Γιώργος Μούζος, 13/11/2024 - 09:03 facebook twitter linkedin Προληπτική συντήρηση οχημάτων με τεχνητή Νοημοσύνη: Το μεγάλο όφελος για τις ασφαλιστικές! Γιώργος Μούζος, 13/11/2024 facebook twitter linkedin Η προληπτική συντήρηση οχημάτων με την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης, αναδεικνύεται ως μια καινοτόμος μέθοδος που προσφέρει στους ασφαλιστικούς συμβούλους εργαλεία για τη βελτίωση της ποιότητας των ασφαλιστικών υπηρεσιών τους. Η τεχνητή νοημοσύνη (ΤΝ), σε συνδυασμό με τη συλλογή και ανάλυση δεδομένων, επιτρέπει στις ασφαλιστικές εταιρείες να προβλέπουν και να προλαμβάνουν μηχανικές βλάβες και φθορές πριν αυτές εκδηλωθούν. Η μείωση του κόστους και των ρίσκων που επιτυγχάνεται μέσω της προληπτικής συντήρησης δεν προσφέρει μόνο ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, αλλά αναβαθμίζει συνολικά το ασφαλιστικό προϊόν. Τι είναι η προληπτική συντήρηση; Η προληπτική συντήρηση αφορά μια προσέγγιση που χρησιμοποιεί δεδομένα από τους αισθητήρες του οχήματος, ιστορικά στοιχεία συντήρησης και πληροφορίες λειτουργίας του οχήματος για την πρόβλεψη μελλοντικών βλαβών. Αντί να βασίζεται στην κλασική περιοδική συντήρηση, η μέθοδος αυτή ενεργοποιείται όταν ανιχνεύει σημάδια επικείμενης αστοχίας σε συγκεκριμένα εξαρτήματα του οχήματος. Η τεχνητή νοημοσύνη αναλύει τα δεδομένα αυτά και προσδιορίζει τον κατάλληλο χρόνο για συντήρηση, με σκοπό να αποφευχθούν απρόοπτες βλάβες και να μειωθούν τα κόστη επισκευής, αλλά και πιθανά ατυχήματα. Για παράδειγμα, μέσω των δεδομένων που καταγράφονται από αισθητήρες σε κρίσιμα μέρη του οχήματος, όπως ο κινητήρας ή το σύστημα μετάδοσης, μπορεί να εντοπιστεί εγκαίρως μια φθορά ή βλάβη που θα προκαλούσε μεγαλύτερη ζημιά αν παρέμενε αδιάγνωστη. Σημαντικά πλεονεκτήματα για τις ασφαλιστικές εταιρείες Για τις ασφαλιστικές εταιρείες, η προληπτική συντήρηση αποτελεί μια μέθοδο για τον περιορισμό των αξιώσεων αποζημίωσης, αφού τα οχήματα συντηρούνται πριν υποστούν εμφανίσουν κάποια σοβαρή βλάβη. Έτσι, οι ασφαλιστικές εταιρείες μειώνουν τον κίνδυνο και τις δαπάνες που προκύπτουν από απρόοπτες βλάβες που δυνητικά μπορούν να προκαλέσουν σοβαρά ατυχήματα και κερδίζουν φυσικά την εμπιστοσύνη των πελατών τους. Επιπλέον, η προληπτική συντήρηση επιτρέπει την προσφορά ευέλικτων ασφαλιστικών προϊόντων, που προσαρμόζονται καλύτερα στις ανάγκες των πελατών, όπως είναι οι επαγγελματίες οδηγοί ή οι μεγάλες εταιρείες που διαθέτουν στόλους οχημάτων. Η τεχνητή νοημοσύνη στη συντήρηση οχημάτων: Αξιοποίηση της για ασφαλέστερα οχήματα Η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στη συντήρηση οχημάτων παρέχει αναλυτικά δεδομένα σε πραγματικό χρόνο σχετικά με την κατάσταση του οχήματος, επιτρέποντας την άμεση αντίδραση στις ανάγκες του. Ακόμη και η