Nextdeal newsroom, 8/9/2010 - 17:45 facebook twitter linkedin Δ.Ρέππας: Πολιτική υψηλής προτεραιότητας η οδική ασφάλεια Nextdeal newsroom, 8/9/2010 facebook twitter linkedin Ως πολιτική υψηλής προτεραιότητας για την κυβέρνηση ανήγαγε την οδική ασφάλεια ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Δημήτρης Ρέππας, παρουσιάζοντας στην επιτροπή Οικονομικών της Βουλής το νομοσχέδιο με το οποίο ιδρύεται Εθνικό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας και Γενικής Διεύθυνσης Οδικής Ασφάλειας και ρυθμίζονται θέματα της εποπτείας και βελτίωσης του θεσμού του Τεχνικού Ελέγχου.«Η Οδική Ασφάλεια, είναι μία πολιτική που για μας έχει υψηλή προτεραιότητα. Αναπτύξαμε τις απόψεις μας και 20+2 μέτρα στο Υπουργικό Συμβούλιο, ήδη από τις 22 Δεκεμβρίου 2009, και είμαι σήμερα σε θέση να σας αναπτύξω το σχέδιο νόμου που καταρτίσαμε για τη σύσταση Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας και Γενικής Διεύθυνσης Οδικής Ασφάλειας, Εποπτεία και βελτίωση του θεσμού του Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων για την προαγωγή της Οδικής Ασφάλειας και την Προστασία του Περιβάλλοντος», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Ρέππας ενημερώνοντας σήμερα σχετικά την Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής. Με το προτεινόμενο νομοσχέδιο που περιέχει και την κύρωση της σύμβασης μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και ΟΑΣΘ και άλλες σημαντικές διατάξεις για τα πρατήρια καυσίμων μέσα στον πολεοδομικό ιστό και τα συνεργεία για αυτοκίνητα με αέρια καύσιμα (υγραέριο, φυσικό αέριο), επιδιώκονται:α) Θεσμικές και οργανωτικές παρεμβάσεις στον τομέα της Οδικής Ασφάλειας, προκειμένου η Πολιτεία να προγραμματίσει και να συντονίσει τις δράσεις που απαιτούνται για τη βελτίωση τηςβ) Ανάπτυξη συστήματος εποπτείας και επιμέρους ρυθμίσεις του θεσμού τεχνικού ελέγχου οχημάτων για τη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας και την προστασία του περιβάλλοντοςγ) Απελευθέρωση στη Λειτουργία Συνεργείων και Πρατηρίων Υγρών και Αερίων Καυσίμωνδ) Ρύθμιση θεμάτων οδικών μεταφορώνε) Κύρωση Σύμβασης Μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και ΟΑΣΘ. Ειδικότερα: Ο τομέας της οδικής ασφάλειας συναρτάται με μείζονα κοινωνικά και αναπτυξιακά ζητήματα της χώρας. Υπάρχει ανάγκη να ανασυγκροτηθεί σε μία ενιαία βάση, ο προγραμματισμός και ο συντονισμός των δράσεων που μελετώνται και υλοποιούνται, καθώς και να διασφαλισθεί η ποιότητα και η διαφάνεια του Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, την προστασία του περιβάλλοντος και την εξυπηρέτηση του πολίτη.Σήμερα, παρουσιάζονται αδυναμίες της υφιστάμενης Οργανωτικής Διάρθρωσης για τα θέματα της Οδικής Ασφάλειας εμπλεκομένων φορέων σε εθνικό επίπεδο. Συγκεκριμένα έχουμε:• Αλληλοσυγκρουόμενες Συναρμοδιότητες Φορέων, Εθνικών Επιτροπών και Υπουργείων• Κατακερματισμό αρμοδιοτήτων σε Επίπεδο Στρατηγικού Σχεδιασμού• Έλλειψη συντονισμού και αποσπασματικότητα δράσεων• Αδυναμία ιεράρχησης των προβλημάτων • Δυσκολία διαμόρφωσης θέσεων• Αναποτελεσματικό σχεδιασμό δράσεων• Δυσκολία διαμόρφωσης νομοθετικών πρωτοβουλιών• Αναποτελεσματικότητα των διαδικασιών στο Σύστημα: Σχεδιασμός, Μελέτη, Εισήγηση, Υλοποίηση και Παρακολούθηση δράσεων• Αδυναμία αξιολόγησης των εν εξελίξει δράσεων• Δυσκολία συνολικής αποτίμησης του Εθνικού Προγράμματος Οδικής Ασφάλειας.