του 1 δισ. ευρώ Μία ανάσα από το στόχο-ορόσημο του 1 δισ. ευρώ ευρώ, ασφαλιστικής παραγωγής βρίσκεται η ΝΝ Hellas, σύμφωνα με τον Γενικό... Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 03/06/2025 - 15:16
Vanda Giannara (DGTAL Pathos): Digital Assistants at the service of the Insurance Market Republish from the special edition of Nextdeal (Issue 560) Vanda Giannara, CEO DGTAL Interview by Konstantinos E. Spirou The benefits of digital transformation for... Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 30/05/2025 - 10:43
Βάντα Γιανναρά (DGTAL Pathos): Οι ψηφιακοί βοηθοί τώρα στην υπηρεσία της ασφαλιστικής αγοράς! Αναδημοσίευση από το ειδικό τεύχος της εφημεδίδας Nextdeal (Τεύχος 560) Βάντα Γιανναρά, διευθύνουσα σύμβουλος DGTAL Pathos, Συνέντευξη στον Κωστή Σπύρου Τα οφέλη... Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 30/05/2025 - 10:36
«Λουδίτες και Τ.Ν.: Ο παραλληλισμός με τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές» Αναδημοσίευση από την εφημερίδα Nextdeal που κυκλοφορεί (Τεύχος 560) Το παρόν τεύχος του «NextDeal», το καθιερωμένο πλέον επετειακό τεύχος που συνοδεύει... Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 22/05/2025 - 10:55
Ποιοι εξελέγησαν στο νέο διοικητικό συμβούλιο του ΣΕΣΑΕ Πραγματοποιήθηκαν σήμερα Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου 2025, στο πλαίσιο της Γενικής Συνέλευσης, οι αρχαιρεσίες για την εκλογή νέου διοικητικού συμβουλίου του... Κωνσταντίνος Ε. Σπύρου, 05/02/2025 - 20:53