Γιώργος Μούζος, 11/4/2018 - 09:59 facebook twitter linkedin Υποχρεωτικό για όλα τα νέα μοντέλα αυτοκινήτων το eCall! Γιώργος Μούζος, 11/4/2018 facebook twitter linkedin Εάν αγοράσετε ένα νέο μοντέλο αυτοκινήτου που προβλέπεται να κατασκευαστεί μετά τις 31 Μαρτίου 2018, αυτό πρέπει να είναι εξοπλισμένο με το σύστημα eCall βάσει του αριθμού 112. Η νέα αυτή νομοθεσία ισχύει και για τα αυτοκίνητα έως 8 θέσεων, αλλά και για τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα. Εάν το αυτοκίνητό σας έχει ήδη ταξινομηθεί, δεν είστε υποχρεωμένοι να το εξοπλίσετε με το σύστημα eCall, αλλά έχετε τη δυνατότητα να το εγκαταστήσετε αν το αυτοκίνητό σας πληροί τις τεχνικές απαιτήσεις. Τι είναι και πως λειτουργεί το eCall Το eCall είναι ένα σύστημα εγκατεστημένο στα οχήματα της Ε.Ε., το οποίο καλεί αυτόματα και δωρεάν τον αριθμό έκτακτης ανάγκης 112 σε περίπτωση σοβαρού τροχαίου ατυχήματος. Σαφώς, κι ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να ενεργοποιήσει χειροκίνητα το eCall πατώντας απλά ένα κουμπί. Ο τρόπος λειτουργία του eCall είναι απλός και λειτουργεί σε όλες τις χώρες της ΕΕ. Οπουδήποτε κι αν βρίσκεστε, εάν το όχημά σας εμπλακεί σε σοβαρό ατύχημα, θα συνδεθείτε με το πλησιέστερο δίκτυο αντιμετώπισης περιστατικών έκτακτης ανάγκης. Δεν έχει σημασία πού αγοράστηκε το αυτοκίνητό σας ή πού έχει ταξινομηθεί. Όταν το eCall ενεργοποιείται, συνδέεται με το πλησιέστερο κέντρο αντιμετώπισης περιστατικών έκτακτης ανάγκης, μέσω τηλεφωνικής σύνδεσης και ζεύξης δεδομένων. Με αυτόν τον τρόπο μπορείτε να επικοινωνήσετε, τόσο εσείς όσο και οι επιβάτες του οχήματός σας, με το κέντρο έκτακτης ανάγκης. Ταυτόχρονα ένα ελάχιστο σύνολο δεδομένων διαβιβάζεται αυτόματα σ' αυτό (η ακριβής σας θέση, η ώρα του ατυχήματος, ο αριθμός ταυτοποίησης του οχήματος και η κατεύθυνσή του). Οι πληροφορίες αυτές δίνουν τη δυνατότητα στις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης να αξιολογήσουν και να διαχειριστούν την κατάστασή σας. Υπηρεσίες eCall που παρέχονται από τρίτους Σύμφωνα με τους κανόνες της Ε.Ε., επιπλέον του συστήματος βάσει του αριθμού 112, έχετε το δικαίωμα να χρησιμοποιήσετε υπηρεσίες eCall που παρέχονται από τρίτους (TPS). Οι πρόσθετες αυτές υπηρεσίες θα μπορούσαν, για παράδειγμα, να περιλαμβάνουν την παροχή οδικής βοήθειας. Βέβαια για τέτοιου τύπου υπηρεσίες θα υπάρχει μια ανάλογη χρέωση, ενώ για το σύστημα eCall βάσει του αριθμού 112 η χρήση είναι δωρεάν. Κάθε σύστημα eCall που παρέχεται από τρίτους πρέπει: • να πληροί τα εγκεκριμένα τεχνικά πρότυπα της Ε.Ε. • να εξασφαλίζει αυτόματη μετάβαση στο σύστημα eCall βάσει του αριθμού112 εάν το σύστημα TPS δεν λειτουργεί • να δίνει τη δυνατότητα στον ιδιοκτήτη του οχήματος να επιλέγει μεταξύ του συστήματος eCall βάσει του αριθμού 112 και του συστήματος TPS • να μην επιτρέπει την ανταλλαγή δεδομένων με το σύστημα eCall βάσει του αριθμού 112 • Εάν σας παρέχονται πρόσθετες υπηρεσίες μέσω του συστήματος eCall που παρέχεται από τρίτους, πρέπει να δώσετε τη ρητή συγκατάθεσή σας για να πραγματοποιηθεί ο εντοπισμός, η παρακολούθηση και η επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων στο πλαίσιο αυτό. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 15/09/2025 - 08:55 Κρύβει τις πινακίδες του ο πελάτης σας; Ο νέος Κ.Ο.Κ. δεν αστειεύεται
Γιώργος Μούζος, 11/09/2025 - 08:55 Γυρισμένα χιλιόμετρα στα μεταχειρισμένα: Ακόμα ένας πονοκέφαλος της ασφαλιστικής αγοράς
Ελαστικά: Οι λεπτομέρειες που πληρώνει ακριβά η ασφαλιστική αγορά Η αμέλεια στον έλεγχο τους αυξάνει τα ατυχήματα, τις αποζημιώσεις και πιέζει ολόκληρη την ασφαλιστική αγορά. Οι περισσότεροι οδηγοί ξοδεύουν ώρες... Γιώργος Μούζος, 05/09/2025 - 08:58
Ο «κανόνας των 3 δευτερολέπτων»: Το μυστικό όπλο των ασφαλιστών για την μείωση των τροχαίων Ο κανόνας που κάθε ασφαλιστής πρέπει να γνωρίζει και να μεταφέρει στους πελάτες του αν θέλει να μειώσει τις αποζημιώσεις... Γιώργος Μούζος, 03/09/2025 - 08:50
Η κλιματική αλλαγή ανεβάζει τα ασφάλιστρα αυτοκινήτου: Πώς επηρεάζονται οι ασφαλιστές; Μετά την αγορά κατοικίας, η επόμενη μεγάλη πίεση για την ασφαλιστική βιομηχανία έρχεται από την ασφάλιση αυτοκινήτου. Η κλιματική αλλαγή δεν... Γιώργος Μούζος, 01/09/2025 - 09:02
Μπορεί ένας αλγόριθμος να αποφασίζει ποιος είναι υπεύθυνος για ένα ατύχημα; Τεχνητή νοημοσύνη, τηλεματική & big data: Η νέα πραγματικότητα στην απόδοση ευθύνων; Για δεκαετίες, η απόδοση ευθύνης σε ένα τροχαίο βασιζόταν... Γιώργος Μούζος, 29/08/2025 - 08:51
OTA Updates: O νέος πονοκέφαλος του ασφαλιστικού κλάδου Αν οι οδηγοί αγνοούν τις ασύρματες ενημερώσεις, ίσως οι ασφαλιστικές να κληθούν να πληρώσουν μεγάλο λογαριασμό. Η αυτοκινητοβιομηχανία αλλάζει με ρυθμούς... Γιώργος Μούζος, 27/08/2025 - 09:11
Γιατί οι σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων κρατούν σε εγρήγορση τον ασφαλιστικό κλάδο; Η ηλεκτροκίνηση τρέχει, αλλά μαζί της μεγαλώνουν οι κίνδυνοι: πυρκαγιές σε κλειστούς χώρους, ηλεκτροπληξίες, κυβερνοεπιθέσεις, διακοπές λειτουργίας και νέες ρυθμιστικές... Γιώργος Μούζος, 25/08/2025 - 08:50