Γιώργος Μούζος, 20/8/2025 - 08:55 facebook twitter linkedin Τελικά μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη να μειώσει τις ασφαλιστικές αποζημιώσεις; Γιώργος Μούζος, 20/8/2025 facebook twitter linkedin Συσκευές παρακολούθησης και έξυπνα προγράμματα υπόσχονται λιγότερα ατυχήματα. Αλλά το κλειδί είναι πώς θα τα χρησιμοποιήσουν οι ασφαλιστικές. Είναι γεγονός πως η τεχνολογία δίνει πληροφορίες. Και μάλιστα πολλές. Η δουλειά του ανθρώπου όμως είναι να τις αξιολογήσει και να πράξει ανάλογα με τα δεδομένα που έχει στα χέρια του και τα συμπεράσματα που προκύπτουν. Οι αισθητήρες των σύγχρονων μοντέλων, ακόμα και οι εφαρμογές στα κινητά τηλέφωνα μπορούν να δείξουν ποιος οδηγεί επικίνδυνα, πού συμβαίνουν τα περιστατικά και ποιες συμπεριφορές προδιαθέτουν σε σύγκρουση. Το αν αυτά τα δεδομένα θα μειώσουν πραγματικά τις αποζημιώσεις εξαρτάται από την ίδια την ασφαλιστική. Από το πώς σχεδιάζει τα προγράμματά της και πόσο καλά επικοινωνεί με τον πελάτη. Από τα δεδομένα στην καθημερινότητα του οδηγού Συσκευές παρακολούθησης καταγράφουν ταχύτητα, απότομα φρεναρίσματα, απότομες επιταχύνσεις και μοτίβα διαδρομής. Ειδικά προγράμματα «μαθαίνουν» από αυτά τα σήματα και συνδέουν τη συμπεριφορά με το ιστορικό αποζημιώσεων. Όταν ένας οδηγός θα λάβει ένα απλό και κατανοητό μήνυμα, π.χ. «προσοχή: πολύ συχνά φρενάρεις απότομα στον ίδιο δρόμο» έχει μεγαλύτερη πιθανότητα να αλλάξει τρόπο οδήγησης από ό,τι αν απλώς καταχωρηθεί σε ένα σύστημα τιμολόγησης. Τι δείχνουν οι εφαρμογές στην πράξη Υπάρχουν μετρήσιμα αποτελέσματα: σε προγράμματα που συνδυάζουν παρακολούθηση και ενεργή ανατροφοδότηση, οι εταιρείες βλέπουν γενική μείωση ατυχημάτων. Τα νούμερα ποικίλλουν ανάλογα με το πρόγραμμα και το κοινό, αλλά μια ρεαλιστική εικόνα δείχνει μειώσεις στη συχνότητα περιστατικών και μάλιστα σε ικανοποιητικά ποσοστά. Οι βελτιώσεις γίνονται πιο σαφείς όταν συνοδεύονται από κίνητρα, όπως έκπτωση στο συμβόλαιο, ανταμοιβές ή ακόμα και απλές επιβραβεύσεις μέσα στην εφαρμογή. Στην πράξη, οι οδηγοί που λαμβάνουν συνεχή ανατροφοδότηση φροντίζουν να γίνονται καλύεροι και να προσέχουν ακόμα περισσότερο πίσω από το τιμόνι. Τι θα αλλάξει στην ασφαλιστική αγορά Δεν πρόκειται απλώς για φθηνότερα ασφάλιστρα. Πρόκειται για αλλαγή στον τρόπο που μετράμε τον κίνδυνο: από κατηγορίες και ηλικίες σε ρεαλιστική, συμπεριφορική εικόνα. Οι εταιρείες που ενσωματώνουν αυτά τα δεδομένα στο underwriting και στη διαχείριση απαιτήσεων μπορούν να σχεδιάσουν προϊόντα που προλαμβάνουν τις ζημιές, όχι μόνο να τις αποζημιώνουν. Αλλά για να αποδώσει αυτό το μοντέλο χρειάζεται σχεδιασμός, σαφείς δείκτες απόδοσης (π.