close
Αρχική
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Ιδιωτική Ασφάλιση
    • Κοινωνική Ασφάλιση
    • Επαγγελματικά Ταμεία
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Υγεία
    • Αυτοκίνητο
    • Οικονομία
    • Τράπεζες
    • Πολιτική
    • Κοινωνία
    • Bancassurance
    • Διεθνή
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ
    • Διαμεσολάβηση
    • Ασφαλιστικά Γραφεία
    • Πωλήσεις
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα και Ασφάλιση
    • Αγγελίες
    • Λεξικό
  • ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    • Σύνταξη
    • Υγεία
    • Περιουσία
    • Αυτοκίνητο
    • Bancassurance
    • Τραπεζικά
    • Λοιποί Κλάδοι
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡA
    • Ασφαλιστικές Εταιρείες
    • Θεσμικοί Φορείς
      • Ενώσεις - Σύλλογοι - Οργανισμοί - Διεύθυνση Εποπτείας
      • Διεθνείς Οργανισμοί
    • Φορείς Υγείας
    • Νομοθεσία
    • Μελέτες / Στατιστικά
    • Οικονομικά Αποτελέσματα
    • Άλλοι φορείς
      • Επιμελητήρια
      • ΕΦΚΑ - Ασφαλιστικά Ταμεία
      • Εφορίες
      • ΟΤΑ
      • Υπουργεία
  • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • Άρθρα
    • Αρθρογράφοι
    • Βήμα Αναγνωστών
    • Ψηφοφορίες
  • Αρχική
  • Ασφαλιστικές Ειδήσεις
  • Ιδιωτική Ασφάλιση

ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΑΣΦAΛΙΣΗ

Προστασία καταναλωτή & ασφάλιση: Τι πρέπει να γνωρίζουμε;
Γιώργος Κουτίνας
Γιώργος Κουτίνας, 10/12/2018 - 10:57
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Προστασία καταναλωτή & ασφάλιση: Τι πρέπει να γνωρίζουμε;

Γιώργος Κουτίνας, 10/12/2018
  • facebook
  • twitter
  • linkedin

Το θέμα της Προστασίας Καταναλωτή (Φυσικό Πρόσωπο ή Επιχείρηση) αποτελεί βασικό αξίωμα σε κάθε ευνομούμενη κοινωνία. Αποτελεί δε βασικό άξονα στις διάφορες Ευρωπαϊκές Οδηγίες όσο και στους αντίστοιχους νόμους των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που αναφέρονται σε θέματα Προστασίας του Καταναλωτή σε σχέση με την Υγεία, την Ασφάλεια και το Χρήμα.

Στο παρόν άρθρο, όπως και σε άλλα παρεμφερή που θα ακολουθήσουν, θα γίνει προσπάθεια ανάδειξης του θέματος μέσα από γόνιμο προβληματισμό και διάλογο, με τη βοήθεια ερωτημάτων όπως:

  • Πόσο ενημερωμένος είναι ο Έλληνας καταναλωτής ώστε να μπορεί να διεκδικεί το δίκιο του όταν πλήττονται τα συμφέροντά του σε περιπτώσεις μη ασφαλών ή ελαττωματικών καταναλωτικών προϊόντων ή μη αξιόπιστης παροχής υπηρεσιών;
  • Πόσο ενημερωμένη είναι η ευρύτερη Αγορά (παραγωγικοί φορείς, φορείς παροχής υπηρεσιών περιλαμβανομένων Δικηγόρων, Ασφαλιστικών Εταιρειών και Διαμεσολαβητών) για την ισχύουσα νομοθεσία;
  • Πόσοι γνωρίζουν το βασικό Νόμο 2251/94 για την Προστασία Καταναλωτή, όπως συμπληρώθηκε με το Νόμο 3587/2009, προκειμένου να ενσωματωθούν πλήρως οι σχετικές Οδηγίες της Ε.Ε. στην ελληνική νομοθεσία;