μικρότερη αλλαγή στην απόδοση ενός εξαρτήματος μπορεί να εντοπιστεί και να αξιολογηθεί, δίνοντας τη δυνατότητα στις ασφαλιστικές εταιρείες να εκτιμήσουν τον κίνδυνο με μεγαλύτερη ακρίβεια. Αυτό επιτρέπει τη δημιουργία ασφαλιστικών καλύψεων που βασίζονται στην κατάσταση του οχήματος, προσφέροντας ένα προσαρμοσμένο, εξατομικευμένο προϊόν στους πελάτες τους. Η προληπτική συντήρηση με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης προσφέρει στα ασφαλιστικά προϊόντα ένα σύγχρονο πλεονέκτημα που συνδυάζει την τεχνολογία με την πρόληψη, μειώνοντας το κόστος αποζημιώσεων και προσφέροντας στους πελάτες μεγαλύτερη ασφάλεια. Αυτό το σύστημα όχι μόνο προλαμβάνει τις βλάβες αλλά και ενισχύει την αξιοπιστία των ασφαλιστικών προϊόντων, υποστηρίζοντας έναν βιώσιμο και τεχνολογικά προηγμένο τρόπο ασφάλισης. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Γιώργος Μούζος, 11/12/2025 - 08:40 Telematics και εξατομικευμένη τιμολόγηση: Η νέα “χρυσή εποχή” για τον ασφαλιστή που ξέρει να διαβάζει δεδομένα
Γιώργος Μούζος, 09/12/2025 - 08:55 Over-the-air ενημερώσεις: Η νέα πρόκληση για ασφαλιστικές και συνεργεία
Γιώργος Μούζος, 01/12/2025 - 09:38 Cyber attacks σε στόλους οχημάτων: Ο αόρατος κίνδυνος που μπορεί να “ρίξει” μια εταιρεία μέσα σε μία ημέρα
Κόλλησε το γκάζι: Ατύχημα ή κάτι άλλο; Ο εφιάλτης κάθε οδηγού και ασφαλιστικών εταιρειών Το να κολλήσει το γκάζι είναι ο χειρότερος εφιάλτης κάθε οδηγού. Και ναι, μπορεί να συμβεί τόσο σε εσάς, όσο... Γιώργος Μούζος, 28/11/2025 - 12:27
Η νέα πραγματικότητα της ζημιάς για τον ασφαλιστικό κλάδο - Το συνεργείο του '25 ένας ψηφιακός κόμβος Το συνεργείο του 2025 δεν είναι πλέον μόνο μια αίθουσα με εργαλεία. Είναι ένας ψηφιακός κόμβος δεδομένων και αυτό αλλάζει... Γιώργος Μούζος, 26/11/2025 - 08:54
Ηλεκτρικά οχήματα και ασφάλεια μπαταριών: Οι νέοι τεχνικοί κίνδυνοι των ασφαλιστών! Η ηλεκτροκίνηση ανοίγει μια τεράστια αγορά. Ταυτόχρονα, όμως, δημιουργεί σύνθετους κινδύνους που ο ασφαλιστικός κλάδος δεν μπορεί πλέον να αγνοεί. Η... Γιώργος Μούζος, 24/11/2025 - 10:41
Οι πελάτες σας ξέρουν τι να κάνουν αν τρακάρουν με ανασφάλιστο όχημα; Ένας πρακτικός, επίκαιρος και καθόλου θεωρητικός οδηγός για το τι οφείλετε να έχετε ήδη εξηγήσει στους ασφαλισμένους σας, ώστε να... Γιώργος Μούζος, 21/11/2025 - 08:40
ADAS: Θα ρίξουν τα τροχαία ή θα «τινάξουν» στον αέρα τα ασφαλιστήρια; Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού μειώνουν τα ατυχήματα, αλλά φέρνουν ακριβότερες ζημιές, γκρίζες ζώνες ευθύνης και νέο πονοκέφαλο για κάθε ασφαλιστή... Γιώργος Μούζος, 19/11/2025 - 14:47
Όταν «ρίχνει καρέκλες», βρέχει ζημιές! Γιατί κάθε καταιγίδα είναι stress test για τα συμβόλαιά σου και πώς μπορείς να μειώσεις τις ζημιές πριν σηκώσει ο... Γιώργος Μούζος, 17/11/2025 - 09:09