χ. μείωση απότομων φρεναρισμάτων, μείωση αιτήσεων αποζημίωσης), δοκιμές σε συγκεκριμένα τμήματα του χαρτοφυλακίου και σωστή διαχείριση προσωπικών δεδομένων. Η τεχνολογία δεν θα εξαφανίσει τις αποζημιώσεις σε μία νύχτα. Όμως, σωστά σχεδιασμένα προγράμματα παρακολούθησης και ανατροφοδότησης μπορούν να μειώσουν τόσο τη συχνότητα όσο και το κόστος των ζημιών. Οι ασφαλιστικές που θα τολμήσουν να φέρουν την τεχνολογία πιο κοντά στον άνθρωπο και όχι μόνο στα συστήματα τιμολόγησης θα έχουν το πραγματικό πλεονέκτημα. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 03/09/2025 - 08:50 Ο «κανόνας των 3 δευτερολέπτων»: Το μυστικό όπλο των ασφαλιστών για την μείωση των τροχαίων
Γιώργος Μούζος, 01/09/2025 - 09:02 Η κλιματική αλλαγή ανεβάζει τα ασφάλιστρα αυτοκινήτου: Πώς επηρεάζονται οι ασφαλιστές;
Γιώργος Μούζος, 29/08/2025 - 08:51 Μπορεί ένας αλγόριθμος να αποφασίζει ποιος είναι υπεύθυνος για ένα ατύχημα;
Γιατί οι σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων κρατούν σε εγρήγορση τον ασφαλιστικό κλάδο; Η ηλεκτροκίνηση τρέχει, αλλά μαζί της μεγαλώνουν οι κίνδυνοι: πυρκαγιές σε κλειστούς χώρους, ηλεκτροπληξίες, κυβερνοεπιθέσεις, διακοπές λειτουργίας και νέες ρυθμιστικές... Γιώργος Μούζος, 25/08/2025 - 08:50
Τελικά μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη να μειώσει τις ασφαλιστικές αποζημιώσεις; Συσκευές παρακολούθησης και έξυπνα προγράμματα υπόσχονται λιγότερα ατυχήματα. Αλλά το κλειδί είναι πώς θα τα χρησιμοποιήσουν οι ασφαλιστικές. Είναι γεγονός πως... Γιώργος Μούζος, 20/08/2025 - 08:55
Ο πιο επικίνδυνος «συνεπιβάτης» του καλοκαιριού δεν είναι η κούραση. Είναι το μυαλό. Η ύπνωση του αυτοκινητόδρομου σκοτώνει χωρίς να το καταλάβεις – κυριολεκτικά. Και ναι, έχεις πελάτες που κινδυνεύουν αυτό το Δεκαπενταύγουστο. Η... Γιώργος Μούζος, 14/08/2025 - 08:49
Ξέρετε τι είναι το «φαινόμενο του ελέφαντα»; Οι πελάτες σας το αγνοούν και κινδυνεύουν και στις διακοπές τους! Πίσω καθίσματα χωρίς ζώνη, βαλίτσες χωρίς στήριξη και επιβάτες που μετατρέπονται σε απρόβλεπτο κίνδυνο. Πράγματα που δεν ξέρουν οι πελάτες... Γιώργος Μούζος, 11/08/2025 - 10:58
Οι πελάτες σας οδηγούν με μαγιό και σαγιονάρες; Εσείς τι κάνατε ως ασφαλιστές; Από την οδήγηση με σαγιονάρες μέχρι την αφυδάτωση, το καλοκαίρι κρύβει παγίδες που οι πελάτες σας αγνοούν. Πώς θα τους... Γιώργος Μούζος, 07/08/2025 - 08:53
Ο «ασφαλιστικός» κίνδυνος της ανακύκλωσης αέρα στα οχήματα! Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ασφαλιστές; Η παρατεταμένη χρήση του συστήματος ανακύκλωσης αέρα μπορεί να δημιουργήσει συνθήκες επικίνδυνες για τη ζωή των επιβατών, επηρεάζοντας σοβαρά την... Γιώργος Μούζος, 04/08/2025 - 08:55