Όσον αφορά στις Υπηρεσίες της Γενικής Διεύθυνσης Μεταφορών του Υπουργείου παρουσιάζονται αδυναμίες, όπως είναι η αλληλοεπικάλυψη και διάχυση αρμοδιοτήτων σε πολλές υπηρεσίες. Έτσι, τα θέματα οδικής ασφάλειας (οδηγός, όχημα, δρόμος, εκπαίδευση, αστυνόμευση, αντιμετώπιση τραυματιών, κυκλοφορία κ.λπ.), αποτελούν αντικείμενο αρμοδιότητας πολλών Υπουργείων και Φορέων, γεγονός που οδηγεί σε αποσπασματικές δράσεις και μη ολοκληρωμένες και συντονισμένες ενέργειες και λύσεις. Για το λόγο αυτό, με το προτεινόμενο νομοσχέδιο δημιουργείται ένα ενιαίο επιτελικό κέντρο για την Οδική Ασφάλεια, το Ενιαίο Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας και παράλληλα συγκροτείται μία νέα οργανωτική μονάδα στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, η Γενική Διεύθυνση Οδικής Ασφάλειας, η οποία θα σχεδιάσει, θα υλοποιήσει και θα παρακολουθήσει τις δράσεις οδικής ασφάλειας, με βάση το στρατηγικό πλαίσιο που θα καταρτισθεί από το Ε.Σ.Ο.Α.Δημιουργείται θεσμός εποπτείας, ελέγχου και αναβάθμισης της λειτουργίας των Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΤΕΟ), δίνονται κίνητρα για τη διεξαγωγή ελέγχων σε όλα τα οχήματα και καθιερώνεται ο έλεγχος εκπομπών θορύβου μοτοσικλετών. Με τα κίνητρα για τον τεχνικό έλεγχο όλων των οχημάτων, επιδιώκεται ο έλεγχος και του υπολοίπου 30% του στόλου των οχημάτων που δεν ελέγχεται σήμερα και του συνόλου των κυκλοφορούντων μοτοσικλετών σε ό,τι αφορά στον εκπεμπόμενο θόρυβο. Τα μέτρα αυτά, επηρεάζουν άμεσα το σύνολο του πληθυσμού της χώρας διότι θα βελτιώσουν τις συνθήκες οδικής ασφάλειας σε ό,τι αφορά στο όχημα και σε ό,τι αφορά στην κυκλοφορία, καθώς και την ποιότητα ζωής στο Αστικό Περιβάλλον με τη μείωση της όχλησης από το θόρυβο των μοτοσικλετών.Οι προτεινόμενες ρυθμίσεις αφορούν στις επιχειρήσεις που ασχολούνται με τον τεχνικό έλεγχο οχημάτων (ΚΤΕΟ και συνεργεία οχημάτων).Από την επιδιωκόμενη βελτίωση της οδικής ασφάλειας θα υπάρξει μείωση των ατυχημάτων και κατ’ επέκταση των θυμάτων και των υλικών ζημιών με αντίστοιχη θετική επίπτωση στην εθνική Οικονομία. Από τις προτεινόμενες ρυθμίσεις αναμένονται: * Βελτίωση της οδικής ασφάλειας* Μείωση του κοινωνικού κόστους λόγω της βελτίωσης της οδικής ασφάλειας από τη μείωση των ατυχημάτων και κατ’ επέκταση των θυμάτων και των σοβαρών τραυματισμών, που επιφέρουν κοινωνικά και εργασιακά προβλήματα και διασάλευση της ισορροπίας του οικογενειακού περιβάλλοντος* Αύξηση της απασχόλησης λόγω καθιέρωσης του νέου θεσμού του ελέγχου του θορύβου των μοτοσικλετών* Μείωση της επιβάρυνσης του πολίτη διότι κατά την έκδοση του Δελτίου Τεχνικού Ελέγχου (ΔΤΕ) του οχήματος σε ΚΤΕΟ δεν θα απαιτείται πλέον και η έκδοση Κάρτας Ελέγχου Καυσαερίων (ΚΕΚ) και δεν θα καταβάλλεται το αντίστοιχο αντίτιμο. Αυτό γίνεται διότι στον Τεχνικό Έλεγχο του οχήματος, οπωσδήποτε συμπεριλαμβάνεται και ο έλεγχος των καυσαερίων και έτσι το ΔΤΕ θα έχει και ισχύ ΚΕΚ για ένα έτος.