Γιώργος Μούζος, 20/8/2025 - 08:55 facebook twitter linkedin Τελικά μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη να μειώσει τις ασφαλιστικές αποζημιώσεις; Γιώργος Μούζος, 20/8/2025 facebook twitter linkedin Συσκευές παρακολούθησης και έξυπνα προγράμματα υπόσχονται λιγότερα ατυχήματα. Αλλά το κλειδί είναι πώς θα τα χρησιμοποιήσουν οι ασφαλιστικές. Είναι γεγονός πως η τεχνολογία δίνει πληροφορίες. Και μάλιστα πολλές. Η δουλειά του ανθρώπου όμως είναι να τις αξιολογήσει και να πράξει ανάλογα με τα δεδομένα που έχει στα χέρια του και τα συμπεράσματα που προκύπτουν. Οι αισθητήρες των σύγχρονων μοντέλων, ακόμα και οι εφαρμογές στα κινητά τηλέφωνα μπορούν να δείξουν ποιος οδηγεί επικίνδυνα, πού συμβαίνουν τα περιστατικά και ποιες συμπεριφορές προδιαθέτουν σε σύγκρουση. Το αν αυτά τα δεδομένα θα μειώσουν πραγματικά τις αποζημιώσεις εξαρτάται από την ίδια την ασφαλιστική. Από το πώς σχεδιάζει τα προγράμματά της και πόσο καλά επικοινωνεί με τον πελάτη. Από τα δεδομένα στην καθημερινότητα του οδηγού Συσκευές παρακολούθησης καταγράφουν ταχύτητα, απότομα φρεναρίσματα, απότομες επιταχύνσεις και μοτίβα διαδρομής. Ειδικά προγράμματα «μαθαίνουν» από αυτά τα σήματα και συνδέουν τη συμπεριφορά με το ιστορικό αποζημιώσεων. Όταν ένας οδηγός θα λάβει ένα απλό και κατανοητό μήνυμα, π.χ. «προσοχή: πολύ συχνά φρενάρεις απότομα στον ίδιο δρόμο» έχει μεγαλύτερη πιθανότητα να αλλάξει τρόπο οδήγησης από ό,τι αν απλώς καταχωρηθεί σε ένα σύστημα τιμολόγησης. Τι δείχνουν οι εφαρμογές στην πράξη Υπάρχουν μετρήσιμα αποτελέσματα: σε προγράμματα που συνδυάζουν παρακολούθηση και ενεργή ανατροφοδότηση, οι εταιρείες βλέπουν γενική μείωση ατυχημάτων. Τα νούμερα ποικίλλουν ανάλογα με το πρόγραμμα και το κοινό, αλλά μια ρεαλιστική εικόνα δείχνει μειώσεις στη συχνότητα περιστατικών και μάλιστα σε ικανοποιητικά ποσοστά. Οι βελτιώσεις γίνονται πιο σαφείς όταν συνοδεύονται από κίνητρα, όπως έκπτωση στο συμβόλαιο, ανταμοιβές ή ακόμα και απλές επιβραβεύσεις μέσα στην εφαρμογή. Στην πράξη, οι οδηγοί που λαμβάνουν συνεχή ανατροφοδότηση φροντίζουν να γίνονται καλύεροι και να προσέχουν ακόμα περισσότερο πίσω από το τιμόνι. Τι θα αλλάξει στην ασφαλιστική αγορά Δεν πρόκειται απλώς για φθηνότερα ασφάλιστρα. Πρόκειται για αλλαγή στον τρόπο που μετράμε τον κίνδυνο: από κατηγορίες και ηλικίες σε ρεαλιστική, συμπεριφορική εικόνα. Οι εταιρείες που ενσωματώνουν αυτά τα δεδομένα στο underwriting και στη διαχείριση απαιτήσεων μπορούν να σχεδιάσουν προϊόντα που προλαμβάνουν τις ζημιές, όχι μόνο να τις αποζημιώνουν. Αλλά για να αποδώσει αυτό το μοντέλο χρειάζεται σχεδιασμός, σαφείς δείκτες απόδοσης (π.