Η έννοια της Αστικής Ευθύνης

Ο συγκεκριμένος βασικός νόμος καθιστά «αντικειμενική» την αστική ευθύνη έναντι των Καταναλωτών. Δηλαδή, καθιστά «αυστηρή» την ευθύνη (strict liability) προς τον Καταναλωτή, τόσο του Κατασκευαστή / Παραγωγού, Εμπόρου / Διανομέα καταναλωτικών προϊόντων (άρθρο 6) όσο και του Παρέχοντος Υπηρεσίες (άρθρο 8).  Υπάρχουν ακόμη και δικηγόροι που συνεχίζουν να θεωρούν «υποκειμενική» την ευθύνη του Παραγωγού / Εμπόρου ή του Παρέχοντος Υπηρεσίες (Μηχανικού, Γιατρού, Δικηγόρου, Λογιστή κλπ) έναντι του Καταναλωτή.

Θα πρέπει να γνωρίζουμε πως στο σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο έχει επέλθει μία πολύ σημαντική: Ο Καταναλωτής που ζημιώνεται από τη χρήση ενός προϊόντος που αγοράζει ή μιας υπηρεσίας που του παρέχεται, δεν είναι πλέον υποχρεωμένος να αποδείξει τόσο τη ζημιά που υπέστη όσο και τη σχέση αιτιότητας της ζημιάς με το ελαττωματικό προϊόν ή τη μη αξιόπιστη υπηρεσία (υποκειμενική ευθύνη). Είναι ο κατασκευαστής / προμηθευτής του προϊόντος ή ο παρέχων υπηρεσία που θεωρείται a priori υπεύθυνος και που πρέπει να αποδείξει πως δεν ευθύνεται για τη ζημιά που προκάλεσε (αντικειμενική ευθύνη)!

Ρυθμιστικός ο ρόλος της Ασφάλισης

Πολύ λίγοι είναι αυτοί που έχουν συνειδητοποιήσει τις αλλαγές που συντελούνται στο πλαίσιο της Ε.Ε., γύρω από τα θέματα της Προστασίας του Καταναλωτή και της Προστασίας του Ανταγωνισμού εντός της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς.

Ακόμη πιο λίγοι είναι όσοι γνωρίζουν το ρόλο και τη χρησιμότητα της Ασφάλισης Αστικής Ευθύνης στις διάφορες μορφές της, που εξασφαλίζει τόσο τους Παραγωγούς / Προμηθευτές προϊόντων και τους Επαγγελματίες Παροχής Υπηρεσιών όσο και τους ίδιους τους Καταναλωτές.

Η διεθνής πρακτική, με γνώμονα την Προστασία του Καταναλωτή, έχει θεσπίσει κατάλληλα ασφαλιστικά «εργαλεία» για τη ρύθμιση των δυσμενών οικονομικών συνεπειών από προβληματικά προϊόντα ή μη αξιόπιστες υπηρεσίες. Και αυτά είναι οι διάφορες καλύψεις του Κλάδου Ασφάλισης Αστικής Ευθύνης.

Η Ασφάλιση Αστικής Ευθύνης, διεθνώς, θεωρείται απολύτως απαραίτητη σε κάθε επιχειρηματική δραστηριότητα και όχι μόνο όταν πρόκειται για ευαίσθητα προϊόντα όπως είναι τα φάρμακα, δομικά υλικά κατασκευών, χημικά, φαρμακευτικά, καλλυντικά, παιδικά παιχνίδια, ηλεκτρονικός και ιατροτεχνολογικός εξοπλισμός.

Το ίδιο απαραίτητη είναι η Ασφάλιση Επαγγελματικής Αστικής Ευθύνης για όσους παρέχουν υπηρεσίες σε θέματα υγείας (Γιατροί, Διαγνωστικά Κέντρα, Νοσηλευτικά Ιδρύματα), κατασκευών και τεχνολογίας (Αρχιτέκτονες, Μηχανικοί, Σύμβουλοι ΙΤ), σε χρηματοοικονομικά θέματα (Λογιστές, Ελεγκτές, Εκτιμητές) καθώς και σε νομικά ζητήματα (Δικηγόροι, Συμβολαιογράφοι, Υποθηκοφύλακες), όπου ο κίνδυνος για ζημιογόνες συνέπειες εις βάρος του Καταναλωτή από αμέλεια, λάθος η παράλειψη δεν είναι αμελητέος.