Με την προτεινόμενη ρύθμιση σύστασης Εθνικού Συμβούλιου Οδικής Ασφάλειας (Ε.Σ.Ο.Α.) αποσκοπείται μεταξύ άλλων ο συντονισμός των δράσεων των Υπηρεσιών στον Τομέα της Οδικής Ασφάλειας. Κύρωση σύμβασης μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Ο.Α.Σ.Θ.Με τη διάταξη αυτή κυρώνεται και έχει ισχύ νόμου η από 8-4-2010 σύμβαση που καταρτίσθηκε μεταξύ των εκπροσώπων του Ελληνικού Δημοσίου και του Ο.Α.Σ.Θ., με αντικείμενο την τροποποίηση και συμπλήρωση της από 30-4-2001 οικονομικής συμφωνίας μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Ο.Α.Σ.Θ., όπως αυτή εγκρίθηκε με το άρθρο 8 του ν. 2898/2001 (ΦΕΚ Α΄ 71 ) και συμπληρώθηκε και τροποποιήθηκε έκτοτε με την από 4-8-2003 συμπληρωματική οικονομική συμφωνία κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 5 του ν. 2898/2001 και με την από 11-1-2008 σύμβαση που κυρώθηκε με το ν. 3652/2008 (ΦΕΚ Α΄ 45). Η προς κύρωση σύμβαση προσυπογράφηκε, λόγω των ρυθμίσεων αυτής, από τους εκπροσώπους του Συνεταιρισμού Εργαζομένων Αστικής Συγκοινωνίας Θεσσαλονίκης (ΣΕΑΣΘ) και της ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε.Η παρούσα κύρωση κρίνεται απαραίτητη για τη διεξαγωγή και βελτίωση του συγκοινωνιακού έργου στην περιοχή της Θεσσαλονίκης, στοχεύοντας :α. Στη βελτίωση της παρεχόμενης εξυπηρέτησης στους κατοίκους των εννέα Δήμων του Επαρχείου Λαγκαδά, που μετά την επέκταση της αστικής περιοχής του Ο.Α.Σ.Θ. που έγινε σε 15 Δήμους του Ν. Θεσσαλονίκης τον Σεπτέμβριο του 2003, κατ’ εφαρμογή των ρυθμίσεων του άρθρου 5 του ν. 2898/2001, η εξυπηρέτησή τους είχε επιδεινωθείβ. Στη βελτίωση της παρεχόμενης εξυπηρέτησης στην υφιστάμενη αστική περιοχή, δια της προσθήκης και νέου αριθμού λεωφορείων, που κρίνονται αναγκαία και απαραίτητα έως την έναρξη λειτουργίας του ΜΕΤΡΟ. γ. Στη μείωση του κόστους μετακίνησης των κατοίκων των εννέα δήμων του Επαρχείου Λαγκαδά με τη συνδυασμένη χρήση των συγκοινωνιών για το σύνολο του νομού Θεσσαλονίκης μέσω του σύγχρονου σταθμού μετεπιβίβασης, που θα ιδρυθεί στο Δήμο Λαγκαδά.Είναι επίσης προφανές, ότι από τη βελτίωση του συγκοινωνιακού έργου στην περιοχή της Θεσσαλονίκης, επηρεάζονται θετικά οι πολίτες, ως εργαζόμενοι, καταναλωτές, όσο και οι επιχειρήσεις της περιοχής. Ακολουθήστε το Nextdeal.gr στο Google News .
Nextdeal newsroom, 17/4/2024 Η AEGEAN επενδύει σε 4 νέα Airbus A321neo με σημαντικά μεγαλύτερη εμβέλεια και νέα ειδικά διαμορφωμένη καμπίνα επιβατών!
Απεργία 17 Απριλίου - Πως θα κινηθούν τα ΜΜΜ! Απροσπέλαστο θα είναι σήμερα το κέντρο της Αθήνας, λόγω της 24ωρης πανελλαδικής απεργίας που διοργανώνουν ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ με κύριο... Nextdeal newsroom, 17/04/2024 - 09:42 17/4/2024
Δανία: Μεγάλη φωτιά στο κτήριο του Παλιού Χρηματιστηρίου στην Κοπεγχάγη! Στις φλόγες τυλίχτηκε το ιστορικό κτήριο του Παλιού Χρηματιστηρίου της Κοπεγχάγης το πρωί της Τρίτης. Το κτήριο, που χρονολογείται από το 1625, βρίσκεται... Nextdeal newsroom, 16/04/2024 - 15:38 16/4/2024