χ. μείωση απότομων φρεναρισμάτων, μείωση αιτήσεων αποζημίωσης), δοκιμές σε συγκεκριμένα τμήματα του χαρτοφυλακίου και σωστή διαχείριση προσωπικών δεδομένων. Η τεχνολογία δεν θα εξαφανίσει τις αποζημιώσεις σε μία νύχτα. Όμως, σωστά σχεδιασμένα προγράμματα παρακολούθησης και ανατροφοδότησης μπορούν να μειώσουν τόσο τη συχνότητα όσο και το κόστος των ζημιών. Οι ασφαλιστικές που θα τολμήσουν να φέρουν την τεχνολογία πιο κοντά στον άνθρωπο και όχι μόνο στα συστήματα τιμολόγησης θα έχουν το πραγματικό πλεονέκτημα. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 05/11/2025 - 08:43 Το «δίπλα θα πάω» σκοτώνει: Τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν κοντά στο σπίτι μας
Γιώργος Μούζος, 03/11/2025 - 08:40 Ο διακόπτης που κανείς δεν προσέχει, αλλά κάθε ασφαλιστής πρέπει να ξέρει
Το ρίσκο που αγνοούν οι πελάτες σας: Πώς ένα ραγισμένο παρμπρίζ μπορεί να ακυρώσει την κάλυψή τους Όταν ένα «αστεράκι» 2 εκατοστών μπορεί να κοστίσει χιλιάδες ευρώ, αλλά το κυριότερο την αξιοπιστία σας ως ασφαλιστές. Οι περισσότεροι ασφαλισμένοι... Γιώργος Μούζος, 31/10/2025 - 08:50
Τα frit στο παρμπρίζ: Γιατί πρέπει να τα γνωρίζετε καλύτερα από τους πελάτες σας; Ένα στοιχείο ασφαλείας που πολλοί δεν γνωρίζουν, αλλά επηρεάζει τις ασφαλιστικές αποζημιώσεις περισσότερο από όσο νομίζετε. Οι μαύρες κουκίδες γύρω από... Γιώργος Μούζος, 29/10/2025 - 12:04
Η τεχνητή νοημοσύνη επιβάλλει πρόστιμα στάθμευσης και οι ασφαλιστές πρέπει να ετοιμαστούν! Τα έξυπνα οχήματα ελέγχου αλλάζουν το παιχνίδι: Περισσότερα πρόστιμα σημαίνουν νέα δεδομένα για την αξιολόγηση κινδύνου! Φανταστείτε ένα όχημα που «σαρώνει»... Γιώργος Μούζος, 27/10/2025 - 11:31
Καλώδια φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Η νέα μάστιγα που απειλεί την ασφαλιστική αγορά Η κλοπή καλωδίων φόρτισης δεν είναι απλά μία ενοχλητική τάση της εποχής. Είναι μια οργανωμένη επιδημία που κλονίζει τα θεμέλια... Γιώργος Μούζος, 22/10/2025 - 12:12
Όταν το αυτοκίνητο «σκέφτεται», ποιος φταίει στην στραβή; Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη όταν το λογισμικό παίρνει το τιμόνι και τα συστήματα υποβοήθησης αλλάζουν δυναμικά τον κίνδυνο; Ας το πούμε... Γιώργος Μούζος, 20/10/2025 - 08:35
Οχήματα χωρίς οδηγό: Ρίσκα, τιμολόγηση και νέες καλύψεις που έρχονται Η αυτόνομη οδήγηση ωριμάζει και πλησιάζει η ώρα που θα γίνει καθημερινότητα. Για τους ασφαλιστές αυτό σημαίνει νέα μοντέλα ευθύνης,... Γιώργος Μούζος, 16/10/2025 - 08:45