Η καταναλωτική συνείδηση των Ελλήνων ωριμάζει και οι καταναλωτές γνωρίζουν όλο και περισσότερο πως μπορούν να εγείρουν αξιώσεις αποζημίωσης όταν ζημιώνονται και θίγονται τα συμφέροντά τους. Η οικονομική κρίση, οι ευρύτερες εξελίξεις στο χώρο της Ε.Ε. και η παγκοσμιοποίηση εντείνουν το φαινόμενο αυτό. Πρέπει όλο και πιο πολύ να συνειδητοποιήσουμε τις αλλαγές, να προσαρμοστούμε και ανάλογα να δράσουμε.


Από Γιώργο Κουτίνα, Εμπειρογνώμονα σε θέματα ασφάλισης επιχειρηματικών κινδύνων, αστικής ευθύνης, & τεχνικών έργων, Διευθύνοντα Σύμβουλο της «ΚΟΥΤΙΝΑΣ ΑΕ – Insurance Brokers, Ανταποκριτές Lloyd's»
 

Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
  • TAGS:
  • προστασία καταναλωτή
  • ασφάλιση
  • αστική ευθύνη

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

  • Αστική Ευθύνη & Ασφάλιση: Η ελληνική πραγματικότητα
    Γιώργος Κουτίνας, 29/11/2018

    Αστική Ευθύνη & Ασφάλιση: Η ελληνική πραγματικότητα

  • Ασφάλιση έναντι Φυσικών Καταστροφών: Αναγκαία, πέρα από την όποια Πρόληψη!
    Γιώργος Κουτίνας, 30/10/2018

    Ασφάλιση έναντι Φυσικών Καταστροφών: Αναγκαία, πέρα από την όποια Πρόληψη!

  • Οδηγία IDD & Ασφαλιστική Διαμεσολάβηση: Σκέψεις και ανησυχίες

    Οδηγία IDD & Ασφαλιστική Διαμεσολάβηση: Σκέψεις και ανησυχίες

    Από τη μέχρι τώρα επαγγελματική εμπειρία μου, κάποιοι αντικειμενικοί λόγοι με κάνουν να πιστεύω πως η ελληνική ασφαλιστική αγορά βρίσκεται...
    Γιώργος Κουτίνας, 24/09/2018 - 12:01 24/9/2018
  • Οδηγία IDD: Όχι στην υποβάθμιση του Μεσίτη και στην κατάργηση του Συμβούλου Ασφαλίσεων

    Οδηγία IDD: Όχι στην υποβάθμιση του Μεσίτη και στην κατάργηση του Συμβούλου Ασφαλίσεων

    Αφορμή για το παρόν σχόλιο, πρόσφατα δημοσιεύματα σχετικά με τις διεργασίες στο πλαίσιο διεργασιών για την ένταξη της Ευρωπαϊκής Οδηγίας...
    Γιώργος Κουτίνας, 24/07/2018 - 14:03 24/7/2018

