Το μοναδικό στον κόσμο δέντρο ηλιακής ενέργειας «άπλωσε» τα κλαδιά του στην Ελλάδα και οι «πράσινοι» καρποί του άρχισαν ήδη να συσσωρεύουν τον ήλιο της Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για ένα δέντρο ύψους 5,5 μ. χ 4,5 που οι ‘καρποί’ φωτίζουν τη νύχτα, «πυροδοτούμενοι» από ηλιακή ενέργεια, η οποία συσσωρεύεται την ημέρα από φωτοβολταϊκά panels. Το ηλιακό αυτό δένδρο έχει σχεδιαστεί ώστε να λειτουργεί τόσο αυτόνομα, όσο και σε συνδυασμό με το δημόσιο δίκτυο μιας πόλης.
Το αποκαλούμενο και «πράσινο φωτιστικό» πόλεως, είναι σχεδιασμένο από τον Ross Lovegrove για την Artemide λειτουργεί με ηλιακούς συλλέκτες και η αυτόνομη λειτουργία του εξασφαλίζεται ακόμη και ύστερα από τρεις συνεχείς ημέρες συννεφιάς, ενώ παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στο πλαίσιο της 75ης ΔΕΘ.
Το δέντρο στήθηκε αρχικά τον Οκτώβριο του 2007 ως πρόταση για φωτισμό δημόσιων χώρων στη Βιέννη έξω από το Μουσείο Σύγχρονης και Εφαρμοσμένης Τέχνης και έχει ταξιδέψει σε Μιλάνο, Φρανκφούρτη, Παρίσι και Νέα Υόρκη.