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Χρηματιστήριο: Εβδομαδιαία "ανάσα" 1,14%
18:31 Χρηματιστήριο: Εβδομαδιαία "ανάσα" 1,14%
  • 16:05 «Πράσινο φως» στη συμφωνία μεταξύ Allianz-Ευρωπαϊκής Πίστης
  • 15:05 Η χρήση δεδομένων στο επίκεντρο της συζήτησης μεταξύ Insurance Europe και ΕΕ
  • 14:55 Πρότυπες πρακτικές που σώζουν ζωές, ενισχύοντας την Οδική Ασφάλεια
  • 14:41 Νέοι κανόνες για την υποβολή εκθέσεων βιωσιμότητας από τις εταιρείες: Προσωρινή συμφωνία Συμβουλίου και Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
  • 14:15 "The Ellinikon Moments" - Η Lamda Development υποδέχεται τον Σταύρο Ξαρχάκο σε μία ξεχωριστή συναυλία στο Ελληνικό
  • 13:57 Καληνύχτα θλίψη!
  • 13:34 Οι Επιχειρήσεις & η διαχείριση του οικονομικού κινδύνου σε μεταβαλλόμενες συνθήκες
  • 13:26 Ολοκληρωμένο οικοσύστημα υπηρεσιών υγείας από την Interamerican
  • 12:47 Ο Χρήστος Γεωργακόπουλος πάντα παρών δίπλα στους ασφαλιστές!
  • 12:44 Αραρίσκοντας Ηλίας Προβόπουλος: Ένας σκύλος με φουλάρι στο παράθυρο
  • 12:00 Ευρωπαϊκή Πίστη: Διάκριση στα Bravo Sustainability Dialogues & Awards 2022 για την πρωτοβουλία "Αποτροπή Απάτης & Πάταξη της Διαφθοράς"
  • 11:56 Βραδιά βραβεύσεων συνεργατών της PF Mylifepartners! (video)
  • 10:51 Ήλιος: Τι να προσέξουμε για να είναι φίλος μας
  • 09:43 Αραρίσκοντας Ηλίας Προβόπουλος: Ένα πουλί που δεν θα πετάξει ως την μπανανιά
  • 08:54 Πρωτοποριακές προτάσεις της Κομισιόν για την αποκατάσταση της φύσης στην Ευρώπη έως το 2050
  • 08:44 Τι πρέπει να προσέχουμε για ασφαλείς ηλεκτρονικές συναλλαγές; Η ERGO συμβουλεύει!
  • 08:20 Εκτός λειτουργίας η ιστοσελίδα του ΟΠΕΚΑ
  • 08:18 Καταγγελίες πελατών και εξωδικαστική επίλυση διαφορών πελατών με ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές!
  • 18:52 Χρηματιστήριο: Οι τράπεζες "έσβησαν" τα κέρδη
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

  1. 21/6 Πού να επενδύσετε σε περιόδους υψηλού πληθωρισμού και ανόδου των επιτοκίων
  2. 22/6 Fuel Pass 2: Εξειδίκευση των μέτρων - Παραδείγματα για τις νέες επιδοτήσεις στα καύσιμα
  3. 22/6 Ιδιότητες διαμεσολαβούντων που είναι ασυμβίβαστες μεταξύ τους!
  4. 20/6 Υποχρεώσεις ασφαλιστικών πρακτόρων για την οργάνωση αρχείων για τα επενδυτικά προϊόντα (unit linked)!
  5. 21/6 Παγκόσμια πρωτοποριακή επέμβαση στο Ιατρικό Διαβαλκανικό Θεσσαλονίκης! 
  6. 24/6 Καταγγελίες πελατών και εξωδικαστική επίλυση διαφορών πελατών με ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές!
  7. 22/6 «Ανακυκλώνω - Αλλάζω Συσκευή»: Ξεκίνησε η υποβολή των αιτήσεων

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Config Page Gr

Διεύθυνση: Φιλελλήνων 3, 10557
Σύνταγμα, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3229394 Fax: 210 3257074 Email: [email protected]

NEWSLETTER

Λάβετε τα καλύτερα του Nextdeal στα εισερχόμενά σας, κάθε μέρα.

FOLLOW US

  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • YouTube

QUICK LINKS

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
  • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

© 2018 Nextdeal.gr

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Newsletter

ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ COVID-19

ΚΛΕΙΣΕ
  • Like Us on
    Facebook

  • Follow Us on
    Twitter

  • Follow Us on
    Instagram

  • Follow Us on
    LinkedIn

  • Subscribe on
    YouYube